• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De doorbraak van Lexus in Nederland

Auteur: autoblogger, gepost 29 januari 2011 om 15:07 – 114 Reacties

Kylie en de Lexus CT200h


Vanaf 1 maart staat de nieuwe CT 200h bij de dealers, gaat dit de “doorbraak” worden van Lexus?

Ja, ik denk het wel. Inmiddels zijn er namelijk al 600 exemplaren verkocht! Dat is meer dan de gehele afzet in Nederland in 2009 (in 2010 verkocht men ongeveer 700 auto’s). De nieuwe CT 200h lijkt dus nu al een schot in de roos (leasetopper). Het is een hybride aangedreven auto, mede geïnspireerd op de techniek van de alom bekende Prius. De instapprijs voor de Lexus CT 200h is vastgesteld op 28.950 euro en dat is een bijzonder scherpe prijs te noemen. Daarnaast betaal je geen BPM, geen motorrijtuigenbelasting en slechts 14% bijtelling. Iets wat de concurrenten niet kunnen bieden (Audi A3 en BMW 1 Serie).

Ok, over smaak valt uiteraard te twisten. Maar de CT 200h ziet er in ieder geval beter uit dan de Prius, vandaar dat Kylie ernaast wilde gaan staan.

Het jaar 2006 was tot nu toe het beste jaar voor Lexus Nederland, men verkocht toen een slordige 1500 auto’s. Met de CT 200h gaan ze daar ruimschoots overheen, dat lijkt me duidelijk.


Ook interessant!

  • Drastische prijsverlaging Lexus UX300e
    Drastische prijsverlaging Lexus UX300e in Nederland
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, ct-200h, Hybride, Lexus

Vorig bericht: « Duitser laat zijn lus tatoeëren om MINI te winnen
Volgend bericht: Een oud Russisch hok knutselen met een Jaguar XJ »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurensje zegt

    29 januari 2011 om 15:08

    Bij dit soort gaat het niet om uiterlijk.

    Login om te reageren
  2. supercarwaar zegt

    29 januari 2011 om 15:09

    lelijk :(

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 januari 2011 om 15:14

      @supercarwaar: goeie onderbouwde reactie, thanks!

      Login om te reageren
      • laurensje zegt

        29 januari 2011 om 15:18

        @autoblogger: het ding is lelijk, vooral met de verkeerde velgen…

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        29 januari 2011 om 18:26

        @autoblogger: dat je de Lexus er beter uit vind zien dan de Prius was ook lekker onderbouwd..

        Login om te reageren
    • TinQ zegt

      29 januari 2011 om 18:12

      @supercarwaar: Je hebt hem hoogst waarschijnlijk nog niet in het echt gezien…

      Login om te reageren
  3. TonB zegt

    29 januari 2011 om 15:11

    Het is dat ik weet dat Kylie Minogue ontzettend klein is, anders zou je bijna denken dat de Lexus een heel grote auto moet zijn. :D

    Verder zal het inderdaad wel een topper worden. Niks mis mee overigens.

    Login om te reageren
    • jackl zegt

      29 januari 2011 om 16:32

      @TonB: Dacht net hetzelfde :)

      Login om te reageren
  4. Joost1990_2 zegt

    29 januari 2011 om 15:11

    Ja

    Login om te reageren
  5. Jipp zegt

    29 januari 2011 om 15:12

    Ik denk het niet, te japans design, te klein dealernetwerk etc. Denk niet dat dit een echte topper word, ondanks dat er al zoveel verkocht zijn.

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      29 januari 2011 om 15:25

      @Jipp: Je meent het! Lexus is Japans :D

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        29 januari 2011 om 18:46

        @G-Ammo: Een lexus is een toyota met een andere badge in een ander werelddeel. Als ze hiermee europa willen veroveren moeten ze met een europees design komen!

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          30 januari 2011 om 12:20

          @Jipp: Klopt, maar de luxe die je in een Lexus vindt, is toch moeilijk terug te vinden in een Toyota.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            30 januari 2011 om 13:36

            @G-Ammo: welke luxe, ze maken gebruik van iets hoogwaardigere materialen. Maar zelfs een bmw heeft nog een mooier interieur. VAG is nog altijd heer en meester op het gebied van de afwerking van binnen. Daarbij zat ik vorige week weer in een lexus vanuit den bosch naar breda, maar een audi, is toch een stuk comfortabeler.

            Login om te reageren
  6. PizzaLuigi zegt

    29 januari 2011 om 15:12

    Ik dacht dat het een hatchback werd, geen grote SUV?

    Login om te reageren
  7. Matthijs zegt

    29 januari 2011 om 15:16

    laten we het hopen..

