• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Donkervoort D8 GTO-S is hier

Auteur: autoblogger, gepost 12 april 2016 om 18:54 – 61 Reacties

Afbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hierAfbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hierAfbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hierAfbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hierAfbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hierAfbeelding De Donkervoort D8 GTO-S is hier

Donkervoort D8 GTO-S
Dit moet de ultieme Donkervoort voor de straat zijn.

De GTO-S (Sport) wijkt qua ‘looks’ niet sterk af van de D8 GTO. De focus bij de ‘S’ ligt naast de prestaties op extra comfort en gebruiksgemak, onder andere verkregen door speciaal ontwikkelde comfort-schokdempers. Volgens de makers een echte Donkervoort, maar dan verder geoptimaliseerd voor straatgebruik.

De in eigen huis geproduceerde lichtgewicht koolstof carrosserie wordt nog steeds gecombineerd met de 2,5 liter Audi R5 TFSI-motor (340 of 360 pk). Het nieuwe en strakkere interieur van de GTO-S werd verder ontwikkeld rondom de rijder. Een perfecte rijpositie, een extra armsteun, een overzichtelijk dashboard, maar verder niet voorzien van overbodige luxe. Daarnaast beschikt de S over een ruimere bagageplek. Een op maat gemaakte en eventueel op de interieurkleur aangepaste Donkervoort bagageset zorgt voor een optimale benutting van de 240 liter tellende kofferruimte.

De eerste D8 GTO-S wordt vanaf eind deze maand geleverd en heeft een prijs vanaf 115.173,- Euro excl. belastingen (154.400 Euro incl. BTW & BPM). Daarna is het wachten op de GTO-R en de GTO RS.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

d8-gto, Donkervoort

Vorig bericht: « Officieel: dit is de gelifte Tesla Model S
Volgend bericht: Autobrief II: halftarief MRB voor PHEV is een jaar langer oké »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    12 april 2016 om 18:57

    Gave auto, jammer van de motor! Had liever Mercedes of BMW motor er in gezien.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      12 april 2016 om 19:47

      @rufctr01: Waarom precies? Deze 5 cilinder klinkt naar mijn mening veel beter dan de 4 of 6 cilinders van bmw en mercedes.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 april 2016 om 19:55

        @kapitein: elke motor kan je goed laten klinken door er de juiste uitlaat aan te schroeven. En nee, dan bedoel ik niet een steigerpijp maar een ordentelijk geëngineerde uitlaat. En dat hoeft ook echt niet zwaar te zijn.

        Login om te reageren
        • Joerek zegt

          12 april 2016 om 20:16

          @lekbak: Wat een onzin zeg

          Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 april 2016 om 20:38

      @rufctr01: goede onderbouwing.
      Licht even toe waarom je dat graag zou zien.
      Misschien hebben ze bij Donekervoort iets over het hoofd gezien.

      Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      12 april 2016 om 21:19

      @rufctr01: die 5 cilinder is het enige mooie van Audi.

      Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      12 april 2016 om 21:50

      @rufctr01: maar die hadden ze niet gekregen voor 2 tientjes

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      12 april 2016 om 23:23

      @rufctr01: jammer van deze opmerking!

      Niet alleen is deze motor, net als overigens menige van BMW en Mercedes, een hele mooie sportmotor, met veel karakter en in alles geschikt voor de auto, maar Audi is ook een goede partner voor Donkervoort. Er wordt ondersteuning gegeven, extra geïnvesteerd allemaal ten behoeve van onze Nederlandse trots op wielen, terwijl een aantal andere fabrikanten niet eens motoren wil(d)en leveren!

      Wees blij dat dit uberhoubt mogelijk is!

