Vingers graag. Is er behoefte aan een lichtere alsook sterkere variant van de BMW M4?
Waarom er geen M4 CSL komt
Helaas. BMW’s product manager Matt Collins heeft zich in een interview al laten ontvallen dat er géén CSL in de planning staat. CSL staat voor Coupé, Sport en Lichtgewicht, maar van de 1.500 kg wegende M4 zou weinig meer af te schrapen zijn. In ieder geval niet genoeg om de naam CSL te rechtvaardigen. De inmiddels elf jaar oude E46 M3 CSL blijft voorlopig het laatste model die deze eer kreeg toebedeeld.
Waarom er wel een M4 GTS komt
Er herrijst mogelijk wel een andere M4 met drie iconische letters. Rond de Nürburgring is al verschillende keren een M4 met heftigere bumpers en een gefixeerde spoiler gespot. Het doet denken aan de tot 150 exemplaren gelimiteerde GTS van de vorige generatie, die lichter werd gemaakt door zaken als airconditioning, het audiosysteem en de achterbank weg te laten. Ook kreeg de GTS een rolkooi, een andere versnellingsbak en werd de cilinderinhoud opgeboord tot 4.4 liter.
Mocht er een M4 GTS komen, dan zal die iets minder agressief ogen als de Bimmer op deze render van r82 workchop. Maar zijn interpretatie, met stijlelementen van de i8, mag er absoluut wezen.
str8six zegt
Hallo porno!
sulobb zegt
Met de GTS zijn we ook tevreden hoor :)
Corrado16v zegt
Ik ben niet echt een voorstander van deze render op i8 stijlelementen, wat een lelijk ding.
Jochempie zegt
Kouwe dijen op de achterbank, me dunkt.
callyromeo166 zegt
Hebben hebben hebbenaa
lambo4all zegt
Hopen dat bmw er meer werk van maakt dan het marketing aftreksel dat de vorige m3 gts was. De gelijkprijzige c63 black was de gts Op alle fronten te snel af. Neem een vorige generatie m3, geef 15.000 uit aan remmen/ophanging/rolkooi en je hebt een m3 gts. Die 30pk minder merkt niemand.
carmasterr zegt
@lambo4all:
Mocht je dr wel last van hebben kan er altijd nog een chippie in.
30 pk is makkelijk gedaan.
isobmw zegt
Die csl gts hoeft niet, kom een keer met een supercar voordat er nog meer downsizing komt
knipperlichtje zegt
Gewichtsbesparing door dingen weg te slopen en vervolgens daar een hoger bedrag voor vragen, marketingtechnisch klopt ’t als een bus, maar het blijft wat raar
sydney zegt
Ik zie graag een M4 CSL komen, echter dan wel met een wat meer ingetogen carrosserie en de subtiele verschillen wat de E46 M3 CSL zo mooi maakte.
Tuono zegt
Zou een leuke 4 serie compact zijn zo, die render.
w0o0dy zegt
Afgelopen weekend een M4 gezien op de weg… Lelijk opgeblazen en over the top.. Nog meer wordt vreselijk lelijk.
Daarnaast is “kan niet veel vanaf” natuurlijk gelulXL alleen valt er geen geld mee te verdienen dus een Gts met de twin turbo van de M5 ?
carmasterr zegt
@w0o0dy:
Alstublieft niet!
De zescilinder klinkt al niet geweldig, maar die `V8` is al helemaal om te huilen.
dennisjuh95 zegt
Die render ziet er toch wel mooi uit hoor…
carmasterr zegt
Die M4, het is niks, het wordt niks, en het zal ook zeker nooit wat zijn.
Wat een verschrikkelijke teleurstelling vergeleken met z´n voorgangers.
Hij ziet er niet uit, hij klinkt niet, en is nauwelijks lichter dan de geweldig klinkende V8 die hij vervangt.
Gemiste kans voor BMW, dat zeker.
jrmpower24 zegt
@carmasterr: gemiste kans?.. Hahaha echt niet! Ze hebben gewoon weer een briljante “M” neergezet. Prachtig design, super rijeigenschappen (we zijn niet anders gewend), en een fantastische motor met heerlijk geluid!
maseratizzzzzzzz zegt
@carmasterr: dat hij er niet uitziet ben ik niet met je eens, enige m3 die er niet uitziet is de e36!
racenderechter zegt
@maseratizzzzzzzz: what. De tekening is lomp en de e36 is fantastisch.
krantenbak zegt
Wat een schitterende tekening!
rd1991 zegt
@maseratizzzzzzz de E36 M3 was de subtielste van allemaal, wil niet iedereen een af-fabriek sleeper? Een W202 C36 of C43, in iets mindere mate, waren ook niet heel erg goed te onderscheiden van de AMG Sportpakket versies.
racenderechter zegt
Ik zie een i8, niks m4.