    Login om te reageren
  8. KaCh1ng zegt

    29 januari 2011 om 15:18

    kvind het niet zo mooi, veel liever een A3 sportback

    Login om te reageren
  9. integralechubasco zegt

    29 januari 2011 om 15:26

    Ik vindt Lexus een mooi merk… het is een beetje de Audi van Toyota… ze maken wel tenminste wat meer uitgesproken modellen dan de VAG adept en de nadruk ligt niet altijd op extreme volume, ondanks hun grote verkoopaantallen in de USA, daardoor is de Lexus een merk wat bij mij veel meer een avant-gardistische gevoel oproept als bijvoorbeeld de eerder aangehaalde Audi. De LF-A is dan ook in mijn ogen een interessantere auto dan bijvoorbeeld de Audi R8 V10 GT.

    Login om te reageren
  10. jeanclaude zegt

    29 januari 2011 om 15:26

    vind het ook niet mooi, en volgens mij gaat net zo’n type mensen trekken als in de pruis, overal gas geven want het boeit je toch geen flikker omdat je geen belasting betaald ervoor en weinig bijtelling en lekker overal achterop hangen, en aan autoblogger ze reactie te zien op de eerste comment is dit ze lievelingsauto:D

    Login om te reageren
  11. Tommy2 zegt

    29 januari 2011 om 15:28

    Tering wat een kabouter de Kylie Minogue, lijkt net een SUV zo! :P

    Login om te reageren
  12. schnitzerken zegt

    29 januari 2011 om 15:30

    Uiterlijk is mooi, maar het interieur vind ik persoonlijk iets minder..
    Nu is de prijs misschien beter.. Toch zou ik nog zeker overwegen om een duitser te nemen ipv een japanner (ja toch he? T’is toch van die kanten daar).. En zoals Jipp al zei, zo een klein dealernetwerk zal hun ook parten spelen.. Ik geloof wel in een topjaar voor lexus,, dat wel ;)

    Login om te reageren
  13. deedrieen zegt

    29 januari 2011 om 15:31

    Waarom zetten ze er nou een kleine Kylie naast? Nu lijkt het net een grote Lexus terwijl het een formaatje Prius is?

    Vanuit bepaalde hoeken ziet het er mooi uit, alleen het geheel is het gewoon niet…

    Login om te reageren
  14. Dennism6 zegt

    29 januari 2011 om 15:36

    Ik heb nooit begrepen waarom de eigenaren van deze “groene” auto`s geen wegenbelasting hoeven te betalen.. iemand een idee?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 januari 2011 om 10:19

      @Dennism6: …tsja…het slaat idd nergens op. Als je het zou willen begrijpen, dan moet je in de diepe krochten van de oeverloos pijprokende-denk-ambtenaar kruipen…en dat wil je nóg minder !?

      Login om te reageren
  15. Shenkie zegt

    29 januari 2011 om 15:36

    Kylie blijft lekker…
    Van de achterkant ziet deze Lexus er wel mooi uit zo met die achterruit die om de hoeken loopt. Maar de voorkant vind ik dan weer niet mooi met die bumper. Beetje rare lijnen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 januari 2011 om 10:20

      @Shenkie: ..met één tiet ?…

      Login om te reageren
  16. paulusrx7 zegt

    29 januari 2011 om 15:41

    ik vind het wel een fraaie auto alleen met kylie ernaast lijkt dat ding reusachtig…..

    Login om te reageren
  17. besaram zegt

    29 januari 2011 om 15:44

    Lkkere auto!

    Te klein dealernetwerk zegge jullie!?
    Hahaha er zijn er al genoeg van verkocht!
    En doelgroep van deze auto is modern genoeg om een auto via internet te bestellen.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      29 januari 2011 om 18:44

      @besaram: De doelgroep zijn leaserijders, en juist zij moeten hun auto dealeronderhouden. je zult maar in friesland moeten en je auto naar zwolle moeten brengen om te kunnen onderhouden. Lexus faalt dus.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        29 januari 2011 om 20:03

        @Jipp: het is geen VW waar je regelmatig mee naar de garage moet..

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          29 januari 2011 om 20:06

          @Atenza: sinds wanneer moet dat met een vw? onderhoudsintervallen heb je altijd. Het is een toyota, heer en meester in terugroepacties.

          Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        29 januari 2011 om 23:12

        @Jipp:

        Die 1 na laatste zin van je klopt niet…maar desondanks weet ik waar je op doelt.
        Ooit van Lexus Red carpet treatment gehoord…iets waar audi met z’n uitgebreide dealer netwerk van kan blijven dromen.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          29 januari 2011 om 23:37

          @speedlimit: Dat ken ik ja, alleen word dat onmogelijk als ze meer auto’s gaan verkopen. De kosten zullen dan te hoog worden. Daarbij heeft audi dat niet nodig, daar zit een dealer nooit verder dan een kwartiertje rijden. Maar 7 dealers in heel nederland? da’s te weinig. er zijn bijna meer porsche dealers.

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            30 januari 2011 om 15:39

            @Jipp:
            Laten we eerst maar eens kijken of je gelijk krijgt met je “kosten zullen te hoog worden”
            Audi is te beroerd om toe te geven aan ’n soortgelijk “red carpet treatment”
            Dat ’n audi dealer niet verder dan ’n “kwartiertje” zit zegt eerder wat over de oplichterij van vag ;)

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              30 januari 2011 om 17:12

              @speedlimit: Welke oplichterij, schijnbaar is het rendabel. Klaar.

              Login om te reageren
              • speedlimit zegt

                30 januari 2011 om 19:40

                @Jipp:
                “Schijnbaar is het rendabel”
                Daarmee geef je zelf al toe dat je zelf niet eens zeker weet OF het rendabel is…dus hou je onzin voor je met “de kosten zullen te hoog worden voor Lexus”
                Sinds jij je Audi-bril op hebt praat je alleen maar poep.

              • Jipp zegt

                30 januari 2011 om 20:53

                @speedlimit: Met schijnbaar rendabel doel ik op het feit dat ze niet met bosjes failliet gaan. Lexus denkt het dubbele te gaan verkopen, dat levert dus extra kosten op, iets wat bij een kleine organisatie tot problemen kan gaan leidden. Hoe wil je die service aanbieden las auto’s stil komen te staan, of alleen voor nieuwe banden komen en dus niet gepland zijn? Porsche heeft zelfs meer dealers op minder auto’s om maar een voorbeeld te geven. Overigens heb je bij audi gewoon de mogelijkheid op een leenwagen, afzetten op plek gewenst in de buurt etc.

                Logisch nadenken is ook lastig voor je niet?

              • speedlimit zegt

                31 januari 2011 om 17:03

                @Jipp:

                Voor mij niet maar blijkbaar voor jou wel…da’s meteen de reden waarom je er steeds om heen draait.

              • Jipp zegt

                31 januari 2011 om 17:50

                @speedlimit: Ik draai nergens om heen. Jij probeert woorden te verdraaien in jouw voordeel.

  18. The360box zegt

    29 januari 2011 om 16:00

    Het concepts zag er wel lekker uit maar ze hebben hem zoals altijd weer verneukt.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    29 januari 2011 om 16:11

    Budgetmodelletje. Werkt altijd. En vanaf daar lekker doorgroeien. Zou inderdaad zomaar een doorbraak kunnen zijn.

    Login om te reageren
  20. mrbones zegt

    29 januari 2011 om 16:16

    Erg fraaie auto voor een erg fraaie prijs!

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    29 januari 2011 om 16:30

    Die lijkt plots zoveel groter, of is Kylie gewoon zo klein?

    Zal wel een succesje worden. Het is best een mooie verschijning, en niet iedereen wil een BMW of Audi…

    Login om te reageren
  22. Ferdinand1 zegt

    29 januari 2011 om 16:33

    Vind hem wel iets hebben. Designtechnisch niet helemaal goed, maar dat geeft hem misschien wel juist zijn karakter.. Beter dan de Prius in ieder geval!

    Login om te reageren
  23. koenmb zegt

    29 januari 2011 om 16:39

    Waardige concurrent voor BMW 1 en Audi A3, maar net als de concurrentie kost het te veel voor zo’n kleine auto… Dan koop je toch gewoon een Golf?

    Ziet er zeker even degelijk en proper uit.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      29 januari 2011 om 16:47

      @koenmb: maar een Golf is (nog) niet hybride, en iedereen heeft er al één (vinden veel mensen hier). Ikzelf vind het een prima auto hoor. :D

      Login om te reageren
      • koenmb zegt

        29 januari 2011 om 16:58

        @Ferdinand1: Maakt toch niet uit? Ook al maak je een hybride even zuinig als een diesel, hij is nog steeds duurder aan de pomp. We hadden een paar jaar geleden een MB B-klasse kunnen kopen, maar feitelijk is dat een Mercedes voor mensen die wel willen, maar niet kunnen. Dan maar een Golf Plus gekocht. Een van de eerste die rond reed in België (Showroommodel), en we waren klaar voor minder dan 17.000 euro. Zelfde gedacht heb ik over de 1-serie, A3 en deze Lexus.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          29 januari 2011 om 17:24

          @koenmb: Je vergeet dat deze 14% bijtelling heeft. Er zit ook geen bpm op de opties, geen wegenbelasting en dus lager leasebedrag. Al met al zorgt het ervoor dat de zakelijke rijder voor prive gebruik gewoon 50% goedkoper uit is danmet een vergelijkbare golf/a3

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            29 januari 2011 om 18:41

            @Joerek: dat ligt er aan, deze wagen is veel duurder dan een golf. Daarbij is hij zeker niet de helft goedkoper, het normale bijtelling tarief is 25% en er zijn ook nog altijd bleumotions!

