Wat als je de goedkoopste Giulia op benzine zoekt? Waar kom je dan op uit op Marktplaats?
De Alfa Romeo Giulia is nu alweer een paar jaartjes op de markt. Hoe gaat het? Om eerlijk te zijn: het gaat te goed om te zeggen dat het slecht gaat. Het gaat te slecht om te zeggen dat het goed gaat.
2016
In het eerste jaar (2016) werden er maar dan 250 op kenteken gezet van de Giulia ‘952’. In het eerste volledige jaar (2017)b was dat zelfs meer dan 750 stuks. Daarna halveerden de verkopen elk jaar. Daar zijn twee redenen voor: de interesse neemt altijd af en de Stelvio staat nu ook kopers te verleiden. Maar na 3,5 jaar, zijn er dan leuke occasions op de markt gekomen?
Terug getuned
Het hangt ervan af wat je wensen en eisen zijn, uiteraard. We kijken ditmaal naar het beste compromis, de 2.0 Turbo Benzina. De diesels zijn (veel) bereikbaarder, maar die benzinemotor heeft behoorlijk wat potentie. Je kunt m vrij makkelijk naar 310 pk chippen, het is namelijk een terug getunede versie van de 280 pk-versie uit de Giulia Veloce.. Er is geen verschil. Dus met zo rond de 300 pk op de achterwielen en een fraaie sedan-koets: de ideale auto voor velen!
Waardevast
Helaas is dat te zien in de prijzen, want echt goedkoop zijn ze nog niet geworden. Giulia’s blijken bovengemiddeld waardevast te zijn. Dit was het voordeligste exemplaar dat we konden vinden op Marktplaats. De goedkoopste Giulia op benzine moet nog altijd 30.950 euro opbrengen. Dat is behoorlijk veel geld voor een 3,5 jaar oude sedan met bijna een ton op de klok.
Luxe
Nu moeten we er wel bij vermelden dat het een behoorlijk luxe exemplaar is, net als onze fraaie duurtester. Ten eerste is de Giulia zwart met rood lederen bekleding: heel stijlvol. De 18″ velgen zijn niet bijzonder, maar wel netjes. Verder is de auto uitgerust met voldoende speeltjes als een glazen dakraam, active suspension en navigatie, plus de gebruikelijke uitrusting die je kunt vinden op een Giulia. Een speciale vermelding is er voor het ‘Q2’-sperdifferentieel. Wel netjes is de garantie, die zit standaard bij de prijs inbegrepen.
Koopje
Dus moet je deze auto nu kopen? Als je het geld hebt liggen en je wilt een Giulia, waarom niet? Het hangt af van je smaak. Zoals vermeld is de Giulia na 3,5 jaar op de markt. De meeste exemplaren zijn over een paar maanden vier jaar oud en zullen dan ‘uit de lease’ lopen. Hopelijk is de keuze dan wat groter en drukt dat ook de prijzen. Tot die tijd is dit exemplaar, relatief gezien, een koopje.
Ot92 zegt
Helaas is ie zwart.
Eigenlijk best duur voor een 3,5 jaar oude auto met een ton aan kilometers erop.
Hubert zegt
En ze hebben niet goed gezocht op marktplaats.
Staat een erg mooie Giulia 2.0 te koop, ook met rood interieur.
En dat voor 21,500 euro. En hier zal de afschrijving minimaal zijn.
Met slechts 56000km op de klok.
En voor de echte liefhebber : het is er eentje uit 1975
erikabarth zegt
Die zogenaamde hoge restwaarde zegt mij niet zoveel, vragen staat vrij.
Verkopen doen ze ze blijkbaar toch niet, zie zelden eentje.
Wel een bijzonder fraaie wagen overigens, mijn maatje heeft sinds kort een rode QV hele brute wagen!!
Maar pas echt leuk als je je gaat knallen, dat is toch wel een groot nadeel en rijbewijs gevaarlijk.
alloallo zegt
Vragen en krijgen zijn 2 verschillende werelden!
karaya zegt
Dat geldt voor alle auto’s die te koop staan.
