Red Bull Racing heeft een voorproefje gegeven hoe de auto van Max Verstappen in 2022 er mogelijk gaat uitzien.
Deze week was de grote onthulling van de F1-wagen voor volgend jaar. De grootste veranderingen waren dat het allemaal wat soepeler moet ogen in vergelijking met de huidige auto’s. Bij Red Bull Racing vonden ze het wel een leuk idee om alvast vooruit te blikken op de auto van Max Verstappen in 2022
Aan de voorkant is het nog altijd vrij druk. Er zijn meerdere gaatjes in het design te bespeuren om de lucht doorheen te sturen voor een optimale flow. Maar daarna begint het strakke geheel. Vooral de vormgeving van de achterspoiler trekt de aandacht. Het lijkt net een tikkeltje ranker in vergelijking met de gepresenteerde 2022 Formule 1 van deze week, maar dat kan ook aan de hoek liggen. Het geeft sowieso een beter beeld van wat we volgend jaar kunnen verwachten. Zo’n ‘bekende’ livery werkt toch wat lekker als vergelijkingsmateriaal dan de fantasie livery van de organisatie.
F1-auto van Max Verstappen in 2022
Al met al staat er een duidelijk andere auto als je deze vergelijkt met de RB16b, wat weer een doorontwikkeling is van de RB16. Met dit digitale voorproefje zullen we het voorlopig moeten doen. Een 2022 F1-auto in het echt in actie zien gaat nog maanden duren.
Fotocredit: Red Bull Racing via Instagram
por100 zegt
Snap niet dat ze voor zo’n grote voorvleugel hebben gekozen. Liever snelheidsverlies door een kleinere vleugel dan door zwaardere wielen.
OT: staat natuurlijk wel lekker zo
royaledeluxe zegt
Die vleugel is opgelegd door de regels van de FIA. simpel maar groot genoeg om neerwaartse druk te creëren.
por100 zegt
Ja duh, ik snap niet dat de fia voor grotere voorvleugels heeft gekozen want dat maakt het close racen moeilijker. Zo dan
Dutchdriftking zegt
Lekker hoor. Gekke vraag, waarom spiegels en geen camera’s? moet toch aerodynamisch voordeel opleveren.
royaledeluxe zegt
Gewicht? voor camera’s moet je schermen enz plaatsen… + electronica. Simpele spiegels helemaal niets en kunnen ook niet zo maar stuk.
gwnbmw zegt
@dutchdriftking: een camera, scherm, live feed op die schermen etc zou veels te zwaar zijn vergeleken met een stukje carbon fiber met een reflecterend stickertje erin.
vaakbenjetebang zegt
@dutchdriftking: en los van het gewicht: waar zou je die schermpjes moeten plaatsen dan? Het is niet zo dat je een flink interieur hebt of zo…
erwingrunn zegt
Het is even wennen, maar altijd tig keer beter dan de Indycars met dat vreemde ruitje.
P.s. hadden ze niet even mooie glimmende slicks onder kunnen doen.
sonnybonds zegt
Dat hebben ze express gedaan om de render er realistisch uit te laten zien.
bernoulli zegt
Honda in 2022?
Edge zegt
Ja. Alle teams (minus Ferrari, die om de een of andere reden nog niet meedoen) hebben renders gepresenteerd waarbij de huidige kleurstelling en huidige sponsoren op de 2022 conceptwagen geplakt zijn. Dus Honda staat nog steeds op de achtervleugel van Red Bull, en de Mercedes-interpretatie is nog steeds zwart in plaats van zilver.
ingloriousleon zegt
Verstappen 2e rijder volgend jaar? (Geel ‘T’ stuk bovenop)
quincy zegt
Wat opvalt (alhoewel het maar een impressie is) is dat er nog groot Honda op de achtervleugel staat voor een 2022 auto. Die zou er dan niet meer zijn als het goed is. Daarnaast een gele T-cam, terwijl het volgens het nummer Max zijn auto is.
De auto kan ik wel aan wennen denk ik. Maar die dichte velgen vind ik echt geen porum. Dat vond ik toen ze dat eerder deden al niet en dat vind ik nog steeds dus ;-)
w0o0dy zegt
Oke één ding weten we dus.nu al zeker. Die auto gaat niet lijken op wat we nu zien. Gewoon livery over het FIA 1:1 model geplakt.
marcus1963 zegt
Ik zou voor nummer 1 kiezen.
Edge zegt
Tja, gevalletje wat wil je? Voor je ego is het natuurlijk hartstikke lekker als je dat illustere nummer #1, het teken van de kampioen op je auto hebt staan. Maar voor een Verstappen die een aardig merk heeft opgebouwd rondom zijn startnummer #33, is het commercieel wellicht interessanter om aan die #33 vast te blijven houden als hij kampioen zou worden. Voor beide keuzes valt wel wat te zeggen.
Bernadette zegt
#Overhang. 😊
w0o0dy zegt
Een flink naar de FIA site met daar van alle teams behalve Ferrari de livery op de FIA auto.
https://www.formula1.com/en/latest/article.must-see-check-out-the-teams-2021-liveries-on-the-2022-f1-car-they-look.5Wff5hD3BtzHNWbbArPVcv.html
JanJansen zegt
Toch Honda motoren? Dat zou mooi zijn in het nieuwe seizoen.
ericd zegt
Jemig de pemig, wat loopt Max momenteel op Silverstone te domineren! Maken we straks mee dat na de verloren EK finale ook een overwinning in de Britse GP niet naar Engeland gaat?
The Alpina fan boy zegt
@ericd: Niet dus, pole voor LH
HZW zegt
Ja, een lekker gat naar de nummers 2 en 3.
Volgend jaar zal de Honda motor gewoon een Red Bull genaamde motor zijn.
Of Honda moet van gedachten veranderen als Max wereld kampioen wordt.
fapfap zegt
Misschien rijdt Max volgend jaar voor een ander team…