We hebben de duurste Porsche Cayman van Nederland gezocht. En gevonden.
Onlangs is de Porsche 911 GT3 onthuld. We vinden het allemaal een geweldige wagen, zonder dat we er één meter in hebben gereden. Dat is logisch, want het team van Andreas Preuninger en de zijnen laten zelden een steek vallen.
Aan het begin van deze week gingen we even kijken wat je bij de concurrentie kwijt bent voor hetzelfde geld. De Porsche 911 GT3 is bijna een supercar qua prestaties, maar ook qua prijs. Met een prijs van 236.000 euro is het een zeer dure auto. Purist zijn is niet een goedkope bezigheid.
Purist
Maar als je een purist bent en een moderne Porsche wil rijden, is de duurste Cayman van Nederland dan niets? We gingen even kijken naar de prijzen. En wat blijkt, ze zijn absoluut erg duur, maar het is enigszins te doen als je in de top 1% zit. Het exemplaar dat wij vonden was rood van kleur, iets dat uitstekend matcht met de remmen. Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat Guards Red voor de lak en de rode remmen standaard zijn.
GT4 (geen 718)
Het is nog echt een Porsche Cayman GT4, géén 718. Dus deze duurste Cayman van Nederland heeft nog de oude 991-Carrera S motor met 385 pk. Deze atmosferische 3.8 klinkt stiekem lekkerder dan de nieuwe 4.0. Ook mooi meegenomen, die handbak was ditmaal geen bijzondere optie, maar de enige mogelijkheid. Ondanks dat het een pure Porsche is, zitten dingen als navigatie, cruise control, climate control en dergelijke er gewoon op.
Uitrusting goedkoopste Cayman van Nederland
Sterker nog, het lijkt een standaard-exemplaar te zijn. Nu is dat vaker het geval met Porsches. Nader onderzoek wijst in veel gevallen uit dat er toch voor 15 mille aan opties op zit. De aluminium interieurlijsten, zilveren stiksels en rode gordels zijn bijvoorbeeld al opties. Maar even eerlijk: hoeveel opties heb je werkelijk nodig op een Cayman GT4?
prijs duurste Cayman van Nederland
Dit exemplaar staat in Nederland te koop voor de prijs 109.750 euro. Ter vergelijking, een nieuwe 718 Cayman met fabrieksgarantie is aanzienlijk goedkoper (86.800 euro). Ook een Porsche 718 Cayman T kost minder geld (96.700 euro). Zelfs een 718 Cayman S met 350 pk kan voor minder geld meegenomen worden (106.200 euro). En al die exemplaren zijn standaard ook gewoon rood. Eerlijk is eerlijk, de duurste Cayman van Nederland heeft net iets meer dan 10.000 km op de klok staan.
Dus dan is het woord nu aan u, waarde lezer. Waar zou jij voor gaan? Een nieuwe Cayman, Cayman T of Cayman S? Of ga je voor zo’n lekkere zescilinder? Laat het weten, in de comments!
Check het geluid in onze rijtest:
De duurste Cayman van Nederland kun je hier bekijken!
flatsix010 zegt
Financieel gezien is dit al een stuk betere keuze dan een nieuwe 4-pitter. Voor een weekend auto zou ik het wel weten.
Dutchdriftking zegt
Wat een heerlijkheid! Geluk is dus toch te koop.
berlinetta zegt
Ik denk dat deze GT4 een betere koop is dan die andere opties, alleen al vanwege de NA zescilinder.
atrak zegt
@willeme een nieuwe Cayman is helaas niet leverbaar. Het ging zo goed maar in de laatste zinnen raak je er zelf van in de war?
willeme zegt
@atrak: een nieuwe Cayman is gewoon leverbaar, net als de Cayman S en Cayman T. Of ga je liever voor dit exemplaar met lekkere zescilinder? ;-)
atrak zegt
@willeme: Je heb gelijk ik dacht dat ze 718 heette tegenwoordig maar het is dus 718 Cayman. Excuus!
laur3ns zegt
Die rode is misschien de duurste op marktplaats, maar in NL is het deze: https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsche-cayman-gt4-3-8-clubsport-sport-chrono-pcm-new-benzine-wit-9b11d13c-cb06-4e9e-ab5f-25ecd8df2310?cldtidx=12&cldtsrc=listPage&searchId=-1339623231
Zo’n € 150k en hagelnieuw!
