Nog geen jaar oud, lichte gebruikssporen en je hebt nieuwe airbags nodig. Maar dan heb je wel een BMW M5 F10 voor 80k eurie.
Slechts het linkervoorwiel lijkt echt schade te hebben. Natuurlijk zijn de airbags geploft en er is wat nieuw plastic nodig. Schijn bedriegt. Want deze M5 heeft zijn vorm niet behouden omdat het ’tikje’ zo zacht was maar omdat de constructie van de auto zo bizar sterk is. Dat zagen we al bij de 300 km/u crash van die andere M5. Stijf wil niet zeggen dat de auto niet vervormt en de klap is ook in deze witte F10 tot achteraan doorgedrongen.
Een total-loss is het dus zeker. Met een beetje geluk zijn blok, enkele interieurdelen, 3 velgen en de achterklep nog te gebruiken. De carrosserie lijkt alleen nog wat waard in het diepst donkergrijze gebied van de autohandel. Daar zetten ze zo een nieuwe M5 in elkaar die links een paar centimeter korter is.
Natuurlijk hebben we hier wel met een beroemdheid uit autoland te maken. Willem en Wouter reden hem samen, driftten de achterwielen aan gort en alles is mooi op video vastgelegd. Mocht je daarom toch wel wat zien in dit grote witte gevaarte, als ornamentje in de voortuin bijvoorbeeld, dan kan je hem afhalen in Drachten. Gewoon met linksvoor tegen een struikje aan zetten en je hebt de coolste tuin ter wereld.
Met dank aan biclav01 voor de tip (mirror) !
pleiades zegt
Die gaat vast naar Polen.
wheelzzz zegt
De nietsvermoedende volgende eigenaar zal klagen: “Joh, die beroerde duitse bouwkwaliteit, alles rammelt”
NLBUURMAN zegt
@pleiades: Nee denk ’t niet, Boonstra zou dat niet snel doen; simpelweg omdat zij schadevoertuigen inkopen/verkopen/demonteren en een grote onderdelenhandel zijn ;) binnenkort er maar even langs fietsen dus!
ricksmits zegt
Ik heb auto’s moeten repareren met meer schade.. Dit valt best mee eigenlijk als ik het zo zie
dutchiehd zegt
@ricksmits: mqqr als t chassis krom is kom je niet veel verder.
bofkont zegt
@ricksmits: Vanaf je pc kun je onmogelijk de onderhuidse schade zien. Dus ik denk dat het je vies zal tegenvallen.
bofkont zegt
@ricksmits: Nou vanaf internet kun jij niet zien hoe erg de onderhuidse schade is. Dus dat zou je nog wel erg vies kunnen tegenvallen.
aygoracer zegt
Deze is over een paar weekjes het vervoer van de plaatselijke hardstyle toko in een bananenrepubliek…
Didixtr zegt
Ooit al van een richtbank gehoord ?? Valt heel goed mee, zo rijden er meer rond dan de meeste denken.
TF_Bundy zegt
@Didixtr: Precies. Ze zijn er echt hoor. Schadevrije auto’s. Maar er zijn veel meer schade auto’s dan je denkt. Jonge en oude. We komen ze af en toe tegen. Bij taxatie valt de auto door de mand (na goede grondige inspectie) en de klant wist van niks (soms vast oprecht) en ‘heeft hem zo destijds gekocht’. Echt een illusie… Anyeway. Dit is wel een flink ‘kusje’ geweest. Maar bij goed richten moet bij mooi schadeherstel dit toch redelijk goed komen. Een tweede legitieme vraag is natuurlijk: Wil je ‘bewust’ een schade auto kopen? Daar is ook wat voor en tegen te zeggen… ;)
Megakix zegt
@TF_Bundy: ..als het M-sportonderstel flink uit het lood geslagen is (zoals hier), dan helpt een richtbank ook niet meer. Compleet nieuw onderstel wordt dat; hetgeen welhaast onbetaalbaar is.
MARS zegt
@Megakix: Ja, want een M-onderstel is niet meer recht te krijgen….
