Mocht je nog op zoek zijn naar een klassieker met een verhaal, dan zit je goed met dit opvallende vervoersmiddel van Elvis Presley.
De King of Rock & Roll spotte deze Cadillac Eldorado in Topaz Gold Firemist bij de lokale dealer en kocht ‘m in het najaar van 1967. Hij gebruikte ‘m lang als dagelijks vervoersmiddel, tot de bolide plotseling dienst weigerde. Elvis had de vreemde gewoonte af en toe te schieten op allerlei voorwerpen en uiteindelijk moest ook zijn auto eraan geloven.
Dat kogelgat zit nog steeds in het spatbord, maar verder is de Eldorado vrijwel compleet aangepast. Zo heeft de klassieker inmiddels elektrische ramen, airconditioning en een nieuw dak. Dat neemt niet weg dat het een unieke auto is en blijft, al lijkt de vraagprijs van 170.000 euro ons licht overdreven. De huidige eigenaar kocht ‘m namelijk voor slechts 48.000 euro en lijkt er vooral een aardig zakcentje aan te willen verdienen.
Mocht je toch een poging willen wagen, dan kan dat hier.
moveyourmind zegt
The King is still alive!
Toch zou ik er geen 170.000 euro voor overhebben, er zijn mooiere Caddilacs, zoals de Eldorado Deville cabriolet uit begin jaren zestig met van die enorme staartvinnen. Platenspeler voor in de auto uit die periode erbij zoeken en lekker de Elvis singles grijsdraaien terwijl je met open dak over het asfalt glijdt.
marikoelolo zegt
170000 voor een auto met een kogelgat en cheeseburgerresten op de vloer/bekleding, nee dankje :) verkoper dacht zeker niet geschoten is altijd mis
mclarenf1lm zegt
Veel te duur, neemt niet weg dat het een mooie wagen is en er vast wel ergens een Elvis gek is die bereid is het bedrag te betalen. Zelf heb ik voor dat geld liever een Biarritz, die is dat bedrag ook nog echt waard.
carmasterr zegt
1967, de eerste FWD Caddy, en met gedeeltelijk zelfdragende carosserie.
En dan ook gelijk goed, 7,.0, 7.7 en later 8.2 liter inhoud, minder kreeg je niet.
Dat betekende ook dat 365-400pk zich door de stuurinrichting heen moest knallen. Gelukkig waren de motoren gebouwd op soepelheid in plaats van brute kracht, waardoor er nog best mee te rijden viel.
Maar dankzij de aandrijving kan ik deze toch zeer fraaie auto niet waarderen.
FWD, op zo’n geweldige V8 monstersloep, het hoort gewoon niet.
Hetzelfde probleem heb ik met het prachtig futuristische oudere zusje van de Eldorado, de 1966 Oldsmobile Toronado.