
Vanaf medio juni staat de nieuwe Q7 bij de dealer en de orderboeken gaan half maart open, maar hoeveel moet je tot die tijd bij elkaar zien te sparen?
De levering van de nieuwe Q7 start met een 3.0 TFSI à 333 pk en een 3.0 TDI die goed is voor 272 pk. In het najaar volgt een geknepen diesel met 218 pk, die vanaf € 74.990 mee naar huis mag. Alle varianten worden voorzien van een automatische tiptronic ‘bak met dual clutch en quattro.
Uiteraard zal de meeste aandacht uitgaan naar de Q7 e-tron quattro, die helaas niet direct leverbaar is. Prijzen van deze krachtpatser met 373 pk tegen 7%-bijtelling zijn dan ook nog niet bekend. Voorlopig hoeven degenen die net een Volvo XC90 T8 hebben besteld, hun order dus nog niet te annuleren.
Ter uitbreiding van de standaarduitrusting kan de klant z’n SUV upgraden met drie pakketten:
- Pro Line (€ 4.900), met digitaal instrumentarium, MMI Navigatie Plus, parkeerhulp en Audi connect.
- Pro Line plus (€ 10.900), Pro Line-pakket met wat extra’s. Wat daar precies onder valt is vooralsnog onduidelijk.
- Pro Line S (€ 11.200), inclusief S Line-goodies op en aan het exterieur.
Hoeveel je voor de rest van de modellen kwijt bent, vind je in onderstaande tabel.
Motor | Vermogen | Prijs |
---|---|---|
3.0 TDI | 218 pk | € 74.990 |
3.0 TDI | 272 pk | € 81.990 |
3.0 TFSI | 333 pk | € 83.990 |
Over de mogelijke introductie van een monsterdiesel om de almachtige Q7 V12 TDI een passend vervolg te geven wordt niet gerept, maar hoop doet leven.
Nette vanafprijzen, vooral die instapdiesel! Al die plug-in ook gunstig geprijsd is dan zien we de Q7 vaak rondrijden denk ik :)
Ik zal wel voor gek verklaard worden, maar ik vond de vorige toch wat meer hebben.
@jvr55s: Dan zijn wij beide gek, ben het volledig met je eens.
@jvr55s: Ben het ook met je eens.
Reden: had iets eigenzinnigs
En voor dat geld wil ik iets wat karakter heeft.
@jvr55s: dan zal ik voor idioot verklaard worden want ik vind ze allebei niks
@str8six:
Waarom, ben je idioot omdat je niet achter de meute aan holt?
Zo ja, wat ben ik blij dat ik knetter ben….
@jvr55s: Hallo Allemaal ik ben “exotic” en ik ben een Audi fanboy.
-Hallo exotic *in koor*
Dit is verdomd lelijk.
doei.
@exotic: wtf
@exotic: eensch. Of tweedst. Ook goed. Wat een saaie gr@ft@kkenbak.
*z’n A6 C7 bewonderen doet*
@jvr55s: idd de vorige was dikker en strakker, dees lijkt op een kruiwagen met een 3.0 tdi…
@jvr55s: Helemaal mee eens, dit is net een opgeblazen Q3!
@jvr55s: De auto klopt alleen het lijkt wel of ze achteraf met grof geweld die gril erop hebben gedouwd..
Gewoon met V6. Kijk Volvo, zo kan het dus ook,
@supercharger: maar Volvo zet wel een chique en stijlvol exterieur neer. Kan je van dit gedrocht niet zeggen
@jzaero: Qua looks zou ik inderdaad ook voor de Volvo gaan, maar 4 cilindertjes (al dan niet met elektromotor)? Nee, dank je, dan toch maar liever de iets minder mooie Q7.
@supercharger: zal wel aan mij liggen, maar iets minder mooi is in mijn ogen gewoon kotslelijk, die neus is niet om aan te zien en daar doet 2 cilinders extra niet veel aan veranderen, my 2 cents ;)
@supercharger: zullen we nu gewoon eerst even gaan kijken hoe de Volvo echt gaat rijden en hoeveel die kleine motortjes echt gaan gebruiken? Dat is belangrijker voor 90% van de kopers dan of ie 4, 5, 6 of 8 cylinders heeft.
