Van het wachten kregen we onderhand een baard, maar die mag eraf.
Heel verrassend zijn de kiekjes van de uiteindelijke A110 niet. Toch is het goed om te zien dat de conceptcar in grote lijnen overeenkomt met het productiemodel. Over die conceptcar gesproken: we hebben het over de Alpine Vision die een jaar geleden werd gepresenteerd.
Veel info geeft Alpine helaas niet. De auto staat op een volledig aluminium platform en ook de body werd uit dit materiaal vervaardigd om het gewicht laag en het fungehalte hoog te houden. De naam verwijst natuurlijk naar de oude A110 al zette Alpine de wereld op het verkeerde been door eerder nog de naam “A120” naar buiten te brengen.
Meer specs hebben we over een weekje, als de beurs in Genève in alle hevigheid losbarst.
escher93 zegt
In één woord: geweldig. Van dit soort resurrecties van ter ziele gegane merken word je toch gewoon vrolijk? Top dat Renault het aandurft!
fiestacruizer zegt
Een beetje aziatisch frontje door die ronde lampen combinatie. Het doet mij in eerste instantie denken aan een goedkope crappy hyundai coupe uit de jaren ’90.
http://www.moibbk.com/images/hyundai-tiburon-8.jpg
JamesBond007 zegt
@fiestacruizer: heb ik echt totaal niet
pier zegt
@fiestacruizer: de dubbele koplampen zijn in mijn ogen dan ook de enige gelijkenis…
baardmijt zegt
@fiestacruizer: Die overeenkomst zie ik gelukkig niet zo sterk. Maar bedankt voor het terug in herinnering brengen van dit bewust verdrongen wangedrocht…
rufctr01 zegt
@fiestacruizer: doet mij eerder aan een CRX Del Sol denken.
baklava zegt
@fiestacruizer: Eerder een Daihatsu Copen
pesu zegt
@fiestacruizer: Je heb wel door dat dit van de A110 afkomstig is?
berlinetta zegt
Lekker guitig karretje! Ben benieuwd naar de specs en eerste rijtesten.
viezefreddyw zegt
Wat een leuk ding, echt! Lekker klein compact autootje die vast en zeker leuk is om te rijden. Ik ga dit ding zeker even van dichtbij bekijken in Genève.
ghost zegt
Ben benieuwd naar de prijs. Het is een gave wagen maar indien de prijs te hoog is, zal het net als een 4C een zeldzame verschijning worden.
thearchitect zegt
@ghost: Ik baseer het nergens op, maar ik gok dat het tussen de 60k en 70k gaat liggen.
87sandyd zegt
@thearchitect: volgens autovisie gaat de auto tussen de 55 en 60 exclusief kosten en krijgt de auto een 1.8 turbo met 250 tot 300 pk.
De prijs zal dus op het niveau van de 718 en de 4C liggen.
pier zegt
Geweldige auto lijkt me! Gaaf dat ze hem maken.
mrrallycross zegt
Leuk autotje, nu nog een leuke prijs
kaspertje zegt
Waar lijkt hij op? Ja, hierop: http://roa.h-cdn.co/assets/cm/14/47/1024×576/546b3c6ee2b82_-_dinalpin1-lg.jpg
boomhauwer zegt
@kaspertje: op access denied?
karhengst zegt
@boomhauwer: Nog even doorsparen dus?
schaap zegt
Ziet er goed uit! Ben vooral benieuwd naar de prijs en de motor die er in ligt.
desjonnies zegt
Krijg er zo’n konings-lied gevoel bij ……de dag die je wist dat zou komen met Alpine Renault en zijn nieuwe zonen, al zullen de anti francofielen dit karretje weghonen, omdat het is één of andere clonen van een wagen die heel wat heeft weten te vertonen met Ragnotti en Andruet en alle andere Renault Sport zonen.
Nu maar hopen dat deze Alpine er mag komen en dat’ie betaalbaar wordt, voor de gewonen, want anders bouwen ze hem voor spek en bonen.
viezefreddyw zegt
@desjonnies: Ijzersterk!
paganizonda760nc zegt
@desjonnies: Merde, wat mooi..
