Deze opgefokte 5-cilinder komt wel heel dicht in de buurt van de ur-Quattro.
De standaard TT-RS krijgt 340 pk mee uit Ingolstadt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar de techneuten van ABT schroeven het vermogen even een stukje verder omhoog; namelijk tot 420 pk (309 kW). Een vermogenswinst van 80 pk die met behaalt wordt met slechts een paar updates. Er is namelijk een andere chip in de e.c.u. geplaatst, en een grotere intercooler moet er voor zorgen dat de ingeademde lucht nog koeler blijft.
Het mooiste aan deze ABT-Audi is te vinden aan de buitenzijde. Daar is namelijk alles -op een paar nieuwe lichtmetaals na- origineel gebleven. De prijs van deze opleukset is niet bekend. Wel weten we dat de quattro-aangedreven cabrio in deze setting de 100 km/h bereikt in 4,3 seconden, dat is 0,3 sneller dan de originele TT-RS.
Headhunterz zegt
doe maar ZONDER die lelijke velgen en MET die upgrade! ;)
christiaan zegt
droom auto! wat is de prijs?
TT RS zegt
@christiaan:
Gewoon ff kijken op de website van ABT: 3.800 E voor de motorupgrade. Velgen moet je echt niet doen, kosten 700 E per stuk.
marijn zegt
lekker hoor!!
TodayTomorrow zegt
woow wat een wagen!
ben verliefd;)
de gewone rs was al geweldig maar deze..
liljeezy zegt
sexy
Tinus zegt
Vermogen + 1
Wanstaltige velgen met donkere en lichte ‘spaak’ -1
Glimmende-disco-rolbeugels -1
AutoStyle koplampen -1
Spoiler -1 (deze verneukt hier meer dan alleen de luchtweerstand..) Jaja op de ‘gewone’ RS ook
Headhunterz zegt
@ Todaytommorow
waarom? omdat ie 80 pk meer heeft? aan het uiterlijk is niks gedaan hoor
slappehap zegt
[muggenziftermode]…, dat is 0,4 sec sneller dan de originele TT-RS cabrio.[/muggenziftermode]
Sjaak zegt
Tinus, je hebt gewoon geen stijl.
vergelijkingsmongool zegt
Zou Abt eindelijk eens doorhebben dat al die kermisbumpers er niet uit zien? Velgen mogen ze imo ook houden. S8 velgen zijn schitterend onder een TT!
Laue zegt
-led’s, -Spoilert, -Knippers in spiegels +coupe dak = super mooie bak :)
Timmie zegt
Typisch voor tuners: de creaties moeten opvallen, en dat betekent ALTIJD andere velgen. Toch goed dat de rest van het uiterlijk quasi ongemoeid gelaten is.
rotorhead zegt
BMW X1 is er niets bij.
bozewolf zegt
Dicht bij de Ur Quattro?
Ehm, nee? Totaal niet enzo?
TT is en blijft een kappersauto.
Fokko zegt
@ Sjaak, ik vind dat tinus juist wel blijk geeft van smaak met zijn post…
smaken verschillen… een standaard TT is mooi. maar een RS in het wit ziet er wat mij betreft ordinair uit ipv elegant (zoals bv een S5 wel stijlvol & dik tegelijk is)
Tiger zegt
Die upgrade sowieso doen maar de buitenkant weet ik niet. Die velgen bestaan bij abt ook al 30 jaar ofzo.. Bij de R8 gebruiken ze die ook.
Treff zegt
die upgrade klinkt goed :D zou hem wel willen hebben!
TT RS zegt
Gewoon ff website van ABT raadplegen:
– Motorupgrade vragen ze 3.800 E voor
– velgen: zijn lelijk, gewoon niet doen
van 340 naar 420 pk is echt serieus!
RobTWo zegt
Veel meer premium dan een X1 in ieder geval….
Jochempie zegt
420 pk is lekker, meer dan een Ferrari 360 Modena, maar ik wil weten of hij daarmee 300 haalt. Dat doet een AC Schnitzer ACS1 (een BMW 135i met chip naar minimaal 360 pk) namelijk wel.
oniwo zegt
@ Tinus
Jouw commentaar -2
Jochempie zegt
@Tinus: de spoiler verneukt de stroomlijn, de luchtweerstand doet hij dan juist weer goed.
BmwMPower zegt
ABT kan er nog steeds niks van.
Zelfde velgen, allemaal lelijk.
Liever gewoon een RS-Coupé.
En ze moeten fatsoenlijke foto’s leren maken.
Headhunterz zegt
@ BmwPower
heeft Bmw er eigenlijk ooit wat van gesnapt dan? en dan heb ik het niet eens over Hamann :?
GuidoBmw zegt
Pff, 3800,- voor deze 80 extra pk’s. Ik vind het persoonlijk de moeite niet waard. En houdt die haldex dat wel? :P
Tinus zegt
@ Oniwo
Jouw commentaar +2 haha
Chief_S5 zegt
“Deze opgefokte 5-cilinder komt wel heel dicht in de buurt van de ur-Quattro.”
Nee, niet met 420pk. Die zin moet je pas neerzetten als ze komen met 600pk+, en een superdikke bodykit die em goed staat. ;)
Desalniettemin een leuke upgrade van ABT! :)
Jochempie zegt
“Pff, 3800,- voor deze 80 extra pk’s.”
Wees maar niet bang, de upgrade is niet enkel een chipje. ABT gaat redelijk rigoreus aan de gang en zorgt voor een écht getunede auto.
Knokkespotter zegt
Uber is hij wel , maar check die velgen ..:roll:
Tommy2 zegt
Een X1 wordt compleet zoekgereden door dit monster iig!
Verder is 420 pk best netjes voor een vijfpittertje, tot nu toe steken tuners er alleen een chippie in en passen ze de software aan, als ze nou het hele blok aanpakken zit je wel over de 500 pk! :D (wel duur ikke denken)
MH zegt
Audi TT-RS +1.
Auto al gespot in Spijkenisse, hoe kan ik foto uploaden in reactie?
Freewarefreak zegt
Wow… :shock: …ik vond de TT-RS al helemaal geweldig, maar met dit vermogen is het inderdaad een über beest geworden. Ik vind die 5 cilinder roffel wel zo vet. Alleen andere wielen er onder, voor de rest super!
Cantago zegt
Wat een sjonniebak is het zo zeg, die velgen doen echt afbreuk aan die auto, zonde…
Windhoos zegt
Behalve het feit dat het beiden 5 cylinders zijn zie ik geen overeenkomst met de Ur-Quattro, want de Ur-Quattro heeft veel minder luxe, veel minder PK’s (tenzij men de sport quattro bedoeld) en verbrede wielkasten zoals op de Lancia Delta en de BMW E30 M3……
sewwes zegt
mooie bak vooral in het zwart