• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De eerste nieuwe Cayennes

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 januari 2007 om 09:45 – 46 Reacties

2007 Porsche Cayenne


Terwijl op autoblog de column van Michiel de gemoederen nog steeds bezighoudt (354 reacties and counting!), rollen in Leipzig de eerste Porsche Cayennes van de nieuwe generatie van de band.

De nieuwe Cayenne is met name aan neus en kont bijgeschaafd, en de motoren hebben een upgrade gekregen. De traagste Cayenne heeft 290 pk en sprint in 8,1 seconden naar de 100 km/h, terwijl de topper, de Cayenne Turbo, het sprintje in 5,1 seconden afwerkt, dankzij 500 pk en 700 Nm.

De vraag is of de facelift de verkoopcijfers van Porsches verkoopkanon annex patserbak op hetzelfde niveau kan houden, maar ik vermoed dat de nieuwe Cayenne weer gretig aftrek gaat vinden bij dure makelaars en patjepeërs.

Porsche produceert per dag 180 Cayennes in Leipzig, bekend van de Carrera GT en, in de toekomst, de Panamera (via germancarblog.com)

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, SUV

Vorig bericht: « BMW 1-serie Sportshatch
Volgend bericht: Opnieuw stafwissel bij VW »

Lees Interacties

Reacties

  1. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    2 januari 2007 om 09:47

    Ziet er heel goed uit :D

    Login om te reageren
  2. bert zegt

    2 januari 2007 om 10:06

    ziet er mooi uit, en nog even over dat van die column van michiel Te triest voor woorden.

    Login om te reageren
  3. slk55 amg zegt

    2 januari 2007 om 10:16

    ziet er zeker heel goed uit. maar ik mis toch een beetje de turbo $. wat ik denk dat porsche gaat doen is, die 700 pk sterke motor die (eventueel) in de panamera komt te liggen, gaat gebruiken voor de cayenne turbo s. dat die 700 pk sterke motor er komt, wordt steeds aannemelijker, nu ook mercedes plannen heeft om een 700 pk tellend monster in de e-klasse te leggen. en o ja, dat de panamera en de cayenne dan in de zelfde fabriek worden gemaakt is een prettige bijkomstigheid. hoe dan ook, als er nog een turbo s komt – met of zonder – 700 pk motor, dan zal dat wel echt een beest worden. de enige echte über SUV.

    Login om te reageren
  4. Jack D. zegt

    2 januari 2007 om 10:22

    Hoe zit het met de nieuwe Cayenne Turbo S dan? Nog sneller van 0-100 in 5,1 sec lijkt me.. ?

    Login om te reageren
  5. Pieliej zegt

    2 januari 2007 om 10:35

    ”De traagste Cayenne heeft 290 pk en sprint in 8,1 seconden naar de 100 km/h, terwijl de topper, de Cayenne Turbo, het sprintje in 5,1 seconden afwerkt, dankzij 500 pk en 700 Nm.”
    de topper is toch de Cayenne Turbo S? :)

    Login om te reageren
  6. smoke zegt

    2 januari 2007 om 10:39

    De Cayenne Turbo S zit voorlopig niet in het assortiment, maar het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er later een Turbo S zal volgen, om de Turbo als topmodel af te lossen.
    Bij de vorige generatie is de Turbo S pas in april 2006 geïntroduceerd, dus de über-posers die de nieuwe Cayenne willen rijden zullen het voorlopig nog met ‘slechts’ 500pk moeten doen.

    Login om te reageren
  7. wapz zegt

    2 januari 2007 om 10:41

    Zo terecht dat column van Michiel. Ik moet nog steeds 1 geldige reden horen
    waarom je een SUV zou willen hebben. Subjectieve redenen daargelaten, want
    design van deze gedrochten lijkt me sowieso geen discussiepunt.

    Login om te reageren
  8. Peperbus zegt

    2 januari 2007 om 10:48

    Ik vind alleen de richtingaanwijzers foeilelijk: bij de turbo vallen deze nog mooi horizontaal in de grill weg, maar bij de S staan ze verticaal!
    Deze “patjepeër” is blij dat hij zijn “patserbak” vorig jaar heeft gekocht ;-)

    PS.

