In tegenstelling tot eerdere berichten lijkt het erop dat de Mitsubishi Lancer Evo X toch een vervolg gaat krijgen.
Er gingen al een tijdje geruchten dat het over en uit was met het rallymonster van Mitsubishi. De volbloed rallywagen zou geen plaats meer hebben in de filosofie van het merk om milieuvriendelijke auto’s te produceren. Toch lijkt Mitsubishi nu terug te krabbelen en het Evo label in leven te houden.
Het Evo label kent een grote schare fans en Mitsubishi is niet van plan die kwijt te raken. Daarom laat het merk desgevraagd weten het label in leven te houden en verder te ontwikkelen, al zou dat wel kunnen betekenen dat er een ander pad gekozen moet worden om nieuwe modellen in de reeks in de “groene” lineup te kunnen passen. Het kan dus best zijn dat een volgende Evo minder krachtig wordt of misschien wel hybride of elektrisch? Het is nog even giswerk, maar in ieder geval heeft men toegezegd het sportlabel niet de nek om te draaien. Gelukkig maar!
Esprit_de_Flandre zegt
Als ze Evo ‘groen’, wringen ze het eigenlijk wel de nek om. De fans zullen snel hun rug tonen in dat geval…
Esprit_de_Flandre zegt
@Esprit_de_Flandre: … ‘groen’ maken, wringen…
Lan_Evo zegt
@Esprit_de_Flandre:
Dat denk ik ook, maar best kans dat het in Japan alsnog wel verkoopt. Die CR-Z is daar ook wel succesvol. Niet dat ik er vrolijk van word overigens, vind Evo’s toch altijd een tikkie vetter dan de STI’s. Probleem is alleen dat Evo’s in de VS ook volgens mij altijd wel goed verkopen en denk niet dat die op van die groene bullshit zitten te wachten.
Laue zegt
Koffie voor Espirt! EVO moeten ze houden, voor de rest ken ik geen andere leuke Mitsubishi modellen. Word tijd dat ze met een dikke coupe komen!
Jokkebrok zegt
@Laue: Hemmal mee eens!
brekkenbats zegt
Mogen personen die niet zo veel op hebben met de “groene hype” die momenteel speelt, misschien ook nog een beetje plezier hebben!!??
Mairsil zegt
Ik heb er niet al te veel hoop op. En nu Subaru de Impreza ook al vernaggeld heeft is Nissan zo langzamerhand de enige leverancier van snelle betaalbare Japanners. Hopelijk gaat de FT-86 ze nog een beetje tegenwicht geven…
Merry zegt
@Mairsil: wat is er vernaggeld aan de Impreza?behalve dat de top versie geen Impreza meer heet hij heet nu WRX STI.
Hij rijd wel best en is sneller dan de Lancer EvoX.
En die FT-86 gaat ook een Subaru versie krijgen en Honda gaat ook 2 sport auto’s maken iets dat ook kan concurreren met de FT-86 en een grote coupe met veel power.
En als we het dan over betaalbare sport wagens hebben is er eigenlijk maar 1 Japans merk die dat levert en dat is Mazda met de MX-5 en MPS modellen.
desjonnies zegt
@Mairsil:
Snap niet wat er mis is met de nieuwe WRX Sti, behalve dan dat íe me gisteren nog het snot voor mijn ogen wegreed, met vier brulpijpen eronder en twee vingers in zijn neus.
Dus….
Niet iedereen is gecharmeerd van alles wat Duits is.
F1Tim zegt
Dit is niet de filosofie van Mitsubishi. Dit is een gedwongen oplegging van een filosofie. Bij Mitsubishi gaan ze gewoon slaafs mee (al hebben ze weinig andere keus). Het blijft sneu om te zien hoe lange tradities plotsklaps weggegooid worden voor een of andere hype…
gregorius zegt
“O Jeetje, ik wil geen Mietsoebietsi Lancer want ik zie daar allemaal van die auto’s in die garazjuh staan die lijken op die auto’s waar die jongens van het woonwagenkamp mee rijden. Dat is niet groen. Ik snap die jongens ook niet, ze letten niet op het millieu. Ik ga wel naar de concurrent. Die lieve man van de Kia is zo’n goede jongen; ik zie m elke week in de kerk.”
Ze hebben wel gelijk; ik hoor deze reacties toch zeker 2 keer per week.
.. Zucht
YaSo zegt
Ik vind de evo X al een stuk minder dan zijn voorgangers, laat staan dat ze deze monsters “groener” willen maken. Ik ga straks toch voor een evo VIII
spykerboy zegt
naja tot hoelang gingen ze de X nog blijven maken? sta samen met me pa op het punt er eventueel 1 te kopen van de zomer… beter hebben ze hem dan nog! :D
tvrspeedsix zegt
@spykerboy: samen met mijn pa, 1 te kopen. VERNAAR JE KLADER :P, ga je hem dan delen ofwat?!
spykerboy zegt
@tvrspeedsix: nee hij koopt hem voor mij :D aangezien ik voor haljaar stage bij hem een auto nodig heb :)
remkov zegt
Ach, ‘groen’ is niet per definitie saai, dat bewijst het stukje hieronder over de nieuwe Porsche 918 wel. Een wat kleinere turbo motor onder de kap in combinatie met wat elektrisch spul is ‘groen’ en kan best leuk zijn om te rijden volgens mij.
Citrofiel zegt
Het is een high-tech racemonstertje. Als ze dat met bijv. hybride ook weten te bereiken is er nog niets verloren aan het model. Of de fans het zullen accepteren blijft echter een vraag.
kets zegt
gelukkig houden ze de evo
davidmetzlar zegt
Volgens mij kun je hier nog wel een paar jaar op wachten met die meltdown van Fukushima 1, Honda heeft namelijk ook grotendeels de productie plat gelegd… met Mitsubishi zal het wel niet anders zijn. Jammer dat dit nou net weer de japanners weer moet gebeuren (nadat het land net een beetje over Hiroshima en Nagasaki heen was)
Osca zegt
@davidmetzlar: Nissan is weer gestart met zn productie , ik denk dat de rest snel zal volgen
bpc zegt
ik ben eigenlijk een heel grote fan van zijn grote concurent de scooby maar da tneemt niet weg dat dit een leuke wagen blijft dat absoluut niet mag verdwijnen ik kies trouwens de scooby omdat die betrouwbaar blijft ook na zware tuning … boxer he ! ;-)
autoblogamateur zegt
best leuke beginnersauto:D
en ook voor iets ouderen=)
tarquesh zegt
Groene eco auto’s willen bouwen en kerncentrales die de lucht in vliegen. Ik snap de Japanners niet meer. Ga door met de EVO en vooral don’t stop de Nissan GT-R, en focus je op wind energie, zonnen energie en al het andere wat geen straling oplevert.