Tony Kanaan is een Braziliaanse IndyCar coureur die ook buiten de racebaan zijn interesse voor snelle auto’s niet verliest. Zo schijnt hij altijd wel een hobbyprojectje te hebben lopen voor in zijn spaarzame vrije tijd. Op dit moment zijn dat 2 auto’s: een Acura TL en een E46 BMW M3. Van de M3 staat een mooie fotoreportage online die we jullie natuurlijk niet wilden onthouden. Mooi zwart is niet lelijk!
Wat als eerste opvalt is de royale toepassing van Carbon in en om de auto. Als je wat verder kijkt zijn er een aantal leuke details te zien, waaronder de startknop.
Meer foto’s op photobucket, met dank aan mbvt voor de tip!
Bramzel zegt
Erg fraai, smaakvol gepimpt zou ik zeggen :)
Bert VDA zegt
Tja , geef mij deze maar !!
s4 , rs4 , AMG : Geef mij maar zeer zeker de M3 !!!
Leon zegt
Foto 4 van die uitlaten is gaaf!
deefke zegt
ik vindt het niet zo mooi voor ee bmw
Sander zegt
Opzich wel netjes gedaan, maar die geblindeerde ramen had hij weg mogen laten… :P
Ik zou hem trouwens origineel gelaten hadden, maar goed, dat moet hij natuurlijk zelf weten :)
GuZ zegt
Hij heeft ook nog een all black Porsche Carrera GT
Jurgen zegt
Ja mooie carrera gt !
GuZ zegt
Rogier zegt
Ben benieuwd naar de specs, en of ze veel veranderd hebben aan het vermogen..
Kevski-Style zegt
@ Sir Smokalot:
Wat is er zo speciaal aan een startknop? Voor een kleine 30 euro heb je er eentje. Inbouwen is misschien een half uurtje werk, aangezien je lange bezig bent met alles loshalen en vastzetten, als het daadwerkelijke aansluiten.
Verder snap ik de hele carbon hype niet goed. het spul is van zichzelf niet echt super mooi. Vaak kom je bij echt carbon foutjes tegen in de weving. Zelfs in de F1 zie je dat nog wel eens. Bovendien is het zwaarder als bijvoorbeeld polyester, en minder verkrachtig. Het enige waar het echt goed voor zou zijn is als het materiaal dient als directe kreukelzone, zoals bijvoorbeeld het dak van de M3. Maar verder????
Totaal offtopic: Als iemand een carbonproducent weet die iets kan maken voor een leuk prijsje heb ik overigens nog wel interesse: Ben op zoek naar een plaat met een lichte bolling erin, om als dak te gaan gebruiken voor in mijn eigen auto. Wat BMW met de M3 kan kan ik ook….
Citrofiel zegt
@ Kevski Style; En wat voor auto is dat? De Mini?!
smoke zegt
@Kevski Style
Omdat het ding uit een Honda S2000 komt :)
Wat het carbon betreft: het heeft gewoon iets, maar da’s persoonlijk.
BMW Freak zegt
Nice…
Heeft wel een behoorlijk wagenpark zo te zien
evo zegt
Leuk, zo spelen met je fotocamera. Die remschijven komen ook lekker door trouwens.
DAT zegt
Zeg maar groothoeklens.
Ik vind die rode bies op de banden in combi met de rode remklauwen wel oké.
Hij heeft wel oog voor detail; zelfs het BMW logo is in carbon.
CSL zegt
Een dodelijke combinatie. Supercharged M3 vol met carbon en een Porsche Carrera GT. Wel grappig dat de carrera GT en M3 CSL af fabriek bijna dezelfde stoelen gebruiken.
Philip zegt
Ongelofelijke bak, mooie foto’s met die ‘fish-eye wide-angle breedhoeklens’ :)
Oly zegt
Dat logo in derdaad heel vet en vette velgen alleen zo ik de achter remblokken denk ik toch zelfde maatje zetten als voor doen.
Kevski Style @
als je de carbon hype niet volgt waarvoor doe je der aan mee. en waarvoor als je het niet mooi vind wil je het toch op je auto.
kay zegt
van mij had de rode bies weggelaten gemogen, verder erg gave m3, helemaal is zwart is echt bruut, het carbon maakt dit helemaal AF…
alleen waar zijn de specsss…. ???
Philip zegt
Binnenkort zal ie ook al wel een nieuwe onder handen nemen zeker :D
TT freak zegt
zeer fraai exemplaar.. wel heel netjes gedaan.. wielen zijn ook echt VET!!
Armada zegt
hmm, weet niet. Ben niet onverdeeld enthousiast.
vroaa zegt
die versnellingspook is wel raar in carbon!
Kevski-Style zegt
@ Oly:
Pur omdat polyester te zwak is om als dragend deel te gebruiken. carbon is lichter dan staal, en dus interessant. het verlaagd niet alleen je uiteindelijke gewicht, maar ook je rollcentre wordt er veel beter van. Dus daarom. Niet omdat het mooi is maar omdat het een fucntie heeft….