87sandyd zegt
@desjonnies: desjonnies, nieuwe Nederlandse rapper. Hitje maken met Roya2Faces lijkt mij wel wat ;)
50mchljn zegt
Mooi hoor
mashell zegt
In een tijd waarin 3 deurs modellen, betaalbare coupes en dergelijke met uitsterven bedreigd zijn past hier alleen maar: fantastisch, geweldig, enorme dank aan Renault!
escort77 zegt
Leuk en toch ook meteen herkenbaar als Alpine.
Hopelijk wordt het net zo’n succes als de Audi TT (in de zin van conceptcar die het bijna 1-op-1 tot verkooptopper schopt) en gaat ie niet de GT86/BRZ achterna (leuk model, maar niemand koopt ‘m)
stephane8200 zegt
@escort77: goeie vergelijking. De RC-Z is helaas ook zo’n auto. Heb daar een paar jaar geleden ook nog naar gekeken en ik vond het een fijne auto. Net zoals deze Alpine lijkt te worden.
dare2think zegt
Als dit betaalbaar wordt is het echt geweldig. Met een goed blok (weinig turbolag etc) is dit dan een heel anti-2017 auto en dat is alleen maar toe te juichen. De softroader/crossover maffia heeft al te veel marktaandeel.
Dutchdriftking zegt
Komt er ook een remake van de A610?
kle500 zegt
@dutchdriftking: Dat zijn de vragen die gesteld dienen te worden! ‘Willen wij meer of mider Alpina? Meer, Meer, meer!’
kle500 zegt
@kle500: Alpine.. uiteraard.
tjorque zegt
@kle500: met meer alpina op mijn oprit, zou ik ook niet ongelukkig zijn hoor, maar alpine in een vers jasje, zet maar neer!
StijnB zegt
Mooi! Alleen de spiegels mochten een formaatje kleiner…
JanJansen zegt
Een Franse Elise/4C, geweldig! Hier kijk ik naar uit.
Al iets meer bekend over de motorisering? handbak? Gewicht?
erwh zegt
@JanJansen: ik hoop meer Elise dan 4C, die laatste is helaas alleen leuk op papier en ook nou niet bepaald een Italiaanse schone.
JanJansen zegt
@erwh: hoop het ook, en dat ie ook zo lang in productie mag blijven, zo lekker rijdt en betaalbaar is.
Gelukkig weten ze bij Renault tegenwoordig wel hoe ze een auto moeten laten sturen.
mgmgb zegt
Zo, die ziet er een partij geslaagd uit! Goed herkenbaar als Alpine, heel onderscheidend ontwerp. Nu nog eens meemaken of het ook een goede auto gaat zijn.
gokartmozart zegt
Bouw dit op een mx5 platform en je hebt een geweldige auto
rufctr01 zegt
@gokartmozart: Want? Als er 1 merk is die een auto met fenomenale wegligging op de weg kan zetten is het Renault wel.
De Megane RS maakt gehakt van een RS4 op de Ring, ik weet niet of nu nog zo is maar de Megane Rs is heel lang recordhouder geweest vwb de snelste voorwielaangedreven auto op de Ring.
JanJansen zegt
@gokartmozart: waarom? Een MX5 heeft de motor voorin liggen.
thomasthomas zegt
Ik zou nog wel een Alpine radio/cd en Michelin Alpin winterbanden monteren. En ooch doe eens gek misschien Alpina velgen en een fietsendrager voor een Alpina kinderfiets.
Edge zegt
Ik ben erg benieuwd naar hoe ‘ie rijdt. Als het allemaal een beetje degelijk in elkaar steekt zou dit zomaar een sterke concurrent voor de 718 Boxster en 4C kunnen zijn.
jack_abarth zegt
Als ze er een knaller van willen maken dan mag het gewoon niet meer kosten dan € 30.000 inclusief belastingen net zoals destijds de Peugeot 206cc ongeveer kostte. Het moet leuk zijn als tweede auto, en niet te duur. Alleen dan zullen er veel van komen. Zo niet, dan is het gewoon weer gedoemd om te mislukken.
