Misschien heeft ‘ie aan de AICAR gezeten?
Voor degenen die het niet meer weten, aicar was enkele jaren geleden in het nieuws omdat het dé nieuwe doping voor de Spandex-brigade zou zijn. Misschien dat Audi zich door de naam van dit middel heeft laten inspireren voor de naam van de Aicon, want het ding is uitgegroeid tot een slagschip van epische proporties.
Niet minder dan 5,44 meter lang, 2,10 meter breed en 1,50 meter hoog meet de Aicon. Dat is dus flink langer dan een nieuwe A8L en breder dan een Lamborghini Aventador. De wielbasis van de Aicon meet maar liefst 3,47 meter.
De elektrische Aicon is zo next level dat ‘ie ook ‘Level 5’ autonoom kan rijden. Ook in dat opzicht zou je de gigant dus kunnen zien als de grote broer van de Elaine, die niet verder komt dan Level 4. Maar ja, het blijft een auto die elektrisch en autonoom is, dus wij benzinehoofden moeten hem niet, toch?
cpp1 zegt
..zijn die velgen nou aan de kleine kant of lijkt dat maar zo…. …
lekkerlinksrijden zegt
@cpp1: jazeker, 30 inch vult de kasten beter
thomasthomas zegt
Wel makkelijk zo’n level 5. Kan ik de auto er zelf op uitsturen voor wat chiptuning en nieuwe velgen.
otograaf zegt
Wat een lelijk, inspiratieloos ontwerp. En lijkt me niet heel praktisch met parkeren, je hebt alleen al om de portieren te openen twee parkeervakken nodig. Audi, is natuurlijk nog een conceptcar, maar dat kan beter!
torsen zegt
Spreek je het nou uit als ‘A-Icon’ met een knipoog naar de normale modellenreeks en een verwijzing naar A.I. vanwege het zelfrijdende truukje wat het ding moet kunnen.
Of ‘Aaikon’ zoals in de zin ‘wat een aaikel heeft dit ding ontworpen zeg’.
Niet helemaal waar. Achterkant met het logo als geïntegreerde verlichting ziet er wel leuk uit.
autodrop zegt
A7 meets Clio? Vind em best gaaf.