Nu op je beeldscherm, volgend jaar in Het Gooi.
Het was geen geheim dat BMW met de 8 Serie Cabrio ging komen. Na officiële bevestigingen lekten er ook nog eens foto’s uit van de dakloze 8. Nee, de komst van deze cabrio is alles behalve verrassend.
Nu is ‘ie officieel en kunnen we alle bekende informatie delen over BMW’s nieuwste. Zo komt de 8 Serie cabrio in eerste instantie met twee motoren op de markt. Als M850i xDrive en als 840d xDrive. Hetzelfde recept werd voor de coupé aangekondigd. In een later stadium zullen meer motoren beschikbaar worden, waaronder een hete M8.
De M850i xDrive beschikt over de welbekende 4.4 geblazen V8, gekoppeld aan de achttraps Steptronic automaat. Het blok levert 530 pk en 750 Nm koppel. 0-100 doet deze variant in 3,9 seconden. Dat is 0,2 seconden langzamer in vergelijking met de coupé. De topsnelheid bedraagt uiteraard 250 km/u.
De 840d xDrive betreft een 320 pk/680 Nm sterke zes-in-lijn turbodiesel, ook gekoppeld aan dezelfde Steptronic. De diesel sprint in 5,2 tellen naar de honderd, wat 0,3 seconden langzamer is in vergelijking met de dichte variant. Net als het voorlopige topmodel, kent de diesel een topsnelheid van 250 km/u.
Met de BMW 8 Serie Cabrio is het mogelijk om tot 50 km/u de kap te openen of te sluiten. De softtop is standaard zwart van kleur. Anthracite Silver is een optie. Het openen of sluiten van de kap neemt 15 seconden in beslag. De bagageruimte bedraagt 350 liter.
De 8 Serie Cabrio komt in maart 2019 op de markt. Het publieksdebuut is dit najaar op de Los Angeles Autoshow. Prijzen zijn nog niet bekend. Een video met bewegende beelden van de 8 Serie Cabrio check je op Autojunk.
Softtop ??
Tis een leuke wagen maar niet meer dan dat en dat is te magertjes in deze klasse.
@niex: Want?
@mukmans: heb je die kotslelijke pook gezien?
@mikje90: ja und, dan bestel je hem met een andere pook!
@mikje90: swarovski kristal
@mikje90: shining diamant. Idd
Hele mooie wagen
Wat een heerlijke wagen zeg! Pohhhhh!
Mooie plaatjes!
Toevallig afgelopen Mei nog geweest daarzo op onze North Coast 500 trip.
Ondanks dat het zo’n enorm slagschip is, ziet ie er zowel met open als gesloten dak goed uit.
Wat is er met de achterkant gebeurd. Vrachtwagen achterop gereden?
Voor de meesten markten is deze klasse aan Coupe’s en Cabrio een uitstervend segment. Best opmerkelijke zet van BMW
@prop: Eens achterkant is echt oerrrrr lelijk veel te veel vouwen en lijnen echt een japanse look imo en dat is niet echt positief.
Jammer van de te grote uitlaatpijpen en de te grote grill, dat verpest voor mij het design grotendeels. In de basis vind ik het namelijk wel een hele mooie auto.
@viezefreddyw: als je je bedenkt dat het sierstukken zijn ipv uitlaten, verzacht dat de pijn dan een beetje..? ;)
@racerx: De sierstukken dan. Mij te groot.
Prachtige auto en super dat ‘ie een stoffen kap heeft.
Hopelijk zijn de gigantische uitlaatsierstukken ook echt verlengstukken van de uitlaatpijpen en niet van die nepdingen, dan heb ik liever dat ze weggelaten worden.
En lees ik nu dat de 840d Coupé in minder dan vijf seconden naar de 100 sprint? Bizar eigenlijk wat een prestaties, en dat voor een ‘instapper’.
@granlusso: nee 5.2. Ook niet slecht
@ikleesookoverautos: Nee 4.9. Goed lezen knul. COUPE
@ikleesookoverautos: 5.2 – 0.3 = 4.9 Hij heeft het over de coupé
Hele fraaie auto, zeker op foto 2 word ik er beheurlijk gelukkig van!
