Klikken en kiezen maar!
Nederlandse Alfisti zullen nog effe geduld moeten uitoefenen, maar op de Italiaanse Alfa-site kun je vanaf nu losgaan met een heuse configurator voor de Alfa Romeo Stelvio. Gisteren meldden we al de prijzen en andere belangrijke info over de Italiaanse SUV, vandaag kun je zelf aan de slag met de configurator: we zijn nu al benieuwd naar het goede Stelvio-nieuws van morgen.
Autoblog zou Autoblog niet zijn als we niet even zelf aan de slag gingen met de configurator. Ondergetekende koos voor vrij ingetogen Grigio Vesuvio, gecombineerd met een setje 19 inch sportvelgen die het geheel net wat smeuïger maken. Zelf losgaan kan HIER. De Stelvio Quadrifoglio staat daar trouwens nog niet.
Dank aan Karim voor het tippen!
Boomer zegt
Zit er ook een anwb noodknop op. Lijkt me handig bij alfa
sudsprint zegt
@airc: Nee zit er niet standaard op. Is een optie. Wel zit er bij de qv standaard een hotline naar de brandweer ingebouwd vanwege het ferrari blokje.
snorrie zegt
@sudsprint: Q.
viezefreddyw zegt
@airc: Een aantal comments van jou vielen mij op. Over VAG bashen in 3, 2, 1 onder een Renault-topic. Maar je doet er zelf vrolijk aan mee maar dan over Italiaanse merken.. Hyundai vond je ook al zo iets raars, soort van SOA..
fiestacruizer zegt
@viezefreddyw: In dat laatste kan ik mij wel vinden eigenlijk.
roberto zegt
@viezefreddyw: Vergeet de JetCars opmerkingen niet..
Boomer zegt
@roberto: Ik heb echt 0 jet-cars opmerkingen.
Ben overigens wel schuldig aan het bashen van italianen valt me op inderdaad. Al moet ik zeggen dat ik niet specifiek iets het tegen italianen als wel tegen alfa en ferrari. Voornamelijk de pretentieuze houdiing van deze merken staat me tegen… zeker omdat het onterrecht is.
desjonnies zegt
@airc:
Fijn en houden zo.
Dit is een bijzonder liberale site, waar ook niet-liefhebbers en mensen met vooroordelen zoals jij hun zegje mogen doen.
karaya zegt
@airc:
Die pretenties zijn ook ergens op gebaseerd.
Deze merken roepen niet voor niets zoveel weerstand op.
De VAG boys lijken dan net op een roedeltje oude wijven die een mooie vrouw voorbij zien paraderen.
dennisishier zegt
@airc: ja, maar die is meestal kapot
boomhauwer zegt
@airc: aantal VAG bakken waarmee ik in panne heb gestaan: 2. Aantal Alfa waarmee ik in panne heb gestaan: 0. En ja, heb de Alfas langer gehad dan die kut seat en VW.
Boomer zegt
@boomhauwer: Mag je zulke woorden wel bezigen van je moeder?
scottishcarspotter2000 zegt
Hmm. Niet heel veel opties, zeker voor de first edition. Maar een velg, het interieur allemaal zwart… Jammer
fiestacruizer zegt
@scottishcarspotter2000: Wat er niet opzit.. kan ook niet stuk!
super zegt
@scottishcarspotter2000:
niet heel veel opties omdat vrijwel alle dingen die je wilt al “di serie” zijn. (zoals het hoort)
Altijd zo’n bullshit dat bij bijvoorbeeld bmw een extra opbergnetje achter de voorstoel een optie is. Het verkopers argument dat dit de klanten dit “keuzevrijheid” geeft is ook zo’n onzin; waarom zit in de vs en azie er dan standaard wel alles op?
lekkaah zegt
@super: Europeanen zijn zo’n beetje de makkelijkste consument..
wijsneus zegt
@super: Mijn theorie die ik nu in de koffiepauze ter olekke verzin, is dat auto’s in de VS ui voorraad geleverd worden. Simpelweg valt er dan veel minder te kiezen. Individualiseren kan (op verzoek) wel, maar kost meer. In europa is het traditie om je auto zelf samen te stellen. Uit voorraad leveren bestaat hier niet. Als alternatief kan je auto uitkiezen op een occaisonsite met minder dan 100 km op de teller.
super zegt
@wijsneus:
ik ken de verschillen tussen leveren uit voorraad/op bestelling in de vs niet helemaal, maar volgens mij is het in de vs ook vaak zo dat je in de vs bijvoorbeeld een ford ook op bestelling koopt.
