De bescheiden SUV krijgt een motor waarmee de standaardsprint behoorlijk rap achter de rug is.
In 6,5 tellen is het namelijk alweer gebeurd en dat allemaal dankzij de 2.0 TFSI met 190 pk en 320 Nm. Bovendien krijgt deze Q2 standaard quattro, bedraagt de topsnelheid 228 km/u en komt het gemiddelde verbruik uit op een acceptabele 1 op 16,4. Wie dat in de praktijk haalt mag ons mailen.
Schakelen hoeft mag in deze versie niet, want je zit standaard vast aan een S-Tronic ‘bak met zeven verzetten. Zoals gezegd is quattro standaard en dat geldt binnen de Q2-range verder alleen voor de 2.0 TDI met 190 pk. De prijs van de 2.0 TFSI is vastgesteld op 45.795 euro en hij staat al bij de dealer.
HZW zegt
Waardeloos dat je als geen keus meer hebt in welke versnellingsbak je wilt hebben.
Al die automaten sh#t mogen ze van mijn houden, ik wil alleen maar een handbak.
kennone zegt
@HZW: Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je in dit lelijke hok wilt rijden. Dus het missen van een roerpook in dit model is dan weer wat minder erg toch?
HZW zegt
@kennone: dat is een ander verhaal, maar feit is dat je als klant steed minder de keus krijgt met betrekking tot versnellingsbakken.
Ook als ik in een file sta maakt het mijn niet uit een handbak te hebben, Hij kruipt mooi met de file mee stationair in zijn één, een kwestie van goed met een koppeling om te kunnen gaan.
porker zegt
@HZW: zeker van voor 1980? Kom op man file rijden doe je tegenwoordig met een dsg achtingen en automatische cruise controle met radar en lane assist. Lekker Netflix op en rijden maar. Of youporn natuurlijk, why not, handjes zijn vrij.
dawwg zegt
@porker: En jij bent zeker zo’n millennial die de weg niet kan vinden zonder Google Maps en zonder z’n mobieltjes radeloos verloren is omdat ie z’n veters nog niet kan strikken zonder hulp van Internet ….
henk_he zegt
@porker: haha, the troll is strong in this one ??
Rudy zegt
@hzw: een automaat is top in een daily driver, vooral als je veel file rijd. In je 2e fun auto prefereer ik ook een (goeie) handbak.
In de moderne supercars is er overigens wat te zeggen voor een automaat; vermogens zijn zo hoog dat foutjes met een handbak flink afgestraft worden.
ardonjr zegt
@rudy: Zo heb ik het ook gedaan inderdaad. In mijn leasehok gewoon een automaat dat is wel zo fijn in de dagelijks file-sleur. Maar in het weekend heb ik gewoon een auto met handbak tot mijn beschikking. Kan ik daarmee mijn fun beleven.. dat lukt toch niet met het leasegeval.
Rudy zegt
@ardonjr: F30 320iA hier (eigen auto, geen leasehok dus!) wat gewoon een perfecte dailydrive is. Zeker met een chip naar 328i vermogen :). Als weekend speelgoed gebruik ik mijn vader zijn R8 4.2 met handbak zoals het hoort.
ardonjr zegt
@rudy: Tja, je hebt altijd baas boven baas zullen we maar zeggen. :/
Onehp zegt
@rudy: dus eigenlijk hebben soepercars *teveel* vermogen voor de gemiddelde koper :oops:
Rudy zegt
@onehp: ach wat is teveel. Namate je met meer auto’s rijd zul je merken dat meer vermogen de fun factor niet altijd verhoogd. Heb niet gereden met de allerlaatste supercars, maar een Murcialago of 599GTB is super tof om ooit mee gereden te hebben, maar je hebt met b.v. een Honda S2000 misschien wel net zoveel fun zonder dat je overal 100km te hard rij.
R8 (4.2, volgens youtube comments echt super traag!) zoals mijn vader (bijna 7 jaar) heeft gaat meer dan hard zat. Volgende week gaan we de Stelvio onveilig maken :).
Niet dat ik issues zou hebben met de nieuwe R8 5.2 overigens ;).
Rudy zegt
@onehp: iets te snel geplaatst; ik denk dat de meeste supercars voor de huidige kopers inderdaad (te) veel vermogen hebben.
racerx zegt
@HZW: Heerlijk man, automaatje! Zeker wanneer die gekoppeld is aan 6+ cilinders. Voor de fun pak ik de motor wel.
vonklausenburg zegt
@HZW: Stoefe jongen. Tot je meer dan 500 kilometer op structurele basis gaat rijden, je regelmatig in de file staat en je een auto onder je kont wil waarmee je comfort hebt in plaats van de eindeloze gerammel in een bak met tennisballen.
