• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De 2007 Gumball rally stopt!

Auteur: autoblogger, gepost 3 mei 2007 om 23:27 – 163 Reacties

Gumball einde...


Ruim 24 uur na het ongeluk met dodelijke gevolgen is de Gumball stilgelegd. De enige juiste keus die de organisatie kon maken, maar wel een beetje laat…

Team Polizei heeft zich vanavond teruggetrokken uit de race en op gumball3000.com is sinds vanavond het volgende te lezen:

Following our earlier release reporting yesterday’s accident – As a sign of respect we have decided that this year’s Gumball 3000 Rally will not travel any further and will end in Bratislava this evening, May 3rd 2007.

As the organisers of the rally we feel that it should be stopped as a mark of respect to Vladimir Cepulyoski who died today after an accident involving one the participating drivers.

We are very saddened by what has happened and feel that it would be wrong to continue. On behalf of Gumball 3000, we once again extend our deepest sympathies to his family and we are doing everything we can for them.

This is the first time anything like this has happened in 9 years of travelling through over 40 countries with 1000’s of drivers and it is with deep regret that I make this announcement.

Maximillion Cooper
Founder & CEO
The Gumball 3000 Group

PS: ook een Ford GT en Carrera GT zijn gecrasht, het is echter (nog) niet duidelijk of hierbij gewonden zijn gevallen…

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: dit doet een harde rallycrash met je lichaam
    Video: dit doet een harde rallycrash met je lichaam
  • Video: zware crash tijdens 24u op Spa
    Video: zware crash tijdens 24u op Spa
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen

Nieuwste artikelen

  • Video: Zo verraderlijk kan rijden door de sneeuw zijn
  • Ferrari van de grote baas wordt alweer geveild!
  • Geef je mening over snelladen 2025!
    Zoveel duurder wordt elektrisch rijden in 2026
  • Politiehelikopter filmt driftfaal bij oprit A12 [Video]
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gumball

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 18
Volgend bericht: He psst, General Lee kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Olle zegt

    3 mei 2007 om 23:29

    En vandaag is dus ook nog een Ford GT en een Carrera GT gecrashed.

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    3 mei 2007 om 23:31

    goed goed zo houden ze hun eer hoog en maken ze een duidelijk gebaar naar de familie

    hoop dat ze manieren kunnen vinden om de rijders volgend jaar (of later) iets minder beschonken en roekeloos achter het stuur te krijgen misschien door een rally training……?

    Login om te reageren
  3. luc zegt

    3 mei 2007 om 23:31

    maar goed ook als je ziet wat er gebeurd

    Login om te reageren
  4. HaJee zegt

    3 mei 2007 om 23:33

    Amerikanen he

    Login om te reageren
  5. Mr. Marteen zegt

    3 mei 2007 om 23:33

    Voor iedereen met een enigzins rationeel beoordelingsvermogen was het vanaf de start van dit evenement gekkenwerk. Tuurlijk is het “gaaf” om auto’s op hun staart te trappen, maar niet onverantwoord. Misschien is het een ideetje voor de organisatie om volgend jaar in ieder land circuits af te huren. Zodat onschuldige burgers niet het slachtoffer worden van rijkeluiskindjes zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.

    Login om te reageren
  6. badidea zegt

    3 mei 2007 om 23:34

    Misschien wel gelijk de laatste Gumball 3000 Rally? In veel landen zullen ze waarschijnlijk niet meer welkom zjn, tenzij de opzet verandert?

    Login om te reageren
  7. DB9 zegt

    3 mei 2007 om 23:34

    Ze moete het door laten gaan voor die 2 mensen is het toch al te laat laat het dan voor die andere miljoenen mensen leuk en plezierig zijn

    Login om te reageren
  8. badidea zegt

    3 mei 2007 om 23:35

    @Mr. Marteen, inderdaad.

    Login om te reageren
  9. RubenBaeten zegt

    3 mei 2007 om 23:38

    @HaJee: Dit heeft dus geen fuck met Amerikanen te maken. Denk na of lees eens iets voordat je onzin roept.

    Login om te reageren
  10. floryn zegt

    3 mei 2007 om 23:41

    @ Ruben Baeten

    precies soms wordt er hier ook wel echt te veel afgegeven op de mensen aan de andere kant van de plas

    @ Mr Maarten

    niet echt een rally meer he als je niet gewoon over de wegen mag touren

    Login om te reageren
  11. evo zegt

    3 mei 2007 om 23:41

    Mijn vermoeden is werkelijkheid geworden; zoals ik al in twee eerdere reacties heb aangegeven, was het een kwestie van tijd voor dat de eerste dodelijke gumball-deelnemer een feit zou zijn. dit is nu het geval. Spijtig, maar ook hierbij geldt: ‘it’s all in the game’.

    Wat ik echter wel schraal vind, is dat de deelnemers zélf niet zijn overleden, maar dat er nietsvermoedende burgers de dupe zijn. Er gaan zelfs geruchten de ronde dat de deelnemers die het oude echtpaar hebben doodgereden met de Martini-911 hebben geprobeerd met een Beemer het land uit te vluchten. Ik heb de foto’s gezien: de Ford GT zag er ook niet fleurig meer uit….

    Login om te reageren
  12. slk55 amg zegt

    3 mei 2007 om 23:48

    ik snap waarom ze dit doen, en het is de enige juiste beslissing. maar wat gebeurt er met het geld van alle deelnemers? zij hebben flink voor de rally betaald, en moeten nu de helft missen. misschien een goed idee dat dat geld naar de familie Cepulyoski gaat?

    Login om te reageren
  13. vØlvØ frǽk zegt

    3 mei 2007 om 23:48

    tjah dit was te verwachten na dat ongeval..
    in elk geval toch nog respect voor de nabestaande, maar het blijft een triest voorval
    ben benieuwd wat er volgend jaar anders zal zijn, zowiezo nog meer politie controle denk ik..

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    3 mei 2007 om 23:49

    Kijk dit mocht natuurlijk nooit gebeuren en de rally stilleggen is mischien wel een goeie optie

    het helemaal niet meer organiseren zie ik zo het nut niet van

    blijf het toch tof vinden

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    3 mei 2007 om 23:53

    Ja, het is beter dat ze allemaal lekker naar huis gaan en eerst leren rijden.

    Login om te reageren
  16. Srtetsuya zegt

    3 mei 2007 om 23:54

    :(

    Login om te reageren
  17. Sdesign zegt

    3 mei 2007 om 23:59

    @evo kan je die fotos hier neerzetten?

    Login om te reageren
  18. Dana zegt

    4 mei 2007 om 00:01

    Triest….

    Login om te reageren
  19. RenJie zegt

    4 mei 2007 om 00:02

    @ slk55amg

    de meeste mensen die hieraan meedoen hebben toch zat geld dus dat lijkt me niet het grootste probleem voor ze.. :)

    Login om te reageren
  20. Maarten zegt

    4 mei 2007 om 00:04

    Het is inderdaad spijtig, maar het zat er wel al een tijdje aan te komen. De manier waarop de deelnemers zich deze editie gedraagden, was alles behalve!

    Hopelijk is de rally er volgend jaar weer, met iets meer verantwoordelijkheid bij de deelnemers!

    Login om te reageren
  21. luc zegt

    4 mei 2007 om 00:04

    @ db9, doe je ook zo bij je pa als je die overleed
    och hij is dood, ik ga door

    dan denk je toch wel anders

    en wat iemand zegt, de straten afhuren zou idd een optie zijn

    Login om te reageren
  22. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 00:10

    Ik denk toch dat DE grote sponsor ze heeft gepushed om de rally stil te leggen dit omdat het heel lang duurde voordat de beslissing is genomen. jointherally de website van adidas en footlocker oa over de gumball3000 schoenen was al een tijdje down

    Login om te reageren
  23. pipo zegt

    4 mei 2007 om 00:17

    @db 9: zal ik morgen (half beschonken) jou grootouders even overhoop maaien, en als ze dan mijn rijbewijs willen afnemen zal ik antwoorden: voor die twee sukkels is het toch al te laat, laat het voor mij nu gewoon “leuk en plezierig zijn”, klinkt goed he! kijk, ik ben (zoals vele hier) een groot auto liefhebber en zeker van de modellen die in de gumball meerijden, en een “rijdende meeting” van zulke modellen zie ik helemaal zitten en is altijd leuk om te volgen, maar je hebt het hier over een MENSENLEVEN, en meer dan een ook (vrouw is zwaargewond, nabestaanden….) dus in het vervolg, voor je zo een klote opmerking geeft, gebruik dan eens eerst even je hersenen (MOEST JE ER HEBBEN NATUURLIJK!!) zak!

    Login om te reageren
  24. StevenI zegt

    4 mei 2007 om 00:17

    @DB9
    Onnozelaar, tzal jouw vader maar is zijn die ze doodrijden.

    Enige juiste beslissing om het af te blazen!

    Login om te reageren
  25. Morrie zegt

    4 mei 2007 om 00:17

    @ SLK 55 AMG

    Denk je echt dat de familie Cepulyoski dat geld nodig heeft?

    Login om te reageren
  26. wapz zegt

    4 mei 2007 om 00:18

    @Morrie

    Wat moeten ze er anders mee doen :\

    Login om te reageren
  27. tarzan zegt

    4 mei 2007 om 00:19

    Het slaat natuurlijk ook nergens op om met een armada supercars door een paar landen te ”rallyen”. Laat ze volgende keer 6 miljoen per deelnemer neerleggen en met dat geld gewoon alle gebruikte snelwegen afzetten voor een paar uur.