@ Sir Smokalot:
Volgens mij wordt die knop gemaakt bij Richbrook, die de knoppen ook voor de aftermarket heeft….
Kevski-Style zegt
@ Oly, waarom dezelfde remmen voor als achter? Achter is bijna altijd kleiner. ze worden namelijk veel minder warm, en de remkracht op de achterwielen is veel minder groot. Komt omdat als je remt de voorwielen zwaarder worden, omdat het gewicht van de auto als het ware over de voorwielen heel wil.
Groeter remmen achter zorgen er daarentegen wel voor dat de ophanging het zwaarder te voorduren krijgt, omdat het onafgeveerde gewicht hoger wordt. Als je er wedstrijden mee gaat rijden kan je dat soort gewichten die erbij komen x10 doen om het om te te rekenen in afgeveerd gewicht. Een steiging van 1Kg per kant, wordt vervolgens dus 10kgx2 is 20kg extra gewicht. Daar wordt je echt niet vrolijker van als je serieus met de auto rijdt….
Windhoos zegt
Op zich wel een gave bak, maar niet zo! Ik vind het nu net een pooierbak……
Carfreak zegt
Prachtig, maar hij zit nu wel met een oude 3coupé
NISmo zegt
Ziet er goed uit! Zijn die FXX style wielen de nieuwe trend ofzo? Ze zaten ook al op die gele F430.
Martijn zegt
Vind het wel een bruut ding persoonlijk~!!! alleen weer echt amerikaans om hem te gaan tunen met een supercharger (als ik het goed heb?) want voor wie 343 pk niet genoeg is… pech!! want die motor is geweldig (zolang je in toeren blijft haha) maar niet op die manier want dat is gewoon verkrachting van zo’n masterpiece!! Ga dan serieus tunen want het gaat niet altijd om de pk’s!! mijn mening: de motor mist koppel onderin 2000 tot 5000 toeren zou ie wat meer koppel mogen maar verder: AFBLIJVEN!!!
\
evengoed: gaaf ding van gemaakt!! geef mij maar hehe!! ;-)
mercedesfan zegt
mooi getund, dat zwart en rood staad de M3 goed
jasper zegt
kijk dats nou een dikke m3. ik vind de oude stoerder dan de nieuwe.
Rick dos zegt
Tony Kan aan met een startknop!
It´s a man after my own heart! Ik bedoel BMW EN een Carrera GT!
Enige minpunt vind ik die angel eyes. Dat zie je tegenwoordig ook bij andere “gepimpte” auto´s. Dat is net zo fout als Lexus style achterlichten! Jongens! Doe dat toch gewoon niet!
sacha zegt
Fout is het nieuwe goed.
Rick dos zegt
Oke, maar wat is GOED FOUT dan?
bmwF zegt
mooi gemaakt die airbox
Joris zegt
het interieur vind ik een beetje verneukt maar verder VETTE bak!
Lebastille zegt
Ziet er wel aardig uit. Ben alleen niet kapot van de zwarte velgen. BMW heeft van die prachtige multispaaks (weet niet pss hoeveel) waarin elke spaak “dubbel” uitgevoerd is. Bovendien vind ik de carbon achterbumper een beetje vreemd; kan die wel tegen de hoge temperaturen van de uitlaat?
Kevski-Style zegt
@ lebastille:
Ja dat kan er gewoon tegen. Mijne uitlaat is zelfs van carbon….
bmwF zegt
welk merk is dat dan als je uitlaat van carbon is? vreemd..
Benny1 zegt
Waarvoor doet die foto van de velg me denken aan het busje van A-team :D Kijk ik dan toch teveel naar de tv.
Rick zegt
Foto van de velg vind ik het mooist, met die bolling erin!
willem zegt
Man, die gast heeft smaak. Zwart mist nooit zijn effect, zn interesses lopen wel ver uiteen vind ik verwijzend naar die porsche en zn M3. Misschien iets te veel zwart door ook nog es de zwarte velgen te monteren. :)
Henkie Timmer zegt
bijzonder mooie wagen, en dat terwijl ik bmw over het algemeen over de top vind…
maar voor deze maak ik een uitzondering… veel rijplezier mr Kanaan, gaan met de banaan ;)
SimonMc zegt
Carbon heeft dacht ik het voordeel dat het ook zeer snel afkoelt.
m5 zegt
prachtige wagen veel mooier dan de nieuwe
wilco faber zegt
Prachtige M3!
