Lekker felle kleurtjes op de speciale livery voor de Ferrari’s, waarmee ze gaan rondrijden tijdens de GP van Italië op Monza.
Ik ben er gek op. Nieuwe kleuren, een andere helm, een nieuw racepak. Het geeft wat kleur en variatie in de wereld van de Formule 1. Meerdere teams doen dit regelmatig en nu is Ferrari aan de buurt. Zij pakken uit met een speciale livery voor op Monza.
Speciale livery Ferrari
Eerlijk is eerlijk. De Ferrari‘s zien er altijd mooi uit. Zelfs de vrachtwagens van het raceteam zien er uitermate gelikt uit. Dat hebben de pizzabakkers toch maar goed elkaar. Nu ook weer, want de twee Ferrari’s zien er vet uit.
Verleden jaar was het al feest. Toen kwam de historische bedrijfskleur geel in Monza sterk naar voren tijdens de viering van het 75-jarig jubileum van het merk en dit jaar is het terug. De kleurstelling van de SF-23 zal een eerbetoon zijn aan die van de 499P die de race van Le Mans won in juni, in de vorm van de gele ‘V’-strepen die langs de zijkant van de Hypercar lopen. Deze vinden we terug op de neus en op de motorkap.
De twee auto’s hebben al de rode kleur Rosso Le Mans gemeen, met een matte afwerking op de Formule 1-auto en glans op de duurracer. Ook de startnummers – 16 en 55 – zullen geel zijn.
De heren en dames pakken goed uit, want op de muren van de loopbrug, die van de paddock naar de pitgarage lopen, zullen afbeeldingen te zien van belangrijke mijlpalen van de Scuderia. Denk aan overwinningen, maar ook andere race-categorieën waar het merk actief in is.
Pakken en helmen
Charles Leclerc en Carlos Sainz worden tevens in een nieuw pakkie gestoken. Zij krijgen nieuwe racepakken die speciaal voor de race in Monza zijn ontworpen. De kleuren zullen geel, rood en zwart zijn. Een beetje een ‘old school’ look krijgen ze. Best wel gaaf eerlijk gezegd, zeker met het ‘langere F-logo’ dat we eveneens op de achtervleugels zien de auto’s. De helmen zullen vooral geel zijn voor Charles en zwart zijn voor Carlos.
Nu maar hopen voor hun dat de uitslag van de race tevens zo mooi zal zijn. Daar schort het dit seizoen wel aan. Hoe mooi de auto’s en pakken ook zijn, het gaat erom dat je als eerste over de streep komt.
Allison Burgers zegt
Sinds ze niet meer in het glimmend scharlakenrood rijden, maar in die matte donkerrode kleur vind ik de Ferrari; s echt een heel stuk minder mooi.
pieterhelmond88 zegt
En stuk minder snel
a110 zegt
Leuk, die Duitse vlag op de zijkant. Mooi eerbetoon aan Schumacher?
heckblende zegt
slaapverwekkend detail, dus zou zomaar kunnen
potjak zegt
Slaap lekker
potjak zegt
Het is een ode aan de Le Mans zege, zoals inmiddels ook in de tekst staat.
vindik zegt
Want dan gaat ie harder….
En maakt het team minder fouten…..
antoonniels zegt
Als je zo ver voor de rest uit rijdt, kun je als organisatie jezelf natuurlijk lekker bezig houden met dit soort frivoliteiten.
Richmond zegt
Zijn natuurlijk aparte afdelingen die niks met elkaar te maken hebben
pjotr zegt
Kort door de bocht is het een Dallara met de motor van een Ferrari 296 GT racer. Dus zo frivool is het niet.
13sh zegt
Ze kunnen daar beter is tijd in de strategie steken dan in het design.
potjak zegt
Alsof het marketingteam zich met de race strategie bezig houdt…
gregorius zegt
Eerbetoon aan Belgie!
Maar goed, het lijkt net Ajax: het media team is beter dan het strategie team.
Ik snap t nog steeds niet: het is aan al aan het druppen, er is een bui op de radar, maar je heb de inters niet klaar staan.
Richmond zegt
Leclerc zou gezegd hebben dat hij bewust het risico genomen heeft. Hij had ingeschat dat het hem minder tijd zou kosten om te wachten op banden dan nog een hele ronde doorrijden tot de banden wel klaar zouden staan
flyerbunch zegt
Afleiding.. Ferrari probeert z’n prestaties te verdoezelen met een ander kleurtje? Als ze nou net zo hard werkten aan de prestaties als aan de PR zouden ze vooruitgang zien in ontwikkeling ipv achteruitgang. Zal wel weer hand in hand gaan met merchandise en extra inkomsten.
drdre1 zegt
Aan de gezichten vd twee coureurs is af te lezen hoe de vlag er bij hangt in de Scuderia.
Wolflow zegt
Reparari kan haar geld beter gebruiken om wat onder livery zit aan te passen of om haar team te trainen
Robert zegt
Dit is vooral leuk voor de verkoop van de speciale schaalmodellen.