    Triest voor die verongelukte meneer.

    Login om te reageren
  28. Ton zegt

    4 mei 2007 om 00:21

    Iets met een kalf en een put…

    In dit geval lijkt stoppen een teken dat je je schuldig voelt voor het ongeluk.
    Ookal is hard rijden niet het doel van de Gumball organisatie.
    Bij Gumball hoort blijkbaar hard rijden.

    Ik vind het jammer, schitterend dat uitlaten van die prachtige exoten, maar jammer dat zo’n rally wordt gehouden waar onschuldige medeweggebruikers levensgevaarlijke risico’s lopen.

    Login om te reageren
  29. Morrie zegt

    4 mei 2007 om 00:21

    @ Wapz

    Aan mij geven? :D

    ‘k zou dat geld spenderen aan een laatste feestje, om zo de gumball toch nog een beetje leuk af te sluiten..

    Login om te reageren
  30. RA999 zegt

    4 mei 2007 om 00:24

    @DB9
    doet ’t woord RESPECT soms een belletje rinkelen?? vast niet.

    Login om te reageren
  31. Des zegt

    4 mei 2007 om 00:31

    Sorry voor de verwarring, de bestuurders van die Porsche Carrera GT en Ford GT zijn allebei in orde maar de auto’s kunnen richting garage danwel schroothoop.

    Login om te reageren
  32. Kachel 2.8q zegt

    4 mei 2007 om 00:39

    @HaJee
    Check je info. De Gumball is Engels (tenminste, de oprichter) en de twee Porschebestuurders waren eveneens van Engelse afkomst. Heeft dus helemaal niets met Amerikanen te maken.
    @DB9
    Jij spoort niet.

    Login om te reageren
  33. Byron zegt

    4 mei 2007 om 00:41

    Vervelende situatie. Ik wilde nog wel naar Londen gaan. Ze moeten op een of andere manier het wedstrijdelement eruit halen. Het is al supervet om al die auto’s in de stad te zien rijden en als het kan die gasten aanspreken. En voor hun zijn die feesten vet, maar ze moeten dan niet na een nacht feesten weer hartstike gaar in de auto stappen.
    Ik zou zeggen open een wedstrijd hier op autoblog voor het beste alternatief voor de Gumball. Dus wat zowel leuk is voor de toeschouwers als de deelnemers en waarbij de omgeving geen gevaar loopt

    Login om te reageren
  34. Nigel zegt

    4 mei 2007 om 00:43

    WAT=| had wel eerder mochen weten dat een ford GT en een Carrera Gt zijn gecrash. Foto’s graag..=P

    En Zielig voor de 2 mensen.. en hun naar bestaande

    R.i.p

    @DB9
    Je Spoort Echt Niet.

    Login om te reageren
  35. autoblogger zegt

    4 mei 2007 om 00:49

    Persbericht van Peter Hendricks en Damien Byrne (Team Herbie), ze nemen afstand van Gumball3000:

    Door de gebrekkige communicatie van de afgelopen 24 uur vanuit de organisatie zijn zij pas na middernacht op de hoogte gebracht over de ontstane situatie in Macedonie. Hun gedachten gaan uit naar de nabestaanden van de slachtoffers. Middels een inzamelingsactie onder de Gumballers willen zij geld inzamelen om deze mensen te steunen.

    Inmiddels is het team gearriveerd in Zagreb en zal per direct hun rit beeindigen.

    Login om te reageren
  36. RA999 zegt

    4 mei 2007 om 00:49

    @Nigel
    naar bestaande? je bedoelt nabestaande?

    Login om te reageren
  37. Nigel zegt

    4 mei 2007 om 00:54

    Ja sorry typ fout wou het net gaan herstellen.

    Hier nog een foto van de ford GT.

    Login om te reageren
  38. roy zegt

    4 mei 2007 om 01:00

    Toch even een vraag.. heb het niet zo gevolgd. Dat feesten enzo is dat dit jaar voor het eerst dan? En die tienduizenden (honderduizenden?) kilometers die gereden zijn in de voorgaande jaren, waarom gingen die allemaal goed?

    Login om te reageren
  39. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 01:01

    afstand nemen van gumball3000 terwijl je zelf vol trots verteld over de 275 kilometer p uur die je hebt gereden btje hypocriet

    Login om te reageren
  40. Skinnybmw zegt

    4 mei 2007 om 01:09

    Dat ze dit afblazen is de enige juiste beslissing maar is puur iets wat al zo vaak gebeurt in het dagelijks leven…kruispunt lijkt gevaarlijk…pas wachten na 1 of 2 doden voordat er wat aan gebeurt. Dit zat er natuurlijk al lang aan te komen na al die filmpjes die ik heb gezien van vorige Gumball edities.

    In de autoracerij (waar de Gumball absoluut niet toe behoort) gaat men gewoon door na een dodelijk ongeval…want dit is nu eenmaal het risico van dat vak en mensen die naar een circuit komen krijgen het duidelijk op hun neus gedrukt dat betreden van het circuit op eigen risico is. Maar waar trek je de grens? ’t Blijft moeilijk…wat nu wanneer een F1 vol ’t publiek in vliegt en 50-100 doden tot gevolg heeft…dan kun je toch niet doorgaan…ik vraag me ook af of met in de autosport door blijft rijden na een dodelijk ongeval waar ’t publiek bij betrokken wordt. Denk ’t zelf niet.

    Ben benieuwd of er een nieuwe Gumball komt…denk dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  41. joep zegt

    4 mei 2007 om 01:11

    en nou maar hopen dat dit gelijk de laatste gumball is.

    Login om te reageren
  42. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 01:13

    ik hoop op een nieuwe gumball… maar denk dat het financieel moeilijk voor de organisatie word om een nieuwe gumball rond te krijgen

    Login om te reageren
  43. RA999 zegt

    4 mei 2007 om 01:20

    @Gerben
    hoezo financieel moeilijk, om mee te mogen doen moet je 41000 euro betalen

    Login om te reageren
  44. RubenBaeten zegt

    4 mei 2007 om 01:21

    Ik denk dat de organisatie het nu grotendeels voor zichzelf heeft verziekt door zo lang met een reactie te wachten, en dan nog niet eens de boel meteen af te blazen. Zo hebben ze bereikt dat velen (ook sponsors) afstand nemen van de Gumball 3000, en dat zou wel eens de nekslag voor de volgende editie kunnen zijn – als ze door deze hele gebeurtenis niet al stuiten op heel veel internationale druk.

    Login om te reageren
  45. Jan zegt

    4 mei 2007 om 01:25

    Het zou zowiezo al geen wedstrijd zijn. Ik meen niet dat een klassificatie is ogezet, dus dit is gewoon stom gedrag. Iets waar de organisatie trouwens stiekem aan meewerkt, gezien hun publicaties…

    Login om te reageren
  46. wapz zegt

    4 mei 2007 om 01:36

    Het lijkt duidelijk. Gumball gaat weer underground.

    Login om te reageren
  47. Phycenz zegt

    4 mei 2007 om 01:56

    En wederom twee auto’s gecrashed die niet meer geproduceerd worden.. Beetje jammer.

    Login om te reageren
  48. Willem vd Velde zegt

    4 mei 2007 om 02:16

    @Phycenz dat blijft dan toch maar een stuk blik…. hoe jammer ut ook moge wezen.

    Gumball is mooi, en zeker ook het harde rijden, maar sommige mensen weten zich binnen de bebouwde kom niet te gedragen, ik neem tenminste aan dat het dodelijke ongeluk niet op de snelweg is gebeurt….

    Login om te reageren
  49. Gerben 2 zegt

    4 mei 2007 om 04:08

    Gerben 2 the Artist formarly know as Gerben

    Blijkbaar zit er een naamgenoot tussen.

    Enfin, ik hoop dat het evenement niet meer doorgaat. Er zijn andere mogelijkheden genoeg om je met supercars uit te leven en ernaar te gaan zien.

    En dat de organisatie de zaak platlegd zal wel heel veel te maken hebben met druk van de sponsors. Die willen natuurlijk niet met zo’n zaak geassocieerd worden.

    Login om te reageren
  50. Gerben 2 zegt

    4 mei 2007 om 04:30

    Vraag me trouwens af wat het dodelijkste wapen (wat betreft het totale aantal slachtoffers) is wat de mens ooit gemaakt heeft?

    Zou de wagen niet in de top 5 staan?

    En toch blijft dat stalen gevaarte ons maar fascineren…

    Login om te reageren
  51. Stokvis zegt

    4 mei 2007 om 07:32

    mooi dat ze gestopt zijn, ik hoop voorgoed! idiote ongecontroleerde race voor dwazen met teveel geld, een groot gevaar voor het leven van onschuldige weggebruikers. kan nooit gerechtvaardigd worden dus mensen hou maar op met die goedpraat.

    als je ziet hoevel veiligheidsmaatregelen er bij rally’s, F1 en circuit races genomen worden, dat is echt niet voor niets, en daar rijden dan ook nog geen brugers rond!

    Login om te reageren
  52. Bob zegt

    4 mei 2007 om 07:57

    Autos zijn altijd gevaarlijk, misschien moeten we ze maar volledig gaan afschaffen.

