Sommige mensen hebben heel wat over voor hun werk, of lijkt dat maar zo?
Verschillende media plaatsen vandaag een bericht over het absurde verhaal van Ted Clark. De man uit Canada zou iedere dag van zijn huis in Calgary naar Vancouver rijden om te gaan werken. Clark is een gespecialiseerde koffiemaker in de modieuze wijk Mount Pleasant in Vancouver. De afstand die hij moet afleggen, is maar liefst 1000 kilometer. Wanneer hij klaar is met zijn werk moet hij uiteraard ook nog terug.
Clark kon geen werk vinden in Calgary en daarom was hij erg blij dat hij een baan kreeg in Vancouver. Aan verhuizen moest Ted niet denken, want hij wilde zijn vertrouwde leven in zijn woonstad samen met zijn vrouw niet opgeven. Sins 2016 rijdt de koffie-expert iedere week drie keer op en neer in zijn Toyota Highlander. Op vrijdag draait hij een dubbele dienst, waardoor hij in zijn auto moet overnachten. Daardoor kan hij in het weekend wel in alle rust thuis bij zijn vrouw en kind zijn.
De rit naar zijn werk zou 10 uur duren en dat roept meteen vraagtekens op. Als het echt zo lang zou duren om heen en terug te rijden, dan houdt de beste man niet veel tijd over om te werken. Dat kan gewoon niet, dus terwijl andere kwaliteitsmedia (zoals wakkere kranten en waardeloze automagazines) dit verhaal zojuist online slingerden, deden wij een kleine zoekactie op het web. Binnen een paar minuten zagen we dat dit mooie verhaal onderdeel uitmaakt van een actie om mensen bewust te maken dat ze niet te veel op moeten gaan in hun werk. Er is zelfs een hele parodievideo rondom Ted Clark de koffiemaker:
E34M5Touring zegt
https://www.youtube.com/watch?v=zuQK6t2Esng
Elke ochtend zwaait het dorp em uit…..
lincoln zegt
Who freaking cares wat die kerel doet ..
breakingpoint zegt
@lincoln: iedereen die dit leest of reageert caret. Minimaal, maar toch…
marinepower zegt
@breakingpoint: cares
boltiev6 zegt
@lincoln: Oh ja natuurlijk, lincoln komt ook weer even niks zeggen. Wel nu, iig geen hersenkrakertje, pffff
rhellema zegt
@boltiev6: noem het maar een vorm van zelfkastijding voor hem, artikel uit nieuwsgierigheid wel aanklikken maar doen alsof het hem niets boeit. Die zelfbenoemde intelligenten zijn soms zo lachwekkend.
boltiev6 zegt
@rhellema: Ik had het niet mooier kunnen zeggen.! Lincoln vindt zichzelf geweldig. Wat een kwal die kerel.
str8six zegt
@boltiev6: nog een glaasje azijn?
lincoln zegt
@str8six:
Leave my fanclub alone ..
waterisnat zegt
10 maanden oude parodie…..
rutger97 zegt
Haha goede sneer naar andere media. Leuk verhaal wel. En het werkt blijkbaar op deze manier campagne voeren want het verhaal wordt opgepakt
focusrs1 zegt
Die kerel spoort niet 6K km per week lmao
futse zegt
@focusrs1: heb je t artikel gelezen?
defl8 zegt
Ik las het net bij de telegraaf, er ging geen lampje branden bij me! 5800km/werkweek = 58 uur + 40 werken = 20 uur over om te slapen voor 4 nachten. Een echte superforens slaapt dan gewoon 4 nachtjes in hotel / goedkoop appartementje. Moet lukken voor de €320 aan benzine en ongetwijfeld fixe onderhoudskosten.
pomoek zegt
Haha, geweldig filmpje maar na 10 seconden weet je toch al dat dit een hoax is?
broekhoest zegt
“Waardeloze automagazines” leuke sneer. ;)
pier zegt
Ik heb een tijd elke week 1500 kilometer woon-werk gereden, daar ben je snel klaar mee kan ik je vertellen.
unknown32 zegt
@pier: ik doe er elke week 1.500 à 2.000km:-D dit al jaaaaren… maar ja ik ben dan ook directiechauffeur (BE-NL-FR-D):P
oxymoron zegt
@unknown32: Maar dat is het werk zelf. Je had daarnaast niet een 8-urige werkdag om koffie te schenken.
unknown32 zegt
@oxymoron: Ik heb een werkweek van 70-80u;-)
shadowbroker zegt
@unknown32: Natuurlijk lekker verdienen en een mooie auto rijden?:)
berlinetta zegt
Ik vond 550 km per week al irritant. Vooral in Nederland Fileland.
flutterby zegt
Wie dit gelooft zou het stemrecht ontnomen moeten worden. Stelletje idioten..
Niet dat ik het wel is heb meegemaakt, maar dan pak je een vliegtuig. Dan leg je dat af in anderhalf uur. 3,5 als je tijd op het vliegveld mee telt. En maximaal 5 als je meetelt om op de luchthaven te komen (in Canada zijn veel meer kleine vliegvelden).
desjonnies zegt
@flutterby:
Of 8 uur als je de vertraging mee rekent, maar het wordt weer 12 uur als het vliegtuig zijn slot mist na het de-icen, 34 uur als de piloot de bestemming fout (vout) invoert, 68 uur als het mistig is of er zware sneeuwval is, en nooit als hij te weinig brandstof inneemt.
flutterby zegt
@desjonnies: nog beter, vertraging verdient sneller als werken.
henrie zegt
@flutterby: Mensen die ‘is’ schrijven als ze ‘eens’ bedoelen, zou ook het stemrecht afgenomen moeten worden…
flutterby zegt
@henrie: het is een blog, zit je soms nog in de examen modus?
henrie zegt
@flutterby: Haha, nee dat stadium ligt al een heel eind achter me. Maar als ik je goed begrijp, mag je (heel lelijke) taalfouten (want een per ongeluk typefoutje is het niet) maken, omdat het een blog is? Best bijzonder…
ikschrijfookoverautos zegt
Mooi stukje initiatief, Mark! Journalisme is blijkt voor de gevestigde, ouderwetse media meer dan eens een lastige opgave.
desjonnies zegt
Mijn broer is piloot en legt gewoon 8000 kilometer per dag af om naar Amsterdam te komen, hij is in Singapore gestationeerd. Ik stel voor een crowd funding actie voor mijn broer te beginnen zodat we mijn broer uit de klauwen van die luchtvaartmaatschappij slavendrijvers kunnen bevrijden.