    Wanneer houden jullie je eens aan je eigen huisregels ;-) :
    quote: ……maar dat betekent niet dat men generaliserend, kwetsend, op-de-man, grof of stupide hoeft te reageren.

    Login om te reageren
  9. shivan zegt

    2 januari 2007 om 10:54

    kijk dat is ff goed nieuws mooie wagen nog fftjes sparen nog fftjes heel lang:D

    Login om te reageren
  10. Fej zegt

    2 januari 2007 om 10:54

    Ik vind dat hij er weer zeer goed uitziet, vooral de turbo. Ben benieuwd naar de turbo S. Toen de eerste Cayenne turbo uitkwam was dat echt de über-suv, tegenwoordig is er veel concurrentie, vooral van Mercedes, dus ik hoop dat er zeker een 600 à 700 pk in de turbo S komt!

    Login om te reageren
  11. Fej zegt

    2 januari 2007 om 11:00

    @ wapz waarom mag het design niet de reden zijn waarom je een suv koopt? Er is duidelijk vraag naar, dus ik ben niet de enige die er zo over denkt. Een auto kopen heeft meestal ook niet veel met logica te maken, maar meer met smaak en emotie. Er zijn wel meer types van autos die niet logisch zijn. Een mercedes e-klasse met 700 pk bijv. Maar als je het geld ervoor hebt en je vind het mooi, koop het dan gewoon zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  12. boy zegt

    2 januari 2007 om 11:02

    maar de nieuwe turbo is wel sneller als de huidige turbo s, is toch mooi hoe snel die techniek gaat.

    Login om te reageren
  13. wapz zegt

    2 januari 2007 om 11:08

    @Fej

    Ik kan er niet bij waarom je een auto wilt die grote motoren nodig heeft om de beperkingen zijn schaamteloos grote vorm te kunnen opheffen met brute kracht, terwijl hij die vorm normaliter had omdat hij offroad zou moeten kunnen, wat ze dus nauwelijks kunnen. De meeste SUVs nieteens een low-gearing, en ze zullen bijna tot nooit offroad gebruikt worden, en daarnaast zal de gemiddelde Jimny je offroad zoekrijden. Waarom zou je dan die grote vorm willen hebben? Dan rij je toch gewoon voor lul? Correct me if I’m wrong!

    Login om te reageren
  14. wapz zegt

    2 januari 2007 om 11:10

    EDIT van hierboven:

    “De meeste SUVs HEBBEN nieteens een low-gearing”

    Login om te reageren
  15. Fej zegt

    2 januari 2007 om 11:29

    @ wapz. Hoeveel eigenaars van Porsche, ferrari, Lamborghini, … gaan op regelmatige basis naar het circuit. ALs je dit niet doet kan je je net zo goed een krachtige bmw/audi/merc/… kopen. De reden waarom de meeste SUV’s geen low-gearing hebben is waarschijnlijk omdat ze dat niet nodig hebben want ik denk dat het percentage offroaders onder de SUV-rijders zeer klein is. De reden waarom er zo veel SUV’s rond rijden is simpelweg omdat dit in de smaak valt bij veel mensen ( of ‘omdat de buurman er ook een heeft’). Functionaliteit hoeft geen reden te zijn voor een aankoop. ALs hij er maar goed uitziet he …

    Login om te reageren
  16. Tombnolz zegt

    2 januari 2007 om 11:30

    Ik ben nog niet gewonnen voor die nieuwe neus. Eerst eentje in het echt checken alvorens te besluiten. Toch ben ik absoluut niet gewonnen voor de verticale lampen op de niet-Turboversies.

    Login om te reageren
  17. Jerome zegt

    2 januari 2007 om 11:43

    Mooi snoetje! Iemand foto van het kontje?

    Login om te reageren
  18. KVK zegt

    2 januari 2007 om 11:45

    Owjee, een nieuwe Cayenne. Zal wel gewoon naar een ander nieuwsbericht doorklikken :P

    Login om te reageren
  19. slk55 amg zegt

    2 januari 2007 om 12:42

    waar gaat dat heen. nu porsche en mercedes overwegen om een 700 pk motor in hun sedans te leggen (e-klasse en panamera), dan zal porsche hoogswaarschijnlijk die 700 pk sterke motor gebruiken voor de turbo $, het antwoord van mercedes hierop zou dan waarschijnlijk een ML met de 700 pk sterke motor uit de e-klasse zijn. dan heb je dus twee SUV’s met 700 PK! en dat gaat zo maar door…. niet dat ik dat erg vind hoor.

