De vernieuwingen die doorgevoerd zijn komen de Mercedes CLS met deze facelift ten goede. Best een strak model zo!
Vaak zijn het de kleine aanpassingen die het hem doen. Dat is met een auto niet anders. Mercedes heeft de CLS van een facelift voorzien met onder andere kleine tweaks voor het uiterlijk. Denk aan een gewijzigde bumper, maar ook de introductie van de welbekende panamericana grill voor de 53 AMG. In het interieur valt het nieuwe stuurwiel op. Daarnaast heb je natuurlijk de nieuwste versie van het MBUX infotainmentsysteem aan boord.
Qua motoren is er genoeg keuze voor iedereen. We zetten de diesel- en benzinemotoren even op een rijtje voor je.
Diesel
- 220 d
- 300 d 4MATIC
- 400 d 4MATIC
Benzine
- 350
- 450 4MATIC
- CLS 53 4MATIC+
Van de diesel zijn de 220d en 300d een viercilinder. Bij de benzinemotor is dit het geval met de 350. Alle overige varianten zijn zescilinders.
De huidige generatie Mercedes CLS is er nooit als 63 AMG gekomen. Met deze facelift lijkt dat ook niet te gebeuren. Bij Mercedes zijn ze van mening dat je dan maar voor een AMG GT 4 Door moet gaan shoppen. De CLS 53 4MATIC+ blijft het topmodel. Deze motor past ook prima bij het karakter van deze auto. Een lekkere zes-in-lijn turbomotor met 435 pk en 520 Nm koppel is absoluut geen straf. Het topmodel sprint in 4,5 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 250 km/u.
Met de Mercedes CLS facelift lanceert men een Limited Edition van 300 stuks. Deze variant is volgehangen met opties en komt met een uniek uiterlijk. Dit laatste moet overigens je ding zijn, want de omschrijving klinkt niet heel erg CLS. De Limited Edition komt namelijk in de kleuren Cashmere White Magno of Selenite Grey Magno met racestrepen boven de zijskirts. Dit laatste doet Mercedes-AMG bijvoorbeeld ook met de Edition 1 varianten.
Op het moment van schrijven is een prijs voor de vernieuwde Mercedes CLS facelift nog niet bekend. Dit zal ongetwijfeld spoedig naar buiten komen.
viezefreddyw zegt
Hoewel ik het een erg mooie auto vind zal hij nooit kunnen tippen aan de eerste generatie CLS. Tijdloze machine blijf ik dat vinden.
vonklausenburg zegt
@viezefreddyw: Eens, terwijl bij het uitkomen ik het een gedrocht vond. Grappig hoe snel zaken wennen!
Loek zegt
@viezefreddyw: vind persoonlijk de tweede generatie iets mooier, helemaal als Shooting Brake. Zo jammer dat Mercedes dat niet meer aanbiedt.
mb10 zegt
@viezefreddyw: persoonlijk vind ik de tweede echt zeer geslaagd. De eerste generatie begint nu wel een beetje een pauper status te krijgen omdat ze voor een redelijk laag bedrag op te pikken zijn.
Deze generatie valt haast niet te onderscheiden van de CLA. Vind ik persoonlijk wel jammer geslaagd ontwerp maar tel je 100k neer lijkt het net een leasetopper.
Homer55 zegt
@viezefreddyw: ik kan niet kiezen. De eerste heb je als 55 en 63. Kompressor of de 6.2…. De tweede generatie vind ik weer een schitterend model…
kniesoor zegt
Zo’n CLS 53 ligt inderdaad wel prettig op het netvlies, zeker in de hier getoonde kleur. Wel graag die donkere achterste ruiten vervangen door normale ter voorkoming van een grijs-kenteken-look.
Charles Taycan 4S zegt
Blijft een fraaie auto qua design. Heb er ook nog naar gekeken om prive te kopen echter ben toch blij dat ik voor de Taycan gegaan ben, cleaner design , innovatiever en moderner. De CLS krijgt waarschijnlijk ook geen opvolger…. best jammer voor het straatbeeld.
