• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Mercedes CL500 á la VÄTH

Auteur: ricardo, gepost 28 maart 2011 om 22:51 – 20 Reacties

CL500 á la VÄTH

De CL65 AMG deden ze al een keer, die jongens van VÄTH, maar voor wie iets minder te besteden heeft en het moet stellen met een simpele CL500, is er nu ook tuning-vertier te verkrijgen bij deze firma. En ze noemen dit veredelde Mercedes Benzje: de CL500 á la VÄTH.

We beginnen bij waar het om draait: de V8. Deze laten ze vanzelfsprekend niet onaangetast en krijgt onder meer een andere krukas, andere elektronica, er wordt een RVS-uitlaat aangehangen en ademen gebeurt voortaan door een setje sportluchtfilters. Gevolg: 460 peekaa, 600 Nm op de achterwielen en een topsnelheid die naar de 290 km/u is getild. Netjes.

Maar dan het uiterlijk. Ja, overduidelijk heeft deze CL bezoek gehad van de onvermijdelijke Koolstofvezelfee (debiel achterneefje van Tandenfee, halfbroer van Parkeermeterfee). Zowel de voorbumper-lip, sideskirts als de diffuser op de achterbumper en de spoiler op de kofferklep zijn uitgevoerd in CF. En eerlijk gezegd staat zulks niet helemaal lekker op een statige auto als de CL.

Gelukkig wordt er ook naar het rijgedrag gekeken. Een upgrade van het remsysteem en andere, drievoudig instelbare dempers maken je ritjes nét even wat sportiever. Het rollen geschiedt op driedelige 20-inch velgen met rubber in de maat 245/30ZR (voor) en 285/25ZR (achter). Ons advies: laat de motor- en onderstel-upgrades uitvoeren, maar bezondig je niet aan de tupperware opties van VÄTH.

Is de binnenzijde van de auto wel een verbetering? We durven het niet te zeggen, aangezien we daar geen fotomateriaal van hebben. Wel meldt VÄTH ons dat er lustig met carbonfiber is gestrooid in de kleur zwart of, optioneel, in meerdere kleuren en dat de km-teller nu een optimistische 360 km/u aangeeft. Prijzen? Die zijn op aanvraag verkrijgbaar.

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cl, cl500, Mercedes, tuning, vath, zwart

Vorig bericht: « China krijgt de BMW M3 Coupé Matte Edition
Volgend bericht: Video: de Ferrari P4/5 van Glickenhaus doet de ‘Ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. wrx19 zegt

    28 maart 2011 om 22:53

    niet lelijk, maar houd hem gewoon standaard, is ie al extreem genoeg! ik zou overigens alleen voor de motorupgrade gaan, laat de bodykit maar zitten :|

    Login om te reageren
  2. Ralph1 zegt

    28 maart 2011 om 22:57

    Dit is de oude CL500? Dat is een gemiste kans zeg. Lijkt mij dat je toch wel wat meer pk’s uit de nieuwe kan halen.

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      28 maart 2011 om 23:15

      @Ralph1: dit is de oude, maar waarom een gemiste kans de oude is ook mooi en misschien zelfs wel mooier

      Login om te reageren
  3. the-budel-guy zegt

    28 maart 2011 om 23:00

    nee nee nee nee nee. een cl móet je niet verbatse. de standaard cl is al gewoon top.

    Login om te reageren
    • mo112 zegt

      28 maart 2011 om 23:18

      @the-budel-guy: juist

      Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      29 maart 2011 om 09:11

      @the-budel-guy: Amen broeder, amen!

      Login om te reageren
  4. wrx19 zegt

    28 maart 2011 om 23:10

    snap idd ook niet wrm ze niet gewoon het facelift-model hebben genomen? :S

    Login om te reageren
  5. As_long_as_it_is_fast zegt

    28 maart 2011 om 23:19

    -edit: thanks, goed plan! ;) –
    Ik stel voor dat jullie mij een tekst-edit knop geven voor typ- en spelfouten? :D

    OT: Ze hadden het logo niet mogen veranderen, wat is dat lelijk. De uitlaten zijn ook niet naar mijn zin. Ik ben sowieso al geen fan van carbon, dus denk dat het interieur me ook niet zal zinnen. Jammer, want de CL500 is wel een strakke auto.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    28 maart 2011 om 23:22

    Whow! Een teller die tot 360 loopt! Dah bomb man!
    Ik weet nog van vroegah… Toen mijn hoofd nog laag genoeg zat om zonder te bukken in auto’s te kijken, keek ik vol ontzag naar auto’s die daar een groot getal hadden staan.
    Om een paar jaar later te ontdekken dat je die snelheid helemaal niet kunt rijden.
    Ik heb het ff nagekeken. De gewone CL500 komt lekkuhr maar tot 300. Nananana.
    Zou er voor de Twingo van de buurvrouw ook een Väth teller zijn tot 360?

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      28 maart 2011 om 23:36

      @mout: ‘vroegah’ ‘lekkuhr’ Wat is dat man?! :D En inderdaad, als ze me vroeger vroegen of ik dacht dat die auto snel was ging ik even naar de auto, keek door ’t raampje naar binnen, bekeek het laatste cijfertje, trok daar 20 vanaf en zei trots: deze gaat 220 (bvb.) ;)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        28 maart 2011 om 23:43

        @As_long_as_it_is_fast: Dat is Väth coole taal. Toch? :lol:

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          28 maart 2011 om 23:53

          @mout: haha, zo had ik het nog niet bekeken. :D

          Login om te reageren
        • Joost1990_2 zegt

          28 maart 2011 om 23:53

          @mout: 1-0!

          Login om te reageren
  7. Poll zegt

    28 maart 2011 om 23:31

    Beetje té vet idd. Maar wel ‘ns wat anders dan amg.

    Login om te reageren
  8. jeanclaude zegt

    29 maart 2011 om 00:30

    wat je ook doet met die prachtige 500 motor, hij komt alsnog niet in de buurt van de 600, 63amg, en de 65amg.

    Login om te reageren
  9. neal zegt

    29 maart 2011 om 08:55

    Doe hem maar voor mij, liefst in het wit dan met de carbon elementen. Rijden jullie maar verder in ‘Ferrari gele’ Seicentootjes

    Login om te reageren
  10. tymen zegt

    29 maart 2011 om 10:20

    nagemaakt van brabus

    Login om te reageren
  11. xilver zegt

    29 maart 2011 om 13:48

    Porno op wielen… meer heb ik daar niet aan vuil te maken.

    Login om te reageren
  12. Dimglor zegt

    29 maart 2011 om 20:27

    Mja is een Amg pakketje met wat carbon…
    Op zich valt het best mee.. maar heb al mooiere Cl’en gezien…

    Login om te reageren
  13. Homer55 zegt

    30 maart 2011 om 01:42

    460PK op de achterwielen…
    Dus als ik het goed begrijpt rond de 550 krukas pk’s ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North