Ford geeft de Italianen een run for their money.
Eerder dit jaar al kreeg de Mustang een facelift en ook onder de kap wijzigde het nodige. Hoe hard de nieuweling precies ging hield Ford nog even onder de pet, maar intussen weten we meer! Zo zijn de 2,3 viercilinder EcoBoost en de 5.0 V8 een toefje krachtiger geworden.
De viercilinder doet nu 314 pk en 475 Nm, dat was 314 pk en 434 Nm. Geen heel schokkend nieuws dus, maar verwacht vooral meer punch onderin het toerengebied. Met de 10-trapsautomaat, het Performance pakketje en in de Drag Strip mode gaat deze viercilinder in minder dan 5 tellen naar 96 km/u.
Gauw door naar de Mustang met V8. Die levert nu 467 pk en 569 Nm in plaats van 441 pk en 542 Nm. In de reeds genoemde Drag Strip mode sprint dit beest in minder dan vier tellen naar 96 km/u. Let wel: het gaat om de Amerikaanse versies. Details met betrekking tot de EU-spec laten nog even op zich wachten.
E34M5Touring zegt
Ja logisch op zich, Chevy heeft de Camaro net op 450pk gezet voor de SS en de Charger en Challenger zitten al een tijdje op 470pk met de 392. Nou loopt de Coyote ook weer in de pas. Hoop dat ze de tellerbak en dash layout iets aanpassen. De huidige vind ik wat saai en generiek. Grootste minpunt voor mij, het uiterlijk is wel lekker strak zo.
poes zegt
@e34m5touring: De 2018 Mustang krijgt (optioneel) een digitaal ’tellerdisplay’, met verschillende layouts.
E34M5Touring zegt
@poes: Ok! Zoiets als Virtual Cockpit? Dat zou dan inderdaad wel verschil maken. Thanks voor de info!
snorrewietskie zegt
Jammer dat wij t met die kont vierpitter moeten doen.
dutchoutlaw zegt
@snorrewietskie: idd en die vreselijke lelijke grijze achterlichten.
Dutchdriftking zegt
Was deze alweer toe aan een facelift dan?
Boomer zegt
@dutchdriftking: In de VS hebben ze het liefst ieder jaar een nieuw model/facelift.
B00G1E zegt
@airc: het is zelfs zo erg dat de 2017 modellen nu al in de uitverkoop zijn en de 2018 modellen de showrooms inrollen. Meestal zijn de verschillen minimaal, beetje optisch en wat verschuiving in de uitrusting pakketten.
tibor zegt
@b00g1e: Mag ik vragen waar je je informatie vandaan haalt? Er klopt namelijk helemaal niks van.
Ten eerste word dit 2018 model pas in Europa geleverd vanaf April 2018 en worden de huidige 2017 modellen nog gemaakt tot eind 2017.
Ten tweede gaat deze “facelift” veel verder dan gewoon wat updates, de auto word totaal vernieuwd. Los van het extra vermogen en het compleet nieuwe front komen er nu 2 nieuwe versnellingsbakken, een tien traps automaat voor beter vebruik en prestaties, adaptieve dempers, nieuwe schokbrekers, nieuwe strutbraces, nieuwe high performance michelin 4s banden, aanpassingen aan het sper, directe benzine inspuiting voor beter verbruik en prestaties, een grondig geüpgraded en gemoderniseerd interieur met nu heel veel custom opties, nieuw infotainment, virtual cockpit,4 nieuwe materiaalkeuzes voor binnen, 9 nieuwe velgen, 7 nieuwe kleuren voor exterieur. Kortom er veranderd in 1 jaar model update meer bij de mustang dan bij audi of Porsche in 20 jaar. Auto word veel zuiniger en daardoor gaan de taxen erop drastisch omlaag in Nederland en Belgie.
Hoe ik dit allemaal weet? Ik ben de eigenaar van een 2017 Mustang en sta op de lijst voor een nieuwe 2018 v8 gt performance.
B00G1E zegt
@tibor: Ik had het in het algemeen over autoverkopen in de USA.
Kijk bijvoorbeeld op http://www.chevrolet.com/build-your-own-chevrolet en je kunt je 2018 al aanpassen en ze staan ook al bij de dealers: http://www.chevrolet.com/locate-a-vehicle-near-you?q-sourcepath=/index/shopping-tools/inventory/model-selector/jcr%3Acontent/pageContent/chevy_grid_builder_c/col1/chevy_grid_builder_c/col3/responsive_image_cop&x-symbolic=lnv&x-carline=impala&x-bodystyle=impala&x-modelyear=2018
De reclames op tv hier zijn year end sales waar de 2017 modellen zijn “afgeprijsd” omdat de 2018 modellen er al zijn ter vervanging. Wellicht niet voor ieder model maar goed.
Ik sprak ook in het algemeen over de modeljaren en de vernieuwingen en meestal is dat niet veel en word er wat geschoven met uitrustingspakketten.
Dat jouw nieuwe 2018 mustang pas volgend jaar geleverd word in europa is balen aangezien men hier al over de herfst praat. Verder geloof ik best dat de nieuwe mustang veel veranderingen heeft en beter is. Wederom ik sprak over modeljaren in het algemeen in de VS.
kennone zegt
Bijna 500nm voor een 4pitter benzine!! Best veel maar toch hoort dat blok niet thuis in een Amerikaan..
PunicaOase zegt
Gaaf ding! 4-cilinder met 300+ pk is voor mij voldoende, ben ik nog bijna altijd de snelste… en met wat gevriemel aan het uitlaattraject klinkt de Mustang ook beter dan 95% van alle auto’s op de weg in NL…
berlinetta zegt
Deze auto is zo verpest sinds de facelift. Zo jammer. Vind het juist een erg mooie wagen.
toyotafortuner zegt
Lekker hoor, die vermogensboost.
Maar wat een lelijke neus.