EdGaR zegt
@Charles Taycan 4S: krijg je betaald om bij elk onderwerp het over de Taycan te hebben? Prima auto alleen niet te vergelijken met een CLS (qua formaat).
kniesoor zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Charles Taycan 4S zegt
@EdGar, Nee, en qua formaat en marktsegment wel vergelijkbaar hoor.
pignon zegt
Ik gun ieder het plezier om deze (categorie) auto’s mooi te vinden, maar mij heeft het nooit kunnen bekoren. Ik blijf er graag op afstand van.
introductiemap zegt
De CLS is als het mooiste meisje van de klas dat op haar tweeëntwintigste aan de botox en fillers gaat. Voor lange tijd overschaduwt ze de schoonheid van haar zusjes CLK en E-coupé, tot het nep wordt. Die schaduw vervliegt door haar te grote billen, te volle lippen, een onzekere blik. Blijkt het zusje E-coupé toch de mooiste en zij de CLS, gaat de boeken in als ‘had zo mooi kunnen zijn…’
huske zegt
@introductiemap: precies dat
mikem3 zegt
Mooie auto. Al vind ik deze weer iets teveel lijken op de rest van de Mercedessen.
Dan onderscheidde het eerste model zich meer.
Qua techniek en alles zal het ongetwijfeld weer van hoog niveau zijn.
smex zegt
Nog steeds die lelijke banaan vorm met de hoge kromme raamlijn. En die afschuwelijke vissenbek. Wat blijft dit toch een misbaksel.
p993 zegt
Was nooit fan van de gedrongen CLS, maar deze nieuwe ziet er fraai uit!
kroon zegt
Interieur nog steeds naar smaak van mensen die houden van erg veel glimmende spulletjes.
Ik zou deze en zeker de vorige niet eens op mijn oprit willen hebben. Te veel twijfelachtige lieden rijden Mercedes sedan.
dijan zegt
Mooie auto ,alleen die strepen onder bij de skirts hoeft echt niet . Zo 1980
rollingstoned zegt
Best een fraaie bolide, zeker in die kleur blauw, maar dat ipad-dashboard kan me wat minder bekoren.
sonnybonds zegt
yeah dacht ik ook. Dat interieur is een grote kinderkermis
Pascal zegt
Prachtige auto, ik was altijd veel meer een BMW-man en vroegah nooit zo’n Mercedes-fan maar ze bouwen erg mooi spul de laatste tijd. (In tegenstelling tot BMW helaas)
Goed_Koopman zegt
@Pascal: Grappig. Ik ben juist verschoven van MB naar BMW. Vind moderne Mercedi iets teveel glitters hebben. Rijd ik liever een lelijke BMW.
Pascal zegt
Ook al vind ik Mercedes nu erg mooi: Qua ‘DNA’ blijf ik toch meer een BMW liefhebber. Dus als ik nu voor de keuze stond werd het toch nog gewoon een lekkere 3 serie ofzo.
laarhovenn zegt
@Pascal: idd! Vroeger waren het maar oude lullen wagens. Tegenwoordig maken ze echt mooi spul. Tegelijkertijd ontwerpen ze bij BMW de ene na het andere gedrocht.
neymar zegt
@Pascal: wat is vroegah?
bsxc2 zegt
Had gehoopt dat ze bij deze facelift de vreemde/misplaatste scheve koplampen zouden vervangen, jammer.
Pordon zegt
En profil blijft de CLS een onovertroffen schoonheid. Nieuwe bumperpartij aan de voorkant ben ik niet helemaal fan van.
TNThomas zegt
Zelf heb ik een paar dagen een CLS 400d mogen rijden en dat was geweldig. Wat een super auto! Ook na deze facelift blijft het een mooi model vind ik.
arias zegt
Zie de huidige generatie CLS haast nooit op de weg. Op paar straatgangsters na die in een gehuurde CLS in het centrum doelloos rondjes rijden zie ik niet veel interesse in het model. Helaas is de segment van zulke 4 deur coupés flink geslonken.