…en wij hebben de foto’s! We hebben al veel geschreven over de KTM X-Bow, dus ik zou zeggen kijk en geniet!
PS Is dat nou the Stig die daar achter het stuur zit ;) .
Auteur: robbie, gepost om – 70 Reacties
…en wij hebben de foto’s! We hebben al veel geschreven over de KTM X-Bow, dus ik zou zeggen kijk en geniet!
PS Is dat nou the Stig die daar achter het stuur zit ;) .
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
C30CDIAMG zegt
nee, de stig is toch altijd in het wit gekleed met een witte helm?
Leo zegt
Cool ding!!!
Soort van ultieme snelle cabrio!!
ismus zegt
motor specificaties????????
JH zegt
De downforce is erg groot van de X-bow (3x groter dan de meeste supersport auto’s), bijna 200kg bij 200km/h. Daardoor moet een zijdelingse versnellings van 1.23G mogelijk zijn.
JH zegt
Engine – Inline-4-cylinder-engine with direct fuel injection system (FSI), turbo-charger and intercooler
Displacement – 1984 cm3
Max. Power – 162 kW (220 HP) @ U/min 5900
Max. Torque – 300 Nm @ U/min 2200–4000
Valves – 4 pro Zylinder, DOHC
Bore & stroke – 82,5 x 92,8 mm
Emission standard – Euro 4
Transmission – Rear-wheel-drive with mechanical slip differential
Gearbox – 6-speed-manual
Kerb weight – 700 kg
Weight distribution front/rear – 37/63%
Overall length/width/height – 3670 x 1870 x 1160 mm
Wheelbase – 2430 mm
Center of gravity – 400 mm
Track front/rear – 1644/1624 mm
Turning circle – 10,8 m
Fuel tank capacity – 35 l
Brake system – front.: 4-piston-caliper
– rear.: 2-piston-caliper
Brake-disk diameter front/rear – 305/262 mm
Wheels/tyres – front: 205/40 R17
– rear: 235/40 R18
Acceleration 0–100 kph – 3,91 sec
Topspeed – 217 kph
Braking distance 100–0 kph (warm) – 33,1 m
Aerodynamic downforce
at 100 kph – 48 kg
at 200 kph – 193 kg
JH zegt
meer infooo: http://www.2wheelcentral.com/xbow_pr.htm
SugarFree zegt
Een betere kwalificatie dan een kart voor kerels is er niet… :)
Is het een concurrent van de Ariel Atom? (die ik overigens mooier/puurder vind)
Maar: mooi ontworpen en ongetwijfeld ongehoord snel met dito kick’s!
Maar ja, wel een aanhangwagentje nodig (en dus auto met trekhaak; nouja, daar neem je dan je Cayenne Turbo voor ofzo)
tomvg zegt
kvind da maar een lelijk machientje kem liever nen atom dan
C30CDIAMG zegt
ik zie niet waar ze die downforce vandaan halen…??? het enige zijn die twee flappen boven de koplampen en dan de zogenaamde ‘spoiler’ achter. Zijn dat zulke extreme spoilers?
Ca.dil zegt
Wat dacht je van de diffuser?
vin zegt
@ C30 CDI AMG: ‘The Stig’ is NU altijd in het wit, in series 1&2 was het nog een zwarte ‘Stig’ met zwarte helm [maar die vloog van een vliegdekschip in een getunede Jaguar, waarna de witte ‘Stig’ ten tonele kwam]
BOL zegt
Die venturi’s aan de achterkant doen een hoop, en je weet ook niet hoe vlak de bodem is.. Dat kan veel schelen..
Gaaf ding trouwens, leuk voor in de zomer op de boulevard :-D
Peet zegt
net n grote kart
Pjotr zegt
Tsja, wat zal ik zeggen: hij is ‘anders’… :?
(doe mij toch maar een Radical)
Florijn zegt
dit is technische porno
erg heetmakend!!!
Florijn zegt
gruwelijk functioneel design
Florijn zegt
gruwelijk functioneel design en aggressieve muil
Stylez zegt
Dit is een Lotus-on-Coke: Meesterlijk!
Ejay zegt
Supertof, beetje jammer dat het lijkt of de wielen erg klein zijn.
Casey zegt
‘Boodschappenwagent Darth Vader gespot’
Casey zegt
@ C30 CDI AMG:
ik denk dat ie niet zoveel downforce nodig heeft. De meeste grip komt vanuit het chassis of iets dergelijks en de banden, net zoals bij een kart. Die heeft ook geen vleugels.
