Alsof een LaFerrari op gele platen nog niet bijzonder genoeg is, heeft dit exemplaar ook nog eens een tweevoudig F1-wereldkampioen als eerste eigenaar gehad.
Het is eigenlijk best wel ironisch: de mensen die een LaFerrari cadeau krijgen van hun werkgever zijn tevens de enige mensen op deze aardbol die niet onder de indruk zijn van een LaFerrari. Want hoe spectaculair is een LaFerrari nog als je een Formule 1-auto gewend bent?
Of je als Ferrari-coureur destijds een LaFerrari echt gratis en voor niks kreeg weten we niet. Feit is wel dat allebei de coureurs die toen voor Ferrari reden een zwarte LaFerrari hadden. We praten dan over het jaar des heren 2013, toen Felipe Massa en Fernando Alonso de eer hoog moesten houden voor de Italiaanse renstal.
Hoewel Massa en Alonso allebei een zwarte LaFerrari hadden, waren de auto’s niet identiek. Het exemplaar van Massa was namelijk gepersonaliseerd met rode accenten. Hij vond dat een Ferrari op z’n minst een beetje rood moest zijn. Alonso niet: hij hield het gewoon bij zwart met zilverkleurige velgen. Toch heeft de auto nog een persoonlijk tintje, want op het stuur prijkt de naam van Fernando Alonso.
Het lijkt erop dat Alonso niet bijster veel belangstelling had voor zijn LaFerrari, want hij heeft er nog geen 3.000 km mee gereden. De auto stond namelijk in 2016 te koop met 2.900 km op de klok. En dan is het nog maar de vraag of hij die er zelf heeft opgezet.
Dat neemt niet weg dat dit de LaFerrari van een tweevoudig Formule 1-wereldkampioen is. Dat maakt een hele speciale auto nog een stukje extra speciaal. En het mooie is: deze auto is nu gewoon in Nederland. Sterker nog, de auto is voorzien van een kersvers Nederlands kenteken.
Daarmee is dit LaFerrari nummer 3 met gele platen. Er heeft eerst een paar jaar geen enkele LaFerrari op Nederlands kenteken gestaan, maar uiteindelijk zijn er toch nog twee mensen overstag gegaan. En inmiddels staat de teller dus op drie.
De nieuwe eigenaar (@ruuter01 op Instagram) is een fervent Ferrari-verzamelaar. Hij heeft verder onder meer een F12tdf, een 458 Speciale, een 599 GTO en een 812 GTS. Die laatste drie zijn allemaal uitgevoerd in dezelfde kleur: Grigio Opaco. Leuk voor de foto’s.
Er zijn genoeg Nederlands verzamelaars die een dergelijke collectie op buitenlands kenteken of helemaal niet op kenteken zetten, maar deze auto’s zijn stuk voor stuk voorzien van gele platen. Zelfs de LaFerrari van Alonso.
Foto’s LaFerrari: @onecarlife/@ruuter01
Foto’s Speciale/GTO/812 GTS: @gemaskerdemuchacho
baf07 zegt
Hoop wel dat de nieuwe eigenaar hem gaat gebruiken waar die voor gemaakt is, en dat is niet om hem in de garage te zetten….
donjunior zegt
Als je hem in de garage zet ga je er niet de moeite voor doen om er gele platen op te zetten lijkt me?
hooesi zegt
@baf07: hoop vooral dat ie er niet mee naar Amsterdam gaat als ie ‘m gebruikt. Dat hele 010 020 gedoe schijnt ver te gaan😅
xjs678qr zegt
@baf07: tja, maar je kan’m maar 1x opbranden natuurlijk….
renskuhh zegt
Vraag me af en toe af waarom zou je dit niet op kenteken zetten, welke voordelen behalve de 10k rest BPM zijn er (ja de wegenbelasting Maarja dat is nou ook niet de wereld)
bartjeeh zegt
@renskuhh: verzekering
nootdorp015 zegt
@bartjeeh: Wat kost zoiets maandelijks zou je denken? Duizenden euro’s?
boomhauwer zegt
De 599 GTO. De rest mag je houden.
Alfarobert zegt
Beter dan allemaal dezelfde Bugatti’s verzamelen.
MarcoM zegt
Misschien raar om te zeggen, maar ik vind er helemaal niets aan.