Met deze Mil-Spec Hummer H1 houdt niemand je tegen.
Aangepaste Defenders en G-klasses komen hier om de haverklap voorbij. Het is nu weer eens een keer tijd voor de koning onder de terreinwagens: de Hummer H1. Hoewel Hummer een comeback gaat maken, zullen we een auto als deze nooit meer terugzien. We moeten het dus doen met de bestaande exemplaren.
Als je het maximale uit een Hummer H1 wilt halen, moet je bij Mil-Spec zijn. Zij pakken ook Ford F150’s aan, maar zijn vooral bekend om hun Hummers. Ze hebben nu weer een nieuwe upgrade voor de H1. Hiermee is de Hummer zo mogelijk nóg bruter.
De H1 wordt aangedreven door een zware 6,6L Duramax diesel. Het vermogen heeft Mil-Spec opgeschroefd tot boven de 500 pk. Met 1.355 Nm heb je ook absoluut geen gebrek aan koppel. De motor is gekoppeld aan een zestraps Allison-automaat. Om te zorgen dat het gevaarte tijdig tot stilstand kan worden gebracht heeft Mil-Spec nieuwe remmen van Wilwood geïnstalleerd.
De Hummer H1 staat niet bekend om zijn zuinigheid. Gelukkig heeft Mil-Spec dat enigszins gecompenseerd. Ze hebben namelijk een extra aluminium brandstoftank geïnstalleerd die goed is voor 113 liter. Mil-Spec heeft verder onder meer de ophanging onder handen genomen.
Het interieur van de Hummer H1 was altijd functioneel en absoluut niet meer dan dat. Toch heeft Mil-Spec een poging gedaan om er nog wat leuks te maken. Daarvoor hebben ze veel leer en stiksels gebruikt en een compleet nieuw stuurwiel.
Aan dit alles hangt een zeer stevig prijskaartje. De nieuwste Mil-Spec Hummer H1 kost namelijk maar liefst $300.000. Voor dat bedrag heb je in de VS ook tien Wranglers, om maar iets te noemen.
yellowcab zegt
Een extra brandstoftank lijkt me niet echt een oplossing voor gebrek aan zuinigheid…
mustang750supersnake zegt
@yellowcab: die gedachte kwam mij ook meteen boven??
deleeuw zegt
@yellowcab: wel in de VS natuurlijk!
B00G1E zegt
Ik zag onlangs peut voor $1.60 per gallon dus die extra tank kost minder dan $50 om vol te gooien;)
Dizono zegt
Aan het interieur te zien is dit geen Hummer H1, maar een omgebouwde militaire HMMWV. Een nette originele H1 doet namelijk tweedehands ook zo’n drie ton in dollars, terwijl je een afgebeukte HMMWV voor een tiende daarvan kunt oppikken. Bedliner erop, paar dooie koeien in het interieur en je hebt een custom H1.
pindakoning zegt
@Dizono: dan heeft die ook een gepantserde bodemplaat toch? Zou niet weten waarom ik dat in NL/VS zou moeten hebben maargoed
mustang750supersnake zegt
@pindakoning: nou……………zo langzamerhand……
appeltaartislekker zegt
@pindakoning: als ik een advocaat was dan reed ik daar graag in rond.
breakingpoint zegt
Carrosserie opgeknapt, stoere wielen erop en hier en daar wat “stoere” beugels overheen gelast. Nieuwe motor en bak, en dat is dan 300K aub. Inderdaad overdreven als je ze voor 20K oppikt op veilingen.
Dizono zegt
Ik las dat er begin dit jaar veel gedumpt zijn door het Amerikaanse leger, gingen er zat voor onder de 5k weg. En er zijn genoeg bedrijven die er voor 35 een Duramax in lepelen en voor zo’n 50k de boel op kalefateren naar bovenstaand niveau, hoogstens minus het leer. Maar ik denk dat je voor 100-125k in totaal zoiets wel kunt realiseren.
knapzuur zegt
..en waaraan herken jij dat dit een hummie is en geen H1? Want ik weet haast zeker dat de hummie look-a-like die hier in de buurt een tijdje geleden nog was zijn leven begon als “nette” consumenten H1, die zag er toch zeker precies zo uit.
emping zegt
@knapzuur: dat zegt ie toch: het interieur…
raym zegt
@Dizono: 300 000 dollar voor gebruikte hummer is beetje overdreven. Je hebt ze voor rond de 60 a 100 000 euro. Op marktplaats staat er 1 te koop voor 65 000 euro.
Dizono zegt
Tja, toch wordt het voor late exemplaren met weinig km’s gevraagd. Er is vast een markt voor.
davelepeef zegt
Perfecte wagen om m’n kids mee naar school te brengen!
michaelcorleone zegt
Zo’n Hummer H1 heb ik nooit wat gevonden te lomp en te groot, maar de H2 daarentegen vond ik wel weer leuk.
koeberg zegt
Handig wanneer ik Irak wil binnenvallen. Voorlopig geen plannen in die richting.
xharin zegt
Zit zo te zien geen airbag in het stuur. Aan de andere kant… Why bother?
mustang750supersnake zegt
@xharin: bij een ongeval boor je toch dwars door iets heen of erover….no worries…?
breakingpoint zegt
Een treinbestuurder voelt ook weinig van een aanrijding met een auto…
peewee05 zegt
@xharin: heb je wel eens een tank met airbag gezien dan?
cossiekiller zegt
Where we’re going, we don’t need roads!
spidermann zegt
Ook een trekhaak voor de caravan?
Dutchdriftking zegt
Tja, het is ook de meest onpraktische terrein auto ooit….
mustang750supersnake zegt
jammiejammie….gevalletje ‘als ik ooit’…..
H1,zwart of dark metal grey, minstens 500 pk en 1000nm koppel, (zoiezo diesel), iets verhoogt, ietsje bredere banden…side steps, bullbar met towhook, roof bar met extra lampjes, compleet nieuw en anders ingedeeld dahboard “ waar je daadwerkelijk wat aan hebt’,
compleet nieuw leer interieur , en uiteraard alles zeer zwaar uitgevoerd…zo!
zet maar neer????
sizedoesmatter zegt
Lijkt mij een perfecte carantrekker. En breed genoeg om geen opzetspiegels nodig te hebben
taxi zegt
Het kan nog gekker, bij http://www.limousine.nl hebven ze een H1 Hummer limo in de verhuur.
taxi zegt
Het kan nog gekker, bij https://www.limousine.nl hebben ze een H1 Hummer limo in t wagenpark.