            Login om te reageren
          • koenmb zegt

            29 januari 2011 om 22:32

            @Joerek: Bijtelling, BPM en al die andere hollandse uitmelking interesseren mij dan ook geen hol, want ik komt uit België…

            Login om te reageren
            • koenmb zegt

              29 januari 2011 om 22:52

              @koenmb: uitmelkerij* kom*
              Sorry, veel slaaptekort, maandag examen ;-)

              Login om te reageren
    • rshscuderia zegt

      29 januari 2011 om 17:34

      @koenmb: Golf met de TSi en DSG is onbetrouwbaar.
      Als aanstaande Lexusrijder koop je juist imago, degelijkheid en betrouwbaarheid. En ook onderscheidendheid.

      Aan alle factoren voldoet de Golf 5.2 steeds minder en minder.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        29 januari 2011 om 20:07

        @rshscuderia: en jij hebt er een gehad?

        Login om te reageren
      • koenmb zegt

        29 januari 2011 om 22:50

        @rshscuderia: Onze Golf Plus is inmiddels 4 jaar oud geworden en in het begin was er enkel een probleem met startrelais. Daarna nooit een probleem mee gehad, ook al werd hij grondig mishandeld door 3 bestuurders die ermee leerden rijden. We hebben binnen het gezin ook al gewone Golf gehad, en in de jaren 90 een Sharan, 2 Passats en een Audi A6. Ook allen zeer degelijke wagens.

        En nee het waren geen TSI’s of DSG’s. Iedereen maakt wel eens een foutje, wel toevallig dat wij zo even 6 VAG-producten hebben (gehad) waar weinig tot geen problemen mee waren. Dan heb ik persoonlijk meer vertrouwen in Volkswagen, dan in een Lexus die ik na een maand weer mag achterlaten bij de dealer omdat er een slecht gedesigned onderdeel vervangen moet worden…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          30 januari 2011 om 11:25

          @koenmb: Wij rijden sinds de E30 bmw 3 serie niet meer word verkocht VAG producten, ook in de zaak van mijn ouders, en gewoon weinig problemen. Echter zijn er hier mensen die anders beweren, ook al hebben ze zelf nooit een probleem gehad, dat is alleen van horen zeggen en lezen op diverse fora. Echter zal niemand daar roepen, vandaag weer geen problemen met mij VAG product gehad.

          Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          30 januari 2011 om 17:00

          @koenmb:
          Verscil is dat Lexus/Toyota toegeeft dmv terugroepacties. Dit in tegenstelling tot vag die stiekem kosten doorberekent bij ’n beurt en jou laat denken dat ’t ’n “probleemloze” wagen is ;)
          Waarom denk je anders dat ze met de 1.4 t(f)si stoppen…niet alleen vanwege die lekkende waterpompen.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            31 januari 2011 om 17:57

            @speedlimit: Noem het toe geven, ik denk eerder dat ze genoodzaakt waren omdat het te riskant was door te laten rijden tot de eerste onderhoudsinterval. Daarbij is nergens aan te tonen dat andere merken zo te werk gaan.

            Login om te reageren
        • kingkay zegt

          30 januari 2011 om 18:49

          @koenmb: over Lexus ga ik geen uitspraken doen want ik heb er nooit eentje gehad, maar over VAG moet ik je bijtreden. Ondertussen ook aan m’n derde VW toe en tot nog toe geen enkel noemenswaardig probleem gehad met alle drie de VW’s die ik heb gehad (en 1tje nog heb). M’n huidige is wel met DSG maar na 6 maanden nog steeds niks op aan te merken. Hopelijk blijft het zo, maar ik heb er wel vertrouwen in.

          Login om te reageren
    • Dimocash zegt

      30 januari 2011 om 00:37

      @koenmb:

      een golf met de opties van deze lexus zit al tegen de 30.000 aan….
      en daar betaal je dan 20% over en geen 14% als leaserijder.
      scheelt dus toch nog wel wat….