Als het gaat om een leuke, kleine sportwagen om mee door de bergen te rijden: ja, een handbak. En zelfs daarover kun je nog zeggen dat een automaat met dubbele koppeling misschien zelfs handiger is…
viezefreddyw zegt
@vonklausenburg: Heeft alles te maken met hoeveel kilometers je rijdt per dag en op jaarbasis. Ik, me is liefhebber van automaat. Maar ook van diesel. Veel koppel onder de rechtervoet en er is niets lekkerder dan dat op de autobahn. Diesel, ook wel satansap genoemd door velen hierzo.
mulsanne zegt
Weet niet wat het is , maar de laatste jaren vindt ik geen enkele audi mooi
Alles lijkt op elkaar , overigens hebben alle Duitse merken het .
Zo jammer , waar zijn de merken gebleven die echt onderscheidt maakte
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@mulsanne: de merken die echt onderscheidend waren zijn dood! Saab, Rover, Lancia… Het probleem is dat 90% van de kopers helemaal geen onderscheidende auto wil. Alleen wij autoliefhebbers, maar daar kan de pijp niet van roken…
730ld zegt
Een topmodel? Leg er dan een 5 of 6 cilinder in….
gregorius zegt
@730ld: het is nog erger. Er ligt een versie van een blok in, dat ook geleverd wordt met 120 pk meer; in een model van hetzelfde merk dat ongeveer hetzelfde weegt!
kareljansen zegt
@gregorius: niet helemaal.. dit is het miller-cycle blok
viezefreddyw zegt
Een ‘bescheiden SUV’ die zo klein is als wat met achterlichten van een Polo. Veel plezier ermee.
karhengst zegt
@viezefreddyw: SUV lijkt me tevens wat overdreven. Dit is toch gewoon een Cross Polo met vier ringen en een veel te hoge prijs?
silenro zegt
Ik zal ongetwijfeld afgeschoten worden na deze comment; maar ik vind het best een knappe kar om te zien.. Hebben ze deze uitvoering ook met een knappe diesel?
viezefreddyw zegt
@silenro: *Click clack pow, silenro down!*
Onehp zegt
@silenro: vind ik stiekem ook. Suv vind ik doorgaans lompe tegenstrijdige dingen, deze is best geinig en toch strak. Maar wel veel geld..
87sandyd zegt
@silenro: Je bent niet de enige hoor. Ik vind het ook een leuk ding. Maar goed, het is een Audi, dus dat roept bij voorbaat al haat op bij mensen.
SimonMc zegt
@silenro: Doe de blinddoek alvast maar aan, het vuurpeleton is onderweg !
kareljansen zegt
@silenro: leuk! Hier wellicht over 2 jaar ook een serieuze opvolger voor de auto van mevrouw Jansen
henk_he zegt
@silenro: idd, kek bakkie. Maar wel met een zwarte C-stijl. In het wit op een anders gekleurde auto is het net alsof er een noodruitje in zit.
rikus zegt
Oplichterij!!
Hij staat helemaal niet bij de dealer.
De dealer heeft nog steeds die oude Ford Escort.
480turbo zegt
Zo’n rare auto. De achterkant (die hier niet op de foto staat) lijkt met die kleine lampjes wel op een hoge Polo ofzo. In ieder geval geen audi. Misschien was t eerst de bedoeling m onder de tiguan te plaatsen ofzo. Lelijjk hok en ook nog geen handbak.
Gulli zegt
Tijd voor een RSQ2 met de welbekende 400pk 5-cilinder.
fanboy zegt
@gulli: Je kan hem zo hard laten gaan als je wil, het zal er echter nooit sportief uit gaan zien.
Gulli zegt
@fanboy: Eensch, zoals met elke SUV/crossover ?
Dutchdriftking zegt
Wat dikke wielen wel niet kunnen doen met een auto….
carlover66 zegt
Je kunt er veel van vinden, maar als je dit naast een Cactus zet, weet ik wel welke ik mooier vind. Heb hem twee keer zien rijden in spaaruitvoering, wat je niemand gunt overigens. Een keer gezien in S-line trim en dat was toch wel heel behoorlijk. Voor deze prijzen verder een niche product. En veel te klein.
allesmetturbo zegt
Echt een gedrocht dit karretje. De 2.0, heel leuk, maar wat weegt dit?
4wheels zegt
Ik vind doe achterkant ook spuuglelijk, helemaal als die dynamische knippers in beweging komen
hotze zegt
@4wheels: indeed; de voorkant en “en profil” zijn best te happen zo niet fraai, maar voor de polo-lichten hadden ze wel wat anders mogen bedenken. Op de A1 is het ook al zo’n misser met gekrompen achterlichten van de Q5.
Als handbak-fan betreur ik het uiteraard dat deze niet beschikbaar is.
gezondverstand zegt
Deze Q2 behoort samen met de A1 tot de lelijkste OOOO.
Gevolgd door de rest van de Q’s.