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        12 april 2016 om 23:27

        @dracae: Ps. hou nu eens op met dat ” uw reactie moet nog worden goedgekeurd” .
        Serieus , dat begint vervelend geworden. Er is naar mijn mening volledig terecht, want ik houd mijn fatsoen, nog nooit iets van mij verwijderd, dus waarom de noodzaak om sommige van mij berichten ineens tijdelijk te blokkeren?
        Op deze manier is de reactie al niet meer relevant als hij er eindelijk staat….

        Login om te reageren
  2. volvo-s60-adept zegt

    12 april 2016 om 18:59

    Samen met iedere willekeurige Caterham zijn dit mijn droomauto’s…

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 april 2016 om 20:31

      @volvo-s60-adept: whahahahahaha, een Caterham is niet (meer) te vergelijken met deze Donkervoort. Da’s ongeveer Duplo met Techno-Lego vergelijken.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        12 april 2016 om 23:24

        @roppp: tis ook geen vergelijking.

        Login om te reageren
      • volvo-s60-adept zegt

        13 april 2016 om 00:10

        @roppp: so what? Allebei leuk om mee te spelen.

        Whahahahahahaha.

        Login om te reageren
  3. kars zegt

    12 april 2016 om 19:00

    Dit is toch wel gewoon een ubergeile bak hoor

    Login om te reageren
    • kruimel zegt

      12 april 2016 om 19:43

      @kars: jij snapt het. Übergeil!

      Login om te reageren
  4. nidlaobud zegt

    12 april 2016 om 19:01

    Wat een belachelijke prijs voor zo een ding. Maar goed, als je het makkelijk kunt betalen… Daar spelen zij mooi op in als verkoper.

    Login om te reageren
  5. uncivilsum zegt

    12 april 2016 om 19:04

    Dit of een Porsche cayman GT4? Wat denken jullie?

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      12 april 2016 om 19:20

      @uncivilsum: 100% de donkervoort, de Cayman haalt bij lange na niet de beleving die je hierin krijgt! Zo dicht op de grond, zo puur rijden, niks mooiers dan dat!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        12 april 2016 om 19:38

        @jeroen13: 100% de Cayman!

        Login om te reageren
        • jeroen13 zegt

          12 april 2016 om 19:51

          @rufctr01: Je hebt duidelijk nog nooit in een donkervoort gereden!

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            12 april 2016 om 19:59

            @jeroen13: je hebt duidelijk nog nooit een dame in een Donkervoort proberen te krijgen!

            Login om te reageren
            • gwnbmw zegt

              12 april 2016 om 20:30

              @davelepeef: dat gezeik naast je wil je toch ook niet terwijl jij puur zit te genieten?

              Login om te reageren
            • jeroen13 zegt

              12 april 2016 om 20:43

              @davelepeef: hahaha fair enough!

              Login om te reageren
    • sulobb zegt

      12 april 2016 om 19:55

      @uncivilsum: Ik zou de Cayman nemen.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 april 2016 om 20:32

      @uncivilsum: als het om een eenmalige aangelegenheid gaat zonder meer de Donkervoort. Als het gaat om een dagelijks vervoermiddel zonder twijfel de Cayman.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 april 2016 om 21:05

        @roppp: je koopt een Donkervoort toch niet voor dagelijks vervoer? Maar 3 of 4 auto.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          12 april 2016 om 21:23

          @rolov: ik heb een paar jaar een X1/9e gehad. Erg leuk, maar ik kom er bijna niet (meer) in of uit. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit ook voor een Donkervoort geldt. Daarom wil ik het gewoon bij 1x houden. Hoe mooi ik ‘m ook vind.

          Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    12 april 2016 om 19:05

    Mooi nu de centen nog

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    12 april 2016 om 19:10

    Staatslot kopen en extra hard hopen dat ie op mijn nummer valt…. extra extra hard hopen. Extra

    Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      12 april 2016 om 19:30

      @maferick74: wel extra hard hopen hé

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    12 april 2016 om 19:23

    Met de S van “sport” ..

    Comfortabeler ruimer zwaarder en makkelijker want “sport” ..

