Nu nog op de beursvloer in Frankfurt, vanaf 2015 in de showrooms van Land Rover als Defender.
Na de dichte versie maken we vandaag kennis met een nieuwe variant voor zonaanbidders. Het dak ging er –letterlijk– af en over vier jaar krijgen we een nieuwe Defender te zien die deels hierop is gebaseerd. Het is nu dus de vraag of ze het productiemodel tegen die tijd ook als cabrio in de markt durven te zetten.
Vanochtend mocht collega Smoke jullie al bijpraten over de details en overige marketing-bs uit het persbericht, nu pakken we ook nog even de livepics mee. Want stiekem is ‘ie best wel gaaf.
volvomaster1 zegt
beetje te kinderachtig!
ik vind hem nie mooi.
Alwood zegt
bah, Land Rover gaat met geluidssnelheid de verkeerde kant op, treurig…
Hadden ze een beetje serieus over willen komen dan was toch minimaal één van de concepten eentje met ‘utility’ in het achterhoofd, lier voorop, kleine velgjes met grote modderbanden, roofrack.
dit is gewoon een Evoque voor de metroman met een nog iets kleinere zwans.
Ruben00 zegt
Dit ding komt nog geen 5 meter ver in de modder.
Esprit_de_Flandre zegt
@Ruben00: Dient het ook niet voor. Het publiek van de Defender was vroeger de bosbouwer, bouwvakker, schilder, boer, off-road-adept,…
Tegenwoordig maken die allemaal samen maar 10% van de verkopen meer uit. De rest gaat naar rijke wijven (lees: wijven met een rijke vent), die zo’n ding rijden omdat ze het stoer vinden (terecht), en omdat een grote, stoere en dure Off-roader nu eenmaal bling-bling is.
De nieuwe ‘Defender’ (ahum) wordt dan ook gewoon een bling-ding. Kwestie van je klanten te kennen…
Citrofiel zegt
@Esprit_de_Flandre: Die hebben de Discovery toch al? De markt voor basic, écht stoere 4×4’s zal er volgens mij wel blijven en niet gevuld worden met dit geval.
Esprit_de_Flandre zegt
@Citrofiel: Die markt blijft idd, en wordt niet met dit gevuld idd, en wie die dan gaat vullen weet ik nog niet direcht. Maar is het wel rendabel om die te vullen? Hoeveel zijn er nog die dat echt nodig hebben, zo’n werkpaard? Zeker hier, met onze eindeloze hoeveelheden asfalt?
Het volgend werkpaard zal logischerwijze een Chinese of Indiase auto zijn. Er is nood aan op de grote thuismarkt, en een aantal zal wel tot hier doorsijpelen…
Citrofiel zegt
@Esprit_de_Flandre: Daar zit je natuurlijk wel met een punt. Die markt is niet groot, en waar de Defender het nog lang vol heeft kunnen houden met kleine aantallen omdat de ontwikkeling al grotendeels terugverdiend was, heeft een nieuw model dat niet. Die moet weer beginnen met grotere aantallen om de opstart te bekostigen. Een echte nieuwe Land Rover zou te duur zijn voor markten waar de werkpaardenvraag groter is. Eigenlijk hebben ze dus weinig mogelijkheden behalve dit… :(
Ruben00 zegt
@Citrofiel: Wat me opvalt, als ik een documantaire kijk die zich afspeelt in Afrika, Ze rijden ALTIJD Toyota’s.
Hoe presteren die eigenlijk in het terrein? of zijn ze gewoon onverwoestbaar zoals de meeste Japanners.
Citrofiel zegt
@Ruben00: Het zal deels een vicieuze cirkel zijn. Toyota zal er wel groot zijn geworden door het betrouwbare imago, en dat zal niet meer veranderen doordat de onderdelenvoorziening nu is afgeregeld op het grote aantal Japanners. Als je LaRo daar kapot gaat ben je heel wat langer op zoek naar onderdelen en iemand die het aandurft te repareren.
Esprit_de_Flandre zegt
@Ruben00: Idd. Ook opvallend in docu’s: in het Midden-Oosten zie je veel Hyundai’s…
Treff zegt
het concept en idee is wel grappig … maar daar blijft het bij!
lincoln zegt
super leuk ding .. een mini Raptor ..
ziet er gelukkig niet te zwaarmoedig en serieus uit ..
zo horen auto,s te zijn ..
bigcar zegt
fraai, ding, vind hem wel leuk. zou hem wel willen zien als een wagen voor de strandwacht ofzo!
fluvioglacialeafzetting zegt
Haha grappig:)
luuktb zegt
een woord : Gadverdamme !