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        30 januari 2011 om 11:22

        @Dimocash: daarom moet je het slim doen, en geen optie maar accesoire nemen, die valt niet binnen de bijtelling.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          31 januari 2011 om 17:10

          @Jipp:
          Heb je geen zak aan als je m prive aanschaft…en je wilt toch meteen n complete wagen,geen halve.
          Dat jij dat niet snapt verklaart dus waarom jij voor n hele vw bij Audi terecht bent gekomen.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            31 januari 2011 om 17:54

            @speedlimit: Hoe veel mensen kopen zo’n auto nieuw? weinig mensen. Daarbij wil je een auto voor zo veel mogelijk mensen kunnen aanbieden. maar dat is schijnbaar te moeilijk voor je. Je 2e zin slaat al nergens op.

            Login om te reageren
  24. bmwalpina zegt

    29 januari 2011 om 16:39

    Het is in ieder geval beter dan dan een prius

    Login om te reageren
  25. Brum zegt

    29 januari 2011 om 16:49

    Aha, Kylie Mineuk; ik dacht al, wat een grote auto! Maar dat valt dus wel mee.

    Login om te reageren
  26. p993 zegt

    29 januari 2011 om 16:54

    die achterkant is een grapje: zo boven de achterwielen ziet het er niet uit. Alsof ie al achterover ligt van de accu-massa. Zicht naar schuinachter lijkt me ook beperkt.

    interieur is natuurlijk mooi en saai tegelijk

    dit gaat ‘m niet worden

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    29 januari 2011 om 17:13

    Als Lexus het service niveau ook gewoon op Lexus niveau houdt voor klanten met deze CT200h ipv klanten te behandelen alsof het personeel haar kotbare tijd moet verdoen met van die irritante sloebers zoals bijvoorbeeld de behandeling bij sommige Audi-dealers zouden de klanten van deze auto wel eens trouwe Lexusklanten kunnen worden. Verwacht ook een hybride IS waarnaar de klanten dan kunnen upgtraden over een jaar of 4/5.. en ja dan heb je het merk succesvol tussen de concurrenten weten te manoevreren.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      29 januari 2011 om 17:26

      @w0o0dy: Nou dat betwijfel ik… De enige reden voor het bestaansrecht van deze auto is 14% bijtelling en op een hybride IS gaat dat er nooit van komen. De krenten die gaan voor de 14% autos zullen niet zomaar naar zoiets overgaan.

      Login om te reageren
    • rshscuderia zegt

      29 januari 2011 om 17:37

      @w0o0dy: Eens Woody. Service staat nog hoog in het vaandel bij Lexus. Kunnen de VAG dealers en vooral de importeur nog een lesje van leren.

      Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      29 januari 2011 om 20:34

      @w0o0dy: true. Die Audi-pikkies beoordelen je echt op de buitenkant. Als je in pak een audi-dealer binnenloopt komen ze gelijk op je af en zijn ze aardig. Ben je casual gekleed dan kijken ze vaak even op om te zeggen “kun je het vinden??”. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 januari 2011 om 23:29

        @Ferdinand1: tipje… “hé krijg jij commissie op je verkopen? Ja? Mooi, deze commissie kun je vergeten. Prettige dag verder”

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          29 januari 2011 om 23:46

          @w0o0dy: ik zie je al helemaal zo staan in de Audi dealer :D

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            29 januari 2011 om 23:57

            @Ferdinand1: it hurts but what hurts makes you stronger….. maybe they’ll learn ;-)

            Login om te reageren
  28. HDM zegt

    29 januari 2011 om 17:27

    Door die eerste zin dacht ik bijna aan nieuwe advertorialposts… xD

    Login om te reageren
  29. rshscuderia zegt

    29 januari 2011 om 17:34

    Plaatjes doen geen recht aan de CT200h. In het echt een zeer fraaie wagen.
    Ben benieuwd hoe deze rijdt.

    Login om te reageren
  30. mbman zegt

    29 januari 2011 om 17:39

    Qua uitstraling is het geen hoogvlieger.Dat is lexus ook nooit geweest.Bmw 1 en de a3 hoeven zich niet druk te maken.

    Login om te reageren
  31. sacha zegt

    29 januari 2011 om 17:44

    Als Kylie ‘m mooi vindt dan vind ik ‘m ook mooi!

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      29 januari 2011 om 18:28

      @sacha: Denk dat Kylie de vergoeding die ze voor deze foto krijgt mooier vindt. :P

      Login om te reageren
  32. rc1990 zegt

    29 januari 2011 om 18:05

    Dit zie ik toch wel degelijk veel liever op de weg dan zo’n Prius hok.

