• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De G-Klasse ontkomt er ook niet aan: Concept EQG

Auteur: michaelras, gepost 5 september 2021 om 23:05 – 13 Reacties

elektrische g-klasse concept eqg

De elektrische G-Klasse is er nu in conceptvorm, maar Mercedes zegt dat hij er echt aan komt!

Is er dan niets meer heilig? De G-Klasse was toch voor ongegeneerd Co2 uitstoten en schoppen tegen de voordeur van je ‘linkse’ buurman? Yep de G-Klasse komt er in een elektrische versie. Maar wanneer? Dat is nog niet duidelijk.

Mercedes geeft zelf aan dat Arnold Schwarzenegger tijdens de lancering van de huidige generatie G-Klasse in 2018 de bestuursvoorzitter van Mercedes de uitspraak ontlokte dat er een elektrische variant van de G-Klasse moest komen. Die belofte wordt nu ingelost.

Vanavond laat Mercedes in München dus vooral een styling-exercitie zien. Enkele leuke details waarvan fabrikanten van after-market materialen direct hun computer voor opstarten. Wat te zeggen van dat kekke roofrack waar zo ‘subtiel’ de letter G in verwerkt is.

Mercedes EQG actieradius

Wat is er al bekend?

Eigenlijk helaas nog heel erg weinig. Mercedes geeft aan dat de EQG sowieso een echte 4×4 G-Klasse zal zijn, dus terreinvaardig. Maar laten we wel wezen. Het is sowieso fijn dat iedereen die met zijn elektrische G-Klasse langs jouw terras paradeert, niet meer de bitterballen van je tafeltje blaast met die sidepipes. Aan de andere kant dempt een V8 vaak wel de geluiden die over de speaker van de auto door de open raampjes naar buiten komen. Iets met: elk voordeel heeft zijn…

Terug naar de Concept EQG. De carrosserie is gebaseerd op het bekende ladderframe. Hij heeft onafhankelijke wielophanging op de vooras en een starre as achter. Deze is nieuw ontwikkeld voor de elektrische aandrijving. Hij heeft 4 afzonderlijk regelbare elektromotoren. Dit en het feit dat ze dicht op de wielen zitten moet de EQG unieke rijeigenschappen geven voor een elektrische auto. Mercedes geeft aan dat de G-Klasse ook alle proeven kan doorstaan die een ‘normaal’ gemotoriseerde G-Klasse voor zijn kiezen krijgt.

Elektrisch is ’the future’

Dat Mercedes zelf ook wel de humor inziet van een elektrische G-Klasse maken ze duidelijk door onderstaande video die tijdens de onthulling werd vertoond.

Zodra er meer bekend is over de elektrische G-Klasse, de EQG dus, dan hoor je het van ons. Want ja uiteindelijk zijn we ook wel benieuwd hoeveel kw je er volgas per 100km doorheen kunt stoken.

Ook interessant!

  • Mercedes G-klasse Professional: zo hoort de G te zijn
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/c-klasse-estate-all-terrain-de-mercedes-die-vies-mag-worden-919117
    Mercedes C220d All-Terrain is ideale vakantiemobiel
  • Mercedes EQE (E-Klasse) is helemaal officieel!
  • C-klasse Estate All-Terrain, de Mercedes die vies mag worden
    C-klasse Estate All-Terrain, de Mercedes die vies mag worden

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, eqg, g-klasse, iaa, IAA-2021, Mercedes

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste BMW E46 M3 Touring op Marktplaats
Volgend bericht: Stand na GP Nederland 2021 plus 7 dingen die ons opvielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    5 september 2021 om 23:23

    Geweldig Gaaf! 👍

    Login om te reageren
  2. lecomte zegt

    5 september 2021 om 23:55

    Vol gas met een EV? Het is overigens vol gas en niet volgas.

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      6 september 2021 om 06:00

      @lecomte:
      Dus volgens jou kun je vol gas rijden alleen met een auto die op LPG loopt?….rijdt?

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        6 september 2021 om 07:51

        @bennyweisz: of waterstof!

        Login om te reageren
      • lecomte zegt

        6 september 2021 om 08:12

        @bennyweisz: Nee alleen op een fiets

        Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    6 september 2021 om 07:06

    Een G-klasse is al zwaar van zichzelf… Dus voor de EV heb je al bijna een groot rijbewijs nodig?

    2.8 ton of zo? En dan een range van 400km in theorie. Wow…. Geweldig plan, maar niet heus.

    Login om te reageren
  4. hatseflats zegt

    6 september 2021 om 07:35

    Of t realistisch is met range, gewicht enz is de vraag maar ziet er gaaf uit!

    Login om te reageren
  5. herve11f zegt

    6 september 2021 om 07:50

    Hypocrisie ten top. We gaan de heilige uithangen, maar gaan nu kostbare grondstoffen verbruiken aan een lego blok op wielen. Dit zijn geen auto’s om elektrisch te maken want de luchtweerstand is de grootste vijand van elke EV. Met een aerodynamica van een baksteen lijkt dit echt wel op Duitse humor.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      6 september 2021 om 13:07

      @herve11f: je hebt sowieso kostbare grondstoffen nodig om auto’s te laten rijden op welke brandstof / aandrijving dan ook. Het is niet alsof ice rijdt op elvenstof.

      Login om te reageren
      • herve11f zegt

        6 september 2021 om 13:56

        @benja01: je hebt de boodschap niet begrepen.

        Login om te reageren
  6. koentag zegt

    6 september 2021 om 07:58

    Mogelijks interessant voor deze lezers: een heel leuk project waarbij een humvee wordt omgebouwd naar elektrisch

    https://youtu.be/YxkPuEmIX4U

    Login om te reageren
  7. prachtplaatje zegt

    6 september 2021 om 08:31

    Hoeveel kWh (niet kW) je er doorheen kan ‘stoken’.

    Login om te reageren
  8. stekkerkoning zegt

    6 september 2021 om 13:51

    “Want ja uiteindelijk zijn we ook wel benieuwd hoeveel kw je er volgas per 100km doorheen kunt stoken.” Een aardige sloot, of misschien wel oneindig veel? Bij een niet te gek rijgedrag verwacht ik zo dat het verbruik tussen de 30 en 40 kWh/100 km ligt. Ofwel drie keer zoveel als een zeer efficiënte ev als de Tesla Model 3 verbruikt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North