    Login om te reageren
  53. Han zegt

    4 mei 2007 om 08:17

    @HaJee,

    Die Amerikanen zijn zo gek nog niet kijk maar eens op http://www.onelapofamerica.com (Cannonball)
    Ze rijden Amerika in de rondte van circuit naar circuit, om daar een x aantal snelle publiek veilige ronden te zetten.
    Enfin bekijk de site maar eens.
    Misschien dat hiermee je kromme vooroordeel wat bij kan stellen.
    Verders snap ik dan ook niet dat Maximillion Cooper na negen edities dat niet van die Amerikanen over genomen heeft, als internationaal georiënteerd organisator zou hij dat toch moeten weten.

    Login om te reageren
  54. paginl zegt

    4 mei 2007 om 08:19

    @Skinnybmw en vele anderen

    Op een circuit weet iedereen dat hij\zij gevaar loopt. Hier rijd ook iedereen 1 richting op en heb je geen kruispunten.
    Deze manier van autosport is dus totaal niet te vergelijken met het racen op een openbare weg waar mensen totaal niet verwachten dat er een porsche of wat dan ook aan komt met 250 plus.
    De Gumball is me al tijden een doorn in het oog!
    Ze verpesten het imago van supercars en autosport.
    Ik hoop (maar vrees het ergste) dat de overheden in de verschillende landen het verschil zien tussen rally’s op afgesloten wegen en puzzelritten ten opzichte van dingen als de Gumball rally.

    Mijn medeleven gaat uit naar de burgers die in dit ongeluk betrokken zijn.

    Groeten Pagi

    Login om te reageren
  55. P|--||L © zegt

    4 mei 2007 om 08:41

    De beste oplossing om Gumball nog in leven te houden zou inderdaad zoiets zijn als One Lap of America, ik vind het persoonlijk een veel verantwoorder en leuker initiatief. Straatraces als de huidige Gumball zijn gedoemd om verbannen te worden… Kijk maar naar Duitsland, een land waar men dagelijks tegen 200 naar het werk scheurt, zelfs zij zagen de waaghalzerij van dit jaar niet meer door de vingers. Het probleem is dat er enkele deelnemers tussenzitten die teveel hun ego achternazitten door grote risico’s te nemen.

    Ik vrees dat de huidige formule volgend jaar niet meer zal kunnen plaatsvinden, tenzij ze grondig gewijzigd wordt. Het succes van Gumball zal zo hersteld kunnen worden en dit evenement misschien wel groter en populairder dan voorheen kunnen maken.

    Login om te reageren
  56. Lebastille zegt

    4 mei 2007 om 08:48

    Triest wat er gebeurd is. Heel goed dat de organisatie besloten heeft de rally niet meer door te laten gaan. Een van de redenen dat dit evenement voor “gewone mensen” zo leuk is, zijn de deelnemende auto’s en het (eigenlijk asociale) weggedrag van sommige deelnemers. Het is leuk om ernaar te kijken omdat “wij” zeg maar de normale burgers dit nooit zouden doen. Maar je kunt er bijna op wachten dat het een x-tje mis zal gaan en helaas is dat gebeurd. Een mensenleven is altijd te betreuren, maar het was “eerlijker” geweest als een gumballer om was gekomen i.p.v. een burger die niet om dat asociale rijgedrag heeft gevraagd.

    Login om te reageren
  57. Han zegt

    4 mei 2007 om 08:56

    Zo kan het trouwens ook, 17000 km lange London-Sydney Marathon 2004,
    67 teams, totaal aantal ongevallen, een gebroken vinger.

    http://home.planet.nl/~hooge678/my%20webs-4/start-l-s.htm
    http://www.twerally.com/
    Gr Han

    Login om te reageren
  58. ZOEF zegt

    4 mei 2007 om 08:58

    Gerben (en Bob) ik voel helemaal met je mee, een vergelijkbaar schuldgevoel en het steken van de hand in eigen boezem overkomt mij ook hierbij.

    Maar wees je bij al deze deels terechte zelfkritiek er altijd van bewust dat er een batterij politici achter onze rug klaarstaat om ons met zulke argumenten, onze eigen argumenten tenslotte, het recht te ontzeggen om nog normaal auto te rijden of er van te kunnen genieten.

    Ik wil je het verhaal van Dr. Beaucourt in België vertellen: 15 jaar lang heeft hij met krachtig enthousiasme geijverd tegen de weekendongevallen. Hij was chirurg op een spoedafdeling in een ziekenhuis en zag ieder weekend de vreselijk gekwetste jongeren op zijn operatietafel liggen.
    Toen kwam plots de strik, in 2004. Blijkbaar goed voorbereid achter de schermen, maar volledig uit het openbare debat gehouden, was daar plots de verkeersstilzetting met veralgemening naar 70 km/u, de 30 km/u zones rond scholen (zelfs op doorgaande wegen, zelfs continu en tot op heden zonder bewezen voordelen), en het horribele schrikbewind om een zondagsrijdersrijstijl af te dwingen met superboetes. Ondertussen werd het dichtschilderen van rijvakken, het leggen van verkeersdrempels, het smaller schilderen van rijbanen, het planten van boommuren langs doorgaande wegen, naar een hogere versnelling gedreven. De snelweg wordt nog redelijk gerust gelaten, maar ook daar gaan stemmen op voor een rigide snelheidsbeperking van 100 km/u terwijl er zelfs 90 wordt geroepen, en liefst op Europees niveau.

    Dr. Beaucourt, die door de ganse media geacht werd hier een groot voorstander van te zijn, stond er beteuterd bij en zei dat zoiets nooit in zijn bedoeling of verwachting had gelegen en dat hij zelf ook graag vlot reed, want dat hoeft niet gevaarlijk te zijn.

    Ik bedoel maar: hoewel je wel voor een deel gelijk hebt, kijk uit met zelfkritiek, de vijand luistert mee (en bestaat!)

    Login om te reageren
  59. AbarthMkII zegt

    4 mei 2007 om 09:03

    @DB9 – Jij snapt het echt he! Wat een stomme opmerking! Kan goed geloven dat je het nog meent ook! Het zal jouw vader en moeder maar geweest zijn! Henkie

    Zoieso uit respect voor de nabestaanden, is deze beslissing de juiste. Hoop dat de veroorzaker van dit leed ook zwaar gestraft gaat worden, net als degene die medeplichtig is om de veroorzaker mee te helpen het land uit te vluchten.

    Dit zag je aankomen vanaf het begin. Er wordt veel te veel aandacht geschonken, te veel publiciteit. Rijden steeds meer mafkezen mee, die graag in de publiciteit staan. Nu dus na enkele zeer zware klappers door de jaren heen een dode te betreuren.

    Login om te reageren
  60. ZOEF zegt

    4 mei 2007 om 09:04

    Ha die Han!
    Is je mooie nieuwe 335i coupé al gerodeerd?

    Login om te reageren
  61. drbukkake zegt

    4 mei 2007 om 09:07

    Dat is toch Geen Stijl!

    /me has been banned to comment there btw…

    Login om te reageren
  62. karel zegt

    4 mei 2007 om 09:08

    Het zijn gewoon moordenaars

    Login om te reageren
  63. Rutger zegt

    4 mei 2007 om 09:17

    Ben benieuwd wat de uitkomsten van het onderzoek naar de crash zullen zijn, ben vooral benieuwd naar de snelheid van Team 74.

    Login om te reageren
  64. ^Mo^ zegt

    4 mei 2007 om 09:25

    En een paar dagen geleden sprak iedereen nog schande van de controles van de Nederlandse en Duitse politie. Zoals ik al eerder heb geroepen, dat racen doen ze maar lekker op een circuit

    Login om te reageren
  65. mini cooper S works zegt

    4 mei 2007 om 09:28

    ik vind de gumball echt heel gaaf en ik heb ze vorige weekend zien rijden op de snelweg maar je schrikt je echt dood met de snelheden hoe hun aan komen rijden misschien toch beter als het stopt.en voor die jongens van team 74 geen respect!dachten ze nu echt dat ze hier niet voor gestraft werden????

    Login om te reageren
  66. SugarFree zegt

    4 mei 2007 om 09:47

    Hm, blijkbaar heeft de organisatie genoeg hersencellen gemobiliseerd om tot deze intelligente beslissing te komen.

    Maar wel véél te laat.

    Login om te reageren
  67. ZZSTIJL zegt

    4 mei 2007 om 09:50

    Eindelijk! Stoppen met die onzin!

    Login om te reageren
  68. Armada zegt

    4 mei 2007 om 09:54

    Vind het vooral een naai actie dat degenen die de aanrijding veroorzaakten er met de staart tussen de benen vandoor gingen.

    Login om te reageren
  69. Lagonda zegt

    4 mei 2007 om 09:59

    Heel goed van de organisatie. Hun late reactie zou wel te maken hebben me paniek of iets dergelijks. Ze pakken in ieder geval hun verantwoordelijkheid.

    Moet Gumball helemaal stoppen ? Nee, dat denk ik niet. Er worden wel meer rally’s gereden op de gewone straat. Denk b.v. aan de rally’s met klassieke auto’s.
    Het zal wel heel moeilijk worden voor de Gumball organisatie om de rally weer te krijgen zoals ie bedoeld was. En dus niet met schatrijke en respectloze miljonairs die er een sport van maken om zo hard mogelijk over openbare wegen te rijden. Er zijn meerdere manieren om een dergelijke rally te houden, echter met het huidige imago zal dat knap lastig worden.