Het is me wel opgevallen dat de standaarduitrusting van europese fabrikanten een stuk beter is geworden sinds de opkomst van de japanse fabrikanten die hun wagens standaard al vrij compleet leveren. Dingen als elektrische ramen, airconditioning etc. waren in de vs/azie al veel langer standaard dan in europa. Ik vermoed dat je in europa nu nog steeds extra had moeten betalen voor elektrische ramen als japanse fabrikanten ze niet standaard geleverd hadden. Daarmee lijkt het me toch vooral een kwestie van dat de europese klanten het simpelweg accepteren om voor opties te betalen, waarschijnlijk omdat ze meer onder de indruk van een bepaalde badge (bmw ofzo) zijn dan amerikaanse klanten voor wie het verschil tussen een bmw en een lexus veel minder door badge beleving en meer door pragmatische factoren gedreven is.
jack_abarth zegt
@super:
Ik weet niet of BMW het nu nog doet, maar het vorige model kon je nog verkrijgen met raamzwengels achterin. Als er iets vervelend is, dan zijn het zwengels achterin. Doe dan je ramen voorin met zwengels en achterin elektrisch, dan kun je ze tenminste alle 4 nog bedienen.
volvov70 zegt
*mompelt iets over Alfa en het niet doen…*
[img]http://i.imgur.com/4LInmZP.png[/img]
nasty zegt
@volvov70: LOL! Zelfs de configurator is al kapot :D
allesmetturbo zegt
@volvov70: had ik ook al, wil niet op telefoon
c-greg zegt
@volvov70:Dit staat er, is niet stuk.
DE CONFIGURATOR IS NOG NIET BESCHIKBAAR VOOR DIT APPARAAT.
INLOGGEN VIA PC OF TABLET NAAR UW VOLGENDE ALFA ROMEO AAN TE PASSEN.
volvov70 zegt
@c-greg: Dat weet ik, ik zeg ook niet dat die stuk is alleen dat hij het niet doet
fiestacruizer zegt
Een SUV van Alfa klopt gewoon niet. Een SUV hoort robuust te zijn. Bij Fiat heb ik nog altijd het idee dat alles wat je kan aanraken ook stuk kan gaan.
Ik hoop dat dit ding voor geen meter verkoopt, en dat ze bij fiat en alfa gewoon weer doorgaan met het bouwen van ranke, sportieve en kleine autootjes. In die segmenten zijn ze wel weer goed.
PunicaOase zegt
@fiestacruizer: Heb bijna twee jaar een 500 gehad, idd was alles extreem kwetsbaar, matig in elkaar gezet en het verbruik van de TwinAir was om te huilen…
On topic: ik vind de Giulia al niet heel mooi, maar dit is nog minder. Keuze voor mij zou zijn dat kersenrood plus cognackleur leer als dat kan.
deboes zegt
@punicaoase: volgens mij is al het mechanische, zoals motor,dsg,differentieel, wielophanging,raammechanimes in mijn passaai extreem kwetsbaar, maar dat zie niet, maar je staat er wel vaak Door stil
super zegt
@fiestacruizer:
daar zijn duitsers extreem goed in; je het idee geven dat het niet stuk gaat terwijl het in feite net zo snel stuk gaat als bij een willekeurig ander merk (behalve uit azie uiteraard).
spec zegt
@fiestacruizer: laten we dan hopen dat de Stelvio verkoopt als een malle, zodat ze genoeg geld verdienen om ranke, sportieve auto’s te kunnen ontwikkelen.
sjaakjwt zegt
Ik ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet. De Giulia vond ik op de plaatjes en op de beurs (dikste uitvoering) gaaf om te zien, maar de eerste mooi moet ik in het echt nog tegen komen.
