Op naar de Red Bull Ring met dat hok.
Heugelijk nieuws: de wereld is alweer een fabrikant van super/hypercars rijker. Exclusieve en dure auto’s zijn al enkele jaren hot en in sommige gevallen zelfs een goede investering. Een miljoen of twee stukslaan op een auto is opeens toch een stuk minder eng als je weet dat ‘ie over een jaar niet nog maar de helft maar misschien juist het dubbele waard is. Vele dromers grijpen deze mogelijkheid aan om hun eigen merk uit de grond te stampen in de hoop de nieuwe Ferrari, Pagani of toch op zijn minst Hennessey te worden.
Aan dit lijstje van hemelbestormers kan nu ook het Oostenrijkse Milan Automotive toegevoegd worden. Het bedrijf heeft zich gevestigd in Leobersdorf en komt vandaag op de proppen met haar eerste auto in de vorm van deze witte Milan Red. Het is jammer dat Milan Automotive niet ook een leuke C-segmenter maakt, anders kon het soort mens dat bij de Milan dealer roept ‘doe maar zo’n rode’ nog weleens voor een grote verrassing komen te staan bij de aflevering.
Enfin, bij dergelijk auto’s van een merk dat zich nog moet bewijzen gaat het vaak om twee dingen: de looks en de specs. Over het eerste kunnen we kort zijn: de auto ziet eruit alsof de onderkant van een moderne AMG-grille een allergische reactie heeft gekregen en daardoor zo fors is opgezet, dat ‘ie de hele auto opgeslokt heeft. De power komt van een 6.2 liter grote V8 met vier(!) turbo’s.
Milan Automotive claimt een vermogen van 1.325 pk en dankzij een carbonfiber monocoque en dito panelen weegt de Red ondanks het forse aggregaat in het achteronder ‘slechts’ 1.300 kilo. Een snelle rekensom leert dus dat elke pk minder dan een kilo aan gewicht hoeft te bewegen. De ‘nul naar honderd’ voltrekt zich dan ook in íets minder dan twee-en-een-halve tel en de topsnelheid zou meer dan 400 kilometer per uur moeten bedragen.
De bedoeling is dat er 99 exemplaren gemaakt worden van de Milan Red, die allen twee miljoen Ekkermannen moeten opleveren. Naar verluidt hebben 18 klanten zich reeds gemeld voor het ding, dus als je ‘m wil hebben moet je snel even bellen met Commissaris Rex. Whoop whoop!
Ik zou er nog geen 100k op stuk slaan. Doe maar een saaie 13 in een dozijn 911. a classic never goes out of style.
@jorden: Toch best sympathiek dat een blinde designer ook eens een keer een kans krijgt?
@donvincenzo: moeten ze wel minimaal tot een kleimodel komen ;)
@donvincenzo: hoezo, vind het persoonlijk nergens op slaan. Toch redelijk essentieel voor een ontwerper om te beschikken over zicht. Tedultaat os er ook naar, spuuglelijk.
Gave auto. Maar wordt de markt naast de bekende merken niet een beetje vol met die exoten??
Ik noem maar
– Adamastor
– Aspark
– Brabham
– Corbellati
– Eguus
– Fittipaldi
– Gumbert
– Fornasari
– Kepler
– Silvermine
– W Motors
– Zeclat
@baan: tja als ze worden verkocht, is er markt voor. Als ze niet verkopen gaan ze failliet. Marktwerking heet dat dacht ik.
@baan: Helft ervan zal binnen 10 jaar met flinke schulden kapot gaan.
Omdat de auto niet mooi/goed genoeg is of vanwege mismanagement (zoals Spyker).
De merken die overleven hebben een goed product met een flinke winst marge met wachtlijst en goed management waardoor een handjevol autos per jaar genoeg is om te overleven.
Maar op den duur zal de helft van deze bedrijven ook weer kapot gaan omdat ze simpelweg geen goed vervolg kunnen ontwikkelen.
Dit is er weer zo’n eentje die nooit de tekentafel verlaat.
Ik lees het nog niet in de comments, dus zeg ik het maar: ik vind hem lelijk, zeker en profil en de achterkant
@bmw330ci: aan die voorkant scheelt ook iets
@sntial: ik vrees ook vanaf boven. We kunnen alleen nog hopen dat ie vanaf onderen nog een beetje oogt :#
Lekker eigenwijs vormgegeven, zonder rekening te houden met de smaak van de grote massa of de klassieke opvattingen gen van schoonheid, ik houd daar wel van.
En sinds Lamborghini steeds minder recalcitrant en extreem is is er vast ook wel weer een plekje voor een nieuw merk dat de rol van outsider vervult.
@moveyourmind: Lekker eigenwijs vormgegeven, zonder rekening te houden met de wetten van de aerodynamica…
@moveyourmind: Dit soort autos worden ook niet voor de massa gemaakt maar voor mensen met teveel geld die willen opvallen of mensen die een dikke auto willen voor op het circuit (mits hij goed rijd).
Bv die nieuwe Lambo SUV is ook lelijk, net als de Bentley SUV of Maybach.
Maar ze verkopen toch goed. Waarom? Omdat iedereen weet dat het een dure auto is.
@dees: in elk geval voor mensen die het geen reet interesseert hoe het rijdt…
Cool ding! Gewoon uitbrengen. Flink duur. Gelimiteerde oplage. En weer verlaat een tevreden klant het pand….
Ik wil graag de 18 kopers aanraden voordat ze de poeplap trekken eerst even bij Hans Anders binnen te lopen voor een nieuw multifocaaltje. Dat gaat ze fors veel geld schelen.
@pomoek: dat geld interesseert deze kopers geen reet.
Ze willen een voor de buiten wereld onbekend auto die veel geld heeft gekost.
Dit is de duurder is altijd beter filosofie.
@pomoek: dat geld interesseert deze kopers geen reet.
Ze willen een voor de buiten wereld onbekend auto die veel geld heeft gekost.
Dit is de kijk mij duurder is altijd beter filosofie.
Zou leuk zijn voor in GtA, meer niet
Wat een lelijk ding is dit man.
Zet er een steel op e voila! De nieuwe Dyson Cyclone ?! ??
Een Ponzi scheme op wielen.
Soort van Lykan Hypersport achterkant. Voorkant is niet om aan te gluren IMHO.
Voorbumper ziet eruit als iemands mond in de wind op hoge snelheid.
Brabham en Fittipaldi mogen wel op mijn oprit komen. Dit gedrocht niet.
BMW is toch wat doorgeschoten met de grootte van de nieren…
OT: waarom niet gewoon eem EV ervan maken?