
Die Giulia’s hebben we nu wel gezien, maar dat geldt niet voor dit zevental. Deze auto’s zijn nog niet officieel gepresenteerd, maar hebben al wel hun bandjes gestrekt en zijn daarbij gekiekt door oplettende lezers.
Mercedes-AMG E 63 Estate
De tovenaars uit Affalterbach maakten het onze Nathan wel heel erg makkelijk. Ze parkeerden de Mercedes-AMG E 63 in pakezeluitvoering namelijk in de parkeergarage onder zijn hotel. Een hele zwik foto’s van allen kanten, details en het interieur check je door op onderstaande foto te klikken.
MINI Countryman
Tweemaal gespot in Limburg, onderstaande foto werd in Beek gemaakt, een andere lezer kwam de hoog-op-de-poten-MINI tegen nabij de NedCar-fabriek in Born. Wat een toeval…
Suzuki Ignis
De laatste dagen duikt deze ingepakte Suzuki Ignis op om en rond Amsterdam. Ook uw scribent kwam vorige week oog in oog te staan met deze nieuwe Suzi. Dankzij de conceptcar weten we al dat het best een guitig karretje gaat worden. Bewegende beelden van de Ignis in Amsterdam bekijk je HIER.
Renault Grand Scenic
De gewone Scenic (standaard 21-inch velgen!) werd onlangs onthuld op de Autosalon in Genève, maar er komt ook een zevenzitsvariant. Tristan spotte een ingepakt exemplaar op de A6, wat een uitstekende testlocatie lijkt. Almere is immers hét territorium van de brave zevenzitters.
Land Rover Discovery
Land Rover doet net alsof ze momenteel bezig zijn aan de vierde generatie Discovery, maar stiekem zijn het twee generaties die beide een al dan niet ingrijpende facelift hebben ondergaan. Dit is dus nummer vijf, of drie zo u wilt. Gespot door Automotive Mike, al noemt hij op Autojunk Splash2220. Hij maakte ook DIT filmpje.
BMW 5 Serie (G30)
Ook BMW acht ons kikkerlandje geschikt om nieuwe modellen te testen. In dit geval gaat het om de nieuwe 5 Serie op de A2 tussen Eindhoven en Utrecht (zie ook de foto bovenaan dit artikel). Niet alleen Digitaltoilet kwam de Neue Fünfer tegen, ook Carspotterjeroen betrapte de BMW. Zijn fimpje check je HIER.
Jaguar E-Pace
Dit lijkt een ingepakte Range Rover Evoque, maar wat opvalt -behalve de camo- is de afwezigheid van motorgeluid. We hebben hier zeer waarschijnlijk te maken met de nieuwe elektrische SUV van Jaguar, al vermoeden anderen dat het om een facelift van eerder genoemde RaRo gaat. Op kenteken is het in ieder geval een Jag. Wat denk jij?
Godnondeju wat is die ‘Mini’ groot! Verdient het niet om de naam Mini te dragen.
@viezefreddyw: mini gaat echt helemaal de slechte kant op. Kijk nou die mini 5 deurs. Wat een lelijk apparaat zeg.
@cadrez: Een MINI moet tof zijn, daarom staat er MINI op. De MINI 5-deurs is niet persé lelijk vind ik, maar hij klopt niet door de aanwezigheid van het MINI-logo.
@viezefreddyw: Face it, Mini is tegenwoordig een merk wat amper wat met de oude Mini’s te maken heeft. Net zoals DS bij Citroën amper wat te maken heeft en 500 ook zo onderhand een submerk van Fiat aan het worden is.
@viezefreddyw: des te eerder is er ruimte voor een kleiner nieuw mini-model… (Rocketmen)…
@viezefreddyw: Sund.. de eerste new mini van jaren geleden, blijft wel geinig, maar dit gaat nergens meer over
misschien een evoque lwb?
Die Ignis. Wat een gekke achterkant. ?
De Renault Grand scenic wordt precies een kleine Espace. Zijn de begrote budgetten voor de designers dan zo laag tegenwoordig. Zo jammer. :(
@cadrez: Nee, het is het familiegezicht dat elk merk aan de nieuwe modellen wil aanbrengen. Audi en Volkswagen zijn hier heer en meester is, met Mercedes en BMW als goede volgers. De andere volgen.
Al vind ik de nieuwe designtaal van Van den Acker zeer geslaagd, en hebben alle modellen van Renault een net ander ontwerp zonder dit familiegezicht niet te verliezen.
@gijsso: Mercedes een goede volger? Die gaat Audi al voorbij met de C en de S vergeleken de A4 en de A8.
@gijsso: Familiegezicht oké, maar wat zal een Grand Scenic zoals je hem hier ziet toevoegen aan een Espace? Het gat tussen de Scenic en Espace is zo gedicht dat alleen de Kadjar er nog tussen past. Keus zat denk ik dan.
