Dat doet Ares voor ze.
Om te beginnen is ondergetekende niet de grootste fan van Bentley. Uiteraard is zo’n grote luxe slee heel gaaf, maar voor mij liever een Rolls-Royce als ik naar de gehele line-up kijk. Toch komt mijn favoriete “nieuwe” Rolls of Bentley uit de schappen van die laatste, de Brooklands staat namelijk hoog op de droomlijst. De coupéversie van de Arnage combineert de stijl van een statige sedan met een hele elegante coupévorm en is wat mij betreft de perfecte luxeauto. Jammer dat de Brooklands niet meer gemaakt wordt. Om de Arnage-opvolger Mulsanne als coupé te zien zul je toch je verbeelding moeten gebruiken. Tot nu.
Designhuis Ares Design presenteert namelijk de Mulsanne Coupé. Datzelfde perfecte recept: een statige limo die als verkorte versie met twee deuren nog stijlvoller wordt. Ares is vooral bekend om een heleboel renders en een handjevol daadwerkelijk gebouwde auto’s, in ieder geval zijn ze van plan om al hun ideeën te gaan bouwen. Van de Mulsanne Coupé is alvast een echt exemplaar gebouwd. Op de foto’s is te zien dat het ombouwen van de Bentley vooral handwerk is. Aan het afgebouwde product zie je dat echter niet af.
Terwijl Bentley wat merkwaarden in de open haard gooit, dankzij de aankomende Bentayga V6 Hybride, kun je dus bij Ares terecht voor een “echte” Bentley. Over de prijs en technische gegevens is niks bekend, waarschijnlijk ligt de standaard V8 motor in het vooronder, maar met het coupédieet zal de Mulsanne Coupé sneller zijn dan de echte Mulsanne. Misschien dat Bentley meeleest en zelf met het idee van Ares aan de slag gaat. Ik ben voor.
UPDATE: het schijnt dat dit dezelfde Mulsanne is als deze versie van mcchip-dkr. Blijkbaar werkt Ares met hen ‘samen’ aan dit project.
janmetdelangeachternaam zegt
Wauw, dit is echt gruwelijk vet
drdre1 zegt
Ik vind de deuren een beetje uit verhouding met de uitgestrekte body. Verder vast luxe in overvloed.
tvklarenbosch zegt
Heel erg mooi
misterdrogba zegt
Wauw.. je wederhelft naast je en cruisen doorheen Europa met dit. Mocht ik het geld hebben…
marcodtc zegt
@misterdrogba: wauw… je wederhelft naast je, haar iets jongere zussen op de achterbank en wat reserve vriendinnen in de volgauto en cruisen door Europa. There, I fixed it for ya ;)
Senne zegt
Heel erg mooi, maar geen enkele nieuwe Bentley gaat nog in de buurt komen van de laatste Brooklands.
Dat blijft (voor mij) de über Bentley…
fietsenmaker zegt
Deze coupe versie van de Mulsanne zal toch hopelijk ook, in tegenstelling wat in het bovenstaande bericht geschreven staat, de karakteristieke 6¾ litre v8 mee krijgen?
C220AMG zegt
@fietsenmaker: ja hij krijgt een gekietelde versie van de 6.75 litre V8. Met meer dan 700 ps en 1100Nm als ik het persbericht mag geloven. Voor ruim 7 €-ton ben je helemaal het mannetje!
weekert zegt
Ik ben nog steeds niet gewend aan de Mulsanne, dit helpt gelukkig wel een beetje.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
kapiteinaudi zegt
Toch jammer dat zo’n grote coupes/cabrio’s als de Brooklands/Azure en Phantom Coupe/DHC niet meer bestaan. Oke, de Maybach S 560 en RR Dawn. Hoewel dat dan toch meer een plebsmobielen zijn in vergelijking.
jorden zegt
@720s Mulsanne W12!? Nee u bent geen Bentley fan idd.
Loek zegt
@jorden: er was een tijd dat je niet hoefde na te denken omdat elke Bentley een V12 had. De Brooklands periode zegmaar. Sindsdien heb ik het niet meer gevolgd. Foutje!
sabrerator zegt
@720s:
In de Brooklands-periode had elke Bentley een V8.
Die W12 is pas in de nieuwere modellen gekomen. Daarvoor heeft Bentley nooit een meer dan 8 cilinders gehad.
