Het merk met de stier gaat een andere koers varen en de Urus wordt daarbij een belangrijke schakel.
Stieren staan niet bekend als de meest zachtaardige beesten en da’s natuurlijk mooi als je je merk een badass imago wil meegeven. De Urus moet echter een mildere kant van Lamborghini laten zien. Niet alleen omdat de SUV de verkopen van het merk ongeveer moet verdubbelen, maar ook omdat de Italianen meer vrouwelijke kopers willen aantrekken.
Momenteel is ongeveer 5 procent van de Lamborghini-kopers van het vrouwelijke geslacht en Stefano Domenicali is van plan om dat percentage flink te laten stijgen. Vrouwen en SUV’s gaan immers prima samen (veel ruimte voor de koters, buggy’s en luiertassen plus ze hebben een stevig en veilig imago) en Lambo denkt dan ook dat het segment der luxe SUV’s kansen biedt om meer dames naar de dealer te trekken.
Overigens achten we de kans dat de Urus een succes wordt aardig groot. De Bentley Bentayga is de meest recente SUV uit het hoogste segment en aan het aantal spots van deze corpulente Brit te zien lopen de verkopen aardig gesmeerd. Dure SUV’s zijn kennelijk hot en het geld mag weer rollen, dus laat die Urus maar komen! (Via: Bloomberg)
Dank aan Niels voor het tippen!
granlusso zegt
De term melkkoe is nu wel op heel veel vlakken toepasbaar.
Crosscabouter zegt
@granlusso: melkstier wordt wat lastig….
hfdude zegt
Voor mij blijft er maar 1 Lambo SUV
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@hfdude: precies! http://www.coys.co.uk/cars/1979-lamborghini-tractor-r-754-one-owner-from-new/44_255_01
hfdude zegt
@svenska_aeroplan_ab: Haha. Nee bedoelde toch die andere die harder mag dan 40 kmh
denniss00 zegt
@hfdude: LM002!! *maakt piratengeluid*
Rob zegt
@hfdude:
Dat ding was ook een wijvenbak. Alleen reden er geen wijven in. Maar dat kwam meer omdat die dingen allemaal naar het midden-oosten verscheept zijn….
hfdude zegt
@Rob: voor mij persoonlijk is het een intern conflict om iets met een V12 te classificeren als een “wijvenbak”. Maar verklaar je nader aub.
Rob zegt
@hfdude:
Wel, iets totaal onpraktisch nemen (in dit geval een legervoertuig, de Chrysler Cheetah), daar een motor instoppen (de Countach V12) wat het een nóg onpraktischer ding maakt en dat vervolgens aankleden met tierlantijntjes (carbon sierstrips, lederen stoelen, super duur klokje). Dat is allemaal wel heel erg wijverig…. Allemaal voor de show……
Het was wel een gat in de markt toen. Ze waren er dol op in de oliestaatjes. In die zandbak waren ze misschien ook nog wel enigszins praktisch. Maar iedereen die buiten de woestijn zo’n ding bezit; dat moeten wel de ultieme wijven zijn….
(nu ik er over nadenk; ik verwarde in mijn eerste reactie vrouwen met wijven, groot verschil wel…)
granlusso zegt
@Rob: Tina Turner legde er een Metcedes V8 in
Rob zegt
@granlusso:
Tina Turner had zo’n onding? Wauw. Ze was zeker nog in de Mad Max sferen……
granlusso zegt
@Rob: Haha denk het. Die gekke jaren tachtig toch.
mashell zegt
@rob: dat zijn geen wijven, dat zijn mannen in jurken.
Rob zegt
@mashell:
Ja, ik verwarde vrouwen met wijven. Bij deze: mannen kunnen ook ontzettende wijven zijn…..
riri zegt
@rob: Yep reken er maar op dat de ”mannen” die hem gaan rijden niet vies zijn van make-up, crème-tjes, waxen, en een tasje .
bullzeyersn zegt
@mashell: moest ik veel te hard om lachen
e1000bmw zegt
Met je Urus linea recta naar de uterus…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@e1000bmw523i: Meer andersom hoop ik? Vanuit de uterus *plop* rechtstreeks in de Urus…
e1000bmw zegt
@svenska_aeroplan_ab: Hm ja, ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt. :P Een Urus in de uterus is wel heel lomp. :P
mrrallycross zegt
Hallo Audi q7
lekkerlinksrijden zegt
@mrrallycross: vind vooral de voorkant, zo vanaf de zijkant gezien, heel erg Porsche Cayenne
PunicaOase zegt
Heb niks met SUV’s, maar vind dit best een gaaf ding. Zal wel lekker klinken ook.
nopetrolnofun zegt
@punicaoase: nee, het krijgt die v8 biturbo die o.a in de RS6 ligt, je weet wel die met schorre keel
super zegt
komt ie dan ook met van die nissan micra berenvelgen?
gregorius zegt
Een sport-Lambo die door een vrouw wordt gekocht, wordt door een single vrouw gekocht die wat te compenseren heeft. Anders wordt ie door een koppel gekocht. In ieder geval niet door alleen de vrouw-in-een-relatie.
Een SUV-Lambo gaat niet door een single vrouw gekocht worden; het uiterlijk gaat nooit vrouwelijk genoeg worden. Daarentegen, kan het wel door een koppel gekocht worden waar de vrouw er meer in gaat rijden.
Deze vrouw-in-de-relatie rijdt nu zeer veel vaker een Cayenne dan dat deze vrouw een RR of ML/X56 rijdt.
Dus waarom zou de vrouw uit een Cayenne proberen te halen? Dat is concern-kannibalisme.
Probeer de man uit een RR en of ML/X56 te halen.
Dutchdriftking zegt
Ach, als het ding goed verkoopt en we daarom ook Aventador’s blijven zien vind ik het goed.
autodrome zegt
Is dit niet gewoon een veredelde Cayenne? Soort van rebadge maar Dan net anders, best sexy voor een ‘wijvenkar’ overigens. Zet maar op de stoep mag je mij best een wijf noemen. Ik ga voor de testrit ….
karaya zegt
ik wacht op de TDI.
allesmetturbo zegt
Als dit een vrouwen auto is, en mijn vriendin m zou aan(kunnen)schaffen, zou ik me niet schamen om er een rondje in te rijden
Rob zegt
LOL, het ontwerp van dat ding ook: formaatje Hummer, maar kwa binnenruimte is een Golf stationwagon waarschijnlijk ruimer…
humpyourdog zegt
Ziet er uit als de wansmakelijke creatie van een of andere russische tuner.
Mairsil zegt
Lamborghini 1963 – 2016, het waren mooie jaren voor dit wijlen supercar merk.
meridian zegt
Misschien zit Lamborghini wel in een existentiële crisis en misschien zit Ferrari dat ook wel. Want welke specifieke doelgroep is er tegenwoordig klant bij de twee merken? Ik kan geen specifieke doelgroep aanwijzen. En zijn de merken Lamborghini en Ferrari nog wel zo bijzonder? Wie is en wie moet de nieuwe klant worden van de twee merken?
michaelcorleone zegt
Wat is de meerwaarde van de Urus, naast de Cayenne, Bentayga, X6M, GLE63 AMG Coupe, Range Rover Sport. Voorheen had je de Audi Q7 V12 TDI (deze q7 is vele malen mooier dan de nieuwe q7) die kwa prestaties in de buurt zal komen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.