    Ik hoop dat ze team 74 in ieder geval aan de schandpaal nagelen. Dat het gebeurd is is vreselijk, maar dat ze ervandoor gegaan zijn zonder hulp te verlenen vind ik schandelijk, laag, noem maar op. Hoop dat ze nog lang daar in een cel mogen blijven.

    Login om te reageren
  70. karel zegt

    4 mei 2007 om 10:05

    @mini cooper S works

    Gaaf he? Mensen willens en wetens doodrijden.

    Login om te reageren
  71. Joost zegt

    4 mei 2007 om 10:12

    Smerigge klootzakjes met jullie gejakker op de weg, waarom niet gewoon allemaal een boompje pakken?

    Login om te reageren
  72. HaS zegt

    4 mei 2007 om 10:20

    heb de gumball eerlijk gezegd nooit leuk gevonde auto’s met te veel stikkers erop net een kerstboom lolz

    erg voor de nabestaanden t zou maar een familie lid van je zijn

    Login om te reageren
  73. 4.5 V8 zegt

    4 mei 2007 om 10:21

    Meer dan TERECHT :-)

    Login om te reageren
  74. Fej zegt

    4 mei 2007 om 10:44

    Op gtspirit.com staat er dat de man overleden is aan een hartaanval na het zien van een accident met een Gumballwagen en de bestuurders zouden heb ongeval onmiddellijk hebben door gegeven aan de Gumball-organisatie, maar die heeft het proberen geheim te houden. Toen de sponsors daar achter kwamen hebben ze zich terug getrokken. Ook vele rijders hebben zich spontaan teruggetrokken uit de race!

    Login om te reageren
  75. Kahdagh zegt

    4 mei 2007 om 10:47

    Mijn medeleven en begrip gaat uit naar familie en bekenden van de slachtoffers.

    Zoals velen hier gelukkig begrijpen is een rally georganiseerd op deze manier, s`nachts zuipen en overdag rijden, met als extra het ego van sommige rijkeluispoepers, zeer dodelijk. Meteen afschaffen die zooi en levenslang voor de twee veroorzakers. En de organisator ook de bak in (wie laat het nu toe om te feesten terwijl je zolang moet rijden?).

    En even terugkomend op het verhaal er worden wel meer rally`s gereden, moeten die dan weg?. Nou nee, de meeste van deze rally`s is nachtelijk feestgedrag simply not done. En als het om klassiekers gaat zijn de personen in kwestie vaak als de dood dat ze hun auto kapot rijden. Ook zullen er een aantal zijn die het gas weleens intrappen net als vele onder ons. Maar deze doen dat wel op een snelweg mits het rustig is. Dat is heel wat anders dan wat deze zielige figuren hebben gedaan!!

    Login om te reageren
  76. gebbetje zegt

    4 mei 2007 om 10:53

    Jammer dat het zo moest gaan, gumball was toch altijd wel een fantastisch evenement.

    Login om te reageren
  77. Lampredi zegt

    4 mei 2007 om 10:58

    @DB9: Je spoort echt echt niet. Dat ongeluk was geen ongeluk, het is inherent aan het evenement. Het gaat dus weer gebeuren.

    Login om te reageren
  78. LPJ zegt

    4 mei 2007 om 10:59

    @Fej: Niet na het zien? Na het zelf betrokken geweest te zijn zul je bedoelen.

    En inderdaad erg late reactie van de Gumball organisatie. Straf dat die ander mannen nog eventjes gewoon doorgaan met racen en nog een Ford GT en een Porsche Carrera GT in de prak rijden. Ik zou verwachten dat die mensen toch eens twee keer gaan nadenken over waar ze eigenlijk mee bezig zijn na zo’n ongeval.

    Login om te reageren
  79. C30CDIAMG zegt

    4 mei 2007 om 11:03

    Weet je, ik heb het er met iemand over gehad en die we zijn eruit:

    ————————————-

    Just been thinking. everybody is flaming max for not pulling the plug earlyer. i don’t know what happend behind the scenes. just a few people do i guess.

    but the gumball is a business with A LOT and A LOT of cash involved. with hotels, sponsors, artists and hell knows what else can only imagine how much work max had done before he telled the “public” that the gumball was stopped.

    you people judge to fast. lol just got a mail from a friend that the gumball org even helped the 2 porsche drivers escape. the news just blowing things up way to far. every site is also screaming that a porsche and a ford gt crashed like it never happend before. every year there are crashes.

    but since the germans stopped the rally and trew loads and loads of bad news and engery about the rally into the world everybody was just waiting for something to happen. i guess the germans are screaming “we told ya!” but if the germans din’t blow it up in the first place things wouldn’t be this big.

    i could go on for an hour or 2 but it’s no use.

    condolences go out to the family of the person that died. and hopefully his wife will heal and recover fully.

    Meer woorden hoeven er niet meer vuil aan gemaakt te worden denk ik

    Login om te reageren
  80. Fej zegt

    4 mei 2007 om 11:14

    fillmpje:
    http://jalopnik.com/cars/gumball-3000/scumball-3000-shows-us-what-the-scene-of-a-heart-attack-looks-like-257630.php?autoplay=true

    Login om te reageren
  81. GerreLekker zegt

    4 mei 2007 om 11:15

    MOOI! Goed dat deze zeik gedaan is. Ze moesten het gewoonweg verbieden die Gumball.

    Enkele rijkeluiszoontjes kunnen zich een dikke auto permitteren en mogen tegelijk ook de verkeersregels aan hun laars lappen en andere, gewone weggebruikers in (levens) gevaar brengen voor hun egoistisch plezier.

    Ga dan op een track racen, als je dan crasht is je eigen leven dat je in gevaar brengt en niet dan van onschuldigen

    Login om te reageren
  82. Han zegt

    4 mei 2007 om 11:18

    DB9 schrijft,

    3 May 2007 om 23:34
    Ze moete het door laten gaan voor die 2 mensen is het toch al te laat laat het dan voor die andere miljoenen mensen leuk en plezierig zijn
    ________________________________________________________________

    Zou het niet wijs zijn om de 9 in 11 te veranderen
    (DB11> DeBiel + gekkengetal)

    Gr Han

    Login om te reageren
  83. jagxj220 rijder zegt

    4 mei 2007 om 11:18

    vreselijk voor de nabestaande van die doodgereden mensen maar ik hoop dat het volgend jaar toch wel weer terug komt.

    ps weet iemand hoe hard die mensen in die porsche reden toen ze opbotsten tegen die anderen

    Login om te reageren
  84. LPJ zegt

    4 mei 2007 om 11:21

    Aha “C30 CDI AMG (tot 31 mei)”, ’t is toch nog de fout van de politie, ik wist het!

    Die Duitsers hadden het maar niet zo moeten opkloppen verdorie! Die weten zeker niet hoeveel geld er daar omgaat?

    Zucht…

    Login om te reageren
  85. jagxj220 rijder zegt

    4 mei 2007 om 11:24

    maar iedereen moet nu ook wel even stoppen met dat afzeiken DB9 de bootschap is nu denk ik wel overgekomen.
    ik ben het dan wel niet met hem eens maar het is een vrij land hoor,gss

    Login om te reageren
  86. Fej zegt

    4 mei 2007 om 11:40

    En wie weet, misschien is de andere wagen wel door het rood gereden? Een koppel van 70 jaar, in een Golf 1, in Macedonië? Als je ziet hoe de 70-ers in Belgie en Nederland (nog amper kunnen) rijden zou het me niet eens verbazen.De Porsche reed te hard, maar hoe hard reed hij? De Golf 1 heeft wel schade, maar de Porsche heeft enkel een loshangende achterbumper, dus hij zal waarschijnlijk geen 100km/h hebben gereden!
    Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurd, maar niet alle Gumballers rijden onverantwoord! Afwachten tot na het onderzoek voor jullie vanalles beginnen te schreeuwen! De bestuurder kan naar het schijnt tot max. 1 jaar celstraf krijgen! In Macedonie lijkt me dat niet echt aan te raden!

    Login om te reageren
  87. Han zegt

    4 mei 2007 om 11:41

    @jagxj220 rijder

    Je hebt gelijk en biedt hierbij mijn excuses aan.
    DB9 had dat misschien ook kunnen doen, dan had hij waarschijnlijk niet zoveel commentaar gehad.

    Gr Han

    Login om te reageren
  88. jagxj220 rijder zegt

    4 mei 2007 om 11:46

    @ han

    ben het met je eens

    Login om te reageren
  89. noble m400 rijder zegt

    4 mei 2007 om 11:47

    @ woody is goed
    check de website van peter kommer voor mijn vorige auto dat is een noble m12 heb ik verkocht omdat de m400 nu uit engeland overkomt (import heb hem ongeveer 3 maanden geleden besteld via kennis in engeland) ik laat er een speciale uitlaat onderzetten en grotere turbo’s en chiptuning en een coldair intake dan moet hij ongeveer dik 600 pk hebben en met een hewicht van 1160 kg is hij dan waanzinnig snel. hij komt over ongeveer een week aan stuur een @mailtje als je er mee wil rijden mijn @mail is [email protected]

    Login om te reageren
  90. Solstice zegt

    4 mei 2007 om 11:49

    Niet helemaal on-topic maar toch wel een beetje: bijkomend voordeel voor de echte autoliefhebbers met een Ford GT , Porsche Carrera GT of Techart 911: hun auto’s zijn door deze dwazen weer een beetje zeldzamer en waardevoller geworden ;-)

    Login om te reageren
  91. slushpuppy zegt

    4 mei 2007 om 11:50

    slk55 amg schrijft, 3 May 2007 om 23:48 wat gebeurd er met het geld van de deelnemers? En Lennart net dat het niet zo moet worden opgeklopt omdat er zoveel geld in omgaat. Het is toch een gospe dit. Er zijn mensen dood en er word alleen gedacht aan de pijn in de eigen portemonnee. De deelnemers van deze race zijn een stelletje rijke verwende kinderen zonder gevoel anders dan gevoel in hun portemonnee. Doe familie van slachtoffer helpen met al dat geld wat er over is als je een heer bent. Daarmee is het niet goed gemaakt maar het staat wel menselijk.

