Vandaag heeft het merk bekend gemaakt welke modellen we binnen nu en drie jaar kunnen verwachten. Met nogmaals de bevestiging dat er een opvolger van de Ferrari Enzo komt!
Van sommige modellen was het natuurlijk al zo goed als zeker dat ze er vroeg of laat wel zouden komen. Maar wanneer Fiat-topman Sergio Marchionne dat nog eens bevestigt op een persconferentie, dan kan bij een hoop Ferraristen de vlag uit.
Als eerste de twee nieuwe variaties op de Ferrari 458. Net als bij de F430 komt er ook van deze Italiaanse een open variant: de 458 Spider. Een hardcore-versie kan dan uiteraard niet uitblijven. Op termijn (de verwachting is 2013) komt er dus een 458 Scuderia (er mag geklapt worden).
De Ferrari 612 Scaglietti krijgt ook een opvolger. Volgens Autocar wordt dit waarschijnlijk de eerste Ferrari met een hybride-systeem aan boord. Dan de 599 GTB Fiorano. Deze moet in 2012 een waardige opvolger krijgen. De California kan nog wel even mee, deze krijgt in 2013 een facelift om ‘m weer jong en fris te laten ogen.
Oh, en hadden we al gezegd dat er een opvolger voor de Ferrari Enzo komt? Ja? Mooi.
Maarten SLR zegt
jeah hybride
AudiQuatro zegt
en allemaal zuiniger en schoner zeker. Italiaanse mietjes!! Helaas is het bij lambo al niet anders:S
cheetacars zegt
@AudiQuatro: heel de autowereld is qua dat kapot
OT Ik hoop dat de opvolgers van de 599 en de 612 wat mooier worden dan de California en de 458, met die heb ik het niet zo. Ik ben benieuwd!
vale46 zegt
@AudiQuatro:
Ik begrijp te wel: een sportwagen moet zo puur mogelijk zijn. Maar hybride heeft zijn nut al bewezen, het weegt iets meer maar het geeft je een extra duw in de rug bij het accelereren!
De Prius heeft het hybride tijdperk ingeluid, of je het wilt of niet, maar over 20 jaar rijden we volledig elektrisch.
Wees gerust: pure sportwagens(bezinemotor) zullen er altijd blijven bestaan! Merken als Pagani, Koeniggseg, Lotus,… zullen er nooit voor zwichten!
Want er zullen altijd mensen zijn die het (zoals jij) puur wil houden.
Maar Ferrari en nog andere (relatief grote) merken moeten “groener” worden, en als er een stukje hybride in zit klinkt het ineens groen, terwijl het soms niks uitmaakt in werkelijkheid. Marketing…
AudiQuatro zegt
@vale46: De prestaties hoeven er zeker niet onder te lijden. Maar als een sportwagenfabriekant de grootste ruimte in z`n folder voor milieu en zuinigheid houd dan is er toch iets mis?? een Regulier merk kan prima met verbruik promoten. Ferrari moet dat met prestaties doen. punt!
vale46 zegt
@AudiQuatro: Ferrari is zo groot geworden dat ze verplicht zijn om milieuvriendelijk te worden door de overheden.
Ferrari doet dit niet voor zijn plezier maar omdat het moet!
Je hebt wel gelijk als er zoveel over milieu word gepraat dat er iets mis is met een sportwagenfabrikant.
AudiQuatro zegt
@vale46: De overheid kan je dit niet opleggen. Ja, de nederlandse misschien maar de italiaanse niet!
vale46 zegt
@AudiQuatro: Denk je echt dat Ferrari dit uit eigen beweging doet?
BTW: Het imago van Ferrari moet groener worden, anders verkopen ze minder blijkbaar.
Maak ik deel je mening dat sportwagenmerken TE hard hun best doen om groen te worden.
Maar de hybride/elektrische technologie is wel goed, en ook de toekomst.
AudiQuatro zegt
@vale46: owja, meer verkopen omdat het een groener merk is. Denk jij dat het die oliesjeik wat uit uit maakt wat er uit de uitlaat komt??
Vinny_93 zegt
@vale46: ‘Merken als Pagani, Koeniggseg, Lotus’
De eerste 2 kan ik inkomen, maar Lotus? Ik heb niets tegen Lotus, maar een Exige bijvoorbeeld is lang niet zo rauw als een Zonda F of een CCX.
vale46 zegt
@Vinny_93: Lotus is een van de meest pure sportwagens. Dat zou je moeten weten als je geintereseerd bent in auto’s.
Ze zijn onlags wel met een elektrische versie op de proppen gekomen dus misschien hoort lotus niet helemaal thuis in dat rijtje.
Vinny_93 zegt
@vale46: Haha, ik zeg niet dat Lotus niet puur is, maar het is zo’n anticlimax bij namen als Pagani en Koenigsegg.
Ruben00 zegt
Niets wat we nog niet wisten.
jack_abarth zegt
@AudiQuatro en cheetacars,
Zuiniger en schoner hoeft geen nadeel te zijn. Zolang de rest van de wagen niks erop inleverd ;)
frans zegt
“(…) dat nog eens bevestigt“
vale46 zegt
Dat word smullen!!
