Old news! We wisten immers al dat er een facelift aan zat te komen. Sterker nog, daar hebben we de eerste foto al van gezien. Vandaag heeft Chevrolet het nieuws van de vernieuwde Captiva wereldkundig gemaakt. Eind september maakt ‘ie zijn debuut op de autosalon van Parijs.
De grootste en opvallendste wijziging zit aan de voorkant: het geheel nieuwe neusje. Verder is het interieur hier en daar wat bijgeschaafd en kan de Captiva geleverd worden met wat nieuwe motoren. Ook is de motorkap opnieuw gedaan en zitten er nu knipperlichtjes in de zijspiegels.
Benzinetankers kunnen kiezen voor de nieuwe 2.4L vierpitter met variabele kleptiming en een vermogen van 171 pk’s. Ook aan te kruisen op de optielijst is een nieuwe drieliter V6. Dit blokje levert 258 pk en beschikt over directe brandstofinspuiting en eveneens variabele kleptiming. Dieselrijders zijn aangewezen op de 2.2 liter turbodiesel, die kan je krijgen met 163 of met 184 pk. Alle vierpitters zijn te verkrijgen met 4WD of 2WD, de V6 is alleen met aandrijving op alle wielen beschikbaar. Over hybride-versies wordt nog niets losgelaten, maar die kan natuurlijk later nog komen.
Het onderstel is volgens Chevrolet opnieuw afgesteld en de auto komt standaard met ESP, Traction Control en Braking Assist. Daarnaast is ‘ie voorzien van Hill Start Assist, voor mensen die niet zelfstandig van een berg/hellingkje kunnen wegrijden. Aan de binnenkant is er plaats voor 5 personen, maar na wat gesjoemel met de stoelen kan je er ook zeven zitplaatsen tervoorschijn halen. Chevrolet zla de vernieuwde Captiva in de lente van 2011 op de automarkt brengen. Prijzen zijn nog niet bekend.
We verwachten dat zijn tweelingbroer -de Opel Antara– ook zeer binnenkort wordt voorzien van een facelift, mocht je daarop zitten te wachten.
TKoote zegt
Oef…. Dat valt niet mee :S Jammer, bij Chevy waren ze net zo lekker bezig!
Joey zegt
Nou die hebben ze goed verpest. Vooral door die verkrachte audi grille
Sjoske zegt
Ja de Opel Antara komt er ook al aan…
Benjamin1 zegt
ik vind m wel mooi.
Zit iedereen al RTLZ te streamen, binnen nu een een half uur het TV debuut van AB!
Bumer zegt
Voorkant gaat nog wel, maar die achterlichtunits zijn kotslelijk :shock:
V-Power zegt
beetje teveel plastic/speelgoed auto look?
AMGknul zegt
Hij lijkt nu meer op een chevrolet
Jokkebrok zegt
Best mooi toch, of ben ik nu de enige?!
TJR zegt
hmm, ligt het aan mij of zie ik iets terug van Mitsubishi terug in de voorkant (grille + koplampen)? Niet verkeerd hoor, staat ‘m goed!
KaCh1ng zegt
meer mitsubishi.. wel beetje stoerder nu
Mbaas zegt
bruut
sjazz zegt
koop voor dat geld maar snel een dikke outlander. beter en mooier.
chocomobiel zegt
met 10 jaar garantie gaat het zeker meer verkopen
INSIDEMAN zegt
Mannen,
de productie van de Antara is al gestopt!!
het interieur zal zijn gelijke kennen met de Cruze, Chevrolet gaat binnen nu en 5 jaar de plek van Opel overnemen. (patenten worden door GM van Opel gekocht) vanaf dat moment kunnen ze modernere auto’s gaan bouwen.
nieuwe motoren en technieken etc. Opel word een luxer merk dan dat het nu is.
Citrofiel zegt
Wat heb ik toch een hekel aan ingrijpende nosejobs bij facelifts… :?
Lennart95vdk zegt
GAD-VER-DAM-ME
Esprit_de_Flandre zegt
@Sjoske: dat is niet de nieuwe Antara. Dat is de Daewoo Captiva, bij ons dus Chevy, met een Opel-badge. Op sommige markten wordt de Captiva als Opel verkocht, ipv de Antara.
@INSIDEMAN: “Opel word een luxer merk dan dat het nu is.”
Ze kunnen proberen, maar ik geloof niet dat het lukt.
Dimglor zegt
Is toch niet meteen een verbetering… Zo’n rare voorkant..
Kasper274 zegt
Als berijder van een Captiva turbodiesel automaat executive heb ik nu zo’n 150.000 kilometer gereden in 2,5 jaar. Het rijgedrag en comfort is prima te noemen echter de technische mankementen en storingen rijzen de pan uit. Vooral storingen in het motormanagement en regeneratieproces komen veelvuldig voor en de dealer wordt er ook gek van omdat geen oplossingen worden geboden vanuit Chevrolet zijde. Van diverse Captiva berijders hoor ik dezelfde geluiden en het is dus de vraag of men de klant serieus neemt en deze problemen verleden tjd zullen zijn bij de invoering van dit nieuwe model. Overtuig ons Chevrolet en probeer je klanten vast te houden. Aangezien wij 2 van deze Captiva’s leasen hebben we de leasemaatschappij al voor de keus gesteld de problemen op te lossen of we hebben een conflict. De leasemaatschappij gaf aan al dik verlies te lijden door het vele onderhoud en reparaties en met deze auto’s in hun maag te zitten. Geen reclame Chevrolet, doe daar iets iets aan in plaats van je klanten in de steek te laten.
Kasper274