    Login om te reageren
  92. HaJee zegt

    4 mei 2007 om 11:56

    @ Ruben Baeten: Heb er over nagedacht,

    Amerikanen he

    Login om te reageren
  93. Eric zegt

    4 mei 2007 om 11:58

    Goed hoor. Waarom niet een miljoentje schadevergoededing er tegenaan gooien? Kunnen er de volgende editie zonder ernstige consequenties misschien wel een stuk of drie mensen doodgereden worden…

    Login om te reageren
  94. Beaten zegt

    4 mei 2007 om 12:01

    Solstice heeft gelijk..

    ik kan het niet echt *liefhebberij* noemen, al die wagens worden enorm afgeragd [en daarom ben ik blij dat er weinig tot geen snelle klassiekers meerijden]

    Als die lui een wagen in de prak rijden, dan kopen ze de volgende dag wel een nieuwe..

    Hard rijden kan iedereen, maar GOED rijden is een heel ander verhaal ;)

    Login om te reageren
  95. SugarFree zegt

    4 mei 2007 om 12:03

    @ Fej
    Je hebt een punt dat éérst onderzoek moet uitwijzen wat de ware toedracht is. Volgens mij heb ik dat nog niemand horen zeggen.
    Mocht het zijn dat de bestuurder van de Golf ook iets te verwijten valt (eh, die is er niet meer…), dan zal de straf voor de Gumballer mogelijk lager uitvallen.

    En 1 jaar voor (even aannemen) dood door schuld, tijdens deelname aan een illegale race? 1 Jaar is zelfs in Macedonië te weinig.

    Login om te reageren
  96. car freak van meegen zegt

    4 mei 2007 om 12:14

    sjade dat dat allemaal is gebeurt hoor en dat het stopt

    Login om te reageren
  97. Jim zegt

    4 mei 2007 om 12:18

    Weg met die onzinnige en asociale races op de openbare weg! Wat een onzin dat een paar over het paard getilde maniakken de levens van andere mensen in gevaar kunnen brengen. Een raadsel waarom de Nederlandse overheid deze race toestaat op de Nederlandse wegen.
    Laat ze een circuit afhuren en zichzelf daar naar gene zijde rijden…

    Login om te reageren
  98. Fej zegt

    4 mei 2007 om 12:21

    @ SugarFree

    ze worden ook niet vastgehouden voor dood door schuld, maar voor het weigeren van hulp en roekeloos rijgedrag! En als moest blijken dat de man toch gestorven is aan, zoals ze zeiden, een hartaanval (na het ongeluk), dan zijn de bestuurders niet verantwoordelijk voor de dood, maar enkel voor de verwondingen!
    Ik probeer dit zeker niet goed te praten, maar je moet rekening houden met alle feiten! Ik weet dat als ik een Porsche had en het inschrijvingsgeld kon missen, dan had ik dit jaar meegedaan aan de Gumball, en dan had ik ook snelheidsovertredingen begaan, net zoals ik dat nu met mijn dieseltje hier in Belgie doe! Je niet aan de snelheid houden betekent niet altijd onverantwoord rijden! Een accident kan altijd gebeuren, maar toch liever niet in Macedonie! Iedereen kent toch verhalen van truckers of buschauffeurs die jaren in een gevangenis zitten voor een akkefietje in een ander land waar de tijd is blijven stilstaan. Iedereen hier heeft de piloten al veroordeelt, maar er is nog altijd de (kleine) mogelijkheid dat ze niet in fout waren!!! En ze hebben onmiddellijk de organisatie verwittigd en die heeft beslist om hun naar de grens te laten brengen en het in de doofpot te stoppen! Dus als het zo gegaan zou zijn, kan ik begrijpen dat ze het land uit wilden. Ik zou ook niet in Macedonie de gevangenis in willen als het niet mijn fout zou zijn!Als roekeloos rijgedrag de oorzaak is dienen de piloten uiteraard gestraft te worden!

    Ik hoop dat dit niet het einde is van de Gumball, want zou er graag aan meedoen binnen enkele jaren, maar ik denk dat de manier waarop de organisatie dit heeft aangepakt eerder de doodsteek zal geven dan het incident zelf!

    Login om te reageren
  99. SugarFree zegt

    4 mei 2007 om 12:33

    @ Fej

    Ik ben het zeker met je eens dat eerst een onderzoek moet worden uitgevoerd, om de toedracht en de schuldvraag vast te stellen. Tot die tijd zitten we eigenlijk met zijn allen de mensen te veroordelen, daar heb je gelijk in.

    En je hebt mij niet horen zeggen dat álle Gumballers onverantwoord rijden. En ja, we rijden allemaal wel eens te hard, maar dát vind ik de grootste drogreden hier op het blog. Wat ik wel vind, is dat je eigenlijk niet aan zo’n race moet willen deelnemen, omdat de race nu eenmaal illegaal is. Racen tijdens een trackday is van een totaal andere orde. De deelnemers kiezen immers bewust voor het snelheidskarakter en de daarmee samenhangende grote(re) risico’s.

    Login om te reageren
  100. Fej zegt

    4 mei 2007 om 12:51

    @ SugarFree

    it’s not a race, it’s a rally :-) ! Ik begrijp wat je bedoelt, maar het zou geen race mogen zijn. Naar het schijnt werd er dit jaar echt wild gereden voor de eerste plaats en dat zou niet mogen. Ideaal zou zijn van circuit naar circuit rijden, minder kilometers op de openbare weg, minder kilometers per dag, meer kilometers op het cicuit. Ze zouden snelwegen kunnen afhuren en dergelijke. Er zijn oplossingen genoeg, zolang ze het maar verstandig aanpakken.
    Dat de Gumball illegaal is klopt niet. De organisatie moedigt de rijders niet aan om roekeloos of te hard te rijden en niemand kan een groep auto’s verbieden in een bepaald land te rijden.
    De kans is dan ook klein dat ze Gumball gaan kunnen verbieden. Als ze volgend jaar geen stickers meer op hun auto’s plakken, weet niemand nog wie er aan de Gumball mee doet. De politie kan niemand meer tegenhouden omwille van hoe hun auto er uit ziet! Ik vind niet dat het verboden moet worden, maar racen tegen elkaar op de openbare weg kan ook niet natuurlijk!

    Login om te reageren
  101. Stef zegt

    4 mei 2007 om 12:51

    @ Evo, (en sowieso mensen die het erover hebben) mbt de vluchters van de martini 911:
    Zou jij in een land zonder uitleveringsverdrag met je thuisland opgepakt en in de cel gegooit willen worden? Ik vind het sneu wat gebeurt is, maar ik zou liever gezocht worden in dat land, en er nooit meer komen, als dat ik opgepakt word, en voor tijden de bak in draai.

    Natuurlijk zou ik de familie wel met alle mogelijke middelen proberen te steunen in het verdriet, maar ik kan heel goed begrijpen dat ze het land uit probeerden te vluchten.

    Login om te reageren
  102. SQB zegt

    4 mei 2007 om 12:52

    Hier konden we op wachten.

    Het is overduidelijk dat de Gumball, al is het officieel een rally, gewoon een excuus is om hard en gevaarlijk te rijden. Natuurlijk zullen er deelnemers tussen zijn die zich verantwoordelijk gedragen, maar er is duidelijk een grote groep die dit niet doet. En hier zijn niet alleen de individuele rijders verantwoordelijk voor, maar ook de organisatie. Als je een “rally” organiseert, over de openbare weg, waarbij het tijdselement (lees: snelheid) een rol speelt (er worden zelfs officieuze winnaars worden uitgeroepen), waarbij roekeloos rijgedrag eerder wordt toegejuicht dan ontmoedigd, waarbij lange dagen worden gemaakt waarna ’s avonds wordt gefeest zodat na een paar dagen de deelnemers flink (lees: over-) vermoeid zijn, dan kan een ongeluk als dit geen toeval zijn.
    Of zijn er echt nog mensen die geloven dat de Porsche zich keurig aan de maximumsnelheid en de overige verkeersregels hield, maar helaas de roekeloos rijdende Golf niet meer kon ontwijken, waarna de Porsche-bestuurders zo ontdaan waren en in paniek raakten, dat ze snel in een andere auto stapten?

    De organisatie zal zich moeten beraden, anders zullen meer en meer landen de Gumball op voorhand al verbieden. Waarom niet, zoals anderen ook al voorstelden, niet een toertocht van circuit naar circuit, waarbij alleen daar de tijd wordt gemeten?