kniesoor zegt
@jack_abarth:
Deze auto is helemaal niet bedoeld als verkoopknaller. Dit is een auto uit het duurdere segment, waar flink marge op (moet) zit(ten) voor Renault, geen auto voor ‘het gemene volk’.
jack_abarth zegt
@amghans:
Waar haal jij die info vandaan dan? Ik heb ze namelijk nog niet gehoord over gelimiteerde oplage, of dat ze het “exclusief” willen houden.
kniesoor zegt
@jack_abarth:
Is vanzelfsprekend. Een autootje van het formaat van deze Alpine vrijwel geheel uit aluminium optrekken maakt ‘m verhoudingsgewijs duur en daarmee dus ongeschikt als verkoopknaller. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Rob zegt
@jack_abarth:
30 duizend euro, inclusief belastingen? Meen je dit? Als ze hem onder de 60 duizend euro krijgen, zal mij dat heel erg meevallen.
jack_abarth zegt
@rob:
Dat weet ik, maar zoals ik al omschreef als ze er een verkooptopper van willen maken gaan ze het niet halen met bedragen richting de 60k. Dan wordt het een speeltje met een lage oplage.
rufctr01 zegt
Als je de ronde lampen er uit zou halen dan zou je denken dat het een Porsche ontwerp is.
gwnbmw zegt
mag ik deze uitroepen tot lelijkste auto van dit decennia?
kniesoor zegt
@gwnbmw: Jij wel :-)
Alfarobert zegt
Nederlandse ontwerper aan het stuur doet het blijkbaar goed bij Renault en Alpine
henkp1 zegt
Ongetwijfeld een erg goede auto! Prachtig ontwerp, uitstekend weggedrag en prestaties, degelijk en betrouwbaar (zoals alle Renaults sinds 2006).
Nu al meer dan 1.955 stuks van verkocht zonder dat al die kopers de productieversie nog maar hadden gezien, laat staan er mee hadden gereden!
Prijs in Frankrijk: € 55.000 – € 60.000
Gewicht: circa 1.000kg
0-100 km/h in 4,5 sec
Enige dat ik jammer vind, is dat men haar A110 noemt. Liever had ik bijvoorbeeld A210 gehad (ook al is er ooit eerder een race-Alpine met die naam geweest); er is (was) toch maar één échte A110!
Maar goed, kan ik overheen komen.
Ik gok op een hoogtoerige 1.8 turbomotor.
Verkrijgbaar in verschillende versies/vetmogen.
dare2think zegt
@henkp1: Zeker niet autocar gelezen? @MauritsH ;)
henkp1 zegt
@dare2think: nu wel, staat precies hetzelfde als ik schreef. Plus dat de stoelen slechts 13,1 kg per stuk wegen, helft van een courante stoel en dat de auto van aluminium is gebouwd.
dare2think zegt
@henkp1: En dan lees je het autoblog artikel. Valt wel weer een beetje tegen. Maarja, dat is misschien makkelijk praten vanaf de zijlijn ;)
henkp1 zegt
Meer gegevens en spec’s tijdens de persconferentie over één week om 13:15h.
https://group.renault.com/actualites/blog-renault/alpine-a110-comme-lettres-de-noblesse/
harrie zegt
Te geforceerd het oude ontwerp in een nieuw jasje willen steken, retro gone wrong.
Doet me denken aan een Heynsdyk Roadster of Nissan Figaro.
vopo zegt
Wat ontzettend mooi
newguy92 zegt
Geweldig nieuws, na dat van de 3310 ?
tttijn zegt
Voorkant lijkt op een tor of een lieveheersbeestje met die gekke koplampen. Zijkant en achterkant vind ik wel erg mooi.
michaelcorleone zegt
Prachtige heerlijke auto, een v/d weinige auto’s die mij hebberig maakt. Ben benieuwd hoe die rijdt en hopen dat deze goed gaat verkopen.
_Eend_ zegt
Ik ga alvast sparen..
Deze auto maakt mij blij, de originele A110 is wel mijn favoriete Renault, met de Clio Williams en de 5 Turbo op de tweede en derde plaats.
e1000bmw zegt
*Haalt Alpine-petje van zolder*