Hij wil echter zelf nooit meer terug komen en vind zijn leven op een vrachtvliegtuig tig keer leuker dan passagiers rond te vliegen.
viezefreddyw zegt
@desjonnies: Mooi beroep man!
sracert zegt
Dat gaat best indien je ook weinig tot geen waarde hecht aan de poen.
baklava zegt
Haha oude media snappen het weer eens niet.
In Jakarta ben ik 3 uur onderweg om op werk te komen en ook weer 3 uur richting huis. Geen pretje. In Nederland doe ik dat in 25 minuten. Terwijl de afstand niet zo heel veel korter is.
e1000bmw zegt
@baklava: in Jakarta ben je doorgaans dan ook lopend sneller…
9000cse zegt
Wie even nadenkt ligt toch onmiddellijk in ’n deuk bij zo’n bericht? Wat ’n onzin! 1.000km heen en 1.000km terug. Om koffie te zetten!!! Of z’n baas de reiskosten betaalt? Forget it! Zo’n € 600,- aan benzine voor zo’n Toyota voor 1 retourtje in Canada. Plus de tol! Ook nog eens! En dat dus +/- 12 maal per maand. Hoeveel zou je dan moeten verdienen? Als het zo goed zou betalen, dan wil ik nu nog acuut naar Vancouver emigreren! En ja! Ik ben óók ’n koffiespecialist! Ritten naar bestemmingen van 1.000km en méér rijd ik regelmatig en daarom heb ik een zéér ruime ervaring met Segafredo, Lavazza en Illy! De beste koffiesoorten ter wereld!
Alleen, ik rijd altijd direct achter elkaar heen en terug. Bij thuiskomst ben ik dan echter niet meer in staat om nog ’n lekkere koffie te zetten. Nee, dan alleen nog ’n lekkere koele pils en dan de koffer in! Om wel 10 uur te slapen. Zo’n doorgereden nacht moet immers weer ingehaald worden en wie weet wacht er morgen weer ’n nieuwe rit naar Stockholm, Boedapest of Monaco. Met opnieuw opwindende koffie ervaringen!
(Voor de sceptici: Slaat onderweg de vermoeidheid toe, dan stop ik echt wel voor ’n dutje!)
desjonnies zegt
@9000cse:
Weet je ouwe reus, ik deed dat ook zelf.
Mensen begrijpen niet dat je gewoon op je gemak 120 – 130 rijdt, ze hebben allemaal de illusie dat je constant enorm hoge snelheden moet rijden, maar het spel van de afstand heet gemiddelde snelheid en die moet zo constant mogelijk zijn.
Ik mis het, anderen doen het nu, dit weekeinde zat er een ritje Marseille aan te komen en ik hunkerde naar het avontuur. Gewoon zonder je navigatie daar naartoe stekkeren, mijn tankstationnetje in Luxemburg, de goede eettentjes. Langs plaatsen als Nuit St Georges rijden en Pont á Mousson de geboorteplaats van Facel Vega. De echte noga in Montelimar voor mijn vrouw kopen, de mooie stijging het Rhonedal uit omhoog bij Valence, daar zie je pas wie kan rijden en wie niet.
Toevallig laatst nog een herenrit Venetië mogen doen en ik was weer in mijn element.
9000cse zegt
@desjonnies: Putain! Dan zijn we elkaar bijna tegengekomen. Ik moest woensdagavond naar Rousset. Dat ligt even voorbij Aix-en-Provence. Maar ik ben toch wel jaloers op je! Ik rijd met computeronderdelen en onderdelen voor medische apparatuur. Altijd spoedzendingen, meestal bestaande uit slechts één klein doosje. Dat betekent 120 op de cruise (waar dat mag!). Maar ik stop zo ongeveer om de 3 uur. Ben zo altijd ruimschoots op tijd, maar tijd voor sightseeing heb ik helaas niet, omdat er mogelijk weer ’n nieuwe opdracht komt. Maar je hebt volkomen gelijk! Laat die anderen maar razen. Veel tijd zullen ze daar niet mee winnen. Ik wil van die ritten genieten en dat lukt zo nog altijd buitengewoon goed.
e1000bmw zegt
@desjonnies: Montelimar, bedankt voor de tip!
boomhauwer zegt
@9000cse: mooie reclame voor lavazza, illy en segafredo!
9000cse zegt
@boomhauwer: Haha! Je hebt gelijk! Maar ik wilde toch wel even bij dit bericht laten zien dat ik óók een koffiespecialist ben (geworden). Alleen is het niet m’n beroep. Dit zijn gewoon de merken, die je onderweg het meeste tegenkomt. Maar nu je het erover hebt schiet me ineens te binnen, dat ik er één tekort heb gedaan: Dallmayr! Voornamelijk in Duitsland en Oostenrijk. Al sla ik dat merk graag over, omdat die andere beter zijn.
e1000bmw zegt
@9000cse: Ik ben al blij dat je Starbucks niet genoemd hebt.