    Login om te reageren
  103. K. zegt

    4 mei 2007 om 12:54

    illegaal???

    Login om te reageren
  104. lincoln zegt

    4 mei 2007 om 12:56

    @SQB .. hallo .. hier kon je al op wachten bij de uitvinding van de auto..

    Login om te reageren
  105. Rob zegt

    4 mei 2007 om 12:58

    Verbieden deze waanzin, racen doe je maar op een circuit!

    Login om te reageren
  106. luc zegt

    4 mei 2007 om 13:04

    het is nu altijd op het nuieuws
    het schijnt dat hij 200 Km/h reed

    Login om te reageren
  107. Stef zegt

    4 mei 2007 om 13:15

    meer 280…maar goed.
    Schijnt ook dat de bestuurder van de VW een hart aanval had gekregen, en daardoor het ongeluk veroorzaakt heeft.

    Nogmaals, shit happens.
    Als ik er dood aan was gegaan, pech, maar mafketels heb je overal. Anders moet je ook maar stoppen met leven, want het kan ook best zijn dat iemand jou een keer met 50 aanrijdt, dan maakt dat echt niet uit of dat 230 langzamer was als die porsche.

    En ik blijf erbij dat ik Macedonie ook uitgevlucht was, je zou er maar moord te laste gelegd krijgen…brrrr

    Login om te reageren
  108. SQB zegt

    4 mei 2007 om 13:16

    @lincoln
    Eh… ja. Hier kon je op wachten sinds het begin van het leven op aarde, zo ken ik nog wel een paar dooddoeners. Er is toch echt wel een verschil tussen normaal autogebruik en roekeloos rijden.

    @ZOEF
    Niet zo paranoïde zeg, ook de overheid kent dit verschil echt wel. Of dacht je nou echt dat ze drempels op de snelweg gaan leggen voor het geval de Gumball volgend jaar weer langs komt?

    Login om te reageren
  109. Fej zegt

    4 mei 2007 om 13:24

    Hoe kan je een groep wagens verbieden over de openbare weg te rijden?

    Login om te reageren
  110. K. zegt

    4 mei 2007 om 13:48

    niet

    Login om te reageren
  111. Nigel zegt

    4 mei 2007 om 13:48

    Ik lees net dit ergens

    “Een met een Ford GT en een met een Porsche Carrera GT, waarbij ook slachtoffers zijn gevallen. Over de aard van hun verwondingen is nog niets bekend. ”

    er zijn dus meerdere slachtoffers dan alleen die van die porsche

    Login om te reageren
  112. Zoef zegt

    4 mei 2007 om 13:51

    Het zou al helpen om een beetje kieskeuriger te zijn met de piloten. Ik weet niet hoe het zat met dit team, maar ik weet uit goede bron dat iemand die 2 ferrari’s in de prak had gereden tijdens zijn cafébezoeken op het nippertje niet heeft deelgenomen aan de Gumball wegens ziekte…

    Login om te reageren
  113. SQB zegt

    4 mei 2007 om 13:54

    Dat kan je verbieden als die groep wagens veel te hard of te gevaarlijk rijden, en dat kan je op voorhand verbieden als de bestuurders van te voren afgesproken hebben veel te hard of gevaarlijk te gaan rijden.

    Login om te reageren
  114. SQB zegt

    4 mei 2007 om 13:58

    En een cynische tip voor de Gumball organisatie: doe het volgend jaar in Afrika! Bij Paris-Dakar zijn ook al geregeld doden gevallen onder omstanders, en d’r kraait geen haan naar!

    Login om te reageren
  115. lincoln zegt

    4 mei 2007 om 13:59

    95% van de dodelijke ongelukken gebeuren met een snelheid van ONDER de 100 km/u.

    Login om te reageren
  116. Fej zegt

    4 mei 2007 om 14:01

    @ Nigel

    er vallen elk jaar gewonden bij crashes, dit is de eerste keer dat er een dode en een gewonde viel bij buitenstaanders!

    @SQB

    het enige wat ze dan moeten doen is de stickers niet meer gebruiken! Niemand die nog geidentificeerd kan worden als deelnemer! Dan kan je ook alleen maar gearresteerd worden als je daadwerkelijk te hard rijd en niet voor je deelname aan de rally zoals dit jaar in Duitsland het geval was!

    Login om te reageren
  117. 666 zegt

    4 mei 2007 om 14:07

    snelheid doodt niet, idioot rijden wel. Die gasten zijn super asociaal, arrogant en wat nog allemaal. Ik vind de gumball een superrace, maar dan wel enkel door de wagens, want die gasten die meerijden doen het alleen voor de media aandacht die ze hierdoor krijgen. deels hoop ik dat er volgend jaar een nieuwe editie zal zijn, maar dan wel met een betere organisatie en screening van de rijvaardigheden van de deelnemers. Laat dit voorval een unicum blijven en laat dit voorval een les zijn voor verdere gumball races.
    en Zoef, ge hebt gelijk zulle, de politici zitten hier garantie ook geinfiltreerd.
    Ik ben voorstander van ongelimiteerde snelheid op autosnelwegen, maar met op de gevaarlijkere punten(Brusselse ring, Antwerpse ring, kruising E17/E40) wel degelijk nog snelheidsbeperkingen.

    Login om te reageren
  118. michel zegt

    4 mei 2007 om 14:25

    @DB9..jij achterlijke malloot!!!
    Dat er nog zo’n mensen bestaan die zoiets überhaupt in hun kop halen om zo iets te zeggen…Tsjonge jonge..

    Voor de rest vindt ik ook dat het een juist innitiatief is geweest om de rally stil te leggen. Dat het zo lang geduurd heeft enfin, kan gebeuren.

    Nu vraag ik me alleen af tot waar zijn ze gekomen? En rijden ze eventueel in één stoet terug naar london? of worden ze op trailers gezet??

    Ik leef mee met de nabestaanden.

    Greetzzz een groot autoliefhebber

    Login om te reageren
  119. SQB zegt

    4 mei 2007 om 14:27

    @Fey
    ’tuurlijk! Een bankrover is ook geen bankrover als-ie geen bivakmuts op heeft, zeker?
    Als je onderdeel bent van een groep die georganiseerd de verkeersregels overtreedt, ben je daardoor strafbaar zelfs al rijdt je op dat moment keurig netjes. Hetzelfde geldt als je lid bent van een drugsbende, dan kan je ook opgepakt worden al sta je op dat moment geen drugs te verkopen.

    @lincoln
    Dat komt doordat er meer dan 95% langzamer dan 100km/u gereden. Volgens die logica moet je juist bij dichte mist gaan rijden, omdat minder dan 5% van de ongelukken bij dichte mist gebeurt.

    Login om te reageren
  120. DAT zegt

    4 mei 2007 om 14:27

    Beetje krokedillentranen hiero.
    Nu er een dode is gevallen hangen we met z’n allen de moraalridder uit.

    We vinden het toch allemaal prachtig; illigaal ronkende V8’s en Lambo’s?

    Login om te reageren
  121. C0en zegt

    4 mei 2007 om 14:41

    Ik vind het ook jammer dat de Gumball stopt, maar ik begrijp de beslissing. Je kan niet zomaar doorgaan terwijl er mensen zijn overleden. Ooit hoop ik nog een keer mee te doen, zoals zoveel mensen hier op Autoblog. Dus ik hoop dat er volgende jaar wel weer de Gumball gereden wordt.

    @autoblog

    sinds wannneer weten jullie van de Gumball?

    Login om te reageren
  122. Rob zegt

    4 mei 2007 om 14:43

    @DAT,

    sommige auto’s zijn inderdaad mooi, maar dat wil niet zeggen dat, als je er één bezit, ook boven de wet staat en geen verantwoordelijkheid dient te dragen voor je acties. De openbare weg leent zich niet voor dit soort acties, daar zijn circuits voor, punt uit.

    Login om te reageren
  123. K. zegt

    4 mei 2007 om 14:44

    ” Als je onderdeel bent van een groep die georganiseerd de verkeersregels overtreedt, ben je daardoor strafbaar zelfs al rijdt je op dat moment keurig netjes. ”

    gelul,

    de race is niet georganiseerd om de verkeersregels te overtreden,
    iedereen rijd voor zich zelf

    Login om te reageren
  124. DAT zegt

    4 mei 2007 om 15:04

    @Rob Misschien een beetje bot gezegd maar als je 230 rijdt sta je niet boven de wet, je overtreedt hem alleen.

    Maar je blijft altijd volledig verantwoordelijk voor z’on ongeval. Dat geldt bijna voor alles in het leven.

    Login om te reageren
  125. Rick dos zegt

    4 mei 2007 om 15:16

    Ik ben het eens met DAT. Ineens zijn we hier met zijn allen een stelletje moraalridders.

    Niemand hier zeker die harder dan 50/80/100/120 rijdt? Neeee, we houden ons allemaal aan de regels. Ja, natuurlijk en daarom is onze regering zo blij met Koos Spee.

    Volgens mij was er een medeblogger die hier een paar dagen geleden aankondigde dat hij zijn rijbewijs was kwijt geraakt. Wat hoorde ik toen? “Ach, wat klote voor je!” ” dat is rot voor je.”
    Dan is het ineens moeilijk om kritiek te uiten zeker? Nu,was die zijn rijbewijs kwijt, maar wat is het verschil met wat hij gedaan heeft met wat de Gumballers doen dan?

