Deze eet Porsches en Ferrari’s voor zijn ontbijt.
De Jaguar F-Type SVR is de freefighter onder de auto’s. De hooligan, de sloper, de ploert die met zijn grote muil en dito spieren de mindere goden in de kroeg wel even zijn wil oplegt. Ga maar na, de F-Type SVR heeft namelijk 575 pk onder de kap, plus een koppel van 700 Nm. Dat zorgt ervoor dat je er in 3,7 seconden mee op de 100 zit, terwijl het feest pas bij 322 km/h ophoudt. Hij haalt zijn kracht uit een geblazen 5.0 liter V8.
Waar ik zelf een klein beetje om moest grinniken, Jaguar geeft heel, heel, heel erg optimistisch een verbruik op van ongeveer 1 op 9. Ik ben benieuwd wie dát in hemelsnaam weet te halen!
Goedkoop is dit geweld allemaal niet. De SVR is er als Coupé en Convertible, voor prijzen vanaf respectievelijk € 199.750 en € 206.850. Hij staat ook op de beurs van Genève, de plaatjes zie je hieronder.
wimco zegt
Hoonigan
maseratizzzzzzzz zegt
Ik zou geen 1 productie-ferrari weten die zich laat verslaan door deze F-type, maar dat terzijde. Hij klinkt iniedergeval wel beter dan de Cali T en 488.
Donstil zegt
Bij elke aanpassing wordt hij eigenlijk minder fraai. Het begint al een beetje een rommelig lijnen boeltje te worden.
aquila2003 zegt
Want!!!
Dutchdriftking zegt
Dit of een 911 Turbo. Keuzes…….
kennone zegt
@dutchdriftking: De Jag!! Met RWD
Dutchdriftking zegt
@kennone: De SVR heeft toch standaard 4wd?
kennone zegt
@dutchdriftking: Ik denk dat je gelijk hebt.
gregorius zegt
Inzetten op meerdere paarden, is altijd handig. V6, V6+ en V8. Cabrio en dicht.
Inzetten op te veel paarden, dan lijk je een beetje een gekke Henkie te worden.
Het model is nog nieuw en het topmodel, zonder opschmuck was al zo prachtig.
Hier hoef je de komende 3 – 5 jaar nog geen spoiler pakketjes op te gooien.
Dutchdriftking zegt
@gregorius: Ergens heb je wel gelijk. De V6-S voor mij graag. Geen zware motor in de neus, klinkt heerlijk en ziet er nog beter uit ook!
metalmike zegt
Om Chris Harris te quoten:
“SVR F-Type is a right old mess from this angle – to my eyes anyway.”
Driekwart van achteren gaat het hierom.
valentinorossi zegt
Dus… De prestaties van een Jaguar F-type SVR, maar dan een ton goedkoper…
valentinorossi zegt
@valentinorossi: foutje, moet natuurlijk de DB11 zijn…
Senne zegt
Graag de F-type S met handbak ipv deze uitvoering, en van het wisselgeld wat oude meuk aanschaffen om aan te knutselen thuis…
donvliet zegt
Had deze niet 4 wielaandrijving? Blijft jammer
100octane zegt
Grip id gewone v8 is bij slecht weer en koude kut. Zie het nut v meer pks niet in. Bij droog en warm weer daarentegen is het een feest. Vind hem ook niet mooier geworden. Wel super leuke summercar.
crackdavid zegt
Ik vind het helemaal niks zo’n Jaguar in een trainingspak.
pinut187 zegt
Beetje teveel van het goede, erg prijzig een lelijke achterspoiler het is bijna NFS. Wel top prestaties gepaard met een supergeluid maar dat mag wel voor die centen.
ronin1130 zegt
It is good to be bad!!
toyotafortuner zegt
Zo in het oranje is ie wel erg geil! Maar die spoiler verpest het dan weer
wjeurs zegt
Nice…
Heeft de F-type echt zulk slecht rijgedrag en veel onderstuur als sommige tests beweren?
100octane zegt
@wouterjeuring: als je echt op het randje gaat wordt ie zwaar id neus. Je moet goed opletten met corrigeren anders staat je kont voor je neus. Sturing is ook wat licht (het blijft een jaguar). Onderstel is heel erg goed. Heb er een keer mee op circuit gezeten en das werken. Is een auto om lekker door de alpen te cruisen en af en toe eens op zn donder te geven maar let op met het randje. Is zeer comfortabel. Bijna comfort van SUV. Allez bij manier v spreken dan.
wjeurs zegt
@100octane: ik was al benieuwd! Had best wat negatieve dingen gehoord van filmpjes van EVO en DRIVE enzo, maar de testers die minder races achtergrond hadden waren vaak lyrisch enthousiast!
100octane zegt
Hij mocht wat zwaarder afgeveerd worden, zodat het gewicht bij flink remmen iets minder in de neus komt. Ma jag heeft een publiek dat comfort wenst. Je kan natuurlijk niet voor iedereen goed doen. Desondanks vind ik het toch een heel leuke wagen als daily driver. En je kunt er bij droog weer ook flink lol mee trappen. Looks vind ik ook geweldig.