Ergens komt de goedkoopste BMW M135i van Nederland ons wel heel erg bekend voor!
Het is een van de meest unieke auto’s ooit in het C-segment: de BMW M135i. Het was een soort gelukzalige samenkomst van omstandigheden. De combinatie van achterwielaandrijving en een zescilinder lijnmotor met turbo is heel zeldzaam. En zeldzaam leuk ook.
Dat is precies de reden waarom @martijngizmo er eentje rijdt, bijvoorbeeld. De M135i begint nu een klein beetje op leeftijd te komen. Dit zou moeten betekenen dat de prijzen ook iets vriendelijker zijn. Nu waren het nieuw geen goedkope auto’s, dus verwacht gebruikt ook geen Golf GTI-prijzen. We gingen even zoeken naar de goedkoopste M135 en verrek, we hebben ‘m gevonden!
Goedkoopste M135i van Nederland
Het is een witte (Alpinweiss III) vijfdeurs uit 2012, een heuse ‘F20’ dus (de F21 was de driedeurs). De auto is voorzien van het grote navigatiescherm, elektrische sportstoelen én nog wat fijne snuisterijen die het leven aangenamer maken.
Maar ja, dan horen wij u denken: heel erg leuk, maar je moet bij een M135i toch behoorlijk investeren om ‘m écht leuk te maken? Ja, dat klopt. Gelukkig is dat bij deze auto het geval. Deze auto heeft een Mosselman iTronic controller voor iets meer vermogen, 20 pk om precies te zijn. belangrijker is dat de zescilinder ook 56 Nm extra levert. Het totaal is dus 340 pk en 506 Nm. Niet verkeerd.
Handbak, achterwielaandrijving én sper!
Zeker niet omdat het vermogen via een handbak overgebracht wordt op de achterwielen (automaat en/of xDrive was namelijk ook een mogelijkheid). Maar er is nog een enorme kers in de appelmoes: deze M135i heeft een sperdifferentieel!!! Het is meteen een goede. Dus geen Quaiffe-wokkel, maar een heus OS Giken platensper.
Kortom, alle hardware upgrades die Wouter destijds ook aan zijn auto heeft verspijkerd. Dat was overigens ook een witte M135i uit 2012. Eh, wacht even. Dit ís de M135i van Wouter! De auto waarin hij veel plezier heeft beleefd.
Dat betekent dat je niet alleen een M135i hebt zoals deze eigenlijk af-fabriek had moeten zijn, maar ook nog eens een bekende vorige eigenaar. Dan ten tenslotte de prijs, de goedkoopste M135i van Nederland is van jou voor slechts 17.950 euro.
De advertentie van de goedkoopste M135i van Nederland kun je hier bekijken. Check hier alle video’s en artikelen van Wouters ex-M135i!
bart1976 zegt
Wow wat een super gave bak is dit! Ik ga zeker even contact opnemen met de verkoper. Dank Autoblog!
Edge zegt
Het is de ex van Wouter, dus ik zou wel even checken of er nog genoeg profiel op de achterbandjes zit ;)
jaapiyo zegt
En of er geen blaasjes op de lip zitten.
Wait…what?
Johanneke zegt
Turbo is wel vervangen dacht ik mij te herinneren. Dat is wel weer goed.
baserace zegt
Mmm… 2 jaar geleden 180k op de teller… is er echt maar 10K mee gereden sinds september 2019? Interessant🤔
mashell zegt
Tja, daarna begon de pandemie en sommige mensen nemen zo’n “blijf thuis” aanwijzing van de autoriteiten gewoon erg letterlijk.
kareljansen zegt
@baserace: Klinkt voor mij ook weinig, maar heb 2 vrienden die hier nog niet eens aan komen. Op de fiets naar het werk en geen autovakanties scheelt een stuk.
weetikveel zegt
Hij staat ook al een tijdje te koop volgens mij,
je schijnt 10% korting te krijgen met WOUTER10
Flutterbi zegt
Dat hij van Wouter is geweest is nu niet echt een pré.
st33fie zegt
@Flutterbi: Haha ik dacht exact het zelfde
simonferrari zegt
Hele fraaie auto! Staat nog hoog op mijn verlanglijstje. Wel in een ander kleurtje
Ot92 zegt
Hey! Dat is een leuke auto, heel toevallig ook de ex van Wouter. *Gaat nadenken over hoe Wouter ermee heeft gereden en bedenkt zich dat ie er mee heeft zitten driften*
Laat maar zitten 😂
technopatat zegt
Mwa, die auto’s kunnen veel hebben. Geregeld olie bijvullen want boven de 150k verbruiken die n55’s wel wat olie. Maar niets meer dan dat iedere VAG gebruiker moet doen :)
ponnie zegt
Op straat heb je toch liever een wokkelsper.