Dat Alfa’s hard afschrijven kan ook uit de boeken. De Giulietta is ook aardig waardevast. De 159 TBI trouwens ook.
MaartenD zegt
@alloallo: #autoleitner ;-)
alloallo zegt
Dat verklaart alles!
jaapiyo zegt
Er liggen nog winterbanden op en BOVAG garantie is weinig waard. Voor de rest fraai ding.
wildewesten zegt
Ik kan mij nog herinneren dat toen de auto gepresenteerd werd er hier in de comments door velen geroepen werd dat zij de auto wel zouden kopen over 3-4 jaar. Ik vraag mij toch af wie dat al waargemaakt heeft.
knapzuur zegt
Ik, maar nog niet gedaan, rijd inmiddels ook zo weinig auto dat iedere kilo meer dan 850 er één te veel is, betaal nu al meer wegenbelasting dan brandstof per maand..
racerx zegt
Dat was ik onder anderen, maar door hond no.2 ga ik toch op zoek naar een station… en die heb en ze helaas niet gebouwd.
baserace zegt
@wildewesten: ik maar alleen als Sportwagon (want 2 koters en regelmatig op pad met racefiets)… helaas is die er nooit gekomen :-(
lekbak zegt
@wildewesten: niemand dus…
ttr6 zegt
Mooi zo, hoge restwaarde. Brengt mijn Q4 nog mooi wat op….hopelijk ook over een paar jaar.
alfapeter zegt
Ik verbaas me telkens wat er nog voor gevraagd wordt. Ik heb zelf maar een beetje meer betaald voor een nieuwe stockwagen met flink wat opties, wel geen sperdifferentieel echter. Misschien is uit Duitsland importeren een betere optie.
Turbo S zegt
@alfapeter: dat denk ik wel. Ik rijd al 20 jaren op Duitse kentekens (auto van de zaak) en heb ooit van 2008 {nieuw) tot 2012 een 159 1.9jtdm ti gehad die ik na iets meer dan 3 jaar wilde verkopen. Ik wilde destijds een jonge Mercedes E klasse kopen. De Mercedes dealer wilde me 6,5k geven, hetgeen ik echt belachelijk vond en daarom zelf maar geprobeerd op mobile.de te verkopen. Begonnen met 15k vraagprijs omdat andere vergelijkbare ook vanaf zoiets kostten toen. Na maanden geen koper te hebben gevonden en meermaals de prijs te hebben verlaagd is hij toen voor 10k naar de Alfa/Fiat dealer gegaan omdat ik daar 2 nieuwe bestelauto’s besteld had. In Duitsland is dus blijkbaar helemaal geen vraag naar dat soort auto’s en ik kan me niet voorstellen dat het met een Giulia anders is. Qua leeftijd was mijn 159 ongeveer gelijk aan de Giulia in dit artikel, en ik heb geen idee wat de vraagprijzen op dit moment in Duitsland zijn, ik denk echter met een beetje onderhandelen kun je er in Duitsland eentje op de kop tikken voor de helft van de prijs van deze Giulia.
Paul58 zegt
@mercedesbenze350cdi: dat valt mee ik heb zojuist even op autoscout.de gekeken. Het prijsverschil (NL/DE) is ongeveer hetzelfde als een A4 of een 3 serie die in Duitsland wordt aangeboden ipv in Nederland. De 159 is ook gewoon een andere auto. Zware auto met verkeerde motorisering die niet stuurt zoals een Alfa dat hoort te doen. De sportieve rijder zou daarom zo een Duitse auto kopen. De Guilia daarentegen is gewoon een betere auto tov de 159, weer een echte Alfa, die doet niks onder qua rijgedrag en is gewoon een leuk alternatief voor bijvoorbeeld de Duitse 3. Dit zal ook invloed hebben op restwaarde verwacht ik.