Voor dat geld koop ik dan wel een veel mooiere XC90 met 400pk
@kapitein: Je bent mij net voor. Waarom zou je inderdaad in hemelsnaam voor de Q7 kiezen nu Volvo zo’n mooie XC90 in de markt heeft gezet. Ik ben niet een SUV liefhebber maar die Volvo is erg goed geluk!
@strating: geluk+t
@strating: ja, met wat goodies..
Dat is dan 90K meneer..
Eh en hoeveel cilinders had mijn 2000kg SUV dan ook alweer..
4 meneer!
Als je op krediet koopt/lease misschien, maar toch niet van je eigen geld…
Hij lijkt wel heel erg op zijn voorganger vind ik
Jammer dat er nog geen details zijn over de uitrustingsniveaus, die bepalen uiteindelijk de prijs van een fatsoenlijke Q7. In ieder geval krijg je de duurste navi al in het Pro Line-pakket, dus dat is al een plus. (MMI plus welteverstaan, ha ha ha…)
Mijn voorkeur gaat uit naar de xc90
@pimt5r: Je moet ook wel erg scheel en VAG-minded zijn wil je deze boven de XC90 verkiezen.
@reactief: of van een redelijke motor houden. Zeker in een zware SUV als de XC90 en de Q7 is een koppelrijke zescilinder diesel een fijne motor.
Dat zou voor mij echt de reden zijn om een XC90 te laten staan. Ik vind het uiterlijk fraai en het interieur schitterend, maar een viercilinder met beperkte kracht zou mij er van weerhouden er een te kopen. Dat was ook het nadeel van de vorige XC90, er was geen fatsoenlijke motor in te krijgen. De D5 was nét voldoende, de 3.2 liep mooi maar was sloom, de T6 ging wel, maar was erg behept door de Geartronic. De V8 had iets vermogen, maar heel erg bovenin in de toeren en zoop vooral veel. En klonk nergens naar. Een tot 300pk getunede 2.5 zou de beste optie zijn geweest.
En met de nieuwe XC90 is het nadeel weer de beperkte motorisering. De T8 lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Maar dan heb ik liever een Q7 met 272pk diesel. Rijdt veel fijner.
Ehhh, beide niet eigenlijk. SUV’s zijn sowieso slechte keuzes. Ik ga voor een Audi A6 Avant 3.0 TDI (als het even kan de biturbo).
@gtwillem: kopen?
@dick1980: Ja. Graag. Een A6 Avant 3.0 BiTDI Competition quattro. Alle relevante opties. Heb js voor 110k een prachtwagen voor. Of een BMW 550i. Bob Dylan zong het al: Life Is Hard….
haha die gril hebben ze van beempie genept met die groom tussen de lamp en de gril
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind 75 ruggen voor een kale zeecontainer een hoop geld….
Die neus lijkt wel te klein voor de rest van de auto..
In het wit alleszins veel mooier dan dat blauw. Het is vooral de voorkant die ik er vreemd vind uit zien. Wil hem wel eens in het echt zien. Een mooier interieur dan dit ga je trouwens nergens vinden.
@kapiteinaudi: jawel. In de XC90. Dus.
Vanaf: 75k
Pro line S: 11k
Panoramadak: 2,5k
Velgenupgrade: 3k
B&O sound: 5,5k
Metallic Lak: 1,5k
Zit je toch aan 98,5k ex afleverkosten etc. Dus zeg 100k op kenteken. Met een 218pk diesel… Ik had lekker een A6 gekocht. Dan rij je voor 100k een dikke dikke uitvoering. Ipv de basisdiesel…
@E34M5Touring: Pro Line S heeft al de velgen upgrade. Ik zou voor se goedkopere Pro Line gaan, en normale wielen. 20″ op een SUV slaat toch als een travestiet op een oliebol. En het dak en de stereo zijn leuk, maar niet echt nodig.
@gtwillem: S line is nu standaard 20inch meen ik. Upgrade naar 21inch is onder zo’n slagschip is voor het oog niet verkeerd hoor. Panoramadak en stereo vind ik wel belangrijk.
@E34M5Touring: meestal pas ik er niet meer in als er een ander dak in zit… Dus ik streep het meteen af. Stereo zou ik wel doen, mits redelijk qua prijs. Ga geen 10k uitgeven daaraan. Dan moet het in mijn huis staan!