    Dat zij duizenden euro´s betalen om te doen wat vele (niet iedereen!) ook doet.

    Wijs eerst naar jezelf voordat je naar iemand anders wijst!

    Login om te reageren
  126. slk55 amg zegt

    4 mei 2007 om 15:23

    @Rick dos

    het verschil? ik deed het niet op een overvol kruispunt, maar op een zo goed als lege autoweg….

    maar je punt is duidelijk, en ik sluit me bij jullie aan.

    Login om te reageren
  127. Rick dos zegt

    4 mei 2007 om 15:29

    @slk55 amg

    Jij bent zeker zo´n “verantwoordelijke” snelheidsduivel. ;) Maar wat als je nou met die snelheid een klapband had gehad of je moest uitwijken voor iets terwijl je dochter achterin zat? Had je je het zelf dan kunnen vergeven???……..

    Login om te reageren
  128. karel zegt

    4 mei 2007 om 15:47

    @Stef

    Ga jij effe staan, rij ik wel over je heen.
    Shit happens tenslotte

    Login om te reageren
  129. Jordey zegt

    4 mei 2007 om 16:00

    NIET weer een carrera GT :janksmiley….

    nou van de 1200 zijn er 600 in amerika en zijn er in totaal iets van 15 gecrasht.. leuk zeg.. ik weet echt niet of ik nu die carrera gt later kan kopen als 2e handsje.. moet ik naar amerika, dat gaat dan ook weer lkkr veel geld kosste.

    maar wel jammer die gumball gestopt.. baluh

    Login om te reageren
  130. Max zegt

    4 mei 2007 om 16:02

    Wat een kansloze reacties hier allemaal, als er weer 1 sterft in parijs dakar hoor je nooit iemand zeiken, dan is het van, ja dat hoort bij de rally. De Gumball 3000 heeft 9 jaar lang zonder slachtoffers gereden, dat kan je van menig ander autosport niet zeggen.

    Login om te reageren
  131. slushpuppy zegt

    4 mei 2007 om 16:48

    @Max
    Het verschil is de zandbank of de openbare weg. Macedonie is een vrij ontwikkeld land met wegen en als er dan iemand dood gaat is het ook een vrij ontwikkeld land dat begrippen als doodslag en moord door gestoord rijden kan berechten. Had je maar in de zandbak moeten blijven. En los van alles haat ik echt de reacties zoals jij nu doet. iemand gaat dood, big deal en ga door met de race. En een kogel door Max heen, wat zullen we doen, doorgaan of janken om het verlies van een oetlul als hij. (Ps ga nu niet wissen want dan verlies ik echt mijn beschaving en aan een ben heb ik maling)

    Login om te reageren
  132. Citrofiel zegt

    4 mei 2007 om 16:50

    @ Morrie; En waarom zou de familie Cepulyoski het niet nodig hebben? Ze hebben recht op een schadevergoeding, aangezien iemand is gedood en iemand ernstig verwond. Dat kost ten eerste geld (begrafenis, ziektekosten, en ze hadden het al niet ruim, ze reden een Golf I) en ze lijden ook psychische schade, dus dat wordt meestal ook afgekocht (voor zover dat kan).

    Login om te reageren
  133. DAT zegt

    4 mei 2007 om 16:52

    @slushpuppy
    Je mag wel kwaad worden, maar we gaan hier niet met kogels dreigen!

    Login om te reageren
  134. Max zegt

    4 mei 2007 om 17:01

    Dakar is een sport en daar wordt niet geraced over de openbare weg. Dit zijn een stelletje idioten die niet kunnen rijden maar wel geld hebben voor een auto met veel te veel pk’s voor kun skills. En by the way, Macedonie is geen derde wereld land en ligt ook niet in oostblok. Anders kun je Griekenland ook als oostblok gaan beschouwen.

    Login om te reageren
  135. SugarFree zegt

    4 mei 2007 om 17:16

    @ SQB
    Je standpunten en argumentatie vallen op door helderheid en wijsheid.

    Een verademing tussen de kortzichtige reacties als ‘dan kunnen we autorijden wel verbieden’ en ‘schijnheiligen, jullie rijden ook wel eens te hard’.

    En wat SLK AMG heeft gedaan is ook niet slim. Hij heeft geluk gehad dat hij geen klapband kreeg. Zo had ik ook geluk toen ik 200 reed. Maar: de weg was leeg en recht, zonder kruispunten. Zoals ook bij SLK AMG het geval was.

    Men kan nog steeds het onderscheid niet maken tussen georganiseerde snelheidswestrijden, gewone deelname aan het verkeer en circuits/trackdays.

    Login om te reageren
  136. The Kopfather zegt

    4 mei 2007 om 17:18

    Ik hoorde net op radio 3FM (die hadden contact met Peter Hendricks) dat de oorzaak van de dood van de overleden man niet bij de Gumball 3000 lag. Hij was wel betrokken geraakt bij het ongeluk dat plaats vond bij een snelheid van 60 km/h, hij moest ook naar het ziekenhuis. Nadat de man het ziekenhuis had verlaten, heeft hij een hartaanval gekregen waardoor hij is overleden. Dit bericht heeft Peter Hendricks van de politie in Macedonië te horen gekregen. Just to let you know…

    Login om te reageren
  137. LPJ zegt

    4 mei 2007 om 17:21

    Je zou inderdaad Griekenland ook als oostblok kunnen beschouwen, ware het niet dat het oostblok gebruikt wordt voor Oost Europese landen die ten tijde van de Sovjet Unie onder de communistische invloed vielen. Macedonië, in 1991 onafhankelijk geworden van het oostblokland Joegoslavië, kunnen we dus wel als oostblok zien, Griekenland niet. Maar dat is een beetje off topic eigenlijk ;)

    Login om te reageren
  138. Rick dos zegt

    4 mei 2007 om 17:22

    Gewone deelname aan het verkeer met 200 km/u……..Jaja, lijkt me duidelijk. Geef mij niet de schuld want ik ben anders……

    Login om te reageren
  139. slk55 amg zegt

    4 mei 2007 om 18:12

    stel dit, stel dat…… word er een beetje moe van, als je met 120 over de snelweg rijd onder een viaduct en daar staan een stel #%^*pubers met een baksteen op, die ze dwars door je vooruit gooien. dan ben je ook dood.

    Login om te reageren
  140. Micky zegt

    4 mei 2007 om 18:13

    Gumball is niet illegaal als de wagens in orde zijn met hun papieren en zich aan de snelheid houden. Als de bestuurder daadwerkelijk is gestorven aan een hartaanval ligt de kwestie net iets moeilijker, het kon misschien niet vermeden worden maar met aangepaste snelheid was de kritiek niet zo fel geweest.
    Er sterven iedere dag 500 onschuldigen in de 3e wereld!!!!!!!!!!!! Wanneer gaan we daar allen samen eens iets aan doen ipv kritiek te leveren op een dodelijk ongeval waar niemand concreet weet hoe het precies is gebeurd, behalve omdat het van de gumball is wordt er een grote heisa rond verkocht, had het andersom geweest geen haai die zou kraaien! Er vallen dagelijks slachtoffers door roekeloze chauffeurs maar daar is iedereen stil over alhoewel het leed even groot is! Gumball treft geen enkele schuld, de bestuurders wel dus gumball mag volgend jaar terug starten van mij mits meer verantwoordelijkheidsgevoel. Iedereen die nog nooit te vlug gereden heeft of een gevaarlijke situatie heeft veroorzaakt mag nu spreken :-)

    Login om te reageren
  141. Zoef zegt

    4 mei 2007 om 18:57

    @SQB:
    ”
    @ZOEF
    Niet zo paranoïde zeg, ook de overheid kent dit verschil echt wel. Of dacht je nou echt dat ze drempels op de snelweg gaan leggen voor het geval de Gumball volgend jaar weer langs komt
    ”

    Het klopt natuurlijk wel dat in deze omstandigheden iedereen wat emotioneler reageert dan noodzakelijk, maar toch is het zo dat er een batterij mobiliteitssaboteurs klaarstaat om bij iedere aanleiding de auto in zijn mogelijkheden te beperken.

    Login om te reageren
  142. luciano zegt

    4 mei 2007 om 19:30

    Parijs Dakkar moet ook stoppen, daar komt ook welles een onschuldige negert om `t leven.

    Ook moeten er begrenzers op alle auto`s, zodat snelheden boven de 200km/pu niet worden gehaald. Zo, het is nu een stuk veiliger voor ons allen.
    Racen is alleen voor het circuit, daarbuiten moet men rekening houden met elkander. Zo ligt het niet aan je rijkunsten of je goed kan hardrijden, maar ook aan je medeweggebruikers die op jouw snelheid moet anticiperen. En daar heb je helaas geen invloed, dus vandaar deze maatregelen.

    Login om te reageren
  143. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 19:34

    de gumball is helemaal geen georganiseerde race, bij elke briefing word duidelijk attent op gemaakt dat het een rally is en er worden ook geen prijzen uitgereikt voor de snelste deelnemer ! opletten dus.

    Voor de rest proef ik veel jaloezie ..een dure auto rijden, boetes cash betalen vette feesten mooie vrouwen iedereen wil het en hun doen het. Ik zal volgend jaar zeker de gumball weer volgen als er een volgende komt.