Turbo S zegt
@kevin1989: je weet toch dat de 159 heilig op autoblog is of niet?
eelco74 zegt
Ik heb in 2017 mijn nette 159 2.4 jtdm automaat ingeruild bij een mercedes dealer (aalsmeer) op een 2015 mercedes C klasse. Ik kreeg daar heel netjes iets meer dan de ANWB indicatie prijs. Maar bij een andere mercedes dealer kreeg ik op een vergelijkbare auto nog geen 1/3 van dezelfde inruilprijs. Het is soms een rare business, maar ik ben dan ook niet te beroerd om dan weg te lopen.
De dealer had de 159 ook weer vrij snel aan een handelaar verkocht, hij heeft er niet heel lang mee gezeten.
HIM zegt
3,5 jaar ja, maar de infotainment was vier geleden al zwaar achterhaald wat èèn van de duurdere opties was als je voor een grotere scherm had gekozen. Het lak is zeer gevoelig voor steenslag, ophanging kraakt na 1,5 jaar.
Nu drijft het merk voort op Giulia en Stelvio en zal snel zinken…. tot mijn grote verdriet.
knooierd zegt
@him: het is dus een echte Alfa…:)
karaya zegt
Je had beter een playstation kunnen kopen.
alfapeter zegt
En Willem, toch op zoek om de 159 te vervangen?
jaapiyo zegt
Niet meer ?
emping zegt
Er fraai zo in het zwart met rood interieur.
bimmerfan zegt
En dat voor een schade importje. Gezien het bpm bedrag.
Thomas20vt zegt
@bimmerfan: Hehe eindelijk iemand die t snapt…
bimmerfan zegt
@thomas20vt: is verder niks ergs aan groot gelijk zelfs! Maar moeten ze wel eerlijk het schade rapport laten zien.
eelco74 zegt
@bimmerfan: ee, want als dit een reden bij import was om minder bpm te betalen, dan is de kans heel groot dat er ook een WOK status op heeft gezeten. En dat merk je pas als je m weer gaat inruilen.
bimmerfan zegt
@eelco74: WOK melding kun je niet weer zien als de auto herkeurd is, maar bij die auto ga ik er van uit dat hij alleen blikschade heeft gehad dus geen airbags. Aangezien het BPM getal nog wel redelijk is. Ook kun je een auto al zijnde schadeauto al invoeren op bijvoorbeeld stoeprandschade en steenslag puntjes, dus aan de andere kant zegt het ook niet zoveel. Dus vooral bij de verkopende partij het schaderapport van de taxateur vragen!
eelco74 zegt
Als een auto een wok status heeft gehad en deze is herkeurd, dan kan een dealer dat nog steeds zien. Gezien het BPM bedrag zou het mee kunnen vallen, maar ik zou toch zeker even het kenteken door de autoweek kentekencheck halen om het zeker te weten.
Gezien de BPM mindering viel deze schade wel mee, dus het zou mee kunnen vallen. Ik heb 2,5 jaar geleden in mijn zoektocht naar een C klasse (kwam van een 159 af) aardig wat advertenties gezien van jonge imports met hele lage BPM afdrachten. Toen was de kentekencheck nog gratis en allemaal bleken ze een WOK status te hebben gehad.
cappie zegt
Veel te duur lekker laten staan.
toyotavenray zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
langejohn zegt
Jammer dat de achterkant er zo gedateerd en lelijk uitziet, lijkt wel een Skoda.
Dutchdriftking zegt
Ik blijf het zeggen, doodzonde dat er geen Sportwagon is gekomen!
vluggejapie zegt
Op AutoScout24 staan er een aantal goeiekoper bij! Misschien toch niet echt een Marktplaats occasion dit..
geertvn zegt
Vorige maand kocht ik een nieuwe Q voor iets meer dan het dubbele!
choecoe zegt
Lekker man, voor 20k uit Duitsland gehaald, beetje bpm betaald en dan 9k winst proberen te vangen.
rutgerg zegt
Ik loop altijd met een boog heen om auto’s met een super vers kenteken die net door iemand geïmporteerd zijn.
barry355gtb zegt
Het is wel een vraagprijs en daarom kun je daar wel een leuk bedrag vanaf handelen. Zeker als je niets inruilt.