De Duitse tuner Mcchip was er als eerste bij om de Golf VI GTI een upgrade te geven van 211 naar 252 pk, maar ook de Golf R wordt niet overgeslagen.
Zoals je weet heeft de Golf R geen 3,2 liter V6 zoals zijn voorganger, de R32. De Golf R haalt 270 pk uit een geblazen 2 liter grote 4-pitter. Dat zijn al behoorlijk wat pk’s per liter, maar bij Mcchip knijpen ze het blok nog iets verder uit, tot 315 pk welteverstaan. Daarmee stijgt het koppel van 350 Nm naar 440 Nm.
Wat kost dan nou? Voor 899 euro weet je alles. Wat levert dit je extra op wanneer het stoplicht op groen springt? Helaas, dat vertelt men dan weer niet.
Mocht je nog wat vakantiegeld over hebben, dan kun je je Golf ook laten verlagen met veren van H&R (350 euro) en een setje 19 inch sloffen bestellen met high-performance Michelin Pilot Sport banden in de maat 235/35 (3.190 euro).
Tomaasss zegt
‘k vind hem maar lelijk met al die letters,, velgen zijn wel mooi
Laue zegt
In de jaren tachtig waren de opel calibra en astra GSI met C20LET blok al makkelijk op te krikken naar 300pk. En ja dat spul bleef nog heel ook. vind het bij VW allemaal zo tegenvallen als je puur kijkt op het vermogen.
The_12oach zegt
@Laue: Het is inderdaad wel zo dat die blokken het goed aankonden maar hier is het volgens mij alleen een andere uitlaat en chippie die het werk doet bij de C20LET moest je ook intercooler, inlaat en uitlaat aanpakken en dan nog een goeie dynorun.
reaguurder zegt
Nette prijzen.
StijnB zegt
Op uiterlijk vlak vind ik het alvast een achteruitgang, het wit i.c.m. zwart doet de wagen smal en iel ogen daar waar de standaard R in het blauw met dikke vijfspakers net stoer en breed lijkt.
spykerboy zegt
lelijke auto, maar wel een mooie 45PK winst ;) kan dat ook op mijn bmw 325 zonder turbo? :P dan ga ik nu chippen :P
Bwlian zegt
@spykerboy: Nee. Maar het is altijd wel een verbetering qua vermogen curve.
En of hierdoor/voor nu alle eigenaren hiervoor naar Duitsland zullen rijden…nee denk het niet.
spykerboy zegt
@Bwlian: was ook sarcastisch bedoeld van mijn bmw hoor :P
rb zegt
Ziet er goed uit, de stickers zijn natuurlijk gewoon reclame. Ik denk niet dat ze ze je die zullen verplichten. Flinke vermogenstoename voor die prijs, vooral van het koppel.
asas zegt
haha calibra omg
Dimglor zegt
Jammer van die stickers, maar voor de rest denk ik dat die velgen en dat verlagingsetje best wel passen…
Timmie zegt
Voor al die tuners maakt het niet uit wat het publiek denkt over al dan niet achteruitgang van het uiterlijk. Die denken toch enkel aan marktuitbreiding…
Harry1994 zegt
Zet maar zonder stickers hier voor neer!
AudiQuatro zegt
nou dat is toch veel voor weinig!!
Vincenzo zegt
Wow wat een mooie golf…echt apart zo.
Zjonnie zegt
Het standaard koppel van 350 Nm heb ik uit een standaard 2.0 TDI’tje met 170 Pk..
Het vermogen gaat wel lekker omhoog, maar goed, de S3 8P gaat met een chip ook naar de 310 Pk..
Liever een 3.2 V6 met Turbo :) = 460 Pk
Tommy2 zegt
@Zjonnie: …en elk jaar bij de sloper een nieuw blok scoren Ckr. Mij niet gezien. Ze moeten nou gewoon het vijfcilinder turboblok in de A3 lepelen, heb je ook zo 400+ pk zonder extreme slijtage of dat er dingen stuk gaan.. Kwestie van tijd uiteraard (gelukkig!) :D
Zjonnie zegt
@Tommy2: de 460 pk (filmpje van wouter hier op AB) is de “max” als het heel moet blijven, dus zonder extreme slijtage en dergelijke.. mits ik het geld had, zou ik de gok wel willen wagen hoor
stefan82 zegt
Mooie koppeltoename. Zeker het overwegen waard :)
Acceleratatie zal iets zijn van 5.5 -> 5.3 voor DSG en 5.7 -> 5.5 voor handbak ofzo. Misschien nog 0.1 sneller…