Reeds na het testen van de Model S botert het niet echt tussen de twee bedrijven, maar de Model 3 gooit een nieuwe lading olie op het vuur.
Musk’s gelikte PR apparaat draait weer op volle toeren, ditmaal met een beetje dank aan Consumer Reports. De consumentenorganisatie bestempelde de betrouwbaarheid van de verse Model 3 als “average” en dat schoot in het verkeerde keelgat bij de EV-bouwer in Palo Alto. Tesla pareerde door te stellen dat CR nog helemaal niet met de nieuwe EV heeft gereden en dat de organisatie geen benul heeft van hoe de Model 3 technisch in elkaar zit.
Consumer Reports geeft dergelijke adviezen zodat voor de consument inzichtelijk wordt hoe groot de kans op panne is met net geïntroduceerd model. De adviezen zijn gebaseerd op een berg data die door fabrikanten en consumenten kan worden beïnvloed. CR benadrukt echter dat “average” een heel aardige beoordeling is voor een nieuwe auto en dat het zeker geen negatieve conclusie is. Zo was de Model S de eerste auto die een “above average” beoordeling kreeg bij de introductie. De test met de Model S verliep echter minder rooskleurig.
Je kunt er in elk geval je klok op gelijk zetten dat de daadwerkelijke test van CR met de Model 3 stof zal doen opwaaien, maar dan moet eerst wel de productie op gang komen. Tesla heeft de nodige problemen bij het assembleren van de EV, meer daarover lees je HIER.
JanJansen zegt
Wat een negativiteit weer.
AB de witte wijn weer te lang laten staan?
dijan zegt
@janjansen: Negativiteit of waarheid?
JanJansen zegt
@dijan: weet jij de waarheid? Ik niet namelijk.
rhellema zegt
@janjansen: als je de waarheid niet kent hoe kan je dan beoordelen dat het negatief is?
kempenaer zegt
@janjansen:
Wat is hier nu negatief aan? Dit is toch gewoon nieuws? Waarom zou autoblog dit niet mogen brengen?
mashell zegt
@kempenaer: omdat het gewoon not done is om iemand uit het rijtje Boeddha, Jezus, Mohammed en Musk aan te vallen.
sracert zegt
Dit model ziet er leuk uit. Normale proporties en niet zo zwaar/log lijvig.
gokartmozart zegt
Ordinaire clickbait
kempenaer zegt
Tesla heeft wel een punt. De betrouwbaarheid van de model 3 is natuurlijk nog helemaal niet te bepalen, dat moet je dus ook niet doen.
Verder ben ik wel benieuwd naar de details over de productieproblemen mbt de model 3, de recente ontslagen en de behoefte om meer geld uit de markt op te halen.
banaan7 zegt
@kempenaer: inderdaad. Conclusies worden hier te vroeg getrokken. Tesla heeft er nog te weinig gebouwd om wat te kunnen zeggen over de betrouwbaarheid.
Arnoud zegt
Definieer betrouwbaarheid. Als alleen storingen die de mogelijkheid tot verder rijden betreffen dan zijn er bijna geen onbetrouwbare auto’s meer. Als echter ook storingen met betrekking tot het infotainment systeem e.d. meegenomen worden dan zijn er ineens een heel stuk minder betrouwbare automobielen.
racerx zegt
Ik voorzie wel een primeur voor de Model 3, waarschijnlijk is het de enige auto die er met kentekenplaat beter uit ziet dan zonder.
FieRo zegt
“Olie op het vuur”? Ampères in de accu!
dawwg zegt
@fiero: Accuzuur over de kabels bedoel je :)
unknown234 zegt
Voordat ik het artikel had gelezen, wist ik al: mensen gaan weer huilen dat Tesla in een kwaad daglicht wordt gezet.
Maar ff zonder gekkigheid, wie de fuck is Tesla om te bepalen of hun auto als veilig wordt bestempeld? Wen er maar aan dat er organisaties zijn die al eerder in het leven geroepen zijn die dit bepalen, wordt anders een subjectief zooitje. Wen er maar aan dat als je roept dat je 80k auto’s per jaar zou gaan producerenen het je niet lukt dat je gezeik krijgt.
Calimero gedrag.
mclarenf1lm zegt
@unknown234: Het gaat hier niet om veiligheid maar om betrouwbaarheid. Ik ben absoluut geen fanboy van Tesla maar om voordat de productie echt op gang is al gaan roepen over de betrouwbaarheid terwijl je het product niet eens getest hebt gaat mij ook wat ver.
unknown234 zegt
@mclarenf1lm: Klopt, verkeerd gelezen.
Heb daarnaast even op de site van Consumer Reports gekeken. Daar staat “predicted”. Gaan we nu ook de weerman met z’n allen bashen als die het verkeerd heeft..?
Begint echt een irritant clubje te worden. Ze kunnen zich naar mijn mening beter de focus richten op wat ze moeten doen; produceren. Niet elke keer maar reageren op dat soort rapportjes. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.
bassx zegt
Het testen van 1 auto geeft toch een compleet vertekend beeld van de betrouwbaarheid van alle voertuigen?
dawwg zegt
@bassx: Niet per definitie, in principe zijn alle auto’s gelijk en representatief, maar er bestaat inderdaad de kans dat het een maandagochtend model is (standaard deviatie) … CR is hier statisch gezien onverantwoord bezig, dus groot gelijk dat Tesla daarover valt.