Dan heb je de turn in van een open diff, maar wel ook de voordelen van een sper.
Een platensper is eigenlijk alleen goed voor als je per se een hogere sperwerking wil hebben dan een wokkelsper kan geven, maar dat gaat dan wel ten koste van wat meer turn in onderstuur.
tazmania zegt
@ponnie: mooi theoretisch verhaal, maar doe mij toch echt maar een platensper. Heb alles wel gereden (100%, 25, 40%, torsen, visco en platen) maar zolang het percentage sper niet vreselijk hoog is, valt het enorm mee met dat onderstuur. En anders zijn daar ook weer oplossingen voor.
technopatat zegt
Als ik me de video van de installatie goed herinner is het een OS-Gicken superlock.
Ik heb dat ook op zowel m’n tracktoy als m’n C63 en de superlock is echt wel een platensper 2.0!
Heerlijk ding, standaard staat het ‘open’ en spert daarna progressief tot 100% afhankelijk van hoe je het behandelt. Wil je driften dan lockt het heel goed als je agressief op het gas gaat en heb je enorm veel controle. Wil je grip dan ben je gewoon iets vriendelijker op het gas en voel je mooi het sper de krachten verdelen!
Iets dat iedere RWD auto eigenlijk echt zou moeten laten inbouwen, beide auto’s rijden bakken beter en voorspelbaarder sedert dat ik het heb. Kan nu wel enkel de vergelijking maken tussen open diff en superlock en 25% platensper en superlock. Quaife’s heb ik niet echt veel ervaring mee…
civicfk3 zegt
@technopatat: in de UK zie je veel Wavetrack sper differentiëlen op bmw’s, hoe zijn die?
technopatat zegt
Je ziet ze heel vaak in de US ook. ZE zijn voor zover ik weet de beste van hun type ‘gear’ diff’s. Elk type heeft z’n voordelen en nadelen maar algemeen genomen is het beste ‘gear’ diff even goed als een minder goed platensper… Een platensper vind ik vooral beter omdat het vloeiender werkt en iets preciezer af te regelen valt. Mijn Tracktoy heb ik zo laten aanpassen naar meer sperweking en dat was een uurtje werk… Nadeel van een Superlock is dat het elk jaar verse olie moet hebben en in theorie ooit wel kan slijten. Een ‘gewoon’ 2 of 4-platen sper gaat met wat sportief rijden zeker geen auto-leven meegaan. Zie het een beetje als de koppeling, die slijt ook ooit. Bij de ene sneller dan bij de andere maar slijten gaat hij doen.
Een Wavetrac bouw je in en moet je in principe nooit meer aankomen. Heel gemakkelijk dus! Maar zoals altijd is kiezen verliezen. Of je kiest voor de betere sperwerking met onderhoud of voor goede sperwerking zonder onderhoud :-).
allesmetturbo zegt
@ponnie: een os giken sper is juist zo mooi dat deze van open naar 100% kan sperren. Merk je niets van als je het niet forceerd, en als je wilt driften helpt hij je mee. Perfect sperretje
Pascal zegt
Mooie bak! Maar voor mij moet deze toch echt in het Estoril Blau of Valencia Orange en juist wél met die heerlijke 8-traps ZF automaat.
technopatat zegt
Als daily zeker wel! Ben ook grote fan van de betere automaat!
Maar de auto heeft bijna 200k km. Meer iets om te gebruiken als weekendauto/occasionele tracktoy. En dan wil ik toch die handbak :)…
Pascal zegt
Ah ja klopt ik bedoelde inderdaad als daily. Voor erbij is een handbak inderdaad leuker!
balliere zegt
Mooi ding. Ok OS Giken is beter, maar Quaife is toch ook lang niet slecht?
berlinetta zegt
Hij is in ieder geval niet van een oud vrouwtje geweest.