Fons zegt
Hebbe hebbe hebbe,
en alvast wat extra setjes bandjes.
Schitterende cart-look met functionale wielen en geen pimped rims.
Autospotting.nl zegt
Lijkt me leuk om mee te rijden alleen jammer dat de rest denkt dat je een grote cart hebt gekocht :P
El Loco zegt
Supergave ‘auto’.
Ingewikkeld stuk techniek lijkt me zo.
Snoepie zegt
neem dan een motor hé, een helm op is toch niet comfortabel in een auto !
Citrofiel zegt
Wat een maf, agressief ding is het toch. Alleen de wielen lijken idd te klein.
@ iedereen; Is dit ding toegestaan op de openbare weg?
Jonas zegt
Geef mij maar de ariel atom hoor :)
Snoepie zegt
@citrofiel : neen, want er zitten geen nummerplaten op
mstr zegt
Het doet me denken aan een kart.
Ook met de stootbumpers enzo :D
Barry330cd zegt
Hij is gewoon mooi van lelijkheid.
Co zegt
Denk niet dat het een concurrent voor de ariel atom is die is toch even wat sneller, heb hem namelijk zelf jaja die van het ongeluk in januari hij is weer zo goed als klaar, direkt andere remmen en nog wat dingetjes nieuw laten maken dus als alles meezit 2 maart zandvoort HARC dag
Fons zegt
Alles wat erop zit heeft een functie.
Een nachtmerrie voor een designer maar een droom voor een technicus
Alec zegt
Ze moeten voor dit soort auto’s een aparte raceklasse maken!
Gewoon Klasse Kart ofzo…
Kan de ariel, de KTM en de T-rex enzo in….. geniale races worden dat….
ook er leuk voor op le-mans.
dekster zegt
@C30 cdi AMG
De “oude” stig was zwart, toen hij stierf, werd hij vervangen door een witte ;)
joeri zegt
Dat is wel iets speciaal,concurrent van de Ariel Atom.
Job zegt
@ dekster:
het is de geest van de zwarte Stig
aldert zegt
heftig dingetje dit :)
sabberjoch zegt
en toch vind ik een ariel atom toch mooier en het lijkt me leuker om in te rijden. dit is een go kart voor grote jongetjes die harder willen.
Joost zegt
Vet ding maar ze hadden er wat mij betreft ook wel wat grotere wielen onder mogen zetten! :P
Romeo zegt
@ sabberjoch:
Is een ariel atom geen grote go kart voor jongetjes die harder willen?
ik vind hem echt heel vet deze x-bow!!
Co zegt
Kart zelf ook kan je verzekeren dat een Ariel even wat anders is en ietsje sneller en een “jongetje” ben ik allang niet meer zou mezelf eerder een opa willen noemen, maar vindt die x-bow er wel gaaf uitzien en zou hem wel een keer willen uitproberen.
dekster zegt
ideaal voor je midlife crisis eh ;)
Zoef zegt
Onder een vrachtwagen ben je zo je hoofd kwijt hiermee.
Romeo zegt
het is “the black stig” http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stig#Black_Stig
Jurrian zegt
Filmpjes!!!!!!!!!!!!!!!
wat een vet ding zeg
Wat_een_gezeik zegt
geen woorden voor zo’n giganties wijze bolide!!!
Stephan zegt
@ Co ; hoe weet je nou dat je Ariel sneller is dan deze auto ? (ik ken de specs niet hoor van een Ariel hang me er niet aan op). Wat heb je trouwens aan je Ariel laten veranderen?
Vind persoonlijk deze KTM wel stoerder ogen dan een Ariel. En hij heeft kappen, kun je tenminste in de file (als ie naar NL komt) even rustig aan je ballen krabben zonder dat iemand rechts of links meekijkt ;)
Co zegt
scroll even naar boven kun je de specs zien 0-100 3,9 sec top 217 das effe minder als van een atom top 245 0-100 2,88 sec
Fej zegt
@ Stephan
Ariel Atom: 300 pk 456kg
KTM X-bow: 220 pk 700 kg
Maar ik vind de KTM er ook stoerder (en beter) uitzien!
Base zegt
Hier past maar één term: WREED!
