Wat kost een BMW M2 op Marktplaats tegenwoordig?
De leveringen van de tweede generatie BMW M2 zijn begonnen. En daarmee is het hopen op leuke aanbiedingen op de eerste generatie. Van echt zachte prijsjes kun je niet spreken. De M235i en M240i zijn er immers ook nog en die kunnen niet in het niets verdwijnen. Een echte prijspakker zal de BMW M2 vermoedelijk dan ook nooit worden.
De occasionprijzen van de dikste BMW 2 Serie zakken langzaam. Voor onder de 40k ga je er niet eentje scoren in Nederland, als je naar het Marktplaats aanbod kijkt tenminste. Het goede nieuws is dat er steeds meer gebruikte exemplaren onder de 45 mille opduiken. De goedkoopste BMW M2 op Marktplaats staat te koop voor € 42.900.
Met een kilometerstand van 139.887 is het geen maagd meer. Wie fan is van originaliteit kan ook beter verder kijken. Er hebben een aantal aanpassingen plaatsgevonden, al dan niet via de M Performance catalogus. We zien bijvoorbeeld carbon spiegels en het M Performance stuurwiel. Maar ook een uitlaatsysteem van Akrapovic.
Het gaat om een vroeg exemplaar uit 2016. De coupé is in 2020 geïmporteerd. Met de M is gereden als een M. Althans, aan de hand van het kenteken kun je ‘sportieve’ beelden treffen op het internet. Maar het is ook naïef om te denken dat dit soort auto’s door een oud vrouwtje worden gereden.
De goedkoopste BMW M2 op Marktplaats is een handgeschakelde auto, uitgevoerd in de introductiekleur Long Beach Blue. Met 370 pk uit een 3.0 liter zes-in-lijn turbomotor in een compacte body kent de M2 een groot aantal liefhebbers. Des te beter dat BMW dit recept vrolijk heeft doorgezet met de komst van de tweede generatie. Jummie!
kniesoor zegt
Ziet eruit als een keurig otootje. Als-ie netjes op tijd al z’n beurten (incl. de inrijbeurt) heeft gehad is de kilometerstand geen belemmering. Schuifdakkie ook altijd prettig. Kortom als de kleur geen probleem is (ik hou er niet van) lijkt het me een koopwaardige kar.
ouwedibbes83 zegt
Als ik een geïmporteerde M2 met bijna 140K km ervaring zou overwegen, zou ik die voor een aankoopkeuring bij de specialist langsbrengen.
Kost je mss 150 EUR, maar je weet een heleboel meer over de staat van de auto en potentieel prijzige reparaties. Geeft je ook meer argumenten bij het onderhandelen en zekerheid over je aanschaf.
europeancar1997 zegt
Inderdaad zeker even een aankoopkeuring doen! Het zijn prijzige auto’s in aanschaf en onderhoud. Investeer een klein bedrag en je krijgt veel kennis over de auto terug!
Stefje zegt
Ik weet ook nooit wat de impact nou is van het circuit. Dat hangt er echt vanaf hoe ermee op het circuit gereden is.
De voorruit vertelt vaak wel een deel van het verhaal. Is die nieuw of oud en zit er veel of weinig steenslag op? Hoe staat de voorkant er bij?
En hoeveel is er daadwerkelijk mee op het circuit gereden? De meeste motoren stoppen wel na een kilometertje of 50.000 op een circuit. Ook met goed onderhoud.
En hoe is de ophanging? Mijn GTI Clubsport had na elke paar trackdays wel weer iets groots aan de ophanging kapot. Hoe is dat bij dit ding?
Zou echt even een grote inspectie laten doen. Liever daar 500€ op stukslaan, dan op 15k aan achterstallig onderhoud.
En als ie perfect is, wat goed kan, dan geeft het extra gemoedsrust.
kniesoor zegt
Als je de kerbstones een beetje weet te vermijden is de belasting van de ophanging niet overmatig zwaar op een circuit. Dan rijst de vraag wat jij met je oto uitvrat dat je ‘na elke paar trackdays wel weer iets groots aan de ophanging kapot’ kreeg. Ben je ‘King of the Kerbs’ ? 🙂
kromatic zegt
Als je 42k kan uitgeven, kan je ook even doorsparen en er eentje voor 46-47 halen. Dat scheelt zon 60% aan kilometers. Sowieso vind ik de beelden weinig goeds voorspellen. Natuurlijk koopt niemand zo’n auto om altijd rustig te rijden, maar er is wel degelijk verschil in gebruik. Mijn overbuurman rijdt altijd M (m5, nu m4 cabriolet) en doet niets van driften of dat soort ongein.
Overigens is EUR 500,- voor een inspectie wel erg fors. Vaak zit het ergens tussen de EUR 150 en EUR 300,-. Bij mijn Porsche was ik EUR 245,- kwijt.
ouwedibbes83 zegt
Heb die Porsche bij een specialist of bij Porsche laten doen? Zeker een oudere Porsche wordt soms beter doorgelicht door een specialist die constant aan die klassiekers werkt, dan bij sommige dealers. Of hebben ze allemaal een “Classic” monteur en specifieke kennis zoals bij Porsche Centrum Amsterdam?
Jagris zegt
Veel te veel aan de prijs voor die kilometerstand. Rond de 50k heb je al hele mooie m2’s, die ik iets meer zou vertrouwen.
sanderz28 zegt
Ben benieuwd of ze die wielbout al los hebben gekregen…