De Stelvio vind ik op de plaatjes al niet boeiend, dus dat voorspelt weinig goeds.
mashell zegt
@sjaakjwt: dat heb ik net andersom. De Giulia ziet er vooral in de dikke versie niet uit. De gewone gaat wel maar is gewoon een 3 serie kloon. Maar de Stelvio, die is best origineel. Geen X3 of Macan kloon.
SpiderIV zegt
Blijft heel hardnekkig en bijzonder hoeveel negatieve reacties en vooral over de kwaliteit van Alfa.
Rijd al 25 jaar auto’s van dit merk 147 / 156 / GT / 166 / 159 / 939-spider met leeftijden van de auto’s tussen nieuw en pakweg 10 jaar oud. Daarnaast “voor de leuk” een oude spider. Gemiddeld ruim 35.000 km per jaar dus hard op weg naar 1.000.000 km’ers met Alfa Romeo. In al die jaren 1 keer stil komen te staan met een distributie probleem wat keurig onder garantie is opgelost. Eigenlijk geen serieuze kwaliteitsproblemen. Vrienden en kennissen met vele andere merken lopen wel tegen problemen aan. Over alle Europese merken heen; alleen auto’s met een Japanse achtergrond (kan ook in Europa gebouwd zijn) zitten veelal beter in elkaar.
Ach aan de andere kant krijgt dit mooie merk veel aandacht (ook hier op Autoblog) en zijn er veel enthousiaste liefhebbers en clubs voor dit merk.
Ilquadrifoglio zegt
@spideriv: Ach.. autojournalisten en commenters zitten per definitie met een pet op.
str8six zegt
@Ilquadrifoglio: is hier niet anders, als je op AB zegt dat je Alfa niks vindt word je hier met pek en veren afgevoerd.
super zegt
@spideriv:
Het laat zien hoe moeilijk het is om een reputatie voor kwaliteit op te bouwen. De duitsers is dat gelukt en teren daar nu nog op terwijl het al lang niet meer echt gerechtvaardigd is.
jack_abarth zegt
@super:
Is er niet een uitspraak: “Een goede naam komt te voet, en gaat te paard”
bartsmit zegt
@SpiderIV: je hebt gewoon geluk gehad.
mrrallycross zegt
Toch zou ik hem niet verkiezen over een gulia
allesmetturbo zegt
Wat een zure reacties allemaal. Ik kan alfa wel waarderen, het rijdt erg fijn en scherp en het ziet er nog mooi uit ook. Wat wil je nog meer? Na thuis 6 alfa’s te hebben mogen rijden is de betrouwbaarheid prima, bijna nooit ergens last van gehad
martijn11 zegt
Valt me allemaal een beetje tegen
gokartmozart zegt
Ik hoop dat ie er in het echt beter uitziet. Alfa en Maserati gaan hopelijk niet het VAG badge engeneering truukje toepassen….
Ik had er meer van verwacht
begbers zegt
Allemaal leuk een aardig zo’n SUV. Maar laten we gewoon maar eerlijk zijn en zeggen dat het hem gewoon net niet is? Ik vind hem in iedergeval oersaai.
leaper035t zegt
Deze middag even geprobeerd maar AR-website werkte niet optimaal. Hopelijk doet de Stelvio het beter… OK sorry voor mn flauw mopje.
sjontheking zegt
Vanochtend even mogen spieken bij de importeur (een standaard benzine versie in grijs). Voorkant aardig, achterkant heel erg mooi! Als de Giulia coupe komt, hoop ik de Giulia neus en de stelvio kont (maar dan natuurlijk lager he ;-) )
Interieur vrijwel gelijk aan de Guilia. Stoelen kunnen net niet lekker laag.
Verder voelt alles heel solide aan!
v12powerr zegt
Mooie auto? dat zeker, maar ik blijf het jammer vinden om hiervoor geen Giulia sportwagon op de markt te brengen vind ik dan weer tamelijk jammer..
bartsmit zegt
Zit er een menie lakstift bij? Wel handig bij een Alfa.