    Login om te reageren
  33. Atenza zegt

    29 januari 2011 om 18:27

    Lelijk ding trouwens. Neus is het net niet en de zijkanten kloppen voor geen meter. Ze wisten blijkbaar niet zo goed wat ze nou ermee moesten

    Achterportierruiten zijn te kort waardoor het er allemaal maar vreemd uit ziet. Dat iQ-achtige ruitje vind ik ook niet mooi staan

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      29 januari 2011 om 18:40

      @Atenza: Ik vind dit echt de lelijkste auto idd

      Login om te reageren
      • gasrbij zegt

        29 januari 2011 om 20:15

        @The360box:Van wat? Lexus? 2011? Aller tijden?

        Login om te reageren
    • kingkay zegt

      30 januari 2011 om 18:43

      @Atenza: gelukkig zijn smaken verschillend. Ik vind dit er veel leuker uitzien dan z’n directe concurrenten (A3, 1-Serie). En qua rij-eigenschappen ben ik er vrij zeker van dat ie niet moet onderdoen voor diezelfde concurrenten.

      Login om te reageren
  34. slappehap zegt

    29 januari 2011 om 18:50

    Nee, dank u, want:
    A) veel te premium
    B) slecht voor het onderhoud van ’s Rijks wegen
    C) representeert de smaak van hysterica’s van boven de veertig

    Login om te reageren
  35. As_long_as_it_is_fast zegt

    29 januari 2011 om 18:53

    Ik vind het niet slecht, eerlijk gezegd. Qua uiterlijk erg geslaagd. Alleen de voorkant staat me wat minder aan. Net opgemerkt overigens dat aanzicht van schuin vooraan lijkt op een Velsatis precies. :D
    Maar zoals ik al zei, niet slecht, en erg leuk stadswagentje.

    Login om te reageren
  36. porsche928 zegt

    29 januari 2011 om 19:04

    Beetje Vel Satis achtig!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2011 om 18:07

      @porsche928: inderdaad. Maar of dat nou iets positiefs is…

      Login om te reageren
  37. boygeorge zegt

    29 januari 2011 om 19:34

    Al 600 verkocht? Door welke leasemaatschappij?
    Dus iets meer dan 1500 mensen in heel Nederland vinden deze Lexus mooi? Ik denk van niet. Een speelgoed Velsatis Luxe Syndroom krijg je hier van. Die L heeft een imago probleempje. Een poging om een statussymbooltje te worden.
    Slechts 30.000 Euro. Ik ga wel met de leasefiets, die mag ik nog houden ook. Prius is bij deze de titel leasebak kwijt. De CT 200h, de “Lexusbak”.

    Login om te reageren
  38. 288gto zegt

    29 januari 2011 om 19:56

    Van binnen niet slecht, verder een lelijk hok.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 januari 2011 om 20:06

      @288gto: Dat is ook mijn gedachte. Van binnen is die erg mooi.. met die muis e.d. om de MMI te besturen, mooie materialen zo te zien, nette afwerking, echt wel premium en des Lexus.. maar de buitenkant.. nee dank u. Ook dat CVT gedoe staat mij niet aan. Hoge toeren.. nagenoeg geen snelheidsvermeerdering.. not my cup of tea.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 januari 2011 om 18:09

      @288gto: van binnen juist gruwelijk. Kijk eens naar al die losse stukjes plastic om de radio. Dat is niet premium dat is Dacia.

      Login om te reageren
  39. Orichy zegt

    29 januari 2011 om 21:13

    Toen ik hem voor het eerst zag ,vond ik hem geniaal, maar hoe meer detail ik zie, hoe meer ik het een afgrijselijke auto vind, zeker aan de buitenkant.
    Het interieur is nog wel aardig vormgegeven, maar het zicht naar achteren lijkt mij te beperkt.

    Het zal wel verhoogde verkooppiek van een paar jaar voor Lexus geven, omdat er een markt voor dit type auto is, of dat een leasemarkt, of particuliere verkoopmarkt is, maakt niet zoveel uit

    Login om te reageren
  40. rene zegt

    29 januari 2011 om 23:07

    w0o0dy “Als Lexus het service niveau ook gewoon op Lexus niveau houdt voor klanten met deze CT200h “, zal ook gebeuren ook, wees gerust.

    Login om te reageren
  41. rene zegt

    29 januari 2011 om 23:11

    jipp, “je zult maar in friesland moeten en je auto naar zwolle moeten brengen om te kunnen onderhouden”, als dat echte service is eens per jaar en betaalbaar, waarom niet.

    Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    30 januari 2011 om 00:16

    Interieur is best fraai, buitenkant beetje raar schepseltje.

    Een setje grotere velgen zou deze auto veel goed doen. Die wielkasten vullen.