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 april 2016 om 20:01

      @lincoln: of street en dan mag het wel, want asfalt en beton zijn zwaar…

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      12 april 2016 om 23:11

      @lincoln: volgens mij is ‘comfortabeler’ bij een Donkervoort sowieso een relatief begrip. Meer iets als “je nieren klotsen niet meer in je nek” dan “climate control met gescheiden warmtezones onder en boven”. Dat niveau.

      Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    12 april 2016 om 19:35

    Heel sympathiek dat deze auto boven een andere auto wordt gekozen en dat deze auto bovenaan het lijstje zou staan als je de loterij zou winnen, maar als je eerlijk bent dan ben je morgen dit alweer vergeten.

    Donkervoort staat, op een enkele uitzondering na, bij niemand bovenaan het lijstje. Ik durf te wedden, de volgende keer als je weer de vraag voorgelegd krijgt welke auto je in de garage zou willen hebben staan, dat je pas weer aan een Donkervoort denkt als er een topic hier op AB voorbijkomt.

    Het is een sympathiek bedrijf met een sympathieke eigenaar, het is een Nederlands bedrijf, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een Donkervoort niet bovenaan mijn wensenlijstje heb staan. Ik kan tal van andere auto’s bedenken waar ik eerder voor zou kiezen dan een Donkervoort. En dit alles niks ten nadele van Donkervoort. Het lijkt mij echt wel een fantastische auto om een dagje mee te rijden, maar niet voor de heb.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 april 2016 om 19:41

      @Rick-dos: heb je al eens in een Donkervoort gereden?
      Een serieus stukje sturen met zo’n auto maakt OF dat je er (bijna) alles voor over hebt om er één te kunnen kopen OF je knapt er op af.. Te druk, te Spartaans, te klein, te nerveus.. Etc of Waaaaaah dit MOET ik hebben!!!

      Login om te reageren
      • kruimel zegt

        12 april 2016 om 19:44

        @w0o0dy: dit wil je, geloof me.

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        12 april 2016 om 19:44

        @w0o0dy: Dat is het punt niet, wOoOdy. Het zal echt een prima auto zijn, maar ik durf te wedden dat zèlfs jij eerder aan een andere auto zou denken dan aan een Donkervoort als je het voor het kiezen had. Een Alfa 4c bijvoorbeeld? ;)

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 april 2016 om 19:44

      @Rick-dos:

      Onzin ..
      Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik deze auto meteen kopen ..

      Heb ik ook bij de Honda NSX gedaan als ik staatslot had gekocht ..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        12 april 2016 om 19:46

        @lincoln: Ik geloof je bijna, lincoln….

        Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 april 2016 om 20:11

      @Rick-dos: ik geloof je…

      Als ik 150k€ te spenderen had zou ik in de eerste plaats testen testen testen…

      En op het einde van de rit gewoon twee leuke auto’s kopen die elk naar mijn zin zijn. De ene ruim krachtig en comfortabel, de andere compact en retesnel. En dan nog geld overhouden waarschijnlijk.

      Hoe cool ik deze auto ook vind, ik zou dit pas kopen als ik een garage heb waarin minstens drie auto’s passen, geen leningen meer heb en een kapitaal met minstens zeven cijfers voor de komma.
      En misschien dan… Denk ik niet dat dit het wordt. Een weekje huren misschien ofzo wel…

      Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    12 april 2016 om 19:44

    Leuke aanvulling en ik denk een goede keuze. Alleen het dashboard overtuigt me niet. Iets meer sjiek en “ouderwets” was waarschijnlijk leuker. Beetje rooskleurige tellers en draaiknoppen van gedraaid aluminium bijvoorbeeld. Maar goed dat is muggeziften. Als ik deze mag ontvangen gaat ie nooit meer weg.