Deze Q7 lijkt kleiner dan de vorige totdat je de bestuurder ziet rijden.Hij is wel proportioneel beter dan de vorige.Toegegeven de XC90 heeft meer karakter wat betreft het exterieur.Maar als je aan het kilometer vreten bent zie je vaker het interieur.Dat is toch wel van een heel andere klasse dan de XC90.Overzichterlijker en persoonlijk vindt ik het mooier.
Nou een vanaf prijs van € 74.990 lekker goedkoop ( niet dus)
Denk dat alleen echte Audi-liefhebbers deze kopen. Daar is uiteraard niks mis mee, koop aub het merk dat je mooi vindt. Maar als je ogen en verstand hebt, dan kun je toch ook wel even naar de Volvo-dealer lopen.
@berlinetta: Hahhah nee man ook dat niet denk ik, zelfs onze Die Hard Audi fan @kapiteinaudi vind het niks :)
Wat een ouderwets, ongeïnspireerd fantasieloos ding zeg de Q7. De nieuwe XC90 ziet er veel moderner uit.
Persoonlijk denk ik dat veel mensen hun mening zullen bijstellen als men deze in het echt heeft gezien. Toch wel een aardige auto en er is genoeg publiek hiervoor. Misschien een minpunt, de q7 lijkt meer een crossover dan een SUV van voorheen. Gewoon voor mensen dus die niet willen opvallen.
Mercedes weet gewoon hoe je SUV’s moet bouwen en het mooie bij Mercedes is dat er zoveel keus is. Voor ieder is er wat en die witte GLE 63 AMG Coupe maakt mij gewoon erg hebberig.
Wat een lelijk hok. Voor het geld van de instapper Q7 heb je ook een XC90 T8, en die is prachtig!
Waar Bmw het is gelukt de X5 een stuk slanker en compacter te laten ogen vind ik de Q7 een stuk hoekiger en plomper dan het vorige model.
Normaal gesproken ben ik een audi fan, maar ik zou in dit geval zelfs de nieuwe kia sorento boven dit gedrocht kiezen :/
Nog lelijker dan de vorige! Man man man…
Binnekort mag je toch nergens in Nederland meer rijden
Wat een dikzak
Dubbeltest op autoblog?
Ik ben heel benieuwd naar een vergelijk. Zo op papier moet de Q7 hybride wel heeeeeel erg goed worden wil die de XC 90 T8 verslaan.
@iJoost: Mee eens die is prachtig!
Héél, héél misschien zou ik ja zeggen tegen een eventuele versie met een asociaal grote diesel. Maar voorlopig heb ik veel liever een Jeep Grand Cherokee in dit segment. Of een XC90.
Zie geen enkele reden om je net bestelde XC90 T8 te annuleren… die wint het echt in deze race wat mij betreft!
tussen de 74 en 84 stapeltjes van duizend voor een duikboot op tractor wielen… niet te geloven… dit ding is gewoon te groot…
75 ruggen voor een Audi! En dan heb je ook nog maar 218pk.
Wat een lelijk ding zeg
Heb hem in Brussel mogen bewonderen en in het echt is hij nog lelijker dan op foto’s.
Een 3.0 6 cilinder met 218pk is ook niet echt meer van deze tijd. Er wordt soms gejammerd dat er een 6-cilinder in dergelijke auto’s hoort, maar die mensen gaan in de toekomst alleen maar meer teleurgesteld worden. De Volvo is een veel fraaiere auto en als je de diesel wil is 220pk zat in de file.
Omdat iedereen toch de Pro Line besteld (want je hebt parkeersensoren nodig met deze mastodont en je wilt toch navigatie) hebben ze dat pakket maar extra duur gemaakt?
Stomme introductie kleur. Hadden beter een grijze oid kunnen gebruiken. Of easy on the chrome. Kortom, vind het kokhals niveau best meevallen.
Veel geld voor een hoge Passat
Doe mij dan maar een xc60 t8
Is net mijn vrouw… Zal er in het donker, na 10 bier met je ogen half dichtgeknepen wel beter uitzien…
Ik vind de volgende mooier
Doe mij maar de Mercedes ML 350 bluetec. Ziet er gelikt uit en motorblok is super
Geen V8+ ?!