Het dak kan er wel af.
Dat kan namelijk wel, maar de titel slaat vooral op de naam Italdesign. De Zerouno is namelijk niet echt Italiaans. VAG kocht de designstudio van Giorgetto Giugiaro enkele jaren geleden. Onderhuids is de Zerouno dan ook een Audi R8 V10 Plus (rijtest). Daarbij is het design euhm…twijfelachtig. Eerder omschreven we de dichte variant van de Zerouno al als een vaag samenraapsel.
We zien de Zerouno Roadster dan ook vooral als een leuke manier voor VAG om wat extra geld te verdienen. Er worden er slechts een handjevol van gemaakt en ze kosten allemaal dik meer dan een miljoen Euro exclusief belastingen. De meesten zullen de Zerouno dan ook alleen tegenkomen in racegames. Niet dat daar wat mis mee is…
jorden zegt
Best tof! Maar ze zouden er dus ook een Lambo badge op kunnen plakken. Dan staan er weer wachtlijsten voor de order boeken.
postzegel zegt
@jorden: huh? Zet er Audi op en het ding verbruikt ineens olie? geef m dan een ducatti badge. Kan je je helm ophouden ;-)
kilum zegt
Het oogt opzich wel lekker.
lekkaah zegt
Errug cool
puhpuh zegt
Badge engineering en platform sharing … daar zijn ze bij VW heer en meester in …
postzegel zegt
ZEROUNO. 01. Sluit m oranje en je hebt een General Lee,.. ;-)
ikleesookoverautos zegt
Wat een kort bericht en dan nog geen woord over de frontoverhang …. @jaapiyo. Valt me een beetje tegen.
ikleesookoverautos zegt
Ziet er beter uit dan de R8. Dat is wel duidelijk.
marklevinson zegt
Komt deze dan over 6 maanden ook als Cupra Zerouno? Of Skoda Attenoye?
gasskaas zegt
@marklevinson: deze gaat ook onder de cupra lijn