Alwood zegt
@MARS: das niet premiuMMMMMM
Megakix zegt
@MARS: klopt…heb het zelf meegemaakt aan mijn BMW !
bobb zegt
@TF_Bundy: Wat verstaan je onder schadevrij? Ik heb altijd het idee dat autohandelaren bedoelen dat de auto op moment in showroom geen zichtbare schade heeft. En consumenten denken dat het woord betekent dat een auto nooit schade heeft gehad.
norge zegt
Beetje plamuur en een half dagje hameren en het is weer als nieuw. Airbag hebben we niet nodig want dat is alleen voor homo’s en dames.
JvT zegt
@norge:
Tja, en dames vervoer jij toch niet…
Megakix zegt
@norge: precies ! Beetje gozert wil een klap bewust meemaken..kost je een paar tandjes, thats all.. :lol:
solmatje zegt
@norge: Ja en vooral als je met ruim 300 crasht.. Dan is zo’n airbag helemaal homo! Stel je voor dat je zo’n anus bent die dan wel een airbag heeft.. (zoals in het betreffende artikel)
solmatje zegt
@norge: intelligent
jrk68 zegt
@solmatje:
Mietje die jeugd van tegenwoordig kan ook nergens meer tegen.
Echt autorijden doe je zonder al die hulpjes en beschermengels.
solmatje zegt
@jrk68: ik leef liever nog na een high speed crash, zodat ik uberhaubt nog kan rijden.. Jij kiest daar niet voor.. Prima
dutchiehd zegt
@solmatje: ik ruik sarcasme dat jij niet snapt. Of ligt dit aan mij?
solmatje zegt
@dutchiehd: denk dat het aan jou ligt
jrk68 zegt
@solmatje: daar gaat je theorie al mank, gij zult niet crashen.
Ok een keer op je bek gaan daar leer je van maar al die bemoeials in de auto’s van tegenwoordig leveren alleen maar lakse chauffeurs op zonder gevoel van rijtechniek.
Lees voor de grap het interview eens met Frank Kerseboom in AV eens misschien dat je dan snapt wat ik bedoel.
No offence btw.
solmatje zegt
@jrk68: Roger that
solmatje zegt
@jrk68: maar een airbag vind ik niet overbodig..
jrk68 zegt
@solmatje:
De airbag is ooit uitgevonden omdat de amerikanen te bedonderd waren om hun gordels om te doen.
Tuurlijk het voegt een stukje veiligheid toe.
Dat geeft mensen het misplaatste gevoel van veiligheid, heb je dat gevoel niet dan ben je je bewuster van je kwetsbaarheid en zal je minder risicogedrag vertonen.
Heb ik trouwens niet zelf bedacht hoor, is gewoon een bekend gegeven in de psychologie.
De zelfde psychologie die stelt dat jongeren geneigd zijn meer risico te nemen om dat ze de consquenties van hun gedrag nog niet kunnen overzien.
solmatje zegt
@jrk68: Ja dus als ik door 1 van die idioten (waar jij hebt over hebt) aangereden wordt, vind ik het fijn dat ik met mijn lichaam tegen een hoop kussens wordt gegooid.. Het hoeft natuurlijk niet aan mij te liggen
norge zegt
@solmatje: leukste sportwagens uit de 70 en 80 jaren hebben geen luchtzak , ik heb absoluut geen probleem om daar mee te rijden , jij dus wel ?
bonkers zegt
Ik zou hem nooit kopen, lelijke kleur die m5 en 80k voor een beschadigde m5 is best veel
jrk68 zegt
Hé voor die 80k heb je wel premium schroot!
zender zegt
Zo ie nog starten?
eevee zegt
Lijkt inderdaad of het wel meevalt en aan te pakken is voor een handige schade hersteller. Maar de 80K prijs is dan wel fors als je nog moet beginnen.
In NY koopt iemand beschadigde 1M’s op om ze weer op te knappen. Die zien er soms slechter uit: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=709162
MARS zegt
@eevee: bedankt voor de link, leuk om te zien hoe een “wrak” weer wordt gefixed..
luxair zegt
Helemaal niets aan de hand, deze is zo weer opgeknapt en doorverkocht.
jippie zegt
Dat de auto is gewassen en bijzonder toonbaar is gemaakt geeft al wel aan dat ze plannen hebben om dat ding in het louche circuit te laten verdwijnen.
desjonnies zegt
Dit gebeurt toch nooit bij primijum merken?