PS Ik heb geen relatie met deze aanbieder.
goedverhaal zegt
@van Alphen: 40.000 Euro meer voor vrijwel dezelfde auto, die jarenlang compleet stil heeft gestaan. Waarom? Om ‘m nu veel te duur te kunnen verkopen. Verkeerde belegging helaas; gaat niemand betalen natuurlijk. Ik vind de rode uit dit artikel al aan de prijs (en veel mooier, subjectief ik weet het), maar die witte in je link is echt lachwekkend geprijsd.
OT: ik vind deze rode dus prachtig. Moet geweldig rijden.
ericd zegt
Leuk, maar juist niet in rood.
sportabgasanlage zegt
Bijna nieuw, maar een stuk betaalbaarder: https://www.troostautos.nl/occasion/porsche-cayman-2-7-pdk-black-edition-981-model-leder-bose-20-carrera-wielen-sportonderstel-xenon-navi-uniek-lage-km-stand-nieuwstaat/
Ik had mogelijk interesse in deze auto, dus informatie opgevraagd bij de verkoper en historie opgevraagd bij Porsche Centrum Rotterdam. De historie klopt. Een verzamelaar heeft deze in 2016 gekocht en 2,5 jaar in een loods gezet in de hoop dat ‘ie meer waard zou worden (Black Edition zijn er maar 500 van geproduceerd). Maar helaas is het (nog) geen verzamelobject. Nu dus te koop in Nederland voor een fractie van de nieuwprijs, maar helaas net iets te duur voor mij.
Rudy zegt
Fraaie auto maar ik zou persoonlijk altijd de voorkeur hebben voor de S eerlijk gezegd.
gt4porsche981 zegt
Gt4 is top! Aanrader zou ik zeggen.
Turbo S zegt
Als je een Cayman zoekt moet je helemaal niet op marktplaats zijn.
Ik zou sowieso een GTS prefereren. Voor dagelijks gebruik veel bruikbaarder, qua aanschafprijs een flink stuk voordeliger en PDK is mogelijk. Die veel beter is dan dat je zelf kunt roeren.
En dan zou het me niet eens uitmaken of het een 981 of 718 is. Kan dat gezeur van iedereen over de 718 ook helemaal niet begrijpen. Ik heb de 718 GTS gereden en dat was gewoon meer fun dan de 992 Carrera 4S. Heerlijk bommetje!
michiel_vandelft zegt
Weet iemand wellicht of bij deze “ekte ekte” de verzetten ook absurd lang zijn? Dat je bij de 718 GT4 130kmh haalt in de tweede versnelling, lijkt me de fun op een krap dijk weggetje best in de weg zitten.
madmarky zegt
Een nieuwe 718 GTS 4.0 met handbak voor mij graag. Is met 125K alleen nog wel weer een stukje duurder dan deze GT4
theblazerunner zegt
@madmarky: belachelijk veel geld voor een baby porsche
madvillain zegt
Staat gewoon in mijn durpke. Ken de hele kerel niet persoonlijk, jonge vent wel. Heb hem wel eens zien rijden, flink gas geven met de GT4 in het dorp met groene platen. En een witte R8 cabrio en dan revven in een winkelstraat…
ghost zegt
@madvillain: snap dat bedrijf sowieso niet echt. Heeft redelijk speciale wagens staan, zoals een RS6-R Abt en R8 LMX, alleen wat ik op insta zie, is dat iedere persoon even een rondje mag rijden.
Als ik dan op zoek ben naar een nette LMX, zou ik hem meteen overslaan, teveel testpilootjes die er al een rondje mee hebben gedaan.
On-topic: saaie Cayman GT4 uitvoering; mocht ik er 1 aanschaffen ooit, dan met PCCB en kuipstoelen.
Helmonder1999 zegt
Ben een keer bij dat bedrijf geweest. Aardige eigenaar! Maar wordt naar mijn weten alleen met de auto’s gereden voor proefritten. En die LMX is eigenlijk nooit buiten! Ben er geweest toen de LMX net binnen was en toen stond er 4800km op de teller en vorige week weer geweest en staat nu nog net geen 5k op de teller. Ik zou zeggen, ga er een keer langs!