    Login om te reageren
  20. Fej zegt

    2 januari 2007 om 12:47

    @ KVK te laat, je hebt al gereageerd ;-)

    Login om te reageren
  21. Porsche Fan zegt

    2 januari 2007 om 12:48

    :D

    ik wil er wel 1 cadeau willen hebben

    Login om te reageren
  22. Fej zegt

    2 januari 2007 om 12:49

    @ slk55 amg het is nog altijd een door mannen gedomineerde wereld he en dan komt het de-mijne-is-groter-dan-de-jouwe-principe dikwijls naar boven. Maar ik vind het ook niet erg :-)

    Login om te reageren
  23. Fej zegt

    2 januari 2007 om 12:53

    @ Jerome
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/04/de-gefacelifte-melkkoe-van-porsche-cayenne-2007

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    2 januari 2007 om 13:19

    Ik vind Porsche, en dan in het bijzonder deze Cayenne, te veel VW/Audi invloeden begint te krijgen. Of andersom hoe je het natuurlijk wilt zien. Maar al met al geen goede ontwikkeling voor Porsche nmm.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    2 januari 2007 om 13:53

    BETER! Maar nog steeds niet goed…

    Login om te reageren
  26. A.r zegt

    2 januari 2007 om 14:34

    Oh oh oh, ik sta te popelen om de eerste nieuwe Cayennes te zien op straat……als ik ze herken………

    Nee, maar ff serieus. Ik blijf het raar vinden, Porsche die SUVs maakt en vierdeurs wagens (=phaeton +, haha) straks. Het is gewoon raar, onnatuurlijk.

    Login om te reageren
  27. SimonMc zegt

    2 januari 2007 om 15:15

    @slk55 amg: ja, dat gerucht over die 700 pk heb ik ook gelezen, maar of die er ook daadwerkelijk gaat komen?Lijkt me nogal een beetje overkill.

    Ik vind bv een CL65 en een S65 al overkill, laat staan dan in een E-klasse…

    Zou dan iets zoals dit moeten worden dus, met nóg meer pk… :

    http://www.tuningnews.net/news/050706/brabus-e-v12-biturbo.php

    Vraag me wel af wat voor cilinderinhoud het zal worden.Degene in de brabus is een opgeboorde 5.5 tot 6.3.

    Degene die in de huidge S65 amg bv wordt gebruikt, is een 6 liter.

    Of zullen ze toch gaan voor de 7.3 liter V12 die amg nog ergens in een rek heeft liggen?

    Alhoewel, brabus heeft uit diezelfde V12, die opgeboord is tot 6.3 liter al 730 pk gehaald en 1320Nm koppel (elektronisch begrensd op 1100Nm), dus wie weet wordt het toch de 6.3 liter V12, en niet de 7.3 liter V12.

    Iemand die hier iets nieuw over weet trouwens?

    Login om te reageren
  28. Simon zegt

    2 januari 2007 om 15:21

    Al geef je een Cayenne een make-over, het blijft niets vergeleken met een Range Rover…

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    2 januari 2007 om 15:24

    Blijkbaar zou er al een versie van de e klasse zijn met 730 pk…

    http://www.supercars.net/cars/3310.html

    Login om te reageren
  30. SamSam zegt

    2 januari 2007 om 15:58

    Porsche draait de hoogste winsten in sportwagenland

    Login om te reageren
  31. Barry330cd zegt

    2 januari 2007 om 17:00

    Eindelijk een mooie facelift! En gelukkig is de instapper inmiddels voorzien van voldoende PK’s, die 240 waren wel erg magertjes. Helaas moet ik een diesel anders had ik er wel 1 willen kopen, nu dus X5 3.0d. En deze zal nooit off-road gebruikt worden, alleen maar de patser uithangen, LOL!

    Login om te reageren
  32. MiuRa zegt

    2 januari 2007 om 17:07

    wat een lelijketractor is het toch, doe mij dan maar een touraegg

    Login om te reageren
  33. slk zegt

    2 januari 2007 om 17:54

    Het blijft gewoon een gedrocht. Geef mij maar een range rover sport. Kan je in ieder geval het terrein in.

