Op de persplaatjes zag ‘ie er al tof uit, maar in het vlees is het helemaal een bruut apparaat.
Qua looks is het net een A5 DTM, maar dan iets kleiner. De RS3 LMS heeft weliswaar minder pk’s dan de straat-RS3, maar die laatste rem je er bij de eerste de beste bocht zo uit. RS3-eigenaren vonden dat ’the hard way’ uit.
De LMS zal wat dat betreft een stukje beter moeten werken, want hij moet het opnemen tegen een plethora aan andere snelle C-segmenter in de TCR International Series. Ondere andere concerngenoten Volkswagen en Seat verschijnen aan de start in de kampioenschap. Om aan het reglement te voldoen, moest de 400 pk sterke vijfpitter helaas plaats maken voor een vierpits TSI met 330 pk. Verwacht dus geen vijfcilinder gebulder naast de kant van de baan als je een race bezoekt. Nou ja, tenzij iemand een RS3/TT-RS naast je zet op de parkeerplaats natuurlijk…
sjaakjwt zegt
Mogen jullie maar beperkt van de VAG-stand af?
hansiehansie zegt
Curieus dat-ie een 4-cylinder heeft…
jmeverts zegt
Hoe zouden deze remmen het uithouden?
Dutchdriftking zegt
Zit nog een verassend compleet interieur in. Blijft dat zo?
Fruitcake zegt
@dutchdriftking: moet van de reglementen ;)
Janalleman zegt
Wat een lelijk klein uitlaatje
pinut187 zegt
Dik apparaat, slechte foto’s..