Hoe maak je een extreem gave Alfa nog gaver? Met een handbak!
De Alfa Romeo 8C is een auto die bij menig petrolhead (inclusief ondergetekende) in het lijstje met droomauto’s staat. Alleen al vanwege het bloedmooie design, wat nog even fraai is als 17 jaar geleden. En die Maserati V8 is natuurlijk ook fantastisch.
Toch is de Alfa Romeo 8C nog voor verbetering vatbaar, zo vinden de mannen van Officine Fioravanti. Zij zijn niet bang om geliefde modellen onder handen te nemen, want je kunt ze kennen van hun Testarossa-restomod. Hun volgende project is dus een Alfa Romeo 8C.
Wat is er volgens Fioravanti mis met een Alfa Romeo 8C? Nou, de bak bijvoorbeeld. Dat is een gerobotiseerde handbak, dus daar heeft Fioravanti wel een punt. Wat hebben ze daarom gedaan? De 8C voorzien van een handbak. Met een open schakelpatroon. Het kan dus: een Alfa 8C nóg gaver maken.
Het is overigens niet de eerste 8C met een handbak. Alfa Romeo had namelijk een prototype van de 8C die ook over een handbak beschikte. Het bleef helaas bij een prototype: de productieauto kreeg een gerobotiseerde handbak, net als de Maserati’s met dezelfde V8.
De handbak is niet de enige verbetering die Officine Fioravanti heeft doorgevoerd. Het onderstel is ook aangepast met verstelbare Öhlins-dempers. Daarnaast heeft de motor (die standaard 450 pk levert) meer vermogen gekregen, maar het is nog niet bekend hoeveel precies. In het interieur zien we ook nieuwe stoelen, opgetrokken uit carbon.
Informatie en foto’s zijn op dit moment nog schaars, maar we vinden het nu alvast een heel gaaf project. Het enige minpuntje is dat er nu op diverse plekken een afkorting van een zeker online videoplatform staat.
ghini zegt
Heerlijk.
e36thuglife zegt
Ik vind het maar een vrouwenwaggi lijkt net een Mito
okdoei zegt
Hahaha goeie
e36thuglife zegt
is geen grap bro
bassrt zegt
Heel jouw account hier voelt als een grote grap.
tmenges zegt
Iedereen valt nu over de opmerking van e36thuglife, maar kijk nou eens goed… De 8 c is veel te rond en opgeblazen om echt mooi te zijn, ben m vaak zat tegengekomen en hij is zeker imposant maar echt mooi? Nee , wat mij betreft niet!
e36thuglife zegt
-edit:nutteloze bijdrage-
hotze zegt
Ben het met je eens. Het heeft iets van een opgepompte Opel GT, maar die is fraaier gelijnd dan deze Alfa. De Alfa GT, dat was een klassieker in de dop. Dit is geforceerd / gehyped “geweldig”.
Even over de handbak – waarom dat zwevende met een open onderzijde. Mocht je er veel in gaan rijden (het zal toch vooral een beleggingsobject zijn), dan succes met schoonhouden van dat gat.
Paul58 zegt
Een Mito???? Hahahh en een e36 lijkt op een bmw 2 serie active tourer. Ook echt geen enkele overeenkomst op het logo na.
David zegt
Heb je deze auto wel eens in het echt gezien?
Is een zeer imposante verschijning. Wellicht verwar je de 8C met de 4C?
Hubert zegt
Vooral de foto van 3-kwart achter. Lijkt erg gedrongen en de Mito-lijn is goed te zien.
kennone zegt
De mooiste auto waar ik ooit in heb mogen sturen. Niet super snel maar dat geluid en de complete beleving maken dit wel echt goed. Misschien wel de leukste auto waar ik ooit in gestuurd heb. Krijg niet snel kippenvel, maar de 8C kreeg het voor elkaar bij mij. Echt een grote berg emotie op wielen!
jaapiyo zegt
Blubbergaaf. Het interieur is een van de net wat mindere dingen van de 8C maar dit maakt wel een verschil…
awesome zegt
De wielen geven me tranen in de ogen.
Wat een treurnis.
densk zegt
Precies wat ik ook dacht. Doen compleet afbreuk aan de fraaie rondingen van de carrosserie. Daar horen juist de fraaie ”gaten velgen” van Alfa bij.
mashell zegt
Inderdaad. Alfa heeft de fraaiste velgen en die ga je niet vervangen door een dertien in een dozijn model van het bandencentrun.
ghini zegt
Eens
Paul58 zegt
Wat een prachtige auto, ongekend. Looks, emotie en geluid. Mooier dan de vernieuwde stradale 33 naar mijn mening (ook gaaf overigens).
lekkaah zegt
Tekenen kunnen ze wel, die Italianen. Jammer dat het voor geen meter rijdt. Niet dat je dat nodig hebt natuurlijk, lekker cruisen door Bloemendael op een zomerse dag.
Dutchdriftking zegt
Erg gaaf, maar het oogt wel wat aftermarket. Paste er geen F430 bak in het interieur?
ericc zegt
Hun restomod van de Testarossa en 512BB vind ik ook geslaagd!(als je de website bezoekt)
petroldrinker zegt
Gaaf, maar toch zou ik er 1 prefereren met de F1 bak erin, ik ben niet zo handbak minded in GT’s en/of supercars, hothatches ja dan graag een manual
gilettelubbers zegt
Bij mij in de buurt rijdt een rood exemplaar rond. Helaas is het me nog altijd niet gelukt te achterhalen waar deze bloedmooie verschijning te bewonderen is. Man man wat is dit toch een schitterende auto
cossiekiller zegt
Gepolijste velgen altijd +1, maar het was beter in de stijl van die ‘ronde’ originele geweest.