    Login om te reageren
  144. 500 zegt

    4 mei 2007 om 19:51

    En nooit meer herstarten. ik hoop dat die boeren die het ongeval veroorzaakt hebben door overdreven snelheid branden.

    Login om te reageren
  145. Wouterman! zegt

    4 mei 2007 om 19:56

    Da’s nou wat je noemt kut

    Login om te reageren
  146. Sander zegt

    4 mei 2007 om 20:25

    @ SLK 55 AMG,

    Eens, je hebt je eigen leven in de hand. En op dat moment dat jij te hard rijdt weet je donders goed waar je mee bezig bent. En die risico’s zijn dus helemaal voor jezelf. Nu is de volgende reactie: En als er iemand bij je in zit dan?? Of als je een ongeluk veroorzaakt dan?? Sja.. Wat dan? Hmm.. weet eigenlijk niet waar in naar toe wil… Whatever ;-)

    Login om te reageren
  147. Rik zegt

    4 mei 2007 om 20:36

    2e dode gevallen in de race. Het is de mevrouw die als bijrijder in de auto zat.

    Meer foto’s hierrrr:

    http://www.gumball3000blog.com/2007/05/04/gumball-2007-second-victim-of-the-gumball-crash/

    en de video vind je hierrr:
    http://www.rtl.hr/vijesti/prikaz/10123

    Login om te reageren
  148. luciano zegt

    4 mei 2007 om 20:42

    @slk55 amg

    Onverantwoord, om je kinderen aan zulke snelheden bloot te stellen. Je kunt het jezelf nooit vergeven, omdat je zelf zo graag snel wilt rijden, als je kinderen zijn verongelukt. Je bent als volwassene en vader verantwoordelijk voor de wellbeing van je koters. Draag dan ook die verantwoordelijkheid en laat niet iemand anders (politie) je wijzen op je onvolwassen gedrag.

    Login om te reageren
  149. Sander zegt

    4 mei 2007 om 20:49

    Haha, en zelf zijn ze allemaal zo braaf, fantastisch ;-)

    Login om te reageren
  150. luciano zegt

    4 mei 2007 om 21:13

    @slk55amg
    Je kan die capriolen beter in bed uitvoeren (lees: hard gaan) dan geniet je vrouw er ook nog van. ;)

    Login om te reageren
  151. mercedesfan zegt

    4 mei 2007 om 21:36

    de juiste keuze van de organisatie na z’n zwaar ongeluk

    Login om te reageren
  152. Speedy-Rutger zegt

    4 mei 2007 om 22:40

    Na mijn eerste reactie op deze `rally’ van volgevreten patsers zie ik helaas, dat er slachtoffers gevallen zijn.

    Gelukkig, dat het geen personen zijn, die niet aan de rally deelnamen. Ik hoop, dat de mensen die voor deze rally waren/zijn nu eens de mond gesnoerd worrden!!!

    Racen doe je op het circuit en niet met 200+ langs wegwerkers, over vluchtstroken en langs 100 km/h rijdende gezinnetjes!!!!!!!

    amen…….

    Login om te reageren
  153. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 22:59

    rutger is een echte lezer

    Login om te reageren
  154. Johan zegt

    4 mei 2007 om 22:59

    Oke, even voor al die dombo’s die dit leuk vinden. Mijn voorstel is om volgend jaar een GUNBALL te organiseren in plaats van een Gumball. We houden dan dezelfde race, maar het is dan iedereen toegestaan in de landen langs de route om op deze racende debielen te schieten. Kijken wie er dan nog mee doet.

    Login om te reageren
  155. Gerben zegt

    4 mei 2007 om 23:36

    @johan geeft niet dat je jaloers bent op rijke mensen met mooie autos + vrouwen…het zal wel wennen

    Login om te reageren
  156. mark zegt

    5 mei 2007 om 20:41

    @DB9

    Tot jij door een gek van de kaart wordt geveegt, laat ik je dan nog horen dat je het plezant moet houden voor de rest.

    Waar zit je verstand toch???

    Sommigen beseffen hier duidelijk niet wat er gebeurd is.

    onschuldige MENSENLEVENS HALLO.
    voor hetzelfde geld had iemand van ons dit kunnen overkomen he.
    Die gek had dood moeten zijn he en niet omgekeerd

    Login om te reageren
  157. elio zegt

    6 mei 2007 om 13:17

    Ik vind dat de Gumball Rally in zijn huidige vorm zou moeten afgeschaft worden en vervangen worden door een evenement als ‘paintball in een overvol shoppingcentrum’, of ‘petanque in een zandbak met peuters’.

    Ik bedoel maar: eigenlijk is het onverantwoord om zo snel te rijden op de openbare weg.

    Maar juist dat maakt deze happening zo aantrekkelijk. Het rock ’n roll – gehalte ligt redelijk hoog. Het gehalte zou hoger kunnen liggen als de deelnemers niet allemaal rijkeluiszoontjes waren, en echt goed met de auto konden rijden, maar dat publiek trekt Gumball nu eenmaal aan.

    Ik hoop dus echt dat de Gumball met de nodige aanpassingen volgend jaar opnieuw van start kan gaan. En we weer mooie auto’s te zien zullen krijgen.

    Maar die slachtoffers, tja, dat is toch een serieuze schandvlek op het blazoen van de rally. Dat maak je niet ongedaan.

    Een auto in de prak rijden, tot daar aan toe.
    Een mens van het leven beroven, doodzonde.

    Login om te reageren
  158. Windhoos zegt

    7 mei 2007 om 18:18

    Voor mij hoeft het niet. Ook al is er geen klassement, maar door dit soort evementen krijgen velen haantjes gedrag. Er is imo niets mis met een circuit of de duitse autobahn……

    Login om te reageren
  159. Christy zegt

    8 mei 2007 om 12:49

    Het is weer een zoveelste kenbaar iets, dat je de bekende put dempt als er doden zijn gevallen.
    Hoezo zinloos geweld.

    Login om te reageren
  160. C30CDIAMG zegt

    8 mei 2007 om 17:59

    @ Lennart,

    Waarschijnlijk ligt het aan je Engelse leesvaardigheden dat je zo moet zuchten. Ik vertel dat de reden is dat het een dag later bekend is gemaakt dat de rally stopt wegens het overleggen met de vele sponsers en afspraken die gemaakt zijn. Zo’n evenement op touw zetten gaat niet ff 1 2 3.

    En dat er zo over wordt gesproken is omdat de politie inderdaad er zo’n probleem van maakt ja. Het komt daarom niet voor niets in het nieuws. Het bestaat al 9 jaar en er is nog nooit wat gebeurd, en de politie had tot nu toe ook nog nooit zoveel kracht ingezet om ze te belemmeren bij de rally

    Lennart… zucht…

    Login om te reageren
  161. SugarFree zegt

    9 mei 2007 om 12:37

    @ C30

    Dat er 9 jaar niets is gebeurd, is natuurlijk geen reden het voort te laten bestaan. Een taak van justitie is om risico’s in te schatten, te controleren op naleving wet- en regelgeving, en vervolgens om hierop te handelen. Dus in die zin vind ik het terecht dat de pliesie hier iets mee doet.

    Ik ben bijv. nog nooit overleden omdat ik door het rode licht reed. Toch ben ik ergens wel blij dat de pliesie toeziet en evt. bekeurt voor dit soort dingen. Ach, flauw natuurlijk.

    Enneh, voordat mensen me betichten van moraalridderschap/hypocrisie/ouwe-lullen-gepraat: ik kan een onderscheid maken tussen wat ik zelf leuk vind en doe (soms te hard rijden, maar zonder medepassagier en op een plek waar hoogstens een eenzijdig ongeluk kan gebeuren) en tussen het feit dat regels vaak niet voor niets bestaan en ze dus ook (met reden) moeten worden nageleefd. Maar ja, dat onderscheid…

    Login om te reageren
  162. Windhoos zegt

    9 mei 2007 om 21:21

    SugarFree schrijft,

    9 May 2007 om 12:37
    @ C30

    Dat er 9 jaar niets is gebeurd, is natuurlijk geen reden het voort te laten bestaan. Een taak van justitie is om risico’s in te schatten, te controleren op naleving wet- en regelgeving, en vervolgens om hierop te handelen. Dus in die zin vind ik het terecht dat de pliesie hier iets mee doet.

    Ik ben bijv. nog nooit overleden omdat ik door het rode licht reed. Toch ben ik ergens wel blij dat de pliesie toeziet en evt. bekeurt voor dit soort dingen. Ach, flauw natuurlijk.

    Enneh, voordat mensen me betichten van moraalridderschap/hypocrisie/ouwe-lullen-gepraat: ik kan een onderscheid maken tussen wat ik zelf leuk vind en doe (soms te hard rijden, maar zonder medepassagier en op een plek waar hoogstens een eenzijdig ongeluk kan gebeuren) en tussen het feit dat regels vaak niet voor niets bestaan en ze dus ook (met reden) moeten worden nageleefd. Maar ja, dat onderscheid…

    ———————————————————————-

    Sugarfree for president ;-)

    Login om te reageren
  163. Johannes zegt

    19 mei 2007 om 22:49

    Jammer dat er een ongeluk is gebeurt.
    Deze rally wordt meteen als een illegale straatrace beschouwd en dat is het niet.

    Regels zijn Regels en die moeten gerespecteerd worden

    En 1 rijder heeft die regels overtreden… moet dan de hele organisatie stopgezet worden??

    De Gumball moet blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North