    Login om te reageren
  34. KVK zegt

    2 januari 2007 om 17:58

    @ MiuRa : ehm, dit ìs een Touareg…? Nouja, min of meer…

    Login om te reageren
  35. Laurens zegt

    2 januari 2007 om 18:34

    @slk
    EEN GEDROCHT ??????????????????
    DE porsche cayenne is een van de mooiste terreinwagens als je het mij vraagt , die weet die stoere kenmerken van een SUV toch nog mooi te combineren met een elegant uiterlijk (en adembenemende prestaties).
    En zijn terreincapaciteiten daarentegen zijn evengoed als een range rover sport, kijk maar naar de aflevering van topgear die ging over de cayenne turbo ! Trouwens, heb je dat echt zozeer nodig ? waar woon jij ? Toch in belgie of nederland ? is dat daar dan zo bergachtig ? bij mijn weten niet, hoor (ik woon namelijk in belgie zie je ).
    Het is ook bewezen dat Porsche het beste kwaliteitsmerk is, staat ook ergens op autoblog.

    Login om te reageren
  36. Fej zegt

    2 januari 2007 om 18:37

    @ slk ik weet niet hoe de Range sport het in het terrein doet, maar de Cayenne kan zeker zijn mannetje staan hoor! Zie bijgevoegd filmpje: http://video.google.nl/videoplay?docid=584459383993113588&q=cayenne+topgear

    Login om te reageren
  37. slk zegt

    2 januari 2007 om 19:05

    Ik kan dat geen elegant uiterlijk noemen met die haaienbek en die o zo saaie achterkant. Dat het een kwaliteit product is, geloof ik gelijk.

    Login om te reageren
  38. deora zegt

    2 januari 2007 om 19:06

    wedden dat deze nog beter gaat verkopen :P is een grote voor uit gang :D

    Login om te reageren
  39. CSL zegt

    2 januari 2007 om 19:52

    Misschien wel de lelijkste SUV ooit.
    Porsche en designe gaan niet echt samen.

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    2 januari 2007 om 19:59

    @CSL: lol, ehm bmw gaat ook niet echt voor de designprijzen dacht ik….? ;)

    Login om te reageren
  41. KVK zegt

    2 januari 2007 om 20:10

    De Cayenne is als een kikker die onder m’n schoenmaat 45 terechtgekomen is, dewelke ik vervolgens proberen reanimeren heb door hem terug op te blazen, maar het mocht helaas niet baten… Z’n poten hangen nu star naar onderen, z’n grote ogen staan op zwart en van ‘peper in z’n gat’ kan je al helemaal niet meer spreken… Een rietje daarentegen…

    Het is een gedrocht, period.

    Login om te reageren
  42. CSL zegt

    2 januari 2007 om 20:13

    @wooody
    BMW X3 is in mijn ogen ook spuuglelijk maar hij is nu vernieuwd en is minder dramatisch geworden. En na een tijdje misschien nog mooier.
    Maar deze SUV hier is al heeeel lang lelijk en zo te zien wordt het alleen maar erger. Voor de rest vind ik BMW gruwelijk. ;)
    Behalve de 650.000 duure Carrera GT vind ik Porsche 1 van lelijkste auto’s op de planeet.

    Login om te reageren
  43. Peperbus zegt

    2 januari 2007 om 20:15

    Maar ga er eens in zitten….geniet van het volledige leren interieur…de sublieme afwerking …draai de sleutel eens om en luister naar die V8 die tot leven komt …ik voel me iedere dag een bevoorrecht mens ;-)

    Login om te reageren
  44. ernie zegt

    2 januari 2007 om 20:37

    leuke autootjes wordt tijd dat me vader er een nieuwe versie bij koopt

    Login om te reageren
  45. KVK zegt

    2 januari 2007 om 21:46

    @ ernie : gruwelijke comment, echt wel, platliggen gewoon…. :D

    Login om te reageren
  46. Piotr zegt

    4 januari 2007 om 18:19

    http://www.youtube.com/watch?v=0-yWEb0eVGs&mode=related&search=

    The Best Car EVER

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North