Met de duurste Volvo C30 van Nederland kom je lekker eigenwijs voor de dag.
Er zit een verschil tussen auto’s die de petrolhead graag ziet en wat de consument daadwerkelijk doet. Iedereen koopt tegenwoordig een crossover met een kek sport-pakketje en zuinige motor of een bepaalde vorm van elektrificatie.
Een dikke driedeurs hot hatch met vijfcilinder motor gaan we helaas nooit meer zien bij Volvo. Sterker nog, ondanks dat de V40 een enorm succes was in Europa, is dat model óók opgevolgd door een (duurdere) crossover, de XC40. Maar het gaat nu niet om de V40, maar diens voorganger: de C30.
Duurste Volvo C30
Dat was namelijk een bijzonder leuke en eigenwijze auto. De compacte hatchback begon zijn leven als Volvo SCC (Safety Concept Car) en werd later de C30. Het was een hatchback op basis van de Ford Focus, dus je zou kunnen aannemen dat het een Focus met Volvo-logo was. Niets was minder waar.
Het was verregaand een échte Volvo, dus met uniek koetswerk en interieur. Net als de P1800 ES en 480 was de achterruit tevens de achterklep. Cool! Kortom, we gingen op zoek naar de dikste en kwamen zodoende toevallig ook terecht bij de duurste Volvo C30 van Nederland.
Uiteraard is het de snelste die je destijds kon krijgen. Dus met zo’n lekker romige, roffelende vijfcilinder. In dit geval is de auto goed voor 230 pk. Daarbij is de auto getooid met het R-Design pakket, dus met sportieve bumpers, grotere wielen en een sportiever interieur. Ondanks het R-Design pakket is de duurste Volvo C30 van Nederland niet een overdreven sportieve auto. Het is een soort Mini Grand Tourer met een eigenwijze motor.
Full Options
De auto is volgens de verkopende partij (een grote Volvo-dealer) ‘full options’, dus met alle opties. Wellicht dat mensen in de comments kunnen wijzen op een zeldzame optie die er toevallig net niet opziet, maar leer, navigatie, xenon, elektrische stoelen en een dakraam plus het genoemde R-Design-sportpakket zitten er allemaal op. Ook het puike Dynaudio-systeem ontbreekt niet. In tegenstelling tot veel andere Volvo’s C30 heeft de duurste Volvo C30 van Nederland niet heel erg veel kilometers gelopen.
Dit Cosmic White-exemplaar komt namelijk uit 2012 en heeft sindsdien slechts 115.907 km gelopen. Interesse? Het exemplaar kost 18.900 euro. Wil je weten wat Wouter er destijds van vond? Check dan Volvo C30 Rijtest en onderstaande video!
Mocht je deze of een ander exemplaar zoeken. Check dan ons Volvo C30 Aankoopadvies:
Bekijk de C30 advertentie op Marktplaars hier!
Charles Taycan 4S zegt
Zo dan ! €19.000,- voor een 9 jaar oude C30…! Best wel geld, vriend van mij heeft dezelfde maar hij klaagt over het exorbitante verbruik..😉
clubbtraxx zegt
Och Charles, die Taycan schrijft meer af in het eerste jaar…
Charles Taycan 4S zegt
@clubbtraxx, zou idd best kunnen, echter is dit niet ter zake doende want het gaat hier over een Volvo C30 die mi erg prijzig is voor 9 jaar oud!
Erik zegt
……. elektrische stoelen……. als een crimineel nou deze koopt dan slaan we twee vliegen in een klap. Of zijn het elektrisch “verstelbare” stoelen?
kennone zegt
@Charles Taycan 4S: ik zou vooral klagen over het extreme onderstuur bij nat weer.
alfa147ti zegt
Heb je nog wel een auto met een mooi motor geluid, die je niet op elke hoek tegen komt, mooie combi.
20klepper zegt
Een C30 en het woord dik in 1 zin. Gaat niet goed hier… Wat een bejaard interieur en om nog maar te zwijgen over het uiterlijk. Midlife crisis auto voor vrijgezellen
sntial zegt
Hahah 👌🏼
sabrerator zegt
@20klepper:
Neuh, mijn midlifecrisis heeft geresulteerd in een Jaguar S-Type, een MGF en een Triumph Daytona 900.
mashell zegt
@20klepper: ik vind de wagen nog altijd bloedmooi. Heb er drie gehad. Ergonomisch top, degelijk en doordacht, een echte Volvo. Midlifecrisis associeer ik niet met Volvo’s maar met motorfietsen.
Bert zegt
Zie anders best veel jongelui die anders een golfje of corsa reden in zo’n C30 rijden.
Is best populaire, vaak wel een lichtere motor van Ford erin.
escort77 zegt
Een klassieker in wording, al vind ik het pre-facelift model mooier. Graag in de introductie-kleuren, dus met donkerbruine randen rond de wielkast, en met zo’n space aluminium schakelpook. De koplampen van het facelift model maken ‘m wat Koreaans, zonde.
Joost zegt
@escort77: could not agree more!
Gebroken wit met bruine skirts. T5 motor erin en klaar ben je!!