Vooral die hybride spreekt mij aan, op circuit heeft de hybride aandrijving zijn nut al bewezen. Zelfs de F1 reed er mee!
Opvolger voor de Enzo… ik begin alvast te kwijlen!
Waardige opvolger voor de 599? Dat word het moeilijk, de 599 is simpelweg ZO goed dat deze amper te overtreffen valt.
Go Ferrari!!
Roland zegt
@Cheetacars: Ik hoop eigenlijk vooral dat de opvolgers van de 599 en de 612 wat mooier worden dan de 599 en 612…
Peter zegt
@Roland: Mooier dan de 599? Ik kan het me niet voorstellen.
Raymond zegt
Hybride, waarom niet. Maar als je een Ferrari of andere brute sportwagen koopt dan wil je hem toch ook horen brullen? Ik ben benieuwd wat ze daarvoor hebben bedacht.
Sciurida zegt
Geen f458xx? Jammer, lijkt me echt bruut namelijk, maar goed ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Enzo, het zal geen hypercar worden maar echt vet!
GOD zegt
458 Scuderia, hoe vet zal dat zijn.
Tomaass zegt
@ audi-quattro
wat boeit het nou dat er 1 groene auto op de markt komt je kan toch altijd nog een gewoone vervuilende auto kopen!
spykerboy zegt
hybride, wtf wat een mietjes worden ze bij ferrari…. naja verder wel lekker behalve de hybride rotzooi
Laurens zegt
Niet Etc.?
Dimglor zegt
Mja die scaglietti is logisch… Die gaat al een tijdje mee… en die varianten op de 458 zijn ook een logisch gevolg…
Kan wel niet wachten op de opvolger van de Enzo ;)
GTA_Torino zegt
Toch te vermelden dadt in dezelfde presentatie van Ferrari-Maserati kwam ook naar voor dat Maserati een nieuw segment gaat aanboren!
Geen details speciaal te melden, maar we mogen wel naast klasse Quatroporte en GranTurismo n bijkomende, goedkopere, Maserati verwachten. Njammie!
lambo4all zegt
nieuwe maserati? sjonge! ik kan neit wachten!
Mr. Dj M. zegt
Als ze maar niet teveel op de 458 gaan lijken…
Vind die auto helemaal niks!
Vinny_93 zegt
Ter verduidelijking, Lotus is al lang zo bezig met die zuinige vierpitters van toyota.
RippiN zegt
Als de 458 net zoals de 430 scuderia 30 pk erbij krijgt.. dan is het een monster met 600 pk. Hopelijk krijgt de 458 scuderia ruim boven de 600pk!
Jippie zegt
De gemiddelde Ferrari legt per jaar heel wat minder kilometers af dan de gemiddelde Prius. Als je het zo bekijkt zijn Ferrari rijders al heel milieuvriendelijk bezig. Dus al die electrieke onzin kunnen ze bij dit soort merken beter achterwege laten als je het mij vraagt…
roan zegt
die hybride auto’s en ook dat kleine stadsautootje van aston zijn allemaal manieren om over 5 jaar nog auto’s te mogen verkopen in de vs. die zijn bezig (of hebben al een vorm van) eisen aan de gemiddelde uitstoot van de hele modellenlijn. maar met de mensen die hier beweren dat hybride zich in de racerij al heeft bewezen door KERS ben ik het toch niet eens… het ging kapot, maakte de auto zwaarder en ze hebben met zijn allen besloten er niet meer aan te doen dit jaar, vind ik toch niet echt bewijs dat het werkt…
Laurens zegt
Tja, waar bouw je de dijk, in niemandsland?
Cantago zegt
Een Enzo opvolger! Wow, ik kan niet wachten!
Het lelijke eendje zegt
Goed nieuws, ik kan niet wachten op die Enzo opvolger.
girls_VS_cars zegt
Eerst kijken wat er komen gaat, dan pas klagen.
En als klagen dan nog niet genoeg is, dan doen we het zelf eventjes voor (ahum).
Autoliefhebber zegt
Ik ben zeer benieuwd! ;)
robert1 zegt
kan niet wachten :)
JPM zegt
@ GOD
goddelijk
Ik geloof niet dat de opvolger van de 599 al zo vroeg komt, dat ding is nog niet zo heel lang op de markt, het wordt hooguit een update denk ik. Ik bedoel hoe lang waren de 550 en 575 wel niet in productie. Vele malen langer dan de 599.
Fernando en Felipe zegt
Het zal mij niks verbazen als de opvolger van de 612 volgend jaar gaat komen. Zag eind vorig jaar al een prototype rijden op Fiorano.
Rick-dos zegt
Als Ferrari de lijn doortrekt waar ze met de 458 begonnen zijn, dan begin ik toch wel serieus nieuwsgierig te worden naar het eindresultaat van de opvolger van de 599. Zo niet, dan kan de opvolger van de Enzo me alleen nog interesseren.
frarissimo zegt
Kan niet wachten op de opvolger van de scaglietti die ook in het sportlimo segment de maatstaf gaat zetten.