    Login om te reageren
  43. 9000cse zegt

    30 januari 2011 om 03:58

    Ja! Als er mensen zijn, die deze auto zo nodig moeten afkraken, laat ze vooral hun gang gaan! Vast en zeker benauwd voor wat er komen gaat, want deze auto hoeft zich in geen enkel opzicht te schamen voor de arrogantie van de oh zo overdreven zgn. “premium” status van de “Duitse drie”.
    Wat hier door Lexus geleverd gaat worden is een stukje hoogwaardige autotechniek, dat zich in ieder opzicht graag zal weten te meten met voornoemde “drie”.
    Weten waarom ik er zo over denk? Met mijn sinds vele jaren gemiddelde van 10.000 km per MAAND, hoofdzakelijk in Duitsland gereden kilometers, zijn de “nobelmerken” Audi, BMW en Mercedes verworden tot een troosteloze massa eenheidsworst, die voor mij door hun massale aanwezigheid elke vorm van aantrekkelijkheid hebben verloren. Ontegenzeggelijk bijzonder goede auto’s, maar inmiddels zonder ziel, omdat het gewoon “massa” geworden is;elke modale Jandoedel heeft er een, omdat hij meent daarmee meer status te kunnen verwerven. Maar ja! Wat wil je met status, als iedereen er een heeft?
    Mocht ik voor de keuze staan in deze klasse te mogen kiezen, dan werd het deze Lexus. Omdat ik hem wèl mooi vind en in niets te vergelijken met die overdreven overgewaardeerde Duitse medestrevers. En ik weet zeker, dat ik er héél happy mee zou zijn!

    Login om te reageren
  44. Benoche zegt

    30 januari 2011 om 09:30

    Voor mij is het grootste probleem van deze auto gewoonweg de mini-koffer! Door het hybride-gedeelte is het koffert de helft van de koffer van een 1-reeks! En die was al niet zo groot… In m’n vorige 118d kon ik 2 grote koffert gemakkelijk inkrijgen.
    De koffer van de Lexus is helemaal niet diep waardoor er waarschijnlijk maar 1 koffer is past.

    En voor de vraag komt, JA ik heb de CT200h in het echt gezien op de voorstelling ervan in Brussel een paar maand geleden.

    Login om te reageren
  45. Femme zegt

    30 januari 2011 om 09:33

    In plaats van dit hok als concurrent te beschouwen voor de Duitse premiumfabrikanten kunnen we ons eerder afvragen hoe lang Lexus zijn premiumtoneelstukje nog kan volhouden. Het exterieur- en interieurdesign van deze CT 200h is niet premium (het interieur is een chaos en het exterieur heeft dezelfde onsamenhangende en onzekere uitstraling als elk ander Japans hok), de techniek is niet premium (komt uit een Prius), de prestaties zijn niet premium (je mag jezelf gelukkig prijzen als je in 10,5s 100km/h rijdt). Wellicht is de service premium.

    Login om te reageren
  46. rene zegt

    30 januari 2011 om 09:46

    Femme ,goed geprobeerd.

    Login om te reageren
  47. Dimglor zegt

    30 januari 2011 om 11:23

    Mja.. Ik heb hem zien staan op het autosalon van Brussel en ik had niet meteen een wow-gevoel… Ik vind het niet bepaald een echt mooie wagen…

    Login om te reageren
  48. NLBUURMAN zegt

    30 januari 2011 om 11:48

    ik vind ‘m best geslaagd eigenlijk, maar ik denk dat het gros van het Nederlandse volk niet zal kiezen voor een “onbekende” auto, men kent lexus nog niet.

    Login om te reageren
  49. Cantago zegt

    30 januari 2011 om 12:17

    Vergeleken met een Prius is hij prachtig, dus ik heb liever dat er 1000 van deze rond gaan rijden dan één extra Prius!

    Login om te reageren
  50. rene zegt

    30 januari 2011 om 17:34

    Femme, van techniek ook niet veel pruimen gegeten zeker.

    Login om te reageren
  51. kingkay zegt

    30 januari 2011 om 18:38

    Ik hoop het voor Lexus dat deze wagen hen wat meer klanten zal opleveren, want ze verdienen het wel. Ze maken nu eenmaal kwalitatief enorm goede en uiterst betrouwbare auto’s. Ik zou hem iig wel kiezen boven een A3 of 1-serie. Heeft ook een heel mooi interieur imo, ik zou me er wel thuis in kunnen voelen.