Loek zegt
@sabrerator: hm, dan ben ik gigantisch in de war. Altijd gedacht dat alles van formaat Bentley/RR/S Klasse een 12 cilinder heeft gehad
Jochen zegt
@720s: nooit, dat is pas iets van de laatste 2 decennia en vooral Duits
granlusso zegt
De C-stijl moet veel dikker naar mijn mening, zoals de laatste Bentley Brooklands, dat maakt het veel herkenbaarder als ‘origineel’ Bentley (wat het natuurlijk niet is).
Verder zit ik ook wel te wachten totdat Bentley een übercoupé van de Mulsanne gaat bouwen. Lijkt me gaaf om te zien!
healey zegt
Die hoofdsteunen achterin zitten bijna klem. Verder wel een mooi automobiel.
viezefreddyw zegt
@healey: Viel me later ook op. Het lijkt ook wel alsof de linker wat meer naar de hoek zit dan de rechter.
mashell zegt
Hebben ze heel de wagen (niet eens onaardig) verbouwd, zijn ze vergeten het spuuglelijke Mulsanne front aan te pakken. Gemiste kans in het kwadraat. Nu is de S-klasse Coupe nog steeds de mooiste grote coupé.
ikleesookoverautos zegt
@mashell: ik had precies dezelfde gedachte.
Edge zegt
Jezus christus, hoeveel projecten tegelijk neemt die Danny Bahar met Ares aan? Het ziet er in ieder geval wel goed uit, en dit keer zijn het ook echt foto’s in plaats van renders. Top!
rrvliet zegt
Ik had van opzij niet eens door dat ik niet naar een brooklands zat te kijken. Zelfde lijnen, grote klasse. Dit is mijn favo bentley samen met de brooklands. Fantastisch
MaartenD zegt
Beeldschoon
kukuk zegt
Ik vind de deuren te kort
mopar zegt
Als je op foto 5 kijkt valt het me eigenlijk tegen om te zien dat zelfs een merk als Bentley tegenwoordig aan kostenbesparing doet door de deuren en vloeren aan de binnenzijde niet mee te spuiten. Dat werd vroeger namelijk wel gedaan. Er hoeft natuurlijk geen blanke lak aan de binnenzijde te zitten maar het zou wel mooi zijn als ze tenminste de basis kleur hadden doorgetrokken naar de binnenzijde. Ook een gedeelte roestpreventie van binnenuit.
Ik zeg dit omdat veel merken dit vroeger namelijk wel deden. Ik moest eens het deurpaneel van mijn E65 eraf halen om mijn raammechanisme te vervangen en de binnenzijde van de deur was keurig in de lak kleur meegespoten, weliswaar niet met dezelfde afwerking als de buitenzijde maar het was tenminste geen onbewerkt metaal.
lekbak zegt
@mopar: Dit ook niet hoor. Onbewerkt metaal glimt eerst en is daarna al snel bruin. Hier zit gewoon een lekkere primer laag op. En ongetwijfeld het goede spul wat daadwerkelijk afdicht.
mopar zegt
@lekbak: Ik mag het hopen. Toch jammer dat ze niet de kleur ook eff meenamen aan de binnenkant. Ook al zie je er niets van, bij wagens van dit kaliber en deze prijzen mag je toch verwachten dat ze zelfs op de plekken waar je dat niet kan zien toch alles netjes afwerken.
lekbak zegt
@mopar: Ik denk dat die tijd al enkele jaren achter ons ligt. Ook deze merken hebben accountants. En de klanten zien het toch nooit. Maar gevoelsmatig ben ik het helemaal met je eens.
davelepeef zegt
@mopar: ik mag hopen dat het verzinkt staal oid is wat ze gebruiken, als dat goed is toegepast voegt een laklaag eigenlijk niks toe. Voor het exterieur wel vanwege krassen, steenslag etc, interieur heeft buiten een gevoel van afwerking geen nut. Hoeveel eigenaren zullen dat zien :)
tdu2zonda zegt
Hier is al een artikel over geweest. De Mulsanne Coupé van McChip-dkr. Dit is hetzelfde project. McChip heeft de conversie voor Ares gemaakt :)
autoblogger zegt
@tdu2zonda: thanks, heb het er even als update bijgezet!
viezefreddyw zegt
Nee, nee hoor nee. De Brooklands, dat is een Bentley!
wjeurs zegt
Combinatie tussen raam en daklijn en de deuren is nog niet helemaal raak, maar erg tof project!
MAB zegt
Nergens voor nodig in mijn ogen.