Hoe komen jullie dáár nou weer bij?
China, land van eindeloze kopieerdrift, komt weer eens aanzetten met een ripoff die z’n gelijke niet kent. Tenminste, als we de Gonow GX6 buiten beschouwing laten natuurlijk.
We kijken hier naar een pickup met naar keuze een 160 pk / 260 Nm sterke 2.7 viercilinder benzinemotor of een 100 pk / 265 nm sterke 2.7 viercilinder turbodiesel. Weinig indrukwekkende zaken dus, maar wat wel indruk wekt is de precisie waarmee de Volkswagen Amarok is nagebouwd. De GP 150 vertoont bizarre gelijkenissen met de Duitse pickup. Er is weinig moeite gedaan om de bewondering voor de Wolfsburgse pickup te verbergen, iets andere wielkasten en een ander logootje in de grill en klaar is Kees Hoe Lang. Zelfs het interieur is flink geïnspireerd op het Duitse product.
Wellicht had onze overheid beter bij Gonow kunnen inkopen? De GP150 is vast een stuk goedkoper dan the real deal!
baasbas zegt
Handig voor de reserveonderdelen
clarkson zegt
@baasbas: Ja ik denk dat deze 2.7turbo diesel net wat anders is als een 2.0tdi. maar je kan het altijd passen?
baasbas zegt
@clarkson: Hij zit daar in. Past dus prima
drivingpleasure zegt
@clarkson: Nouja de blokken van VW gaan aan de vleet kapot, wie weet is het dus wel een betere motor of gelijkwaardig…
Jorrit zegt
Nou ja, om het interieur nou een ripoff van dat van de Amarok te noemen… Maar voor het exterieur heeft Gonow inderdaad behoorlijk wat ‘inspiratie’ opgedaan bij VeeDub.
reistje zegt
En toch ben ik wel benieuwd naar wat voor kwaliteit deze Chinese rip-off’s nou zijn.
Het zal ook wel aan de prijs liggen natuurlijk, want in China kunnen ze wel goede producten maken maar het meeste wat ze maken moet zo goedkoop mogelijk…..
dotternetta zegt
@reistje: dat is bij vw toch ook zo?
gtwillem zegt
Blijft toch wonderlijk hoe dit gewoon kan: het is bijna een letterlijke kopie… (kwaliteit zal wel iets minder zijn, maar de prijs ook.
Esprit_de_Flandre zegt
Ik zie er niet zo heel hard een Amarok in…
SCscreamGT2 zegt
Wouter spotte vorig jaar dan ook de Chinees met het meetlint bij de Amarok in Parijs, erg komisch.
knipperlichtje zegt
@SCscreamGT2: daar zat ik ook net aan te denken, geeft ook aan hoe “lang” ze bezig zijn geweest met de ontwikkeling
kwatsjkop zegt
Ik zie er eerder een Isuzu D-Max in, maar dat zal wel aan mij liggen.
bazzelijn zegt
“een 100pk / 265nm sterke 2.7 viercilinder turbodiesel. Weinig indrukwekkende zaken dus.” Zo weinig kracht uit een dergelijk blok weten te halen vind ik toch een behoorlijke prestatie. Indrukwekkend haast…
dotternetta zegt
@bazzelijn: misschien is ie daardoor wel ultra betrouwbaar..
mbkevin zegt
Interieur oke maar iedere ute/hilux ziet er toch zo uit?!