Stephan zegt
Wat doen ze dan bij KTM verkeerd dat ie 200+ kg meer weegt dan een Atom. Toch allebei een 2 liter motor en allebei een 2 zitter? Voor de rest is alles minimaal aan beide auto’s, waar komt dan dat grote verschil vandaan ?
dekster zegt
ik denk in de veiligheid…
Deon zegt
HEBBEN!!
hebben hebben hebben hebben!
ohja, en ook nog mooi weer aub :P
petervanh te b zegt
WAT een lelijk ding. wil ik niet tegen komen op mijn fiets die is trouwens echt puur en open!
Nick zegt
@C30 CDI AMG: Kijk eens naar de hoek van die oranje panelen. ;)
Die rollbars zijn waarschijnlijk ook spoilers en dan heb je nog de spiegels en de diffuser.
Dit gekke wagentje heeft volgens mij ontiegelijk veel downforce als ik zo naar de verhouding van de platen kijk, de hoek van de platen en de grootte ervan. :P
En het lijkt niet alleen op een kart, het is er ook één, maar wel één met vering en differentieel, een mogelijk toekomstig kentekenbewijs met kentekenplaat en een tweede stoel. ^^
Boxster zegt
Heeel leuk speelgoed!! Hoef er alleen niet mee thuis te komen… hij past namelijk niet over de drempels, vrees ik ;-) Verder vind ik de wielen wel erg klein…
Citrofiel zegt
Is hij nou wel of niet toegestaan op de openbare weg?
Snoepie zegt wel van niet omdat er geen nummerplaten op zitten, maar die zijn zo te monteren/er vanaf te halen, dus dat zegt niet veel.
Fons zegt
De banden zijn netjes afgedekt en steken niet uit.
Er zit verlichting voor en achter op, hij heeft spiegels en de uitlaat steekt niet uit.
Hop op kenteken en rijden maar.
JH zegt
De downforce komt alleen van de onderbodem en diffusor:
“The primary development goal for the KTM X-Bow was not attaining extreme final velocities, but in optimising the driving dynamics. The sports car is thereby aided by an ingenious aerodynamics arrangement, the result of many hours in Dallara’s wind tunnel. The most vital element in this area is the underbody, which is equipped with a prominent diffusor at the rear. To make this diffusor work even more effectively, the linking points for the rear suspension were set as high as possible. This enables the KTM X-Bow to achieve a phenomenal downforce of about 200 kilograms at a speed of 200 km/h – about three times more than most other supersport cars. “
June zegt
hmmm, het lijk als of het voor de leger ontworpen is. De spec zullen wel leuk zijn denk ik maar het ontwerp lijkt heel erg op zo’n stealth vliegtuig. En dat vind ik niks voor auto’s.
Frank zegt
Stealth design? Toch eens deze stiekemerd uitproberen bij de flitsende dienders…
Frank zegt
KTM toch… dit is gemaakt om m/v op een motor het snot voor de ogen te rijden in de Eifel of op een lekkere bergweg in Oostenrijk.
Frank zegt
Mmm… ideaal voor merkenrace. Allemaal een bestellen, kunnen we eens laten zien wat we echt waard zijn. O ja, Jos mag niet meedoen (nee, hij is niet te snel, hij kan alleen niet tegen zijn verlies en begint dan te meppen).
mgs013 zegt
ooit was er de super kart races met bolides zoals deze en anderen. ooit was er opeens een verbod erop om ermee nog op circuits te rijden (racen) . ooit zullen ze terug keren. is dit nu eindelijk het startschot?
Eric (the good) zegt
Nu wachten tot ze een turbo monteren. Chassis zal wel sterk genoeg zijn om de extra pk aan te kunnen.
Prachtig dingtje overigens!!
PieterA zegt
Prachtig, weet iemand iets over de prijs? (want een Atom kost best veel geld)
Eric (the good) zegt
Even correctie. Hij heeft al een turbo. Ik wou bedoelen extra pk’s door de turbodruk te verhogen.
Daar KTM in de 125cc motorklasse gesponserd wordt door RED BULL is het mogelijk dat het F1 team van RED BULL wel eens kan betrokken zijn bij de bouw van het chassis van dit wagentje.
I loved it!!!!
JH zegt
Red Bull heeft er niets mee te maken gehad…chassis is ontworpen en wordt gebouwd door Dallara http://www.dallara.it/
Citrofiel zegt
@ Fons; Ik weet niet of het een antwoord was op mijn vraag, of dat je het gewoon zei, maar bedankt.
RenesisHP zegt
en niemand vind de gewichtsverdeling twijfelachtig?