*slingert marktplaats aan*
krisp zegt
Wanneer je echt op zoek was naar de dikste, was je bij de wit-bruine (duo-tone) versie van voor de facelift uitgekomen: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1704256001-volvo-c30-2-5-t5-2007-wit.html
Zelfs motor, en m.i. veel mooier én dikker uitgevoerd. Dit is ook de manier waarop Volvo de auto introduceerde. Scheelt je ook nog 10k, maar dan staat er wel 220k km op de klok. En Volvo’s zijn dan net ingereden, nietwaar?
rogerzz zegt
Pfoe een auto van 14 jaar oud met 222k kilometer voor bijna 10k, en het is een Volvo.. ik sla even over. Geen hater/liefhebber van de c30, maar de eigenaren zijn in ieder geval vrij zelfverzekerd met zulke vraagprijzen.
Hoe kan het dat je dit in Engeland voor 2500 euro kan kopen en hier de 2e hands-markt zo ongelofelijk hoog ligt?
krisp zegt
Volvo wordt geassocieerd met betrouwbaarheid, en zijn in NL gewoon populair. Ik zie het er ook niet aan af. ;)
p3r0x zegt
@rogerzz: omdat het stuur dan aan de ‘verkeerde kant’ zit. 😜
escort77 zegt
@rogerzz: alle gebruikte auto’s zijn goedkoper in het VK.
mart144 zegt
Zelf ook een C30 T5 pre facelift gehad met het hele pakket erop! Hele fijne auto met fijne 5-cillinder! Deze heeft alleen geen elektrisch verstelbare stoelen.
cvoo zegt
@mart144: Volgens de advertentie wél de bestuurdersstoel (met geheugen), maar de bijrijder moet het zonder doen. Is bij Volvo een extra optie volgens mij. Verder is deze wel helemaal VOLL!!1! De pre-facelift blijft toch de mooiste imho.
Bert zegt
Alleen de bestuurdersstoel is electrische verstelbaar bij deze C30.
flatsix010 zegt
Heerlijke auto en een top lange afstanden cruiser voor zo’n ‘kleine’ auto.
Variomatic zegt
@flatsix010: nee dus, door de korte wielbasis niet fijn voor lange afstanden. Dan wil je een lange wielbasis omdat dat minder hobbelig rijdt..
ceesjan zegt
flatsix010 heeft gelijk, het is juist een lange afstand cruizer. De mijne weegt 1430 kg en heeft een gechipte 2.0d, de 1200 km per week vliegen er onder door zeg maar. Hij heeft trouwens dezelfde wielbasis als een C-Max en focus.
piebepost zegt
Ja dat zegt ‘ie er toch expliciet bij: Voor een kleine auto. En zo is het ook. Die korte wielbasis staat dus achter wel mooi even strak tegen de de achterbumper: In verhouding is ‘ie dus erg lang, plus een puik onderstel en heerlijke stoelen. Je onderschat ‘m volledig.
jaapiyo zegt
Ik zou even heel expliciet naar een schadeverleden informeren bij deze clan.
wildbeest zegt
Haal voor 18 ruggen liever een nette F10 5 serie uit dui
remarkable zegt
Veel geld voor deze auto.
De goede oude tijd dat Casper nog voor Autoblog werkzaam was. Nog steeds jammer dat hij weg is bij Autoblog.
Variomatic zegt
Ding is in november geïmporteerd en staat sindsdien te koop, al een half jaar dus. Bovag koerslijst 7 tot 10k euro.. Merkdealers altijd met hun idiote vraagprijzen..
Bert zegt
Zeer een mooie C30T5, met weinig kilometers. Mooi verhaal erbij, volgens de tekst is er ook een electrische stoel op passagiersstoel gemonteerd, maar deze is handmatig te bedienen. Uniek is het opendakje, dat zie je heel weinig in fase 2. Ik mis misschien verder de volgende opties: binnenspiegel met kompas, misschien gelaagde zijruiten in de voorportieren. Dit is zo niet in de beschrijving te lezen, maar missen met zo’n complete auto kan ik het ook niet noemen. Een binnenspiegel met kompas is makkelijk te monteren en ook nog verkrijgbaar.
Wat is er nog mogelijk, bijvoorbeeld Polestar tuning naar 250pk.
Zelf heb ik ook een C30 T5 van 2011 met 97000 km, de C30 wat hier is beschreven isgoed te vergelijken met mijn C30.
mashell zegt
@Bert: in de categorie, ik weet het echt niet, wat moet je in hemelsnaam met een kompas in de binnenspiegel?
tatog zegt
@mashell: dat is gewoon handig! Als de zon achter de wolken schijnt kun je toch zien welke kant je opgaat! Astrix en Obilix zouden een moord doen voor zo’n binnen spiegel!
Bert zegt
Opzich heb je gelijk, maar als je geen automatische binnenspiegel hebt en je deze toch gaat vervangen is het een leuke (dure) optie.
Vandaar dat ik het heb genoemd.
tatog zegt
Blijft een mooie auto zo’n C30. Mijn eerste auto was een 480 maar om die als erbij te hebben is best kostbaar. Dingen zijn echt slecht. Een mooie C30 is dan echt een alternatief!
piebepost zegt
Die facelift heeft ‘m mijns inziens geen goed gedaan. Zonde, want voor de facelift een absoluut juweeltje vanuit iedere hoek. Het stuurt wat ligt, dat is erg wennen en erg jammer, want je mist daarbij iets teveel beleving bij een auto die zich best goed leent voor het betere gooi- en smijtwerk. “Onderstuur” lees ik hier. Ja, welke voorwielaandrijver met een beetje vermogen heeft dat nou niet.