    Login om te reageren
  52. bohica zegt

    30 januari 2011 om 19:16

    Lelijk hok zeg.
    Lijkt me hond wel die zit te schijten

    Login om te reageren
  53. frarissimo zegt

    30 januari 2011 om 20:03

    Goed concept en netjes uitgewerkt, Een luxe hybride auto in het middensegment. Ziet er aardig uit met 17 of 18 inch velgen. Dit word een verkooptopper voorspel ik.

    Login om te reageren
  54. CSL zegt

    30 januari 2011 om 23:11

    IS dit de eerste Lexus met voorwielaandrijving??

    Login om te reageren
  55. rene zegt

    30 januari 2011 om 23:31

    bohica ,kijk eens naar je tuinhuis.

    Login om te reageren
  56. rene zegt

    30 januari 2011 om 23:32

    CSL ,klopt.

    Login om te reageren
  57. rene zegt

    30 januari 2011 om 23:37

    9000cse, premium is niet defenetief Duits.

    Login om te reageren
  58. autobild zegt

    30 januari 2011 om 23:42

    Wat een discussie zeg. Veel totaal ongefundeerde reactie.

    Na een bmw1 serie, een audi A3 SB, heb ik nu voor de CT200h gekozen en deze een aantal weken geleden besteld. Ik was op zoek naar een comfortabel rijdende (dus niet snoeihard afgeveerd)auto met een mooi en niet saa interieur. Nu heb ik ook proefgereden in de golf (1.2tsi, dsg) en die vond wat sober qua interieur. Wel prima afgewerkt en reed prima.

    Op de autosalon van Brussel heb ik de CT200h uitgebreid kunnen bekijken en vooral het interieur is van een zeer hoge kwaliteit. Zeker beter en mooier dan dat van de 1- serie of een A3. Zeer goede stoelen en het dashboard is mooi afgewerkt.

    Over de buitenkant kan men twisten, maar ik vind het wel wat hebben.

    De kofferbakruimte is inderdaad niet overdadig. De achterbank kan wel in gelijke delen platgelegd worden, maar voor gezinnen met meer dan 1 kind is deze auto niet de beste keuze lijkt me. Daar is deze auto echter ook niet op gericht.

    Als je een strepentrekker zoekt is dit niet de juiste auto voor je (biedt de cuncurrentie dit wel in deze prijsklasse?). Voor mensen die echter een comfortabele auto zoeken met een mooie/prettige “werkplek” lijkt me de CT200h zeker een auto om te overwegen.

    Qua prijsstelling kan ik vertellen dat de concurrentie (bmw, audi, golf) ,om binnen het leasetarief te blijven, veel minder compleet uitgevoerd had kunnen worden, dan ik nu met de ct200h heb kunnen doen.

    Ik heb de CT200h helaas niet kunnen proefrijden, maar de eerste door mij gelezen tests stemmen mij positief. Niet de rijervaring of dynamiek van een bmw, maar een prettig sturende comfortabele auto. Precies wat ik voor mezelf zoek.

    Login om te reageren
  59. leone zegt

    31 januari 2011 om 00:12

    Lelijk is ie wel, dus ik zie wel kansen.

    Login om te reageren
  60. Jochempie zegt

    31 januari 2011 om 00:25

    Het is geen mooie wagen, maar je rijdt wel voor een prikje in een nieuwe Lexus met een futuristisch ogend interieur. Heb er op de Autosalon van Brussel even goed naar gekeken. Hoewel de afwerking niet helemaal 100% is ziet het er wel ietsje meer premium uit dan de Auris. De Prius loopt overigens niet ver achter qua premium-gevoel.

    Login om te reageren
  61. autobild zegt

    31 januari 2011 om 18:48

    @jochempie: ‘De Prius loopt overigens niet ver achter qua premium-gevoel’, ‘ietsje meer premium dan de Auris’en ‘de Prius loopt overigens niet ver achter qua premium/gevoel’?????

    Had je je bril niet op toen je de auto bekeek? De afwerking en de gebruikte materialen van de ct200h zijn echt 10x beter dan dat van de Prius en de Auris. Kijk alleen maar naar de stoffen die gebuikt voor de stoelen en het afwerkingsmateriaal van het dashboard. Dat is bij de Lexus echt stukken beter voor mekaar. Daarnaast zitten de stoelen van de Lexus ook beter. Dit zeg ik niet om de Prius af te kraken, want heb ook de Prius overwogen.

    Dus Jochempie, voortaan geen onzin meer schrijven graag.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 januari 2011 om 19:42

      @autobild: Ja ik vond de materialen in de Prius iets beter dan in de Auris. Maar daarnaast is de Prius van binnen veel fraaier vormgegeven dan de Auris. Ik was écht niet onder de indruk van de CT200h qua materiaalgebruik. Echt een geüpgrade Prius.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North