Het idee was leuk, maar de uitwerking lijkt op een BMW 6-serie GT…
In Genève maakte Hyundai designnerds blij met de Hyundai Le Fil Rouge, een auto ontworpen volgens de wetten van de gulden snede. Het idee was om de toon te zetten voor toekomstig Hyundai-design. Vandaag trok Hyundai het doek af van de LaFesta, het eerste nieuwe model van Hyundai dat de ‘sensuele sportiviteit’ van de nieuwe designtaal moet uitstralen. En om maar met de deur in huis te vallen: Hyundai, we zijn teleurgesteld.
Aan de voorkant ziet het er nog wel aardig uit, met een soort van Kona-neus alleen dan breder en lager. Maar als je de auto van de zijkant of achterkant bekijkt, zie je dat ‘ie lijdt aan totaal verkeerde proporties. Het passagierscompartiment is veel te hoog en de aflopende daklijn kan dat niet verhullen. Ongetwijfeld goed voor een prettige instap en veel ruimte binnenin, maar als dit aan Fibonacci’s geliefde proporties voldoet print ik een gele pijl uit en eet ik ‘m op.
Desalniettemin zijn er ook twee goede dingen te melden over deze LaFesta. Ten eerste: het is geen Nissan LaFesta.
Ten tweede: hij blijft waarschijnlijk in China hangen.
alcantara zegt
ok, de i30N blijft dus nog steeds de enige Hyundai die we moeten willen.
granlusso zegt
@alcantara: Mwah, een Genesis Coupé rijd ik anders ook zo mee weg hoor :)
ikleesookoverautos zegt
@granlusso: juist
kniesoor zegt
Mmmm, inderdaad geen feest (voor het oog), die Nissan. De Hundee kan er nog wel mee door.
gove zegt
mwa is toch wel redelijk?
ffreak zegt
Cheap looking
Erik zegt
@jaapiyo: “Hyundai, we zijn teleurgesteld”.
Fijne stelling is dat om met ‘we’ te spreken. Ik behoor namelijk niet tot de categorie ‘we’, ik vind namelijk de auto best wel te pruimen.
petert zegt
@erik2907: mee eens, kijk vind het er prima uit zien. Ik ben benieuwd naar de binnenkant! https://icdn-8.motor1.com/images/mgl/lW72g/s4/hyundai-lafesta.jpg
lekkerlinksrijden zegt
Liftback is terug van weg geweest
Orichy zegt
@lekkerlinksrijden: Maar er is een kans, dat deze Lafesta een klein achterklepje heeft, ik heb er nog geen beeld van gezien, waar de achterklep open staat, gaat, tot die tijd een slag om de arm houden.
Maar lang leven de Liftback, altijd al een goede variant geweest voor Europa. De Europeanen willen blijkbaar nog steeds meer voor weinig, dus de Station, Hatchback en de Liftback blijven het goed doen, of er nu een SUV, CUV, of CrossOver platform ondergeschroefd wordt, of niet, het maakt niet uit.
w0o0dy zegt
Lijkt vooral een moderne uitvoering van de oude lantra liftback..
vroaaar zegt
Ik heb even een foto gezocht van het zijaanzicht (zou eigenlijk bij deze blog moeten staan) en vindt het allemaal wel meevallen.
Orichy zegt
Ik vind het wel een auto met prima looks, beter dan de huidige Volkswagens, waar ook ter wereld. Dat zijn net ‘zoutzakken’ en daar schoffeer ik de zoutzak enorm mee.
De nieuwe generatie Hyundai’s en Kia’s gaan er voor zorgen, dat meerdere automerken zich zorgen gaan maken en druk moeten maken, om hun portofolio.
Leuk, rumour op de achtbank.
dawwg zegt
@orichy: Droom lekker verder verkoper … dat je een ex-Audi ontwerper hebt, maakt dat de modellen er vlotjes – en als Audi-look-a-like – eruit zien, totdat je erin stapt en je weer flashbacks naar de 90s krijgt.
w0o0dy zegt
Excuus de Elantra liftback
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/2003-2006_Hyundai_Elantra_%28XD%29_hatchback_01.jpg/320px-2003-2006_Hyundai_Elantra_%28XD%29_hatchback_01.jpg
mashell zegt
De uitlaatstaarders kunnen hier eens een keer weer hun hart ophalen.
potver7 zegt
Ach ja, de Model X gaat als zoete broodjes, en ook daarvan valt nog wel wat te zeuren over proporties met z’n verticaal opgerekte Model S-ontwerp. Dan valt dit ding nog wel mee, er zijn lelijker dingen uit Zuid-Korea gekomen…
Esprit_de_Flandre zegt
@potver7: Er komen zelfs nu nog lelijker dingen uit Duitsland…
maestro zegt
Hoezo “we” vinden het niet te pruimen? Praat voor jezelf. Zo slecht vind ik hem er niet uit zien