    Login om te reageren
    • kruimel zegt

      12 april 2016 om 19:45

      @w0o0dy: gaat om de hardware. De rest telt niet. Puur en een auto zoals een auto bedoelt is. Werken, stinken, pijn, herrie, dikke beurse anus!!!!! En gas erop!!!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 april 2016 om 19:48

        @kruimel:

        Je klinkt als een hoer ..
        Maar dan als een hele domme ..

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          12 april 2016 om 20:01

          @lincoln: haha, jij zegt ’t, ik denk het…

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 april 2016 om 19:57

      @w0o0dy: zoiets zou wel leuk staan, maar dan moet het wel een beetje bij de rest passen… http://classiccartrust.com/wp-content/uploads/2014/05/other-Dashboard.jpg

      Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    12 april 2016 om 19:53

    Zou met dakje echt een droom auto voor het weekend zijn! Lekker over de stelviopas enz knallen

    Login om te reageren
  12. 100octane zegt

    12 april 2016 om 19:58

    Cult!

    Login om te reageren
  13. baan zegt

    12 april 2016 om 20:01

    Ik dach dat Donkervoort na de 25 GTO’s normale versies zouden gaan produceren die onder de prijs van deze eerste specialie reeks zou komen. Ze worden alleen maar duurder. Beetje jammer.

    Het zal de winst / kosten berekening wel wel wezen….

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      12 april 2016 om 21:29

      @baan: De eerste 25 waren de zogenaamde Premium versies, die zijn al lang uitverkocht en geleverd. Daarnaast hebben ze al 14 Bilster berg edities en 25 1000 Miglia edities verkocht. En natuurlijk is er nog de Bare naked carbon edition.

      En die worden allemaal geleverd náást de standaard GTO, de instapper als het ware.

      Login om te reageren
  14. rednasnamsob zegt

    12 april 2016 om 20:22

    Ooit. Gaat. Ie. Er. Komen.

    Login om te reageren
  15. ko3n zegt

    12 april 2016 om 20:39

    Wat zo mooi is is dat de 5 cylinder vrij gemakkelijk naar 500+ pk te tunen is. Dan heb je echt een widowmaker

    Login om te reageren
  16. awesome zegt

    12 april 2016 om 20:39

    Waarom word er niets geroepen over de nieuwe vestiging in Duitsland?
    Of is daar niet heel veel over bekend?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 april 2016 om 21:07

      @awesome: aan de bilsterberg?

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        12 april 2016 om 21:22

        @rolov: Bij de Classic Remise in Düsseldorf hebben ze sinds kort ook een vestiging.

        Login om te reageren
    • amnesia zegt

      13 april 2016 om 09:41

      @awesome: misschien omdat die pas in 2017 opent? ;)

      Login om te reageren
  17. rikkon zegt

    12 april 2016 om 20:42

    @autoblogger Optimaler dan optimaal gaat niet omdat optimaal nou eenmaal optimaal is.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      12 april 2016 om 20:43

      @rikkon: lol, heb er “optimale” van gemaakt;)

      Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    12 april 2016 om 21:23

    Kijk, als je nu de loterij wint, en je mag van je vrouw maar een speeltje kopen, dan koop je dit. En het is zo gaaf dat je vrouw er dan regelmatig mee op pad gaat!

    Login om te reageren
  19. schreute01 zegt

    12 april 2016 om 21:47

    Allemaal erg mooi om trots op te zijn. Een echt succesvol Nederlands automerk! Maar….voor anderhalve ton mag er best een beetje behoorlijk afgewerkt interieur in!

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    12 april 2016 om 23:18

    Een erg gave Hollands product! Maar ik shop voor t zelfde geld toch liever een auto waarin ik niet tijdens iedere rit 7 kleuren schijt. Een Donkervoort lijkt mij echt te listig, zelfs als dit model meer comfort biedt dan normaal

    Login om te reageren
  21. pinut187 zegt

    13 april 2016 om 13:26

    Wat is het toch een geweldige machine!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North