Binnenkort te zien op vrijdagavond in een stadscentrum bij u in de buurt!
@el-loco: och man inderdaad, in Breda word je er schijtziek van, blij dat ik uit het centrum weg ben. Ga dan gewoon de kroeg in ofzo.
Oogt echt vele maken beter dan de coupe, schitterende Beamer; vooral met deze spaakvelgen
Voorkant en achterkant blijven “overdesigned”. Ik weet niet of het een echt woord is, maar jullie begrijpen het wel
@lekkerlinksrijden: “overdesigned” lol zeg maar gewoon te druk, teveel lijnen, te lelijk.
Ouderwets uitneembaar windscherm. Ai ai ai dat wil je niet. Ik weet waar ik over spreek.
@9114life: misschien handig om dan ook even toe te lichten waar u dan over spreekt.
@rhellema: ik heb 8 jaar gereden met (2) 997 4s cabrio, elke dag. Als je je achterbank, of wat daar voor moet doorgaan, bijna niet gebruikt is het ok. Maar als je die wel wilt gebruiken is het geen cadeau om dat windscherm constant uit of in te doen. Bij porsche vanaf de 991 hebben ze EINDELIJK een systeem waar dit electrisch kan en je dus nooit meer dat windscherm moet in of uitdoen. Zou denken dat dat bij een 8 van BMW ook zo zou mogen zijn.
@9114life: Er was geen geld meer over om dat te engineeren, toen de designers van de mega nieren en kristallen pook eindelijk klaar waren.
Bij het zien van deze foto’s bedacht ik me dat het misschien wel eens zou kunnen zijn dat BMW eerst deze open versie heeft getekend. Als ik de foto’s van de zijkant bekijk en de lijnen zie in zowel open als gesloten situatie dan klopt het gewoon in zijn geheel. Normaal gesproken vind ik de dichte uitvoering altijd mooier maar in dit geval verkies ik de cabrio toch als winnaar. Fantastische wagen!!
Softtop zoals het hoort. Maar de kont verziekt alles
Ze hadden de achterbumper en voorbumper wat meer kreukels en vouwen moeten geven vind ik. Vooral de achterkant is veel te glad en strak.
@loserboi932: dat hebben ze bewust niet gedaan omdat de “kenners” dan weer zeuren over teveel lijnen en vouwtjes.
@loserboi932: vind ik ook. Nu lijkt het erop dat de achterkant maar 1 keer is aangereden. Het design wordt pas ‘emotioneel’ als de kreukels echt duiden op een flinke rambeurt met goed veel stoten.
@intimrasiert: we hebben het nog steeds over een motorvoertuig..?
Krijgt Will Smith toch eindelijk gelijk
Een cabrio diesel.
Het blijft wringen.
@karaya: Ook eens die stank gaat naar binnen slaan en is het niet in de eerste 10K dan bij de volgende.
Of met de wind van achteren blehhhhh
Ik verwacht binnenkort veel gebruikte Mercedes SL modellen bij de BMW dealer.
Schitterende auto, maar ook schitterende landschap, wauw! Iemand enig idee waar dit is?!
Super is hij! Is het achterruitje komen te vervallen? Had dat ruitje op de 6 serie eigenlijk echt zin in plaats van het windscherm? Heb ik me altijd afgevraagd.
Mooie wagen!
Wat is dat voor een muziek dat op foto 20 op de infotainment display aangegeven staat?
“Only the truth ott” best vreemde suggesties als ik dat google/YouTube.
1 voordeel is dat een amsterdams paaltje raken met de achterkant nooit zal opvallen.
Die nep uitlaatsierstukken veeeeels te groot ook pfff fail die hele achterkant imo.
Nope geen hater hier vorige vond ik echt wel mooi en die daarvoor ook trouwens.
Lekker hoor! Interieur ook mooi strak. Vind ik bij BMW altijd mooi. (Dit in tegenstelling tot de rest van autoblog volgens mij).
Niemand iets te zeiken trouwens over de overhang achter? ;)
Die achterkant! ?