Na aangekondigde facelifts en prijsverlagingen komt Tesla nu ook met een update voor het rijbereik van de Model 3 middels de terugkeer van een oude bekende.
Je kan in Nederland niet meer om de Tesla Model 3 heen. Toen deze net uitkwam wisten mensen niet hoe snel ze naar de dealer, eh, haven moesten rennen om er eentje te bemachtigen. Het lijkt erop dat de benjamin van Tesla een beetje inkakt, wat niet gek is gezien na een verleden van 6 jaar (waarvan de auto al 4 jaar in de verkoop is).
Model 3 update
Er staat een reeks aan updates klaar voor de Tesla Model 3, waarvan we een aantal zaken al hebben kunnen melden. Een rasechte BREEK vinden we bij de nieuwe neus van de Model 3, die we middels een facelift binnenkort verwachten. Vind je de auto net te duur? Dan is de prijsdaling naar 41.990 euro wellicht goed nieuws voor je. Kan Tesla de auto dan nog verder verbeteren? Ja. Er komt een aandrijvingsversie terug en deze is beter dan ooit.
Long Range RWD
Dat is namelijk de Long Range RWD. Deze was lange tijd als versie te bestellen voor de Model 3, maar schittert nu in afwezigheid. Momenteel kun je Tesla’s kleinste bestellen als RWD Standard Range, AWD Long Range en AWD Performance. De RWD heeft 491 km rijbereik en de Long Range 602 km. Zoals bij vele elektrische auto’s vreet die extra motor op de vooras wel wat rijbereik. Vandaar dat de Long Range RWD de nieuwe koning rijbereik wordt. Deze krijgt namelijk 634 km rijbereik. Ook is ‘ie goedkoper dan de AWD-varianten, met een vanafprijs van rond de 47.000 euro. De perfecte middenmoter in de line-up.
Zakelijk
Snel dus naar de configurator van de Model 3 waar je de nieuwe Long Range RWD… niet kunt vinden. Het gaat namelijk om een model puur gericht op de zakelijke markt. De enige manier waarop je de nieuwe RWD Model 3 kunt krijgen is via Tesla for Business of leasemaatschappijen die de auto wel krijgen.
De grootste actieradius voor relatief gezien het minste geld, opgestapeld op een aankomende facelift en een verlaagde vanafprijs. Je kunt wel stellen dat de Tesla Model 3 weer de spotlight pakt.
Paul58 zegt
Of je nu van Tesla houdt of niet dit is wel een deal waar je bijna niet omheen kan als je opzoek bent naar een goede allrounder EV. Met standaard wielen is de WLTP range trouwens 655km
minimoke1984 zegt
Precies dat. Nu nog een model Y LR met rwd en je hebt nog een verkooptopper.. De vraag is wat gaan de andere merken nu doen met hun prijzen.. dat geldt dus ook voor al die Chineze merken die nu met bosjes verschijnen.. Denk dat die nu met de handen in t haar zitten
joost1996 zegt
Inmiddels een jaar geleden de polestar 2 besteld en rij er nu een aantal maanden in rond. Toen was het verschil tussen de goedkoopste tesla en de basis polestar nog minimaal 5000 euro in het voordeel van de polestar. Inmiddels is dat omgedraait. Onder de 50000 euro rij je die niet meer. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik t toch echt heel lastig vinden. De model 3 is de betere EV en goedkoper maar qua uiterlijk blijft de polestar onoverwonnen.
dromedaris zegt
Ik vind de i4 toch de mooiste uit de drie. Met de Model 3 op de laatste plaats, ik blijf het een gedrocht op wielen vinden en dat interieur lijkt gewoon een life-size uitvergroting te zijn van een derderangs schaalmodel.
Dan mag je nog het grootste bereik en de goedkoopste zijn, in lease is de i4 nog steeds zeer interessant.
lekkerlinksrijden zegt
Als je de I4 nu besteld, wanneer krijg je m dan? De levertijden zijn vrij fors tot zeer fors, in ieder geval meer als een jaar hoorde ik laatst.
audirs3 zegt
@dromedaris Die i4 is gewoon een ICE onderstel met een ondoordachte EV ombouw. En hij laadt echt mega langzaam. Je moet wel een enorme stupide BMW fanboy zijn om die te verkiezen boven een Model 3 of IONIQ5.
camber24 zegt
Laadt mega langzaam op, wat een gelul. Zijn prima laadsnelheden die je ermee kan halen.
dromedaris zegt
IONIQ5 ieuw daar zeg je nog zoiets. Dan mogen die auto’s nog zo ruim, goed rijdend en schappelijk van prijs zijn, mij krijg je daar niet in.
none1234 zegt
Hoezo? Je hebt een betere en mooiere auto en als die genoeg range voor je gebruik heeft is dat toch de perfecte keuze.
Je bent stupide als je betaald voor iets dat je niet gebruikt. Sommige mensen kiezen ervoor niet in een tweede hands ikea interieur rond te rijden.
audirs3 zegt
Doe mij maar 32 km minder bereik en gewoon de AWD versie. Zeker voor de wintersport is dat onmisbaar. En 602 km is meer dan genoeg.
cloverleaf zegt
Een discussie over elektrische lease auto’s. Doe dat ff lekker op kantoor bij de koffiemachine!
scrmeagle zegt
Blijft een lelijk hok!
j05b zegt
Blijft een nietszeggende opmerking.
Iets met smaak en persoonlijke voorkeur?