SUV’s betekenen monnie voor autofabrikanten. Dus hoe meer SUV’s in het gamma…
Hoe meer monnie! Dat moet de gedachte zijn bij Jaguar, dat na het belachelijke succes van de F-Pace niet alleen op de proppen komt met de I-Pace maar ook met de E-Pace. Eerder zagen we de auto al verschijnen als een mysterieus gecamoufleerde SUV-blob. Vooral het feit dat de auto gezelschap werd gehouden door een LaRo RRS (rijtest) zette ons op het juiste spoor dat het hier om een product van JLR ging.
Vanochtend ramde Jaguar er al een plaatje uit van een achterlicht van E-Pace, maar aan dat soort shenanigans besteden we op deze site doorgaans geen aandacht meer. Automerken mogen pas meekomen naar Diemen Zuid het Autoblog HQ als ze bereid zijn alles te laten zien.
We hebben nu echter ook een plaatje van de zijkant van de auto, waardoor we je inmiddels toch een aardig beeld kunnen voorschotelen van de nieuwe Djèèèk. Alleen de koplampen en het front blijven nog enigszins een mysterie, hoewel we van de zijkant al kunnen zien dat de lichtunits waarschijnlijk enigszins gaan lijken op die van de F-Type. In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de E-Pace níet een elektro-SUV. De auto zal ‘gewoon’ aangedreven worden door Jaguar’s Ingenium motoren.
De nieuwste telg wordt 13 juli officieel onthuld, maar kwaliteitspublicatie Jalopnik weet nu al dat de auto in ‘Murica zal starten met een MSRP (Manufacturer’s Suggested Retail Price) van 38.600 Dollar. Dat is maar enkele Dollar-ruggen minder dan de prijs van de goedkoopste F Pace.
Nu we het toch hebben over modellen die behoorlijk dicht bij elkaar zitten in het gamma: Jaguar-Land Rover heeft dadelijk dus drie Jag-SUV’s en zes Land Rover SUV’s in de aanbieding. Een cash-cow van jewelste of geeft JLR een nieuwe definitie aan een te sterk overlappende product portfolio?
UPDATE: de E-PACE is officieel, check alle info HIER!
Jochempie zegt
Hmm… Ik ben benieuwd of die bolle lijn boven de achterste wielkast niet als een tang op een varken slaat.. We gaan het zien.
123bat zegt
Ach, als ik naar de Duitse merken kijk verschijnen er ook overal hoog-op-de-poten versies van de normale modellen, dus nog een extra SUV’tje kan JLR alleen maar goed doen. Het is de huidige trend en daar pikken ze dan fijn een graantje in mee.
trustmeiamanengineer zegt
Best strakke wagens die SUV’s van Jaguar, maar hij lijkt wel erg een ietwat gedrongen F-Pace zo van opzij…
mauking zegt
Dit is dus gewoon een model onder de F-pace?
Jochempie zegt
@mauking: Ja, zeg maar zoals de X3 vlak onder de X5 staat.
mashell zegt
@jochempie: en de Macan vrijwel niet kleiner is dan de Cayenne.
ghost zegt
Ik vermoed dat deze in NL weer onnodig duur zal worden. Zeg 50K minimaal, terwijl het leuk instappen zou zijn rond de 37/38K.
honeyhanger zegt
@ghost: 37/38k ? Het is een Jaguar, geen Toyota.
Jochempie zegt
@ghost: Ik denk dat velen ook wel zouden willen instappen in een Ferrari voor de prijs van een Cayman GT4..
ghost zegt
@Jochempie: dat is ook het probleem wat niemand in Nederland door heeft. Die 10/15k betaal je alleen maar aan BPM, niet aan de auto. Die kost gewoon minder bij onze buurlanden. Grappig dat mensen dat gaan vergelijken met een Toyota. We zijn zo gewend te betalen dat wij het allemaal slikken en denken dat het normaal. Think Twice!
Tonnie zegt
Wel origineel om het frontje van de f-type te pakken ipv xf/xe/f-pace, maar die zal er wel eerder gedateerd uitzien denk ik.
JamesBond007 zegt
Koplampen van de F-Type en dan E-pace noemen.. terwijl de F-pace meer weg heeft van een XJ op hoge poten
dijan zegt
Neen , zou ook een Kia of Hyundai kunnen zijn .
mashell zegt
Dat jongt maar aan daar bij JLR. Ze halen daar een veel hoger tempo van de andere premium fabrikanten.
Dutchdriftking zegt
Met 600pk v8?
Mika_Hakkinen zegt
Man wat heb ik een hekel aan de Honda Accord 2008-2011 achterlichten van Jaguar. Erger me er dood aan en dit hierboven heeft weinig met het Jaguar gevoel te maken. Kon zo een nieuwe Mazda zijn.