ChrisGTT zegt
@ kevski style
ik zie dat je er nogal makkelijk over denkt……… tis geen oude auto (lees: mini) waar je ff een paar draadjes door kan knippen en ff een startknop tussen soldeerd. komt wel wat meer bij kijken ivm evt canbussystemen en regelapparaten……..?
op deze auto is veel van het carbon een beetje overbodig in principe, maar als het voor dingen als een airbox wordt gebruikt dan is het gewoon het beste spul!
tis gewoon een dikke M3 (en dat zegt iemand die niet echt een fan is van bmw’s)
m5 zegt
een carbon airbox is gewoon standaard toch bij een m3 csl
Bmw München zegt
super mooi echt mooi gepimpt mooie auto :D ;)
Kevski-Style zegt
@ Chriss GTT:
Een oude of nieuwe auto maakt niks uit natuurlijk. Hoe start je namelijk een auto? Sleutel in het contact, 2 klikjes draaien zodat je spanning hebt. Nog een stukje verder om de startmotor te laten aanslaan. Oftewel je verbind het nog steeds hetzelfde, ongeacht de leeftijd van de auto. Het enige waarbij dat anders zou gaan is bij auto’s waarbij je start zonder sleutel. De canbus heeft er dus totaal niks mee te maken.
Verder zeg je dat het goed is voor een airbox. Waarom? Polyester isoleerd even goed warmte, maar het weegt minder. het is even makkelijk vormbaar, maar is goedkoper. Waarom is carbon dan zo goed? Puur omdat zo veel mensen er op geilen, niet omdat het beter is….
Carfreak zegt
jammer dat die geen shadow line heeft zoals op de nieuwe 3 coupe, dat zou het pas echt afmaken! maarja je kunt niet alles hebben op oude auto’s maar wat een prachtig ding blijft dit toch
Tim zegt
Jammer dat ze dit (nog) niet toepassen op de nieuwe m3.. Lijkt me nog vetter..
L-Fred zegt
Daar hebben we er weer eentje met rode biezen. Aarrgghh, kriebels krijg ik ervan.
AJ zegt
Gewoon een CSL met wat kleine aanpassingen?
Tombnolz zegt
Doet denken aan het The A-Team busje! :-)
Best cool dat zwarte M3-logo.
Windhoos zegt
Ben ik dan bijna de enige die het NIET mooi vind?……
Snotjoch zegt
@Windhoos. Nee hoor, je bent niet de enige die hem NIET mooi vind..
Windhoos zegt
Gelukkig, dacht ff dat ik de enige was. Doe hem mij maar origineel in het zwart (dus ook zonder die getinte ramen) :-D
Snotjoch zegt
Ja, dan is die wat mooier. Maar een nieuwe coupe 335 vind ik nog leuker, die kamelenbuld aan de voorkant hoeft van mijn niet :) en 306 pk is genoeg om de Deutsche Autobahn te verkennen…
Kev zegt
Als jullie ‘ns goed zouden kijken dan zien jullie de Active Autowerke compressor duidelijk zitten.
Dit ding heeft 500pk+ én meer koppel dan een standaard CSL vanaf 2500 toeren… waarna het pas écht begint te stijgen. :)
Hete wagen !
renebmw zegt
verdomme, lijkt wel een exacte copy van die grijze m3 uit getaway in stockholm 7, maar wie was nou de eerste… vind m dan toch in het grijs wel mooier.
en carbon is gewoon mooi spulletje, en dat hoeft niet perfect te zijn, dat is ook niet de bedoeling. ik heb zelf een carbon seibon kap op mn zwarte m3 maar ik vind het gewoon mooi om naar te kijken als het zonlicht erop valt. verder is het natuurlijk gewoon verspillin van geld want nergens voor nodig op een normale auto.
en met een supercharger is toch niks mis?! iedereen wil altijd meer vermogen dus waarom niet op deze manier? het is iig weer eens wat anders en het blijft speciaal, en je hebt een beter fatsoenlijk bruikbaar vermogen dus je hoeft niet te blijven jagen in toeren om vooruit te gaan. en zo een kit van active autowerke is toch een behoorlijk serieuze tuning naar mijn mening…
renebmw zegt
@kevsky
bij een auto die werkt met canbus, oud of nieuw, kun je niet zomaar draadjes doorknippen. elke aanpassing die je zelf doet aan de wagen m.b.t het elektische systeem KAN invloed hebben op de canbus. en daar ook nieuwe auto’s die mét sleutel starten gebruik (kunnen) maken van de canbus, zoals die m3, zal het niet bij dat knopje gebleven zijn, daar komt een hele hoop bij kijken.
wideman zegt
kevski ? ken ik jou niet ergens van
alex zegt
kevski carbon is toch echt minder zwaar dan polyester
carbon 2×2 twill 200 gr/m2
polyester(oud) glasweefsel twill 390gr/m2
wideman zegt
misshien klink ik nu heel dom, maar wat is een canbus??????
ronalt zegt
Ja maar kevski kletst hier wel meer uit z’n tuning nek.
de getinte ramen had van mij niet gehoeven, verder erg mooi in het zwart.
NILZ zegt
vind het een beetje te veell carbon op die mooie wagen carbon is inderdaad lichter dan polyester maar in het tuning wereldje wordt het tegenwoordig alleen maar gebruikt voor de show het oog wil ook wat maar heeft niet veel nut.
voor de rest eenheel propere wagen
(Ben een Honda fan)