Ja. Autoblog gaat even volledig BuzzFeed op je om te laten zien welke drijfveren er zijn om een V40 te rijden. En dat is niet eens de V40 zelf.
Wie waardeert ‘m eigenlijk niet?
De Volvo V40 is ondertussen al zo’n tweeënhalf jaar onder ons. Een periode waarin we de Zweed steeds meer zijn gaan waarderen. Van ons ragritje in de 177 pk tellende vijfpitter tot die keer dat ondergetekende even naar Berlijn op een neer naar knalde in een comfy D2-uitvoering. Zúúnig, maar toch 200 op de autobahn doen, mocht je daar zin in hebben.
Eindelijk opschudding
Zie je, de V40 is het broodnodige opschuddingsautootje dat het ietwat saaie C-segment zo goed kon gebruiken. Een flatteus design, gecombineerd met bijtellingsgunstige Drive-E motoren, en natuurlijk die alom aanwezige veiligheidssnufjes waar Volvo bekend om staat. We noemen een remasisstent, een fietsdetectie, een verkeersborddetectie en alertheidscontrole. Om nog maar te zwijgen over de airbag aan de buitenkant die je voorruit beschermt de klap van voetgangers breekt.
Waar die 40 redenen blijven? Wel, hierboven hebben we er al wat opgesomd. Om daadwerkelijk ALLE redenen te ontdekken moet je HIER kijken. Doen, want je krijgt er geen spijt van.
griffendahl zegt
Ben benieuwd hoe je die 200 op de autobahn gehaald heb. Heb er eens een mee gehad op wintersport een D2 met R-design en die bleef hardnekkig op 199km/h steken, zelfs heuvel af ;)
mercedesclk350 zegt
@griffendahl: Dan heb je met de D2 wel de kleinste motor. De grotere motoren moeten makkelijk 200 halen.
griffendahl zegt
@mercedesclk350: Ja, dat kan ik snappen… We hebben er alleen zo enorm om moeten lachen omdat het ergens heel frustrerend werkt als je midden in de nacht op de Autobahn ff de 200 probeert te halen en het ding gewoon verankerd lijkt te staan op 199 :)
reistje zegt
@griffendahl: De D2 is dan ook begrenst op 199. Dus het is vrij lastig om de 200 te halen.
griffendahl zegt
@reistje: Bovenstaande advertorial doet anders geloven ;)
kraakensmaak zegt
@griffendahl: correct!
rammillius zegt
“Maar de V40 rij je niet voor jezelf. Die rij je natuurlijk voor je kleinkinderen”. Zoals de radioreclame zegt. Gelijk de doelgroep opgegeven en vermeld dat Volvo geen zin heeft in petrolheads met hun grote motoren en vieze uitstoten… Klinkt alsof Volvo afstand gaat doen van hun 5 cilinder en straks alleen nog maar 2 cilindertjes gaat leveren.
osmo zegt
@rammillius: Volvo heeft al geen vijfpitters meer, de D4 is nu een 2.0 viercilinder.
Dutchdriftking zegt
Best hoor die advertenties, AB moet tenslotte ergens van bestaan. Maar maak ze dan een beetje geloofwaardig…..
Tonnie zegt
‘Pagina niet gevonden’ loool er zijn geen 40 redenen om een v40 te rijden.
Doch, wij hadden een v40, daarna een v50 en die v40 staat mij wel heel erg aan, maar een v60 ook…
autoblogger zegt
@Thijsj: misschien was het tijdelijk, link werkt hier gewoon…
Tonnie zegt
@autoblogger: via de app kom ik er nog steeds niet hoor;)
autoblogger zegt
@Thijsj: ah, via de app, dat wist ik niet, we gaan het checken!
Tonnie zegt
@autoblogger: yes, verder +1 voor de app. Prettig, snel en overzichtelijk.
fanatic zegt
@autoblogger: De link werkt bij mij nog steeds niet. Er komt een pop up die instant terug sluit. Heb de link handmatig moeten kopiëren. Just saying
kapiteinaudi zegt
Het is een zeer nette auto. Wat ik altijd afbreuk vind bij Volvo zijn de interieurs. Saai en verouderd.
dirkiii zegt
@kapiteinaudi: klopt je moet ervan houden maar wel heel ergonomisch. En de stoelen vind ik echt waardeloos zelfs in een v70.
swordfish zegt
Bedankt voor al die redenen, eerst wist ik totaal niet waarom en nu ga ik er gelijk een bestellen!
bluebluered zegt
Zo’n sluikreclame en dan slaagt Volvo er nog niet in om me 5 seconden op hun website te houden. Echt aantrekkelijk ziet het er ook niet uit. Doe dan een promotie ofzo (korting op R-design oid), of maak wat reclame voor testritten. Of maak het wat aantrekkelijker voor petrolheads (het is geen seniorenblog). Ik heb er mee gereden, lekker comfortabel maar 0 emotie, 0 beleving, 0 gevoel en daarom 0 aantrekkingskracht.
mercedesclk350 zegt
@bluebluered: Dan heb je zeker in een D2’tje gereden. Ik ging laatst met een maat mee die een topmodel V60 heeft. Dan heb je zeker belevenis en gevoel. Hij is nog mooi ook.
bluebluered zegt
@mercedesclk350: Jup D2, kracht stoorde me niet zo veel, maar het sturen was het ergste, ervaarde ik als gevoelloos. De juiste opties zullen allicht helpen, maar een rijdersauto zal het (imo) nooit worden. Allemaal goed natuurlijk voor iemand die dit karakter zoekt.
wilbertg zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
e1000bmw zegt
En dan komen nu de redenen om NIET voor de V40 te kiezen:
– voor hetzelfde geld heb je iets in deze klasse met meer binnenruimte, zij het wat minder “Premium”
– voor hetzelfde geld heb je in deze klasse ook modellen die krachtiger zijn
– geen RWD…
SpeedfreakR zegt
de airbag aan de buitenkant die de klap van voetgangers breekt…. die wordt niet meer geleverd dacht ik.. iets met gevaarlijk en brengt te veel schade toe ofzo?
scorer zegt
En waarom geen V of S60 ?
grunn zegt
Had vanmiddag een V40 d4 als leenauto en moet zeggen dat het een zeer fijne auto is.
mrrallycross zegt
Ziet er wel leuk uit, 14% zal het wel goed doen.
alcantara zegt
Bedankt voor dit artikel, was van plan om een 435i M-sport te bestellen maar nu gaat mijn voorkeur uit naar een V40 D2 R-design.
730ld zegt
Haha heb je een D2 R design met 115 pk. Waar is die 5 cilinder gebleven? Ik dacht eerder aan een V40 D5 met 215 pk. Dat wordt het pas leuk. Toch niet met een D2? Laten we nou eerlijk zijn.