Omkatten is toch voor het voetvolk?
Alwood zegt
@desjonnies: precies, premium kopers zouden dat ook meteen doorhebben ;)
jrk68 zegt
@desjonnies:
Juist wel valt veel meer aan te verdienen.
Waarom al die moeite doen voor een paar rooitjes met een Golf.
pokerface zegt
80 duizend. Nog best veel er vanuit gaande dat de dagwaarde nu € 155.087,- is en naar ik neem aan zonder schade.
Cataloguswaarde: € 163.249,-
Dus wat die auto met schade moet doen? Geen idee.
Voor 40 duizend euro zou ik hem meenemen uit Drachten.
Maar heb het geld niet. ;-) En dan zou ik hem zelf repareren.
jrmpower24 zegt
op de bovenste foto leek het nog niet zo heel ernstig.
Ik vind de M5 F10 gewoon zo vreselijk gaaf!
bsxc2 zegt
Het is altijd moeilijk om te weten dat een auto geen grote schade’s heeft gehad,ik heb namelijk veel schadeauto’s opgeknapt zien worden bij de beste en meest bekende(hoog aangeschrevenD) autozaken. Jullie denken dat alleen maar louche garagebedrijfjes schadeauto’s opknappen,maar juist de grote namen doen het (grote winstmarge).
zdev zegt
Hier staat ie ook:
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=587959&from=0
towi1989 zegt
@zdev: Nieuwwaarde van 172000 euro? Als ik er 1 configureer kom ik met geen mogelijkheid boven de 150k uit.
The360box zegt
@towi1989: Cataloguswaarde van €163.000
Remon zegt
Hij is door Headhunterz (of verzekeringsmaatschappij) verkocht voor 65K. Snel geld verdienen zo!
dutchiehd zegt
@remon: geld verdienen? Volgens mij is hij nu zn 150.000 – 65.000 = 85.000 euro verlies ongeveer.
dennisr zegt
ah bij Boonstra, dichtbij.. maar ik pas..
ronald zegt
Hij staat op schadenautos.nl te koop en inderdaad bij boonstra als volledige auto en niet voor onderdelen. Dus hij rijdt binnenkort weer ergens vrolijk rond er staat ook een 650i cabrio te koop ook zeer fraai en recent.
kangoohater zegt
2 weken geleden zag ik hen bij een schadeboer in haaksbergen
bozewolf zegt
Veel geld voor een flink gecrashte auto.
Zou de nieuwe eigenaar weten hoe het ding er echt aan toe is of te goeder trouw/met teveel enthousiasme dat wrak aangeschaft?
maseratizzzzzzzz zegt
Voor dat geld koop ik liever een bmw m5 e60, mercedes c63 amg 2e hands.
pieterveer zegt
“vervormd” moet zijn “vervormt”.
dutchiehd zegt
@pieterveer: volgens mij is het wel vermord?
dutchiehd zegt
@dutchiehd: vervormd*
jordy14 zegt
Ik zou er een bed van maken.
Vanquish zegt
Nou, dat was kort maar krachtig.
Martini8v zegt
was na 20 sec na de crash ter plaatse. airbags rookte nog, inzittenden gelukkig ongedeerd maar wel “in shock”. 112 automatisch gebeld door auto en binnen minuut eerste hulpverleners terplaatse.
camber24 zegt
DJ DickHeadhunterzzzzz :-)
berendr zegt
Zou de ps3 er nog in zitten ^ ^
supermario zegt
Dan zie je maar weer dat je goedkoop plastic duur kan verkopen met een merknaampje….
boygeorge zegt
Als de schade onzichtbaar is, straks.
En total-loss weer schadevrij is.
Zal iemand dat verrotte ding kopen.
stijn_torfs zegt
Wouter, je had m nooit die driftcursus mogen geven man! :D
The360box zegt
@Stijn Torfs: Faal jij even man, Mr. Hunter himself zat in de States…
mbevo zegt
Mooie wagen voor een Banger race:P