Maak kennis met de Ford Fiesta Van. De bekende hatchback is er nu ook als bedrijfswagen, voor als je geen busje wilt.
Het ombouwen van een gewone hatchback naar bestelauto is helemaal niet zo gek. Natuurlijk is niet het zo ruim als een compacte bestelbus, maar misschien heb jij met je onderneming niet al die ruimte nodig. Het voordeel van een hatchback als bedrijfswagen is dat het eruitziet als een gewone auto. Bovendien stuurt het ook lekkerder dan een bestelauto.
De Ford Fiesta Van heeft een bruto laadvermogen tot 531 kg. De maximale laadlengte bedraagt 1.283 mm met een laadvolume van 0,96 m3. De bestelauto deelt zijn koetswerk met de driedeurs Fiesta-personenwagen. De kofferruimte bestaat uit een vlakke laadvloer met hoge grip en vier bevestigingspunten. Daarnaast is er ook een schutbord met stalen gaas.
De motoren komen grotendeels overeen in vergelijking met de personenwagen, alhoewel je een ST niet hoeft te verwachten. Als je snel kijkt naar de Ford Fiesta Van heb je in eerste instantie misschien niet eens door dat het een bedrijfswagen is. De makkelijkste weggever zijn de verdwenen zijruiten achter, wat nu dicht is.
Vanaf dit najaar komt de Fiesta Van op de markt. Prijzen zullen dan ook bekend worden gemaakt. De eerste leveringen van de Ford zijn in het begin van 2022.
sportabgasanlage zegt
@rubenpriest Mag deze in Nederland op grijs kenteken? Ik kan uit het artikel niet voldoende info halen over de afmetingen van de laadbak. Als dat nl. niet het geval is, is het een totaal zinloze auto voor Nederland.
dondeboer zegt
@sportabgasanlage: Lijkt me niet, dat is ook de reden dat dit type bestelauto’s in NL volledig uit ’t straatbeeld is verdwenen. Vroegah waren dit soort bestelautootjes heel gangbaar, indd vanwege de belastingvoordelen.
neymar zegt
@dondeboer: vroeger*
berrychello zegt
Het RDW geeft m gewoon een grijs kenteken, maar voor de Belastingdienst is het een personenauto, dus zonder de fiscale voordelen die bij een grijs kenteken horen.
volvo480gtt zegt
Kan je dit in Nederland ook op grijs kenteken krijgen met de bijbehorende voordelen? Hier past toch dat fiscale blok niet in?
raoufff zegt
@volvo480gtt: voordelen en Nederland? Hier klopt er iets niet.
bassrt zegt
als het goed is kan je die niet in Nederland bestellen. Zo ver ik weet is deze Fiesta panel van speciaal voor de Engelse en Spaanse markt.
Misschien leuke feit is dat de delen om deze versie te maken geproduceerd worden in Nederland. Dat paneel waar het tralies op gemonteerd zit en de onderkant heb ik het dan over.
dawwg zegt
Die vereisten m.b.t. de laadruimte zijn: minimaal 125cm lang bij 98cm hoog over minstens 20cmd breed en minimaal 125cm lengte. Met een lengte van 128cm komt dat wel goed; echter zal de hoogte wel erg krap worden / een issue zijn als het volledige volume 0,96 m3 is. M.a.w. nog niet genoeg info dus …
BerlingoHdi zegt
Sorry, maar waarom zou je dit overwegen en geen Transit Courier / Connect, in Nederland als het al wettelijk mag waarschijnlijk een goedkopere optie.
AbdelJabbar zegt
@berlingohdi: minder verbruik. Ultra handig in de stad.
robertpassat zegt
Geniaal