@mercedesclk350: Elk gaatje lijkt tegenwoordig gevuld te kunnen worden in autoland. Zeker door de modulaire platformen is het makkelijker dan ooit. Daarboven op is de Kadjar een crossover, nog steeds het hardst groeiende segment.
Wat betreft de Grand Senic, dat is denk ik iets ‘historisch’ oogpunt. Renault heeft van de MPV’s ook altijd een langere versie gemaakt. Plus, het prijsverschil tussen een Espace en Senic is €15 000, 50% bovenop de basisprijs van een Senic. Een Grand Senic blijft daarmee een van de goedkoopste opties om zeven mensen te vervoeren.
@gijsso: Waarom zou je de extra dure Espace dan nemen?
@mercedesclk350:
Voor iets als status?
@mercedesclk350: Extra ruimte? Comfort? Luxe? Waarom zou je anders een 7, S of A8 kopen en niet een 3, C of A4? Kan je even veel mensen vervoeren als in eerdergenoemde, die minimaal twee keer zo veel kosten.
Verder zou ik het verder ook echt niet weten. Als arme student ben ik niet echt in de markt voor een nieuwe auto, laat staan een zevenzits, groot gezin auto.
@gijsso: De Audi A4/6/8 zijn heel verschillend in maten. Als je een Scenic zo verandert dat ie langer wordt en 7 mensen kunt vervoeren, wordt het een Espace.
Dit gaat een groot potje kannibalisering binnen het merk worden en ik ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
@gijsso: die is gek, dat logo van 2 bij 3 kan ik weinig subtiel noemen. echt mooier word het niet
die Discovery gaat een dik apparaat worden zie ik mn glazen bol
@marijkes: Maar niet mooier dan de Range Rover vermoed ik.
@marijkes: Maar hij zal niet zo goed zijn als de Dico II.
@marijkes: als je van dat ronde plompe neus design houdt wel, misschien.
Heb die mini’s ook in zeeland zien rijden, 2 stuks, reden alleen met 80 voorbij en ik zat op de fiets dus was te laat om een foto te maken jammer genoeg
De MINI’s zijn bakbeesten van auto’s geworden!
Hoelang blijft Suzuki het nog proberen in Europa. Die verkopen toch niks?
@mrrallycross: en toch maken ze, niet de mooiste, goede auto’s. Qua prijs en kwaliteit zit het goed. Nu alleen nog een beetje design
@lekkerlinksrijden: Inderdaad, het mag wel wat moderner. Zo’n Celerio bijvoorbeeld, leuk en aardig voor wie goedkoop een nieuwe auto wilt rijden, maar echt modern oogt het nog niet. Als je me zou zeggen dat die wagen uit 2004 komt zou ik je ook geloven.
Wat dat betreft is de Ignis wel een hele stap vooruit, mits hij op de concept gaat lijken.
Er is een man in hoogeveen die zijn hele huis met dat zwart witte heeft en zijn auto
De Landrover kan zo beginnen bij Safaripark Beekse Bergen:
Nathan had de camouflage er gewoon van af kunnen nemen en Autoblog kon er als eerste van genieten. Maar daar hadden ze uiteraard niet mee kunnen lachen.
Ik zie alleen maar foto’s van wegen en tankstations..?
Ik mis de Alfa Romeo Stelvio in dit rijtje. Daar ben ik toch wel het meest benieuwd naar.
De 5 lijkt wel weer een mooie auto te worden. Duidelijk 7 Serie trekjes. Die Suzuki zag ik ook laatst in Amsterdam rijden. Ik moest een beetje lachen hoe zielig dat hok eruit ziet :)
Die AMG kijk ik naar uit.
5 serie ziet er goed uit, hopelijk krijgt die niet die achterlijke hockeystick van de 7-serie. Gelukkig nergens te zien op foto’s of video’s tot nu toe.
@knilles: Volgens mij lijkt er toch iets te zien van een hockeystick op de topicfoto.
Ik mis de nieuwe Porsche Panamera!
Die zijn precies allemaal bij dezelfde wrapboer langsgeweest.
Vooral de nieuwe 5 serie vind ik interessant.
Als dat de nieuwe Land Rover Discovery is heb ik m al gezien onderweg naar duitsland. 1 op nl kenteken en 2 of 3 op duits kenteken.
Heb de mini en 5 vorige maand ook in de mojave desert gezien. Reden achter elkaar aan. Is toch elke bijzonder als auto liefhebber om te zien zo’n camouflage auto
Wat zou je hier als autofabrikant nou willen testen wat je niet in een ander land met een stuk plat land kunt testen? O wacht, drempels, trajectcontroles en mobiele flitsers natuurlijk…